Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
    Hvilke falske premisser er det som de andre slipper unna? Nanopjatt?
    Om det sitter en vridd fyr i Norge og dikter eller om en henter diktningen fra en markedsføringsavdeling i utlandet er da ett fett?
    Jeg sikter til påstandene om at produsentene utviklet og produserte egne MX-produkter for Maxwell. Noe det viste seg produsentene selv benektet. Dette står fremdeles nevnt på maxwells hjemmesider uten at jeg skal påstå det gjelder de samme produktene.
    Vi er jo enige om de usannhetene. Men de andre er jo full av usannheter også. Det virket som om du mente at den ene usannhet var mer høyverdig enn den andre.
    Nei, ærru gæren?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gapestokken og flokkmentaliten, eller, mangelen på selvstendighet og anstendighet i full blomst....


    Rutetid I.jpg



    ...og for enhver idiot som fortsatt ikke har skjönt det, jeg har ikke, og kommer ikke handle noe fra MH, men hfs inkvisasjonen, nähhh den liker jeg ennu mindre enn drevet som flokken samler seg etter...

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Men hva er det som egentlig er "flokkmentalitet"?

    Er det de som uten spørsmål svelger alle påstander fra enhver fjøsnisse som setter sammen noe ræl på kjøkkenbordet, slenger rundt seg med kvantefysikk og nanoteknologi, selger det for tullepriser, og blir hyllet av en samlet såkalt hi-fi presse?

    Eller er det de som spør seg "Vent nå litt... Kan dette virkelig stemme?".

    Jeg er rimelig sikker på hvor mangelen på selvstendighet finnes... :rolleyes:
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Men hva er det som egentlig er "flokkmentalitet"?

    Er det de som uten spørsmål svelger alle påstander fra enhver fjøsnisse som setter sammen noe ræl på kjøkkenbordet, slenger rundt seg med kvantefysikk og nanoteknologi, selger det for tullepriser, og blir hyllet av en samlet såkalt hi-fi presse?

    Eller er det de som spør seg "Vent nå litt... Kan dette virkelig stemme?".

    Jeg er rimelig sikker på hvor mangelen på selvstendighet finnes.

    Yeah sure!!

    Arne And.jpg


    mvh
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    For all del. Bare forsett å tro på alt reklamen forteller deg du @musicus.

    Det er det som er å "tenke sjæl". Ikke sant? ;)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    En ting er dette surret med uredelig forhold til markedsføring og slikt. Der kan det kanskje hevdes at det er andre i bransjen som fusker i faget for å si det slik.

    Men - gubben har kjøpt opp varelageret, og fortsette å selge dette, og driver i praksis som næring. Alikevel prøver han seg på å omgå norsk kjøpslov, ved å hevde at det ikke er reklamasjon, returrett eller garanti. Og der er det ingen unnskyldning.

    IMG_2907.jpg


    Johan-Kr
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gapestokken og flokkmentaliten, eller, mangelen på selvstendighet og anstendighet i full blomst....


    Vis vedlegget 460801


    ...og for enhver idiot som fortsatt ikke har skjönt det, jeg har ikke, og kommer ikke handle noe fra MH, men hfs inkvisasjonen, nähhh den liker jeg ennu mindre enn drevet som flokken samler seg etter...

    mvh
    Du finner en passende beskrivelse i innlegg #53, musicus. ;)

    Ellers håper jeg at noen som vil gjøre en forskjell og bidrar til at "the bad guys" stoppes, snart tar de til retten. Kan dessverre ikke se at det volder skader at feks Maxwell piskes enda en gang her inne, selv om det deilig å få ut litt vrede på en fredag :eek:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.577
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tenk hvis dette stemmer, tenk hvis dette er løsningen til den totale balanserte lydopplevelsen, tenk hvis formelen til det perfekte er : MX-D-Flow = 0 - 100
    - tenk hva vi har fått glipp av.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Gapestokken og flokkmentaliten, eller, mangelen på selvstendighet og anstendighet i full blomst....


    Vis vedlegget 460801


    ...og for enhver idiot som fortsatt ikke har skjönt det, jeg har ikke, og kommer ikke handle noe fra MH, men hfs inkvisasjonen, nähhh den liker jeg ennu mindre enn drevet som flokken samler seg etter...

    mvh
    For det er de bevisstløse uten evne til egne tanker som hiver seg på her? Det kan ikke tenkes at useriøsiteten og svadaen er så fullstendig på viddene at mange selvstendige oppegående mennesker ser det samme? Og hvis galskapen gjenkjennes av flere er det flokkmentalitet? Det må du faktisk gjerne mene, men der er jeg fullstendig uenig med deg. TM-D FLOW = 478,7 i dette tilfellet på en utvidet skala :cool:.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ærlig talt, er det ennå noen som frekventerer dette asylet eller leser denne tråd som ikke vet at Max er sprøyte gal? Dette er jo ikke noe nytt. Mannen har vært opp til debatt, hengt ut til tørk, tatt med buksene nede og avslørt av de skarpeste hjernene her inne for lengst. Død og begravet for HFS'ere om igjen og om igjen. Men for all del, det er helg, så ta frem børst og gamle vitser. La oss le sammen! :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Tenk hvis dette stemmer, tenk hvis dette er løsningen til den totale balanserte lydopplevelsen, tenk hvis formelen til det perfekte er : MX-D-Flow = 0 - 100
    - tenk hva vi har fått glipp av.
    Og i tillegg balansert med sammenføyningsteknologi.......
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ærlig talt, er det ennå noen som frekventerer dette asylet eller leser denne tråd som ikke vet at Max er sprøyte gal? Dette er jo ikke noe nytt. Mannen har vært opp til debatt, hengt ut til tørk, tatt med buksene nede og avslørt av de skarpeste hjernene her inne for lengst. Død og begravet for HFS'ere om igjen og om igjen. Men for all del, det er helg, så ta frem børst og gamle vitser. La oss le sammen! :D
    Det finnes ikke nok popcorn i verden til å dekke trådene som omhandler Maxwell og Vindheim. ;)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Tenk hvis dette stemmer, tenk hvis dette er løsningen til den totale balanserte lydopplevelsen, tenk hvis formelen til det perfekte er : MX-D-Flow = 0 - 100
    - tenk hva vi har fått glipp av.
    De sier, du er den du tror du er 100%.
    Maxwell hifi tror på det han sier om produktene sine.
    Hvis noen "overbeviser" deg om at kabler til flere 100k er veien til god lyd, ja da tror jeg det virker,..... en stund iallfall...;)
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    La nå denne stakkars mannen være i fred, er det noen som går på hans mumbo-jumbo skyldes det vel bare egen dumskap?
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Dette er et hififorum hvor gud vet hvem møtes.
    Langt ifra alle som er i nærheten av å ha innsikt heromkring.
    Greit å sette fokus på de aller tåpeligste blindveiene og sjarlatanene som henger der.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det virker som det er noen/de samme som enten må inn i tråder å slenge mye ut av seg.
    I mangel på høve til det, startes det en tråd.
    Sånn går nå dagene.
     

    eirikl

    Fersking
    Ble medlem
    02.12.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Sandnes
    Mine erfaringer med Maxwell stemmer ikke med det som blir presentert her. Jeg har truffet en engasjert og entusiastisk selger, nesten predikant, som har et stort utvalg i butikken sin. Nå har jeg kanskje et innebygget svadafilter som gjør at jeg ikke hører etter på alt.
    Jeg kjøpte et Vincent RIAA trinne det før konkursen. Trinnet døde etter en stund, og jeg fikk byttet det etter konkursen, uten noe so, helst problem.
    Det synes jeg er god service, og kommer til å fortsette å handle der. Så lenge han selger noe som jeg har lyst på.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ikke lenge til neste konkurs da med andre ord.. når man påtar seg bytte av produkter slik etter en konkurs. Rent tap.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Mine erfaringer med Maxwell stemmer ikke med det som blir presentert her. Jeg har truffet en engasjert og entusiastisk selger, nesten predikant, som har et stort utvalg i butikken sin. Nå har jeg kanskje et innebygget svadafilter som gjør at jeg ikke hører etter på alt.
    Jeg kjøpte et Vincent RIAA trinne det før konkursen. Trinnet døde etter en stund, og jeg fikk byttet det etter konkursen, uten noe so, helst problem.
    Det synes jeg er god service, og kommer til å fortsette å handle der. Så lenge han selger noe som jeg har lyst på.
    Det er ikke noe bevis for at alt er i orden, akkurat, at en kunde får et produkt som er akkurat det det utgir seg for, eller at kunden har opplevd å få normal og anstendig service etter kjøpet.

    Det blir som min bestemor som stadig fortalte om en hun kjente som "var over 90, sprek som en gyngehest, og røyka som en dampveivals".
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    På generelt basis - uansett bransje og ingen sammenligning forøvrig!

    Så lenge noen støtter "svindlere" så vil svindelen fortsette. Eneste måten å få bukt med problemet er å ikke forholde seg til slike.
    Da kan andre seriøse overleve.
     

    GM250

    Fersking
    Ble medlem
    18.08.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Her er en annonse hvor vedkommende har vært innom hos Mr Maxwell og fått han til å gå over en Rega Planar 3.

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87224174

    Nettopp overhalet.
    Fagmessig utført hos Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
    Kontrollsjekk kr. 800,-
    Montering, justering og kalibrering og kontrolltestet kr. 1495,-
    Verksted-matriell: 230,-
    Totalt kr. 2525,-

    Jeg syntes kanskje det er regning med gaffel, når man utfører en kontrollsjekk til 800 kr, og deretter kontrolltester den til 1495 kr (vel og merke mer inkludert i de 1495 kr da).

    Når det er sagt så har jeg selv handlet der, et par German Maestro GMP 8.35 D Monitor. Jeg handlet i 2013. Gav vel 2000 kr for de, + litt for endring av kabel osv på fabrikk. Totalt ca 2150. Minnes de kostet omtrent 1800 kr på amazon, så det var ikke så gale dengang da.
    At han senere har skrudd opp prisen til 3500 kr for "sammenføyingsteknologien sin".. Det er vel kjernen i problemet.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.577
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Søk på Kirkegaten 43 på finn.. han har mye ute for salg, selger de som brukt...
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Kabler.
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159328509

    Jeg lurer på hva denne FLYT teknologien er... ;)

    En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører ]
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Hvem er det som har "7 stk. Høysensitive Ører" mon tro? De kommer jo som regel i par? Håper virkelig han har pårørende som kan hjelpe til å ta hånd om hans psykiske helse.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kabler.
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159328509

    Jeg lurer på hva denne FLYT teknologien er... ;)

    En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører ]
    Han beskriver det jo ganske så godt, så hva lurer du på? :p
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.577
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Maxwell fortsetter og fortsetter...
    Butikken er åpen. Søker en etter Maxwell Hifi på Brønnøysundregisteret så dukker Maxwell Hifi Bryne opp som eneste treff.
    Helt annen adresse.
    20210816_113438-01.jpeg

    Maxwell-butikken finnes ikke i Brønnøysundregisteret. Søker man etter Maxwell Hifi AS på google kommer Glenn Arild Haugland opp.
    20210816_113414-01.jpeg

    Søker vi opp hans roller så dukker ikke Maxwell opp...
    20210816_114503.jpg

    Skulle nesten tro det var noe muffens her...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.038
    Sted
    Oslo
    Att hans tlf er linket til Apotek1 liker jeg ikke.
    Setter vårt gode navn i ett dårlig lys, er det mulig han jobber der tro?
    Dette må jeg få sett på.
    Hva heter kroppen igjen?
    Det var vel: Sveinung Vindheim.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Innbrudd, det skjedde:) Syns det blir litt ufint å småhinte om at dette har skjedd innefra, er kun en suspekt da..
    I denne perioden var det en rekke innbrudd i butikker i området, Sveinungs var 1 av dem
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.577
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Innbrudd eller utbrudd... At fyren går sine egne veier er det ingen tvil om.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Jeg synes alltid det var en opplevelse og gå innom Maxwell for å lytte når vi hadde lytterunde i Stavanger (mange år siden). Sveinung er på et annet plan eller skal vi si en annen dimensjon (planet), gikk alltid derifra med et smil og en god historie. Mx tunet som han skriver tror jeg som en skriver, dreier seg om bønn og håndspåleggelse ingenting fysisk, selv om noe annet blir sagt.
    At han har lurt endel kunder oppigjennom er selvfølgelig ikke greit.

    De nevnte høyttalerne er ifølge Sveinung i en Tiger Ebony finnish som vist er helt unik, de hadde kostet 100k skulle de blitt produsert i dag,, bare sprøyt selvfølgelig.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har nå prøvd å kontakte de, men mailen deres virker ikke.
    Har også sendt mail til Apoteket og snakket med de på tlf.
    Er usikre på hva vi skal gjøre med det enda.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Att hans tlf er linket til Apotek1 liker jeg ikke.
    Setter vårt gode navn i ett dårlig lys, er det mulig han jobber der tro?
    Dette må jeg få sett på.
    Hva heter kroppen igjen?
    Det kan ikke være lov å oppgi andres telefon nummer?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Nei, det er ikke lov å dele noen andres opplysninger uansett, med mindre det foreligger et samtykke fra den det gjelder. Det er vel et unntak for informasjon som er offentlig tilgjengelig, f.eks på Gulesider.

    Lovverket GDPR gjelder her.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn