Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen her inne som faktisk er blitt 'lurt' av Sveinung? På hvilken måte, hva skjedde? Eller er det egentlig litt heksejakt som har resultert i denne troen på det, uten at det nødvendigvis er noe hold i det? Er bare nyskjerrig, aldri blitt lurt jeg og kjenner flere som har handlet der iog enda er storfornøyd med det de kjøpte... Ja, Sveinung er meget spesiell og har en ekstraordinær måte å snakke om lyd, musikk på... Men, det han har satt opp da jeg har sittet og lyttet, har vært utrolig fint matchet lydmessig.. Langt bedre enn feks ting jeg har hørt på oslo hifisenter, hvor du nesten blir snakket ihjel. Godt vi ikke er like allesammen.. Men kom frem dere som er lurt og fortell historien da
    Gidder du lese annonsene så blir folk lurt og ja det er ren svindel
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    German Physics og de som produserte Vincent (Sintron) var ukjente med modifiseringene, men fortalte meg at de etter å ha snakket med innehaveren at de ikke hadde noen problemer med de modifiseringene som ble gjort, og at det ikke ville på virke garantien. De visste altså ikke om at det var gjort modifiseringer på produktene da jeg tok kontakt med dem, selv om det var blitt hevdet av Maxwell tidligere. De andre produsentene som jeg fikk kontakt med, avbrøt et hvert samarbeid med Maxwell etterpå. Hvis de hadde hatt en avtale om modifisering, ville de neppe brutt med ham.

    Roy
    Mulig/logisk det ja.. Kanskje det er ting vi ikke vet om i denne saken og aldri får vite. Ble ijaffal vist en kontrakt.. ekte eller ikke,
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Mulig/logisk det ja.. Kanskje det er ting vi ikke vet om i denne saken og aldri får vite. Ble ijaffal vist en kontrakt.. ekte eller ikke,
    Synes det er ganske rart å "forsvare" han når du ser hva som har blitt avdekket tidligere og hvordan han opererer på finn.no nå for tiden

    Personlig synes dette ser meget suspekt ut.
    Screenshot_20210817-204917.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.416
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er ting som er langt mer skremmende en dette rundt denne mannen.
    Er en gammel artikkel om, ja han men uten navnet hans. Bare å grave litt så finner mann. Fulgte ganske godt med på han i en periode for noen år tilbake.
    Men da henger jeg han virkelig ut.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.773
    Torget vurderinger
    1
    Sammenføyningsteknologi og tuning av etterklangs-balansen, du verden.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Synes det er ganske rart å "forsvare" han når du ser hva som har blitt avdekket tidligere og hvordan han opererer på finn.no nå for tiden

    Personlig synes dette ser meget suspekt ut.
    Vis vedlegget 741635
    Jeg sa bare hva jeg ble vist, samtidig som jeg nevnte at jeg ikke støtter noe som måtte har med svindel å gjøre
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Sammenføyningsteknologi og tuning av etterklangs-balansen, du verden.
    Her er et annet eksempel på en langt mer sofistikert svindel, nemlig Odin2 kabler.. Det koster med avanserte teknologier og 99.9999% av lysets hastighet.. Maxvell har sin måte å beskrive ting på, men jeg har lest villere ting fra anerkjente merker

    (3meter til kun 460 000,-)
     
    Sist redigert:

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    453
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har kun handla hos maxwell en gang.
    Vært innom flere ganger når jeg bodde i Stavanger, men kun en gang det endte med handel.
    Kjøpte en riaa/pre av ham. Fant i ettertid at prisen var litt i overkant av hva produktet kunne fås på www.
    Gjorde det produktet noe dårligere, nei.
    Følte jeg meg lurt, ja jeg følte meg lurt.
    Solgte jeg det videre med tap, ja gjorde nok det også (om man tar den faktiske prisen som utgangspunkt).

    Mangt kan nok sies her, men det jeg må gi ham, er at jeg aldri har opplevd bedre matching på utsyret han presenterer! Har til gode å høre "dårlig lyd" i den sjappa.

    Prisene samt åndeverdenen han "fronter" er i sin egen liga
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nå er det heldigvis veldig enkelt å sammenligne priser i dag, så om man kjøper noe som er sterkt overpriset i forhold til andre butikker, har man seg selv å takke.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ikke når selger påstår det er en spesialutgave...
    Når den ordinære utgaven koster 7500,- (suben) og den modifiserte koster 50.000,-, må det ringe noen bjeller. Seriøst.

    Edit: Sier ikke at det er greit hva selger gjør, men kunden har også mulighet (og ansvar?) for å sjekke litt.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Er ting som er langt mer skremmende en dette rundt denne mannen.
    Er en gammel artikkel om, ja han men uten navnet hans. Bare å grave litt så finner mann. Fulgte ganske godt med på han i en periode for noen år tilbake.
    Men da henger jeg han virkelig ut.
    Link gjerne.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Han klarte å lure på en kunde en strømkabel til 12000kr som skulle brukes til en rimelig integrert sak som han hadde solgt han 5 min i forveien :( jeg burde kanskje ha sagt noen men holdt kjeft.
    Kjente en klump i magen når en hørte de historiene som han kan lire ifra seg
    Kunden var en dame

    mvh
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Her er et annet eksempel på en langt mer avansert svindel, nemlig Odin2 kabler.. Koster med avanserte teknologier og 99.9999% av lysets hastighet.. Maxvell har sin måte å beskrive ting på, men jeg har lest villere ting fra anerkjente merker

    (3meter til kun 460 000,-)
    Hifibransjen er nok mer belemret med selgere av snake oil og andre typer sjarlataner enn de fleste bransjer. Synd for de hardtarbeidende og seriøse. Ikke så rart at det er heller skralt med yngre folk i våre rekker når de skal orientere seg i denne jungelen med sine hardt oppsparte penger.

    Ikke alltid attraktivt for nye rekrutter å møte oss entusiaster heller, som gjerne mener at det eneste som 'er noe', er produkter som er priset fullstendig hinsides.
    Eller aller helst produkter som ikke lenger lar seg skaffe. Gjerne et produkt som engang ble produsert av en sær enmannsbedrift og som etter vår vurdering fortsatt går utenpå absolutt alt annet. Men tross dette har produktet altså forsvunnet fra markedet :unsure: Ikke lett å begripe for rasjonelle mennesker :LOL:

    Sett utenfra er denne bransjen og mange av oss entusiaster noe av det rareste som finnes. Ikke rart vi risikerer å bli idiotforklart innimellom :ROFLMAO:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Når den ordinære utgaven koster 7500,- (suben) og den modifiserte koster 50.000,-, må det ringe noen bjeller. Seriøst.

    Edit: Sier ikke at det er greit hva selger gjør, men kunden har også mulighet (og ansvar?) for å sjekke litt.
    Har kunden ansvar for at selger ikke skal drive med juks og fanteri?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Les det en gang til, så skjønner du nok hva jeg mente.
    Leste en gang til...
    Mener fremdeles at en faktisk bør stole på hva en selger sier, men det gjelder nok bare meg. Er glad for at denne tråden blir trekket frem - helt til sjappen han selger fra har blitt lagt ned for godt.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Her er et annet eksempel på en langt mer sofistikert svindel, nemlig Odin2 kabler.. Det koster med avanserte teknologier og 99.9999% av lysets hastighet.. Maxvell har sin måte å beskrive ting på, men jeg har lest villere ting fra anerkjente merker

    (3meter til kun 460 000,-)
    Den har vært oppe mange ganger!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Nå er det heldigvis veldig enkelt å sammenligne priser i dag, så om man kjøper noe som er sterkt overpriset i forhold til andre butikker, har man seg selv å takke.
    Ikke alle har forutsetningen til å finne svarene på det de lurer på. Jeg håper virkelig du skjønner det.
    I din verden virker det som det skal være fritt frem å smøre på tjukt og alt skal avhenge av at kunden skal sette seg inn i alt.
    Lurer på om det gjelder biler og hus også? Det kunne blitt morsomt....
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.449
    Antall liker
    35.265
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    da kan man og trekke frem andre sjarlatanere, oslo vestkant. mm i dette langstakte land... og for den sags skyld i uttlandet;) Er ingen som tvinger deg å kjøpe varer
    Ja muligens, men nå handler denne tråden om Maxwell... Det er ingen som tvinger meg til å kjøpe varer, men uten noen varer hadde jeg bare hatt luft - blir liksom ikke så spennende liv ut av det.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg ante ikke han drev butikken lenger, og som sagt før, jeg støtter ingen som driver med svindel
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Butikken gjekk konk for nokre år sidan, og han selger derfor som privatperson på Finn nå.
    Det er vel fleire enn han som kanskje smører litt tjukt på i beskrivelsar (og prising) i annonsene.
    Dersom nok er riv ruskande galt, så går det an å rapportere til Finn. Eller så kan ein bare bla vidare til neste annonse.
    Smører litt tjukt på?? F eks den mj subbene som R.E.S linker til, så er det ikke bare litt tjukt på, er jo langt langt over grensa den der. Å det burde si nok om fyren.
    Spurte han om det å om jeg spurte mj selv, så sa han at sa kom de bare til å juge, å bla bla. Så smøre tjukt på er da meget meget snilt sagt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.067
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er interessant, og forunderlig, at Sveinung fremdeles holder på i det samme lokalet.
    Jeg har ikke vært innom der på flere år, av åpenbare grunner, men har lang erfaring der fra tidligere år.
    Der har jeg så mange historier å fortelle at det ville sprenge alle grenser, og selv om forretningsdriften og påstandene er betenkelige har alle mennesker krav på en viss anstendighet i behandling i media (som jeg regner HFS som).
    Jeg vanket mye i butikken på den tiden det lå flere fine hifi-butikker som perler på en snor i samme gata, og tok mange av Sveinung sine utsagn og framstøt som underholdning. Jeg gjorde det tidlig klart at jeg ikke var interessert i åndelig svada, og etter det var det bare saklige uttalelser som traff meg i butikken. Saken var at han importerte og solgte veldig mye bra hifi, og jeg handlet faktisk ganske mye der. Enda mer kan regnes hvis jeg tar med glimrende høyttalere jeg har kjøpt brukt som han hadde importert. Han hadde også en imponerende evne til å få til god lyd i det lille demo-rommet sitt, selv med ganske enkelt utstyr. Dette gjentok seg gjennom mange år, og var ingen tilfeldighet.
    Historiene får være, de fleste, men jeg kan ikke la være å nevne at den over omtalte suben har en gang vært i hus hos meg. Jeg fikk en god pris, og ble forsikret at den var ny og uåpnet. Da jeg kom hjem og pakket ut var overraskelsen stor. Bass-elementet var fjernet. Tilbake i butikken ble det unnskyldning og forklaringer om modifikasjon og internkabling, og litt om stress og daglige utfordringer, elementet ble raskt funnet og montert. Hva kunne jeg si? Jeg var målløs, og dro hjem med litt ekstra småting i lommene. Suben fungerte fint, og var heldigvis lett å selge videre uten tap.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.197
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Smører litt tjukt på?? F eks den mj subbene som R.E.S linker til, så er det ikke bare litt tjukt på, er jo langt langt over grensa den der. Å det burde si nok om fyren.
    Spurte han om det å om jeg spurte mj selv, så sa han at sa kom de bare til å juge, å bla bla. Så smøre tjukt på er da meget meget snilt sagt.
    Som vist i tidligere innlegg: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160467177
    Listepris 65.995,- fantasien har i hvert fald ingen grenser :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ikke alle har forutsetningen til å finne svarene på det de lurer på. Jeg håper virkelig du skjønner det.
    I din verden virker det som det skal være fritt frem å smøre på tjukt og alt skal avhenge av at kunden skal sette seg inn i alt.
    Lurer på om det gjelder biler og hus også? Det kunne blitt morsomt....
    Synes dere trekker det jeg sa, litt vel langt her. Selvsagt mener jeg at selgere og butikker skal være ærlige og redelige, MEN de driver tross alt butikk, ikke ideell virksomhet, og sunn skepsis til salgspratet bør en ha (due diligence anyone?). Før, og særlig før internett, var det mye mer krevende å skaffe informasjon, men i dag er det bare et par tre Google-søk som skal til for å sammenligne priser og undersøke fakta. Føler en at ikke er i stand til dette, så bør en oppsøke noen som er det. Særlig når en skal bruke store summer.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Synes dere trekker det jeg sa, litt vel langt her. Selvsagt mener jeg at selgere og butikker skal være ærlige og redelige, MEN de driver tross alt butikk, ikke ideell virksomhet, og sunn skepsis til salgspratet bør en ha (due diligence anyone?). Før, og særlig før internett, var det mye mer krevende å skaffe informasjon, men i dag er det bare et par tre Google-søk som skal til for å sammenligne priser og undersøke fakta. Føler en at ikke er i stand til dette, så bør en oppsøke noen som er det. Særlig når en skal bruke store summer.
    Men les hva som skrives her da! Det er ikke mulig å sammenligne, da han finner opp utsagn, fakta og nye betegnelser. Du skal være rimelig bra inne i hifi verdenen for å få med deg alt dette. Sunn skepsis må man ha uansett, men som folk sier, han er en trivelig person som har talegaver og ikke alle klarer å stå imot det.

    Men om du mener at det å bli lurt for flere 10.000vis av kroner er en bagatell, deg om det.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har ikke vært innom der på flere år, av åpenbare grunner, men har lang erfaring der fra tidligere år.
    Ditto! Det var ren underholdning å ta turen innom han og makan til svada har jeg sjeldent fått servert andre plasser.

    -BB-
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.197
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og den med "reservert"......... den tror du på?? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Vet, man sier: Sidste idiot er ikke født endnu", men Vincent´s første preamp til den prisen?? :ROFLMAO::ROFLMAO:
    Vincent blev lanceret som et billig-merke i go´ kvalitet.
    Mener nyprisen i DK var 16.995,-
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Men les hva som skrives her da! Det er ikke mulig å sammenligne, da han finner opp utsagn, fakta og nye betegnelser. Du skal være rimelig bra inne i hifi verdenen for å få med deg alt dette. Sunn skepsis må man ha uansett, men som folk sier, han er en trivelig person som har talegaver og ikke alle klarer å stå imot det.

    Men om du mener at det å bli lurt for flere 10.000vis av kroner er en bagatell, deg om det.
    Gir meg her, jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn