Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
2.054
Torget vurderinger
2
Har ikke sett så mange som er i harnisk eller har tid/lyst/råd til å gå rettens vei. For alt jeg vet kan det være flere som har meldt saker til forbrukerrådet? Det enkleste er likevel å formidle informasjon i ymse nettsamfunn og så kan markedskreftene råde. Hørt om Edge CD-spiller? Salget bråstoppet da det ble avslørt at innmaten ikke sto i stil med boksen og prislappen. Spilleren hadde fått glimrende omtaler i fagpressen også. Ny kunnskap opplyste potensielle kunder og verktøyet var forbrukermakt. Hvis dette er negativt for hobbyen så ser hvertfall ikke jeg det. Jeg er åpen for å lære av andres erfaringer.

Det er rimelig stor forskjell på den Edge saken og slikt

- En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
- Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
- Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
- Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@"

Hva hadde du/dere gjordt dersom en arbeidskollega eller en som står deg/dere nær begynt
å snakke slik?Helt uforståelig og merkelig.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
373

- En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!

Hva hadde du/dere gjordt dersom en arbeidskollega eller en som står deg/dere nær begynt
Edgesaken kjenner jeg ikke. Men en rekke HFS-ere kjøper jo denne greia:

"ODIN/ODIN 2 SUPREME REFERENCE CABLES

Nordost’s Supreme Reference Cable Range is the culmination of more than two decades of research and development, achievements and even further advancements in the hifi audio industry. The original Odin Cables redefined sound reproduction by utilizing the most progressive scientific techniques of their time, truly recreating music as the art form it is intended to be. Odin 2 transcends the sonic boundaries set by its predecessor to realize a result that was never before thought possible. Nordost’s ultimate achievement and the apex of cable design allows sound systems to disappear, leaving listeners with every aspect of a live performance to appear in their place. Both families in our Supreme Reference Cable Range will bolster high end sound systems to new levels and allow listeners to finally enjoy the unattainable sound that they have been searching for."

Mer elegant formulert. Men svadanivået er det samme.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.077
Nå var det ikke deg direkte og alene jeg skrev til selv om du var siste taler før meg, men alle som driver å banker den halvdøde hesten.
Og poenget mitt var at jeg ser ikke poenget med, og behovet for, flere tråder her hvis eneste formål er å være enige i at Maxwell hadde/har en shady måte å drive butikk på. Det var jo alle enige om allerede før Stereo+ satte sitt lys på saken.

Samt at; som kjent mener ganske mange at om du betaler mer enn etpar tiere for en ledning så har du blitt lurt langt over grensa til voldtekt. Hvis så er tilfelle så er det i mine øyne litt rart at ikke en eneste en (som jeg har hørt/lest om) har benyttet seg Norges utmerkete lovverk som beskytter oss forbrukere usedvanlig godt. Begge de store TV-kanalene har tom egne program for å sette til veggen de som har lurt fra oss ukelønna vår.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
7.393
Sted
Oslo
Jeg ser ikke nytteverdien av denne tråden. Her skjæres bransjeaktørene over én kam. Det er en viss forskjell på Maxwell & OHFC. Sistnevnte avholder demodager, messer etc., som koster penger og arbeid. Enhver som måtte ønske det, kan oppsøke OHFC, høstpuls nu i slutten av måneden. Dersom arrangementet ikke svarer til forventningene, kan man poste kritikk. Tror ikke mange gjør det.

mvh

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.077
Dersom arrangementet ikke svarer til forventningene, kan man poste kritikk.

mvh

Eller si det til de direkte at det her er jo bare bogus og lureri. Å si det til meg, og deg osv, forandrer jo ingenting hvis så er tilfelle.

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
7.393
Sted
Oslo
Eller si det til de direkte at det her er jo bare bogus og lureri. Å si det til meg, og deg osv, forandrer jo ingenting hvis så er tilfelle.
Noe bogus & lureri finnes i alle bransjer.

mvh

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12
Har ikke sett så mange som er i harnisk eller har tid/lyst/råd til å gå rettens vei. For alt jeg vet kan det være flere som har meldt saker til forbrukerrådet? Det enkleste er likevel å formidle informasjon i ymse nettsamfunn og så kan markedskreftene råde. Hørt om Edge CD-spiller? Salget bråstoppet da det ble avslørt at innmaten ikke sto i stil med boksen og prislappen. Spilleren hadde fått glimrende omtaler i fagpressen også. Ny kunnskap opplyste potensielle kunder og verktøyet var forbrukermakt. Hvis dette er negativt for hobbyen så ser hvertfall ikke jeg det. Jeg er åpen for å lære av andres erfaringer.

Det er riktig at disse sakene er forskjellig, men begge er avslørt i nettfora med etterfølgende markedseffekt. Den ene var keiserens nye klær og den andre vet jeg pokker hva kan kalles. Den dagen jeg begynner å formulere meg slik er jeg trygg på at familien sjekker medisinskapet og sørger for egnet behandling, men vi er forskjellige.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12

Edgesaken kjenner jeg ikke. Men en rekke HFS-ere kjøper jo denne greia:

"ODIN/ODIN 2 SUPREME REFERENCE CABLES

Nordost’s Supreme Reference Cable Range is the culmination of more than two decades of research and development, achievements and even further advancements in the hifi audio industry. The original Odin Cables redefined sound reproduction by utilizing the most progressive scientific techniques of their time, truly recreating music as the art form it is intended to be. Odin 2 transcends the sonic boundaries set by its predecessor to realize a result that was never before thought possible. Nordost’s ultimate achievement and the apex of cable design allows sound systems to disappear, leaving listeners with every aspect of a live performance to appear in their place. Both families in our Supreme Reference Cable Range will bolster high end sound systems to new levels and allow listeners to finally enjoy the unattainable sound that they have been searching for."

Mer elegant formulert. Men svadanivået er det samme.
Det er jeg helt enig med deg i, men det skapes lange diskusjoner nettopp fordi noen påpeker det. MX/flow-svadaen er så åpenbar at det bare blir komisk, men nettopp derfor er den andre svadaen mer virkningsfull. Det plager ikke meg at noen retter søkelyset mot dette, snarere tvert i mot.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
1.858
Torget vurderinger
8
Gud så mye gratis reklame den fyren får pga dere.

Dr Dong

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
5.888
Sted
oslo
Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
Hvilke falske premisser er det som de andre slipper unna? Nanopjatt?
Om det sitter en vridd fyr i Norge og dikter eller om en henter diktningen fra en markedsføringsavdeling i utlandet er da ett fett?

Dr Dong

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
5.888
Sted
oslo
Jeg ser ikke nytteverdien av denne tråden.

mvh
Nytteverdien av denne og andre liknende tråder - kabeltypetråder etc - er at vi har fått større bevissthet omkring tulleriet i hobbyen vår. Det er i dag en mye større edruelighet (=fornuftighet) i hva som folk legger vekt på nå enn før (jeg startet på dette forumet i 2002).

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.727
Sted
Horten

mvh
Ja, det er sant. Ingen tvil om det.

Men det som gjør at denne hobbyen skiller seg ut, er at det finnes så mange som ikke bare godtar, men faktisk forsvarer de drøye påstandene vi serveres.

Dette er en teknisk hobby, det er ikke sminkereklamer på TV3 vi snakker om her.

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
9.632
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5

mvh
Ja, det er sant. Ingen tvil om det.

Men det som gjør at denne hobbyen skiller seg ut, er at det finnes så mange som ikke bare godtar, men faktisk forsvarer de drøye påstandene vi serveres.

Dette er en teknisk hobby, det er ikke sminkereklamer på TV3 vi snakker om her.
Nei, visst faen ere ikke sminkereklame. Ikke ere fårikål eller hundeoppdrett heller! :mad:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.727
Sted
Horten
Må bare beklage, men jeg sliter med å huske sist gang noen prøvde å selge meg en quantum tunnelled Golden Retriever valp, eller cryogenically treated fårikålkjøtt.

Aurora

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
3.706
Sted
Ytterst i havgapet...
Det ble nevnt her tidligere at de som kjøper nettverkskabler til 50k, Nordost og "strømrensere" til 100k, vet og forstår hva de gjør. Javel,- mon det..... det er jo de som febrilsk forsvarer argumentene om quantum og annet nano-pjatt.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12
Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
Om det sitter en vridd fyr i Norge og dikter eller om en henter diktningen fra en markedsføringsavdeling i utlandet er da ett fett?
Jeg sikter til påstandene om at produsentene utviklet og produserte egne MX-produkter for Maxwell. Noe det viste seg produsentene selv benektet. Dette står fremdeles nevnt på maxwells hjemmesider uten at jeg skal påstå det gjelder de samme produktene.

Dr Dong

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
5.888
Sted
oslo
Jeg sikter til påstandene om at produsentene utviklet og produserte egne MX-produkter for Maxwell. Noe det viste seg produsentene selv benektet. Dette står fremdeles nevnt på maxwells hjemmesider uten at jeg skal påstå det gjelder de samme produktene.
Vi er jo enige om de usannhetene. Men de andre er jo full av usannheter også. Det virket som om du mente at den ene usannhet var mer høyverdig enn den andre.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.077

mvh
Nei, det tror jeg ikke. Absolutt ingen som har noe til salgs pynter på sannheten for å skille seg ut og få solgt greiene sine så alle andre bransjer bør herved fredes!
Bortsett fra de som vil selge noe lydrelatert såklart, DE bør vi ta. Bigtime!

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12
Vi er jo enige om de usannhetene. Men de andre er jo full av usannheter også. Det virket som om du mente at den ene usannhet var mer høyverdig enn den andre.
Nei, ærru gæren?

musicus

Musikk freak
Ble medlem
02.07.2015
Antall liker
4.225
Sted
Gbg
Torget vurderinger
4
Gapestokken og flokkmentaliten, eller, mangelen på selvstendighet og anstendighet i full blomst....

Rutetid I.jpg

...og for enhver idiot som fortsatt ikke har skjönt det, jeg har ikke, og kommer ikke handle noe fra MH, men hfs inkvisasjonen, nähhh den liker jeg ennu mindre enn drevet som flokken samler seg etter...

mvh

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.727
Sted
Horten
Men hva er det som egentlig er "flokkmentalitet"?

Er det de som uten spørsmål svelger alle påstander fra enhver fjøsnisse som setter sammen noe ræl på kjøkkenbordet, slenger rundt seg med kvantefysikk og nanoteknologi, selger det for tullepriser, og blir hyllet av en samlet såkalt hi-fi presse?

Eller er det de som spør seg "Vent nå litt... Kan dette virkelig stemme?".

Jeg er rimelig sikker på hvor mangelen på selvstendighet finnes... :rolleyes:

Sist redigert:

musicus

Musikk freak
Ble medlem
02.07.2015
Antall liker
4.225
Sted
Gbg
Torget vurderinger
4
Men hva er det som egentlig er "flokkmentalitet"?

Er det de som uten spørsmål svelger alle påstander fra enhver fjøsnisse som setter sammen noe ræl på kjøkkenbordet, slenger rundt seg med kvantefysikk og nanoteknologi, selger det for tullepriser, og blir hyllet av en samlet såkalt hi-fi presse?

Eller er det de som spør seg "Vent nå litt... Kan dette virkelig stemme?".

Jeg er rimelig sikker på hvor mangelen på selvstendighet finnes.

Yeah sure!!

Arne And.jpg

mvh

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.727
Sted
Horten
For all del. Bare forsett å tro på alt reklamen forteller deg du @musicus.

Det er det som er å "tenke sjæl". Ikke sant? ;)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
2.749
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En ting er dette surret med uredelig forhold til markedsføring og slikt. Der kan det kanskje hevdes at det er andre i bransjen som fusker i faget for å si det slik.

Men - gubben har kjøpt opp varelageret, og fortsette å selge dette, og driver i praksis som næring. Alikevel prøver han seg på å omgå norsk kjøpslov, ved å hevde at det ikke er reklamasjon, returrett eller garanti. Og der er det ingen unnskyldning.

IMG_2907.jpg

Johan-Kr

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
9.632
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Gapestokken og flokkmentaliten, eller, mangelen på selvstendighet og anstendighet i full blomst....

Vis vedlegget 460801

...og for enhver idiot som fortsatt ikke har skjönt det, jeg har ikke, og kommer ikke handle noe fra MH, men hfs inkvisasjonen, nähhh den liker jeg ennu mindre enn drevet som flokken samler seg etter...

mvh
Du finner en passende beskrivelse i innlegg #53, musicus. ;)

Ellers håper jeg at noen som vil gjøre en forskjell og bidrar til at "the bad guys" stoppes, snart tar de til retten. Kan dessverre ikke se at det volder skader at feks Maxwell piskes enda en gang her inne, selv om det deilig å få ut litt vrede på en fredag :eek:

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.096
Sted
Stavanger
Tenk hvis dette stemmer, tenk hvis dette er løsningen til den totale balanserte lydopplevelsen, tenk hvis formelen til det perfekte er : MX-D-Flow = 0 - 100
- tenk hva vi har fått glipp av.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12

Vis vedlegget 460801

mvh
For det er de bevisstløse uten evne til egne tanker som hiver seg på her? Det kan ikke tenkes at useriøsiteten og svadaen er så fullstendig på viddene at mange selvstendige oppegående mennesker ser det samme? Og hvis galskapen gjenkjennes av flere er det flokkmentalitet? Det må du faktisk gjerne mene, men der er jeg fullstendig uenig med deg. TM-D FLOW = 478,7 i dette tilfellet på en utvidet skala :cool:.

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
9.632
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Ærlig talt, er det ennå noen som frekventerer dette asylet eller leser denne tråd som ikke vet at Max er sprøyte gal? Dette er jo ikke noe nytt. Mannen har vært opp til debatt, hengt ut til tørk, tatt med buksene nede og avslørt av de skarpeste hjernene her inne for lengst. Død og begravet for HFS'ere om igjen og om igjen. Men for all del, det er helg, så ta frem børst og gamle vitser. La oss le sammen! :D

Topp Bunn