Etter de to nye forsterkerne kom på plass har lysten på å justere litt lyd kommet igjen.
Startet i helgen med å fjerne minidspn jeg har brukt på subben, og heller bruke dsp i crownen. Grunnen til at jeg ikke gjorde dette fra start er at jeg ikke fikk det til å sitte like bra uten minidsp av en eller annen grunn.
I helgen ble dette mer eller mindre løst, og minidsp er ute av systemet.
Rød er med minidsp, og svart uten.
Ganske like kurver og tenker nok det blir enda bedre når jeg får justert litt mer på det.
Neste som har stått på lista er tierne i front høyttalerene. Disse har fra start hatt ca 4 liter for store kasser. Planen en stund har vært å fylle kassene med de 4 literne. Dette på grunn av at jeg ønsker det litt tightere i området tierne spiller. Ca 80- 100 hz.
Har nå fylt inn med ca 4 liter trevirke som er limt. En annen fordel er stivere front baffel.
Lar bildene tale.
Nå er det bare la limet tørke over natten, så fyller jeg opp med polyfill og elementer i morgen, og satser på lyd igjen. Spent på resultatet. Blir det merkbar forskjell har oppgradering kostet meg en tube lim. Hvis ikke har det forsatt kostet en tube lim og en del timer jobb. Treverket var uansett noe " søppel "