Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
Alle husker vel denne gåten maxwell hifi som stereo + fant ut var ja det taler sitt , men han gikk jo konkurs men fortsetter og selger gjennom sin butikk og på finn.no , er ikke dette ulovlig etter norske lover , når han gjentatter gang sier det er fortsatt en dag i dag at det er gjort endringer i produktene som skal gjøre dem bedre.

Imagine

weld77

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
3.919
Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
Ganske imponerende at det går an, ja...
Helt utrolig at han ikke har blitt stoppet og at finn tillater det , at han sitter igjen med produkter enna er helt utrolig spør du meg , håper virkelig ingen har kjøpt til han etter det stereo + fant ut.

Imagine

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.
Oslo hifi center skriver mye svada det er greit , men di har jo lov til og selge produkter og fleste er jo oppegående mennesker som handler hifi + mange kan jo sitt og vet hva man vil ha , men at mannem bak maxwell hifi enda selger produkter det er helt sykt han ikke ble stoppet , sa jo han hadde verdier for over 3 milloner i retten etter han ble begjæret konkurs , men di fant ut at han ikke hadde det. Kan jo være han tok og gjømte siste rest for og selge og få penger rett i lommen. Men bare og lese hva som står inne på maxwell hifi kan man begynne og lure på om det er flere enn 1 skrue løs.

Imagine

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
6.762
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vel, det er ikke forbudt å starte opp igjen etter en konkurs. ...med blanke ark og fargestifter til. ;)

Cyber

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2005
Antall liker
2.753
Torget vurderinger
5
Vel, det er ikke forbudt å starte opp igjen etter en konkurs. ...med blanke ark og fargestifter til. ;)
Er vel mange som gjør det. En lokal fyr kjørte nylig et selskap på ræva. Startet opp et nytt med nesten samme navn før oppgjøret i forrige bo hadde begynt. :)

Dr Dong

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
5.888
Sted
oslo

En burde la dette innlegget synke inn!

Kvålsvoll

Bransjeaktør
Ble medlem
22.07.2010
Antall liker
1.675
Sted
Ålesund, Norge

Velskrevet og 100% korrekt.

Men ikke forvent at dette skal "synke inn". Heldigvis. For da bortfaller jo muligheten til å fremstå som den eneste seriøse.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
4.478
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
13
Dessverre endel som har kjøpt MX og O.F.M tunede produkter der til blodpriser. En håndpåleggelse på boksene ga en stiv prisøkning

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
945
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
19
Enda en tråd om Maxwell. Er det ikke bare å tipse finn og politiet? Mulig annonsene på finn blir stoppet, men garanterer at politiet ikke løfter en finger, da de ikke klarer å tolke annonsenes innhold??????

Pug309gti

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2016
Antall liker
199
Torget vurderinger
5
han står oppført med eget navn som selger på finn, ikke maxwell?? sånn tolker jeg det. Han har seriøst mye hifi utstyr i privat eie

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
han står oppført med eget navn som selger på finn, ikke maxwell?? sånn tolker jeg det. Han har seriøst mye hifi utstyr i privat eie
Vet han selger med eget navn på finn, men han besitter ikke alt det der i eget eie, dette er nok det som er igjen etter butikken hans gikk konkurs, men Maxwell hifi er fortsatt oppe og går med mx modifisert produkter noe som er helt merkelig.

Imagine

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.128
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vet han selger med eget navn på finn, men han besitter ikke alt det der i eget eie, dette er nok det som er igjen etter butikken hans gikk konkurs, men Maxwell hifi er fortsatt oppe og går med mx modifisert produkter noe som er helt merkelig.

Imagine
Vindheim har kjøpt konkursboet etter Maxwell Hifi, det er helt normalt at en eller flere av de som eide det firmaet som gikk konkurs kjøper opp restene som bli lagt ut for salg av bobestyrer. Det er heller ikke ulovlig, det var jo tross alt et aksjeselskap. Velkommen til kapitalismen, folkens!

Noen ganger framstår HFS som hjemmesidene til Rød Front eller Tjen Folket i sin kapitalismefiendtlighet. ;)

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
1.479
Torget vurderinger
95

En grunn til at de store aktørene ikke gåes etter i sømmene av fagpressen er vel ganske åpenbar, er den ikke? Man sager ikke av grena man sitter på. Men ser poenget ditt. Enkelte tilbehørsprodusenter er i mine øyne like store svindlere og løgnere som Maxwell, men med et kobbel av pengesterke medhjelpere. Da er de ikke så lette å få has på. Tenk hvor mye f.eks. Hifiklubben og OHC tjener på å selge tilbehør...

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
290
Torget vurderinger
44
Vi får bare håpe at ingen noensinne kjøper noe fra Maxwell etter de siste årenes avsløringer.De aller fleste er nok advart mot denne aktøren nå.

weld77

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
3.919
Ja alle andre snakker sant hele tiden og ville aldri finne på å dikte opp noe (alternativt videreformidle produsentens dikting) med økt salg og økte marginer som mål. Det skulle tatt seg ut.

Stereo+ har sparket opp en vilkårlig vidåpen dør men ikke brydd seg med de andre.

Det er vel nesten lettere å finne hifi-markedsføring som ikke henger på greip enn å finne en som gjør det? Maxwell prøvde, tross alt, å få kundene til å kvitte seg med en begrenset mengde penger. Produktene var neppe gjort noesomhelst med så de funket vel som tiltenkt.

Moralen er vel at det er ille å selge en bløff som er opplagt, men om bløffen er mer subtil og palkket pent inn i fine begreper og flotte figurer så er det ikke så nøye, men nærmest en selvfølge at det er slik man driver business i denne bransjen.

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
513
Torget vurderinger
9
Jeg føler denne heksejakten etter Maxvell bør slutte nå. Andre aktører gjør nok mye de også som hvis det ble gått i sømmene ikke viste seg å være helt på gir. Stereo+ tok ham, presenterte dette for alle å lese her inne og andre steder, men sluttet der, istedenfor å grave dypt i andre aktører som blir steinrike på overprisede produkter og tildels vanvittig reklame til tider. Men der pengene er, er det også makt, makt som kan være vanskelig å gå imot. Maxvell var 1 enkel kar, sikkert lett bytte med et blad som selv var tjent på litt ekstra reklame rundt seg. Nok er nok, dette er jo lavmål så det holder

Sist redigert:

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
2.054
Torget vurderinger
2
Det er jo tøft av en stor og sterk og ta en liten og svak,det gir respekt.
Men neste gang gyver vel pressen løs på de som er større og sterkere.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
1.479
Torget vurderinger
95
Nå er det intet forsvar for svindelen til Maxwell. Den er veldig grov. Det man må huske på, er at det i denne bransjen som i andre, er en del nybegynnere. Jeg aner ikke hvor mange som har gått på limpinnen hos han, men en del er det nok. Og det er trist.
Men det skjer også i den mer "stuerene" delen av bransjen. Der det formuleres smartere, kanalene er mer seriøse, og aktørene er store og pengesterke. Og lureriet gjøres med både forhandler og produsent på samme lag. Maxwell var helt annerledes her, da han diktet opp en masse tullball om produktene som produsenten overhodet ikke var kjent med.

Nylig så jeg på HFS forsiden en strømpadde til nesten 100K. For en jævla strømfordeler! For meg er det svindel.
Vi kan flire av damene som hiver penger etter stadig ny kosmetikk som lover evig ungdom, men det er bare blåbær i forhold.

2xJ

NO PRISONERS !!!
Ble medlem
12.08.2017
Antall liker
2.364
Sted
VestBredden
Damefrisør til 3K i timen fremstår som et kupp iforhold!!!
Vesker til eksempel 20-30k og.... jada jeg vet det finnes dyrere vesker.
Men 100K for en strømpadde er ren svindel, og det har ingenting med estetikk og gjøre.... jeg blir flau på medsammensvorne innen denne HOBBYEN.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.128
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det vil alltid finnes "eksklusive" produkter som er overpriset i forhold til nytteverdi/ytelse. Rett og slett fordi noen har mer penger enn vett og liker å vise det. Slik er faktisk tilstanden i et liberalt kapitalistisk samfunn. Get over it, det er hverken forbudt eller dumt. Det skapes arbeidsplasser og verdiskapning fordi noen har mer penger enn vett, slik er det i alle bransjer fra mat til byggbransje.

Ikke at jeg er imot å protestere mot det, jeg gjør selv det samme. Men denne ekstremt fokuserte kritikken av den åpenbart ikke helt friske personen i Stavanger virker litt enøyd. Det finnes ingen tilsvarende tråder om Spacegarden eller klubben, Vindheim har blitt plukket opp som djevelen over djevler. Selv har jeg møtt ham en eneste gang og fikk nok av hans svada etter få minutters samtale, men jeg var aldri i tvil om at han faktisk tror på det han sier og skriver. At det betyr at han ikke er helt i vater gjør at jeg synes det er nok mas om mannen nå, han er nok mest av alt en personlig tragedie.

Vi må gjerne kritisere produktene, men nå er det bare en liten mann med en lagerbeholdning som han selger ut. Dette er ingen storaktør i bransjen, bare en ubetydelig liten butikk som mest av alt minner om et avansert loppemarked. Og endel av kritikken ser ut som manglende forståelse av det samfunnssystemet jeg tror alle oss er enige om er den greieste måten å organisere Norge etter. Som sagt, kom nå over at Vindheim faktisk eksisterer og driver litt salg av produkter som ofte er overpriset. Han er ingen trussel for hverken bransjen eller oss.

Terje-A

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
4.216
Sted
Værlesanden
Torget vurderinger
13
Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

"Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
" - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

----------
Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
Jeg føler denne heksejakten etter Maxvell bør slutte nå. Andre aktører gjør nok mye de også som hvis det ble gått i sømmene ikke viste seg å være helt på gir. Stereo+ tok ham, presenterte dette for alle å lese her inne og andre steder, men sluttet der, istedenfor å grave dypt i andre aktører som blir steinrike på overprisede produkter og tildels vanvittig reklame til tider. Men der pengene er, er det også makt, makt som kan være vanskelig å gå imot. Maxvell var 1 enkel kar, sikkert lett bytte med et blad som selv var tjent på litt ekstra reklame rundt seg. Nok er nok, dette er jo lavmål så det holder
Var ikke ment som noe hekse jakt eller dette se heller hva jeg skrev i åpningen , for meg kan bare en moderator fjerne denne tråden kunne brydd meg mindre egentilig.

Imagine

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
513
Torget vurderinger
9
Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

"Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
" - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

----------
Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?

Topp Bunn