Christian's kino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    2
    Har lest gjennom tråden din i går og idag - hadde gått meg hus forbi dette , men jeg husker deg igjen fra AV-forum :)

Fantastisk utførelse og gjennomføringsevne , skulle ønske jeg hadde slike evner og om ikke annet en liten brøkdel av pågangsmotet :)

Stum av beundring !!

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.139
    Har lest gjennom tråden din i går og idag - hadde gått meg hus forbi dette , men jeg husker deg igjen fra AV-forum :)

Fantastisk utførelse og gjennomføringsevne , skulle ønske jeg hadde slike evner og om ikke annet en liten brøkdel av pågangsmotet :)

Stum av beundring !!
    Da har du lest litt. 😃
    Misser masse tråder selv, og har vel egentlig gitt litt opp både face og forumer, så holder meg til å oppdatere bygge tråden min her og på avforum. Kanskje noen kan få noen ideer og bli litt inspirert av noe i den, og jeg kan gå tilbake å se hva jeg har gjort osv.

Tusen takk for veldig hyggelige ord!😊

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.139
    Fikk fortsatt med siste kasse til forsterkerne i dag. Bare kombinerte de to jeg hadde, så det ble plass til 5 amper.
    1000009052.jpg
    1000009053.jpg

Måtte også lage litt kabler å sånt. Har igjen 2 meter ht kabel, så da har det faktisk gått med 648m med det. Må nok bestille en 50-100m til.

1000009055.jpg

La inn noen raske delings punkter som jeg har brukt før, så kinoen er i gang igjen.
    1000009083.jpg

Familien fikk fortsatt med hobbiten i kveld til stor glede. De var ikke helt fornøyd at det ikke virket i går.

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.139
    Etter de to nye forsterkerne kom på plass har lysten på å justere litt lyd kommet igjen.

Startet i helgen med å fjerne minidspn jeg har brukt på subben, og heller bruke dsp i crownen. Grunnen til at jeg ikke gjorde dette fra start er at jeg ikke fikk det til å sitte like bra uten minidsp av en eller annen grunn.
    I helgen ble dette mer eller mindre løst, og minidsp er ute av systemet.
    Rød er med minidsp, og svart uten.
    1000009356.jpg

Ganske like kurver og tenker nok det blir enda bedre når jeg får justert litt mer på det.

Neste som har stått på lista er tierne i front høyttalerene. Disse har fra start hatt ca 4 liter for store kasser. Planen en stund har vært å fylle kassene med de 4 literne. Dette på grunn av at jeg ønsker det litt tightere i området tierne spiller. Ca 80- 100 hz.
    Har nå fylt inn med ca 4 liter trevirke som er limt. En annen fordel er stivere front baffel.
    Lar bildene tale.
    1000009353.jpg
    1000009348.jpg
    1000009351.jpg
    1000009352.jpg
    1000009354.jpg
    1000009355.jpg

Nå er det bare la limet tørke over natten, så fyller jeg opp med polyfill og elementer i morgen, og satser på lyd igjen. Spent på resultatet. Blir det merkbar forskjell har oppgradering kostet meg en tube lim. Hvis ikke har det forsatt kostet en tube lim og en del timer jobb. Treverket var uansett noe " søppel "😊

Chrisand25

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2015
    Antall liker
    1.139
    Da var kassene fylt med fillt.
    1000009358.jpg

Så var elementene på plass.
    1000009359.jpg

Startet å teste litt musikk i stereo. Hørte med en gang at det var mere smekk og attack. Lyden virket også på mange måter bedre. Som om det har skjedd ganske mye i en relativt stor del av nedre mellomtone til sub selv om 10erne kun jobber rundt 80 til 100hz pr nå. Glad og fornøyd var det bare rydde og støvsuge.
    1000009361.jpg

Etter ryddig var det tid for å teste noen demo film spor med full pakke.
    Mye er blitt morsommere, og ganske mye mer fysisk.
    Alt i alt så var det en veldig billig oppgradering av lyden hos meg (ca 100kr) , og jeg gleder meg til å starte ratte dette inn skikkelige.

Er et par ting som er litt ute av kurs etter ombygging, så må nok se hva som har skjedd med frekvensresponsen og litt sånt etter de siste krumspringene. Q sound fungerter blant annet ikke så bra som det har gjort, og litt annet snacks.

REW og Umik neste🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn