Om eg skal vera ærleg, trur eg at namna til mange av dei kinesiske merka er eit større hinder enn både politikk og kvalitet.Troll kan gjenoppstå - i Fredrikstad
https://www.elbil24.no/nyheter/kinesisk-elbilfabrikk-snuser-pa-fredrikstad/84149088
Om det blir noe av så hevdes det at den skal ha er norsk navn. Og da er det vel naturlig å velge navnet til suksessen fra Lunde i Telemark
Ehh… som du sier kan fuktinnholdet være likt. Og akseptkriteriet er kokepunkt, ikke fultinnhold. Ergo måles kokepunktet.Men kokepunktet er avhengig av type veske både produsent og hvilken klasse. Fuktinnhold er likt. Bremsevesketesteren jeg har feks den måler fukt innhold, ikke kokepunkt. Kokepunkt forteller deg egentlig ikke noe. Fuktinnhold har også noe å si for korrosjon på calipere, stempler og rør.
Nå er det slik at gjeldende sikkerhetsorgan og forsikringsbransje anser kontroll av en bil som tilstrekkelig først etter 208 uker, deretter hver 104. uker. EU er et øyeblikksbilde av bilen, på samme måte som er 2 års serviceintervall. Altså det er ingenting som hindrer kvinne 83 år eller gutt 24 år å kjøre rundt med rustne bremser, blankslitte dekk, trimme bil, kjøre uten baklys (DRL) eller å skade bilen i perioden.-Slik at bremsene er blanke og fine akkurat ved PK-kontrollen.
Hva med de 52++ ukene FØR uka før PK? Mener du virkelig at noen kraftige oppbremsinger før PK 'reparerer' glidebolter som har satt seg og andre feil i hjulopphenget?
Jeg registrerer at du mener at feilene på Teslaer, som gjør at urovekkende mange av dem stryker på PK, er bagateller. Dårlige bremser, dårlig hjuloppheng og lys som blender andre trafikanter er altså bagateller. -fordi bremser og hjuloppheng kan fikses én gang hvert 4. år etter PK?
Du fremstår som en parodi på en ansvarlig bileier med slik holdning.
Du bytta tema.^^ Prosenten som underkjennes i EU-kontroll
Ved en service på bilen så blir slitte skiver og klosser byttet, calipere smurt opp, oljer skiftet osv. slik at bilen bør være i god stand frem til neste service....... EU er et øyeblikksbilde av bilen, på samme måte som er 2 års serviceintervall. .............
Jo du har rett ift eu kontroll kriterie, dersom under 150c så er det stryk. Men fuktinnhold er det du bruker for å avgjøre om den skal byttes.Ehh… som du sier kan fuktinnholdet være likt. Og akseptkriteriet er kokepunkt, ikke fultinnhold. Ergo måles kokepunktet.
Om eg skal vera ærleg, trur eg at namna til mange av dei kinesiske merka er eit større hinder enn både politikk og kvalitet.
Dongfeng er jo ikkje teit på kinesisk, men då norsk høyrest det ikkje bra ut … samtidig er eg ikkje sikker på at det er heilt verd å la det einaste norske bilmerket gå til kinesiske bilar som er monterte her?
NeiDu bytta tema.