Hadde et lite uhell i dag og bestilte 8 stk 12" som er tiltenkt til atmosene.
Driver å måler og styrer litt for å se hvordan jeg skal gjøre dette. Basis planene har vært klare lenge, men jeg har egentlig ikke lyst til å lime mdf plater til gipsen, så vurderer sterkt å bruke gipsen i tak og vegg som backboks i kassene. Kasse volumet blir også nesten perfekt uten mer oppi der, imens jeg mangler ca 8-9 liter med 18mm mdf oppi der.
Vis vedlegget 1161816
Vis vedlegget 1161817
Virker jo være svært dødt med et lag fibergips, greenglue og et lag vanlig 13mm gips. Noen som har sterke innvendinger til dette?
Planen er 2 stk 12" pr atmos kanal, men siden jeg bare har 4 atmos i drift bestilte jeg foreløpig kun 8 stk. Mangler nok en 8 til for å fullføre planene mine, men mulig jeg må gå for en litt råere variant på 4 av dem for nok headroom siden de eventuelt skal fungere som support subber bak til Dirac ATR. Må teste litt når den tid kommer.
Kommer til å bygge alt av kasser ferdig når jeg går i gang nå tenker jeg. Jeg vet også hva jeg kommer til å bruke hvis jeg må ha noe heftigere support subber, så alt kan bygges klart. Samme kasse volum og nesten likt hull osv. Par mm større bare.
Tror forøvrig jeg har ganske god tid, siden elementene var bestillings vare.