Nå er vi over på personangrep og det er ikke tillatt.
@ "Gamle Ugh"! Ok, du er sjefen så jeg skal være snill med ham.
@ Kabeldragern. Nei slapp av HCS klarer nok ikke å terge meg. Det er vel heller et spørsmål om at jeg hadde planlagt "å dra ham etter nesen". Men nå har jeg lovet Høvdingen å ikke gjøre det. Litt irriterende når forarbeidet er gjort og det kun var igjen å sette ballen i mål!
@ HCS. Skal være saklig og "snill" med deg, selv om jeg hadde forberedt et solid "ballespark"! Ja det var nok ikke veldig snilt så når Høvdingen sier stopp må jeg jo bare være snill gutt.
Når det gjelder alderen din så var det faktisk ikke ment som en hersketeknikk. Jeg bare konstaterer ut fra argumenatsjon og ordvalg at du nok er ganske så mye yngere enn meg. Det var faktisk ikke vondt ment. Selv har jeg nådd en alder der jeg tar et "unge mann" som et kompliment, og et "gamlefar" eller "gamling" med stor ro, for det er jo sant.

Lar meg ikke provosere eller sette ut av slikt.
Du begynner med å konstatere at "ingen har behov for våpen", så forstår jeg ut fra det du skriver videre at du ikke har problemer med jakt og sportskyting. Da ser jeg et solid snøre som ender i et søkke og en krok med et godt agn. Jeg legger derfor opp til å rykke så hardt at du "ryker overbord", men Høvdingen liker ikke slikt så......
Men du overspiller jo en smule også:
"hvor farlig ting er = må ha våpen". Det er vel ingen som har promotert våpen i en slik sammenheng i denne tråden, andre enn du?
At det finnes folk med helt andre erfaringer enn du selv er faktisk noe du bør ta inn over deg. I andre tider og på andre steder, for å si det slik, var mange ting mye anderledes enn det er her på berget i dag. Vi lever i et usedvanlig stille, rolig og sivilisert hjørne av verden. Det er ikke nødvendigvis slik andre plasser, og det var ikke nødvendigvis slik her i landet heller for bare få år siden. Jeg antar ( det irriterer deg sikkert, men jeg "antar" likevel

) at du er for ung til å ha et veldig skarpt minnebilde av den kalde krigen, den gangen den var virkelig kald, da det ikke var et spørsmål OM russerne kom, men kun et spørsmål om NÅR de kom! Den gangen hadde jeg på gutterommet, som tenåring, en stk MG, en AG3 og en privateid Mauser som jeg hadde kjøpt fra Forsvarsmakten. Ammo hadde jeg plenty av. Og dette var med forsvarsledelsens velsignelse! Man kan selvsagt argumentere med at dette ikke var våpen som sto klare til bruk for "personlig" beskyttelse, men de var nå der klare til bruk uansett. Dog må sies at jeg aldri følte meg truet i sådan grad at jeg tenkte på våpnene i en slik sammenheng heller.
Jeg kjenner flere, som i flertall,- mer enn 10 stk, som en eller annen gang i livet har levd med våpen ved sin side H24. Det gjelder folk som deltok under krigen ( WWII ) på begge sider, og i senere konflikter som Kongo, Korea, Biafra og Vietnam og i Sør Afrika, Irak og Afganistan. Jeg snakker nå om nordmenn. Noen av disse har blitt forfulgt av spøkelser som gjør at de fortsatt sover med pistolen under hodeputen. Dette har ikke noe med "drama queen" å gjøre. Det skyldes mest av alt at psykisk helsevern her i lander er et forsømt kapittel! Det er ikke alle som har vært så heldige som du at de har deltatt i "krig" og ikke har senvirkninger. Dette selvsagt ikke ment som kritikk av deg. Men vi er alle forskjelige.
Og så har vi de du ikke tror eksisterer, de som faktisk har fått bæretillatelse på grunn av egen sikkerhet grunnet "jobben" eller andre årsaker. Ja jeg er en av dem, og jeg vet at det finnes minst ett annet medlem her på forumet som har samme bakgrunn. Men dette er for min del ikke situasjonen i dag. I dag skyter jeg fordi jeg synes det er en givende sport som gir meg adspredelse og som letter på stress. Det fine med skyttersport er at det går så utmerket å kun konkurrere mot seg selv. Golf har vel noe av det samme tror jeg. Men jeg er nå slik skrudd sammen at jeg synes det er artig å skyte når det kun er for morro! Jeg er som tidligere sagt en "gammel mann" og har ikke lenger behov for å holde skyteferdighetene skarpe med tanke på at det kan berge livet mitt. "Gæmliser" blir ikke sendt ut på skarpe oppdrag! Men noen av oss liker lukten av krutt!
Med det legger jeg denne "avsporingen" av tråden død. Denne tråden gjelder faktisk avliving av en hund som var mistenkt for å jage sau!