Jeg synes ikke den var bra i det hele tatt, at personen klarer og blande inn krigen i Gaza er jo bare latterlig. Legger ut en av kommentarene til den artikkelen som jeg synes var bra.Et bra innlegg om saken i NRK:
Hundegalskapen - Ytring
Hvorfor engasjere seg i dyrs rettigheter, når mennesker lider i verden? Jeg ser ikke sammenhengen mellom krigen i Gaza og et ulovlig drap av et kjæledyr i Norge. Om poenget her var å sette skille mellom urett mot dyr, og urett mot mennesker, og reaksjonen i nærmiljøet og i norke medier, så hadde det vært mer nærliggende å sammenligne denne hendelsen med f.eks blind vold mot et enkeltmenneske her i Norge.
Å engasjere seg i en ting, betyr ikke at man utelukker en annen.
Kanskje det er noe å tenke på at den urett og den lidelsen som skjer i Gaza, gjør at mange føler seg overveldet og maktesløse? Kanskje føles det fjernt for mange, fordi vi aldri har opplevd det på nært hold? I motsetning til den enkelthendelsen i en krok av vårt lille land, som får folk til å reagere som om dette skjedde naboen.
Når det er sagt, så tror jeg folk gikk like mye i tog for den urette handlingen mot mennesket som var eier av hunden, like mye som for hunden. Altså, de reagerer på at et menneske har begått drap på et annet MENNESKEs hund.
Når det gjelder forfatterens menneskeverd, så er det tydelig at han setter mennesket som superior, og at vi og at vi er skapt som herskere over dyra. At dyr er til for mennesket. Konseptet; menneskeverd. Hva menes med det? At alle mennesker har samme verdi for alle? Om man har valget mellom å redde sitt eget barn opp mot 10 ukjente barn, velger ikke de fleste av oss vårt eget? Eller, du får valget mellom å redde din hund eller et sulterammet barn i Afrika, som du aldri har sett. Hvem velger du da? Her er det snakk om hva og hvem som står en selv nærmest.
Slutt å sammenligne tragedier! Det er ingen tvil om at media bør bremse slankeprat og farlig mat, og fokusere på det som burde være viktigere, men når det blir en "trussel for menneskeverdet" å engasjere seg i drapet på naboens hund, burde kanskje forfatteren fokusere sin energi på noe mer konstruktivt.
Ellers så ser jeg det er mye negative kommentaren om hunder under artikkelen, det er slik det blir i fremtiden når man har mennesker som bare sitter inne og spiller spill der det går ut på å drepe dyr.
30 år fram i tiden.
mamma mamma, hva er det?
Det er en hund de er onde og de biter ungen min
mamma mamma jeg er redd.
Nå kjøper vi spillet skyt dyra til deg slik at du kan føle deg bedre ungen min
Sist redigert: