Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    12.559
    Sted
    Holmestrand
    jeg kan forstå argumentet med el bil dersom man ser det opp i mot alternativene som er av nye biler, og hvis man forutsetter at bil er transport og skal få deg a til b.
    men en el bil er heller ikke noe mer
    Blir litt som om lydplanke var den nye hifin
    Jeg tror fortsatt folk her inne ville hatt gammeldagse anlegg, mens de som egentlig bare trenger noe lyd kjøper lydplanke
    Så sett er el bil genialt, for da vet man hvem som ikke har interesse av å kjøre bil og (mest sannsynlig har bil i dårligere stand og er dårligere til å kjøre) slik at man kan unngå de
    Når man ser hvordan mange i fossile audi-er og BMW-er oppfører seg i trafikken så takke meg til en eldre dame med en Nissan Leaf …
    😂

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    12.559
    Sted
    Holmestrand
    det er vel basert på at franskmenn kunne finne på å plassere blinklysa i hattehylla og rattet kunne være formet som et åttetall
    koppholderne funket bare til magnumflasker med vin og lyktene var så gule at det så ut som noen hadde pissa i de.

I dag kaller vi det innovativt og moderne (feks tesla), så se ikke bort ifra at fransk passer veldig godt inn i morgendagens bruktmarked
    Har hatt 1 stk Renault og en stk Citroen.
    Begge fungerte feilfritt fra dag en.
    🤗
    Begge disse var nokså trad bygd da.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.987
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt 1 stk Renault og en stk Citroen.
    Begge fungerte feilfritt fra dag en.
    🤗
    har aldri prøvd fransk, men jeg har prøvd mye av de bilene med dårlig rykte (italiensk, britisk, amerikansk)
    det har alltid vært gode biler som har levert godt over sitt rykte
    så kanskje det er belønningen for å være modig og for å ta sjanser?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.165
    Sted
    Market Snodsbury
    har aldri prøvd fransk, men jeg har prøvd mye av de bilene med dårlig rykte (italiensk, britisk, amerikansk)
    det har alltid vært gode biler som har levert godt over sitt rykte
    så kanskje det er belønningen for å være modig og for å ta sjanser?
    For 10-15 år sidan var det slik at beste tema for konversasjon med ei tilfeldig gruppe (iallfall av norske menn) var «kva bil skal eg kjøpa»? Garantert ein vinnar; alle var ekspertar og hadde sterke meiningar om nær genetiske eigenskapar ved ulike bilmerke og -modellar.

Eg tek det som ein positiv ting at denne skråsikkerheita er på veg bort.

Samtidig er eg genuint uroleg for dei problema med ombordladar på Stellantis som @AOC har nemnt fleire gonger. Men eg veit jo ikkje om det er eit stort problem, eller noko som var status på nokre årsmodellar og så vart fiksa.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.987
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    den har faktisk jeg også litt lyst på, eneste negative jeg finner med den er forhjulstrekk
    men fy fader så digg den ser ut

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.240
    Apropos Stellantis som nå bokfører et tap på 260 milliarder. Nå skal dem heller satse på fremtiden med avanserte fossilmotorer og trekker frem sin satsing på HEMI V8. De ser at EU åpner opp for 10% fossile drivlinjer etter 2035 så dem ser sitt snitt på å kapre 10% av markedet. Det er som ørene faller av.

Folk har så stor tro på hva Stellantis forteller i sin pressemelding at dem sender aksjekursen ned 30% og til ny historisk rekord i kursfall.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn