Vera Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.962
    Veldig enig i det, gode dynamiske innspillinger spiller man lett høyere enn labrere saker - uten at man er helt bevisst på det.

    Mens det er omvendt på lav DR innspillinger, "nå ble det veldig høyt og plagsomt, må vri ned".
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har med hell tidligere brukt Vera til Bi-amping. Har brukt de på bassen til både Piega 80.2 og MBL 116F.

    Det er ikke umulig det blir Vera igjen engang... Er litt fristet til å prøve Vera på bass igjen og la Accuphase E-800 bare håndtere mellomtone og topp.

    Men Vera låt også meget godt alene også... Så det er mye god lyd for pengene.
    Prøvde brukopling på mbl101, men opplevde bruksting som marginalt betre.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Prøvde brukopling på mbl101, men opplevde bruksting som marginalt betre.
    Nå var det snakk om Bi-Amping og ikke brokobling.
    Dette fordi jeg av en eller annen grunn synes andre produkter låter bedre enn Vera (Både P400 og P150) i mellomtone og diskant området. Men Vera har hatt særdeles fin kontroll på bassen. MBL 116F deler på 170hz og kjøre Vera på Bassen og noe med rør eller klasse A på toppen har fungert veldig fint, og bedre enn Vera alene.

    Men for all del, Vera låter fint bra helt alene også.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det vart litt trykkleif her.....eg opplevde brukopling som betre enn biamping då eg hadde 2 stk P400 til disposisjon. Ikkje den heilt store skilnaden, men nok til at det kan nemnast. Delefrekvensane til 101 er 105Hz, 600Hz, 3.5kHz, og eg reknar med at dei doble terminalae fylgjer basshøgtalaren. Skulle kanskje prøvd ein rørforsterkar på topp, men har ikkje tilgong til noko eignande for tida.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    I Vera forsterkerne er dermed strømforsyningen på 3000W mye større enn du finner i praktisk talt noen andre forsterkere med vanlige trafoer. En 3000VA transformator veier alene 17kg.
    Lars Clausen (grunnleggeren av L.C. Audio Technology, nå NewClassD) var jo en av de første ut med klasse D-forsterkere.
    Han anbefaler trafoer, mener det spiller bedre. Lars har visst laget en ny klasse D "super-amp" med rør i inngangen, leste jeg he rom dagen.

    Før i verden hadde jeg to av hans håndbygde Patriot V-100 klasse A forsterkere, 65 kg hver av de. De hadde bl.a. en slags singel ended krets hvor den kun spilte over to av transistorene, ikke mer enn 17 Watt (mener jeg å huske), men det spilte så klokkeklart at det nesten er vanskelig å forklare - sterke watt var det også. Malmin tok service på de før jeg solgte de til en "likesinnet" - uten det hadde jeg beholdt dem :)
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    Vi har fått en del spørsmål fra folk om og når vi evt. kommer med kraftigere monoblokker. Svarer derfor på dette her, så alle kan se det.

    For det første er det ingen nærliggende planer om dette. Hvis vi skal lansere det, så er det et ønske at det skal være med nye og kraftigere moduler fra Purifi. Og de er ikke lansert enda, og vi vet heller ikke når det vil skje. I tillegg vil det ta tid å utvikle det.

    Så vil jeg trekke frem det som er blitt nevnt tidligere. Det er veldig få høyttalere som kan dra nytte av mer forsterkerkrefter enn det f.eks to stk P400/1000 gir. Forstår fristelser til store og heftige monoblokker med ekstrem wattstyrke, men faktum er at for de fleste passive høyttalere så gir ikke det noe reell forbedring. Spesielt stativhøyttalere og mindre gulvstående tåler ikke slike effekter. For de fleste diskanter vil det f.eks utelukkende bare føre til mer varmeoppgang og dermed høyere forvrengning.

    Dersom man skal dra nytte av ekstremt kraftige effektrinn, så er det beste metoden aktive høyttalere hvor det går effektforsterker til hvert element. Større woofere tåler f.eks mer watt enn mellomtone og diskant og da kan man bruke mer der. Det er dessuten verdt å huske på at det er langt større peaker i musikken nedover i frekvens sammenlignet med oppover.

    Høyttaleren under er et eksempel på en høyttaler som faktisk kan dra nytte av særdeles mye watt. Kombinasjonen av høyt antall diskanter og mid/woofere gjør at høyttalerne tåler mye i begge ender. Ikke dermed sagt at man trenger det til hjemmebruk.

    Front (Medium) (Liten).png
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt høytalere som hadde følsomhet på 82dB 1W inn. 100w rør spillte evig høyt nok. Skjønner ikke behovet for tusener av watt til hjemmebruk, men det er nå meg, hver sin smak. Gikk over til KlD for jeg synes at det spiller mer musikalsk, og bedre enn hva Mc2102 gjør, på alle områder.

    Mvh
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Om headroom og nok effekt.
    Et gammelt råd er at man ikke kan ha nok headroom. Noen mener til og man må ha en forsterker som leverer mange ganger så mye effekt som det man bruker når man spiller musikk. Dette er nok ikke alltid like riktig. En forklaring på hvorfor dette rådet kan være aktuelt i noen sammenhenger er forsterkeres forvrengningskurve. Hvis denne er stigende som funksjon av effekt er det klart at forsterkeren kan bidra til en mer stressende lyd når den presses. Her er et eksempel på en moderne forsterker i prisklassen rett under 100k. Denne endrer karakteristikk over 70W og kan nok oppleves som stressende hvis den presses. Ved 300W har forvrengningen steget fra akseptable 0,003% til kanskje tvilsomme(?) 0,04%
    1609938565933.png


    Hvis forvrengningskurven ser ut som på P150/600 så vil den oppføre seg likt hele veien til det er slutt ved 300W effekt i 4 Ohm (stereo). Forvrengningen er konstant under 0,001% og den kan fint brukes hele veien til 300W uten at forsterkeren endrer karakter.
    1609938984561.png

    Legg merke til at forsterkeren leverer 425W ved den gamle grensen på 1% forvrengning. Dette er ikke greit siden forsterkeren da helt klart har begynt å klippe signalet. Vi har derfor valgt å oppgi effekten på forsterkeren til 300W i 4 ohm der vi garanterer at forvrengningen er på minimum.

    Poenget er altså at dette gamle rådet med ekstra headroom ikke automatisk kan overføres på alle forsterkere.

    Samtidig er det viktig at man aldri beveger seg inn i området der forsterkeren klipper. Da vil Vera forsterkerne lage masse stygg og forvrengning i hele frekvensområdet som høres svært dårlig ut. De er derfor utstyrt med en blinkende lampe som viser at grensen er nådd.

    Merk at dette gjelder når man bygger opp et system der forvrengning skal holdes konstant og lav. I systemer med rør gjelder andre regler.

    SPL og watt
    Hvordan finner man ut hvor mye effekt man trenger?
    Det er vanskelig å si noe om uten at man har efaring med målemikrofoner og litt teknisk innsikt om dette med effekt, gain og effektivitet. Det er jo også veldig individuelt hvor høyt man spiller. Jeg har skrevet litt om det her:

    Det enkleste er å prøve med én forsterker og se. Blir det ikke nok og lampen blinker, kjøper man en til :)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Enig der. Passere man 90dB, så synes jeg det begynner å bli høyt nok, men av og til...........:eek:
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det at man spiller høyere er jo for at det er mindre forvrengning av lyden.
    En liten blåtann høyttaler trenger ikke å spille på veldig mange desibel før man synes det er høyt og oppleves heller som sjenerende støy pga. forvrengning og på enkelte anlegg så kan det skje før 80dB.
    Har man mye overhead og lav forvrenging så legger man ikke merke til at man drar på godt over 100dB og det er fortsatt behagelig å høre på, da det i motsetning til den lille blåtann høyttaleren ikke oppleves som støy.
     

    Tore

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    24
    Antall liker
    14
    Sted
    Kopervik, Karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott test av Vera Audio P150/600 RS i siste Stereo+
    Minus er kun ubalanserte innganger. Vil det komme en versjon med bare ubalanserte innganger ? (eller begge deler)
    Det er ikke det samme med overganger og det er vel flere som bruker ubalansert utstyr
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    Gratulerer med flott test av Vera Audio P150/600 RS i siste Stereo+
    Minus er kun ubalanserte innganger. Vil det komme en versjon med bare ubalanserte innganger ? (eller begge deler)
    Det er ikke det samme med overganger og det er vel flere som bruker ubalansert utstyr
    Takk for det.
    Ingen planer om RCA i nærmeste fremtid. Man kan like godt bruke XLR til RCA kabler (bedre enn overganger). Det blir nemlig akkurat det samme som man hadde hatt RCA innganger og burde derfor være godt nok.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    ^ det kan potensielt være litt bedre med RCA -> XLR kabler enn med RCA innganger (koblet på samme måte som nevnte kabel) da en kan oppnå en viss (liten) undertrykking av innstrålt CM-støy.

    mvh
    KJ
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    ^ det kan potensielt være litt bedre med RCA -> XLR kabler enn med RCA innganger (koblet på samme måte som nevnte kabel) da en kan oppnå en viss (liten) undertrykking av innstrålt CM-støy.

    mvh
    KJ
    Enda en grunn altså til og ikke ha RCA innganger. ;)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Jepp. Med nærmere ettertanke og det Armand har delt i nerdetråden «min» så er det grunn til å forvente at Vera forsterkerne fungerer mer enn brillefint med RCA -> XLR kabler, sammenliknet med det en kan få med RCA kontakt på inngangen. Det inngangstrinnet har potensial for å ha en betydelig demping av CM-støy selv med RCA -> XLR ledninger (dvs med ledninger med tvinnede par der «minus» og skjerm er koblet til kappen RCA enden, ev. der skjermen ikke er koblet i RCA-enden).

    mvh
    KJ
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    260
    Torget vurderinger
    1
    ^ det kan potensielt være litt bedre med RCA -> XLR kabler enn med RCA innganger (koblet på samme måte som nevnte kabel) da en kan oppnå en viss (liten) undertrykking av innstrålt CM-støy.

    mvh
    KJ
    Du burde skaffa deg ei kjelde med balansert utgang.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg har sett av tester gir meg inntrykk av at Vera P400 /1000 høres litt triste ut. P150/600 hadde derimot vært spennende å prøve. Men så var det det med strøm da, og Magnapan MG1.7.....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Høres rart ut om Vera skulle ha problem med mag 1.7. Det tror jeg ikke. Jeg har hatt 1.6 og det var superenkelt med Lux L509x som ikke er noe effektmonster. Nå har jeg mag 20.7 og der knelte Luxen så de drives med et par klasse A-monster som også fungerer som fyrsentral om vinteren
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    For tiden en Pass Labs Aleph 1.2, 2x200W klasse A, 1000W effektforbruk.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Slettes ikke kjedelig, men for slank i lyden for min del
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Der det går med massive mengder effekt, er vel først og fremst der det brukes DSP til romkorreksjon og/eller aktiv deling kombinert med linkwitz-transform for å få høyttalerne til,å grave vesentlig dypere enn de klarer naturlig.

    Gamle Kef 107 brukte analoge eq-kretser, og peisa på med 10dB boost ved 20Hz og 20dB boost ved 10Hz. Da er det greit å ha 3-400 watt på stallen...

    Johan-Kr
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jobb litt på forforsterkarsida, så legg lyden på seg litt. Eg brukar ein ARC SP 10 forforsterkar, og kan love at lyden slett ikkje er slank.
    Det vil jeg tro, ARC er kjent for å være "varm" men vil våge å påstå at det da er den du hører mer enn forsterkeren.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det vil jeg tro, ARC er kjent for å være "varm" men vil våge å påstå at det da er den du hører mer enn forsterkeren.
    Varm er nok ikkje rette ordet, men du er inne på det.

    Veraen eg har (storesyster), har så å seie ikkje "fingeravtrykk", og spelar svært nøytralt.

    Oppsettet eg no brukar, har ymse kjelder og signalvegar. Vinylriggen, der signalet frå platespelaren går SP10 sin riaadel, vert tappa direkte frå tape out og sendt inn i Topping A90 sin analoginngang. Så går signalet vidare til Vera & høgtalarane.
    Signalkjelde 2 er Oppo sin utmerka 105, som sender signalet til Topping D90, som er eit av desse "målebeiss"-dakane, og vidare dil A90. Eg likte ikkje lyden så godt rett frå D90 inn i Vera, utan A90. Eg skjønar vitsen med å kople slik, for du får ei aning meir klinisk resultat, men det er ikkje mi greie .
    Signalkjelde 3 er ein Sonosboks hovudsakleg brukt til radio. Inn i D90 og vidare.
    Signalkjelde 4 er blåtann frå familien sine mange datakjelder, inn i D90, og vidare.
    Så har vi "alternativ rute", der SP10 brukast tradisjonelt med signal ut frå Pre Out, berre såvidt innom A90 (Påverkar lyden minimalt når eg ikkje fiklar med gain) og vidare. Signalet kjem altså innom dei 4 røra som står i SP10 sin linjeforsterkar. Det vert veldig koseleg i vinylsamanheng, for med dei 8 røra som står i riaaen vert det skikkeleg rørstemning. Pickupen må bestemme i kva grad eg likar dette eller "hotrod"-oppkopinga frå Tape Out. Med AT33SA er det veldig greitt med 12 rør i signalvegen, men med Kiseki Blue opplever eg at det vert best med Hotrod-alternativet.
    Så har eg høve til å sende analogsignalet ut frå A90 inn i SP10 sin AUX linjeinngang, Då vert alle dei digitale signalkjeldene innom D90 før dei vert påverka av røra i linjedelen til SP10, noko som er veldig attraktivt. Eg har likevel ikkje bestemt meg for kva som i mine øyrer er "best".
    Så no skal eg prøve ein ny riaa oppi alt dette. Lydstrevet går til nye høgder....
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Det vil jeg tro, ARC er kjent for å være "varm" men vil våge å påstå at det da er den du hører mer enn forsterkeren.
    Og liker man hva pre delen av et anlegg gjør i oppsettet er det ikke feil at effekt lar egenskapene skinne igjennom.
    Slik er det også i leddet før etter min erfaring. Har pre delen for mye sminke skinner ikke kvalitetene i en god kilde godt nok igjennom. Kan i noen tilfeller være bra da man kan kaste det meste på anlegget uten at det blir uhørbart.
    Krydder etter egen smak og balanse mot høyttalere og rom slik at lyden ikke blir for slank men fortsatt transparent. Å prøve få til dette uten tonekontroller etc er det som gjør hobbyen interessant. Man må kanskje skifte komponenter på veien til sitt nirvana, men lærer kanskje en del på veien og mye glede gjennom "forskningsprosessen". Uff, nå gikk det opp for meg hvorfor denne hobbyen kan være dyr.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Ser at jeg skremte mange entusiaster av P400/1000 med min kommentar. Jeg har ingen forutsetning for å kunne disse ned denne forsterkeren. Jeg har aldri hørt eller sett den selv. Jeg har lest hva Håkon har skrevet om denne. Men det var egentlig beskrivelse i L&B og Stereo + jeg tenkte på. De sa egentlig ingenting negative om selve P400/1000. Men det var bare at de andre referansene hørtes ut til å ligge nærmere min tilnærming til lyd. Beklager hvis jeg fornærmet dere i vennetråden. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på finne en ny effektforsterker til mitt anlegg. Den skal ha best mulig lyd. Når jeg likevel må bytte.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Ser at jeg skremte mange entusiaster av P400/1000 med min kommentar. Jeg har ingen forutsetning for å kunne disse ned denne forsterkeren. Jeg har aldri hørt eller sett den selv. Jeg har lest hva Håkon har skrevet om denne. Men det var egentlig beskrivelse i L&B og Stereo + jeg tenkte på. De sa egentlig ingenting negative om selve P400/1000. Men det var bare at de andre referansene hørtes ut til å ligge nærmere min tilnærming til lyd. Beklager hvis jeg fornærmet dere i vennetråden. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på finne en ny effektforsterker til mitt anlegg. Den skal ha best mulig lyd. Når jeg likevel må bytte.
    Da ville jeg ha vurdert den opp mot eget utstyr du er i besittelse av. Har ikke hørt Vera, men tviler ikke på at dette er forsterkeren i dag som gir kanskje mest i forhold til pris/kvalitet om det er klasse d lyd man søker og har høyttalere som liker kontroll.
    Hadde tidligere noen tre veis Vienna Acoustic med fire elementer, silkedome og resten av elementene var polypropylen. Frekvensgangen i disse var ikke paddeflat. De ga litt ekstra i nedre mellomtone og låt litt "rør" om jeg kan få bruke det uttrykket. Kraftig klasse d fikk disse til å skinne, jeg fant ikke noe annet som fikk de til å låte like transparent på effektsiden. Hadde Vera vært på markedet den gangen hadde jeg kjøpt en ubetinget.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ser at jeg skremte mange entusiaster av P400/1000 med min kommentar. Jeg har ingen forutsetning for å kunne disse ned denne forsterkeren. Jeg har aldri hørt eller sett den selv. Jeg har lest hva Håkon har skrevet om denne. Men det var egentlig beskrivelse i L&B og Stereo + jeg tenkte på. De sa egentlig ingenting negative om selve P400/1000. Men det var bare at de andre referansene hørtes ut til å ligge nærmere min tilnærming til lyd. Beklager hvis jeg fornærmet dere i vennetråden. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på finne en ny effektforsterker til mitt anlegg. Den skal ha best mulig lyd. Når jeg likevel må bytte.
    "Best" er eit frykteleg vanskeleg omgrep. Skal du ha noko som er nøytralt og kraftig, bør du låne øyre til Vera. Eg gjekk frå "nøytralitetsbeistet" ASR Emitter 2 Exclusive, som eg enda opp med i staden for Manley Neoclassic 500, som er ein av dei kjekkaste rørforsterkarane eg har prøvd. Med Audio Research sin snart 40 år gamle SP10 tykkjer eg at lyden her i heimen er meir triveleg enn nokonsinne, så kva forsterkar som er best, vert veldig vanskeleg....
    "Best" vil henge saman med kva slags høgtalarar du har (spesielt kor tungdrivne dei er), kor stort rommet ditt er, kva forforsterkar og signalkjelder du treng, og ikkje minst musikksmaken din.
    Så mitt råd er: gå på besøk til så mange stereoentusiastar som råd.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Varm er nok ikkje rette ordet, men du er inne på det.

    Veraen eg har (storesyster), har så å seie ikkje "fingeravtrykk", og spelar svært nøytralt.

    Oppsettet eg no brukar, har ymse kjelder og signalvegar. Vinylriggen, der signalet frå platespelaren går SP10 sin riaadel, vert tappa direkte frå tape out og sendt inn i Topping A90 sin analoginngang. Så går signalet vidare til Vera & høgtalarane.
    Signalkjelde 2 er Oppo sin utmerka 105, som sender signalet til Topping D90, som er eit av desse "målebeiss"-dakane, og vidare dil A90. Eg likte ikkje lyden så godt rett frå D90 inn i Vera, utan A90. Eg skjønar vitsen med å kople slik, for du får ei aning meir klinisk resultat, men det er ikkje mi greie .
    Signalkjelde 3 er ein Sonosboks hovudsakleg brukt til radio. Inn i D90 og vidare.
    Signalkjelde 4 er blåtann frå familien sine mange datakjelder, inn i D90, og vidare.
    Så har vi "alternativ rute", der SP10 brukast tradisjonelt med signal ut frå Pre Out, berre såvidt innom A90 (Påverkar lyden minimalt når eg ikkje fiklar med gain) og vidare. Signalet kjem altså innom dei 4 røra som står i SP10 sin linjeforsterkar. Det vert veldig koseleg i vinylsamanheng, for med dei 8 røra som står i riaaen vert det skikkeleg rørstemning. Pickupen må bestemme i kva grad eg likar dette eller "hotrod"-oppkopinga frå Tape Out. Med AT33SA er det veldig greitt med 12 rør i signalvegen, men med Kiseki Blue opplever eg at det vert best med Hotrod-alternativet.
    Så har eg høve til å sende analogsignalet ut frå A90 inn i SP10 sin AUX linjeinngang, Då vert alle dei digitale signalkjeldene innom D90 før dei vert påverka av røra i linjedelen til SP10, noko som er veldig attraktivt. Eg har likevel ikkje bestemt meg for kva som i mine øyrer er "best".
    Så no skal eg prøve ein ny riaa oppi alt dette. Lydstrevet går til nye høgder....
    Nå vet ikke jeg hvilke forsterkere du hadde før, men jeg kjenner lydbilde hos ARC og Vera har jeg testet( den minste) Jeg skjønner at Vera hadde positiv innvirkning sammen med ARC, men tror også du lett kunne fått mye av det samme med bytte av forforsterker. Har ARC REF phono 2 og damene synger litt mørkere på den enn på whest riaa
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn