Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
Må egentlig le litt jeg , ser mange skriver hiver vekk penger på dyrt hifi utstyr , ting er overpriset , så sitter meste parten av dere her inne med utstyr til 100.000 noen 200.000 noen oppi million klassen , så da er det bare på en måte og si at pengene har blitt kastet i dass , at det fårekommer mye slik hos andre levrandører også garantert. Mye hifi er overpriset til di grader også , ikke minst forsterkere som det skal være så stor forskjell lyd messig etc etc , har selv testet en del forsterkere i det siste og mange forsterkere som ligger i pris klassen til 30000 kr spiller bedre til en for 80000 kr da kan man egentlig begynne og lure , ta oslo hificenter som er en ganske stor kjede når du kjøper en høyttaler til si 100.000 kr , hva trur dere oslo hificenter har betalt for den sikert rundt halvparten. Kabler også kjøp nordost odin og få super lyd i anlegget det er for meg bra tregt.

Imagine

Keroo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.04.2016
Antall liker
26
Sted
Karmøy
Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

"Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
" - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

----------
Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?
En fargeklatt han der.. Om han har modifisert, og han selv opplever det som noe bra.. vel det får vel da så være.
Han gav vel garanti etc på varene han solgte da han drev.

Men, som sagt flere ganger.. det er veldig mange aktører som ikke hadde tålt den nådeløse lupen :)

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
517
Sted
Liten by
I min verden er det en stor forskjell på å selge EGNE overprisede produkter, eller på vegne av produsenter, med svulstig ordbruk kontra det å selge andres overprisede produkter, mot deres vilje, med det som ikke kan betegnes som annet enn misvisende og løgnaktig reklame. Men jeg er litt enkel sånn...

Terje-A

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
4.215
Sted
Værlesanden
Torget vurderinger
13
Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

"Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
" - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

----------
Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?
Det er jo en forskjell her. Å påstå at man samarbeider med Teac og Harbeth i utvikling av spesialmodeller når det beviselig er blank løgn er værre i mitt hode enn når andre selger kabler og strømtilbehør til en bøtte penger. Det å kjøpe en kabel eller strømfordeler til hundretusen kroner er bare latterlig, men det å kjøpe en spesialmodell til en vesentlig høyere pris i den tro at den er utviklet i samarbeid med produsenten er å bli lurt på en kriminell måte.

J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Guest

----------

En fargeklatt han der.. Om han har modifisert, og han selv opplever det som noe bra.. vel det får vel da så være.
Han gav vel garanti etc på varene han solgte da han drev.

Men, som sagt flere ganger.. det er veldig mange aktører som ikke hadde tålt den nådeløse lupen :)
Nå er det nevnt flere ganger her at "de andre" hadde ligget dårlig an hvis "de" tok for seg "dem" også. Spør fordi jeg lurer, lurer fordi jeg ikke har peiling; Hvem er dette og hva er det de har gjort/gjør?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12
Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
9.632
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Jaja, får da håpe at de som kjøper strømpadde og kabler til titalls, sågar hundretusentalls kr, ikke er fattige studenter eller familiefedre som sliter med å få endene til å møtes. Sjansen er nok langt større for at kundene er de som allerede eier dyr bolig med masse design stæsj, fet bil med masse extras, båt og hytter og you name it. Disse får gjerne inn på konto pr mnd summer som de fleste kan bare drømme om - jeg kjenner til noen slike - de aner ikke hva de skal bruke penger på når de allerede har alt de trenger og mere til. Hvis dette gjør det mulig for at butikkene kan i neste omgang ta seg råd til å satse på andre produkter, som feks smale hiend, så er det kanskje ikke så galt at det ikke er godt for noe, eller noen? Jeg mener, pengene er der ute og de sitter løst for enkelte. Bare tenk på hva det koster å legge på noen kryss ekstra når man kjøper bil eller bolig. Uansett er det jo ikke mine penger de bruker. Dessuten vil antagelig det meste havne ut på brukten rundt om før eller senere likevel ;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.970
Torget vurderinger
1
Det er egentlig temmelig drøyt å beskylde bransjen generelt for svindel.

Selvsagt finnes det ingen rimelighet i at en forsterker eller et par høyttalere har samme pris som en Tesla Model S, men her er det åpenbart at en minimal kundegruppe må betale for å holde folk i arbeid, men uten disse entusiastene, hadde vi bare hatt Pioneer og Yamaha å velge i.

Strømfordeler til 100 000,- er helt ute, la oss enes om det. Men den inneholder ca. like mye intellectual property som et rør effekttrinn, som også lett koster på 2 og 3 hundre tusenlapper. Om det virker eller ikke har jo en hver all rett i verden til å teste selv, og regelverket om angrefrist er solid i Norge. Vi er sikkert flere som ikke ønsker å kjøpe passive enheter til slike smått urealistiske summer, men fra det til å kalle en hel bransje for svindlere, føler jeg er et drøyt steg. Jeg tror det er mer fair å si at deler av bransjen har tatt noen usunne steg, men kjøpekraften i dette og enkelte andre samfunn, viser at det finnes et marked, så hvem er vi som skal sette oss til doms over hva rike mennesker velger å prioritere? Bedre at de kjøper privatfly, enn at de nyter musikk? De kan spise mat med bladgull på, de kan kjøpe seg klodens dyreste prostituerte, eller et maleri av Munch til flere titalls millioner kroner. Men det er neppe svindel. Det er bare en eller annen form for lovlig galskap, såpass får vi tåle.

Så får heller vi vanlig dødelige nyte av det faktum at all den ekstravagansen vi ser i vår bransje, heldigvis drypper ned på de rimeligere produktene også, sånn at vi får nesten like god lyd, for en ørliten del av hva det aller verste koster.

Mvh
Håkon Rognlien

Aurora

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
3.706
Sted
Ytterst i havgapet...
Det er vel liten tvil om at Hi End-bransjen i generell sammenheng har beveget seg tildels utfor stupet i mange år, og med en såkalt "fagpresse" som i stil og innhold minner mer om misjonsblader enn en reell og kritisk fagpresse. De fleste kommentarene her konkluderer jo med at man absolutt bør påpeke juks og humbug, men da blir det direkte morsomt å lese de kommentarene som oftest kommer, når noen på rent faglig basis påpeker at noe nøødvendigvis og faktisk er juks og humbug uten et snev av rot i teknisk virkelighet.

ufo

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
230
morsomt hva man skal sammenligne hifi svindelprodukter med.. båt bil, hus, munch maleri (!). si meg, får du ett originalt munch maleriet til noen få tusenlapper istedenfor en million? ikke? strømrensere, kabler og annet lureri til f.eks 100.000 kan man ofte lett teknisk overgå til en promille av den summen fra andre aktører. da er det SVINDEL. punktum, sympati for useriøse forhandlere som vistnok fortjener full årslønn samme hva de selger osv har ingenting med saken å gjøre. de sikter seg nettop inn mot rikinger som ikke har tid til å sette seg inn i det de kjøper, de stoler på selgeren og tror de får et kjempeprodukt. at forhandleren viderefører svindelproduktet for å berike segselv er grunnen til at produktene flommer inn. ingenting av de hadde vært tolerert på 80tallet og før den tid.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
517
Sted
Liten by
Det er vel liten tvil om at Hi End-bransjen i generell sammenheng har beveget seg tildels utfor stupet i mange år, og med en såkalt "fagpresse" som i stil og innhold minner mer om misjonsblader enn en reell og kritisk fagpresse. De fleste kommentarene her konkluderer jo med at man absolutt bør påpeke juks og humbug, men da blir det direkte morsomt å lese de kommentarene som oftest kommer, når noen på rent faglig basis påpeker at noe nøødvendigvis og faktisk er juks og humbug uten et snev av rot i teknisk virkelighet.
Kan du vise til eksempler på denne misjoneringen og ukritiske holdningen til pressen? Jeg er litt nysjerrig...

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
517
Sted
Liten by
Når så du sist en kritisk omtale av et HiFI-produkt? Angi gjerne navn og dato på magasin.
Du sier det er liten tvil om dette. Da skulle det være enkelt å komme med eksempler?
Det var du som dro dette frem, det er opp til deg å komme med eksempler. Jeg er fremdeles nysgjerrig...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
3.084
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
15

----------

Mannen har helt klart spist mange esker bokstavkjeks. Antagligvis fra før han ble kvitt potteringen. Problemet er nok at han har ristet på esken først og deretter spist de i ukronoligisk rekkefølge. Kombinert med en ubehandlet tastatuorettes så blir det vanskelig å tyde for oss vanlig dødlige som fikk servert Marie-kjeks og Rød saft.

Terje-A

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
4.215
Sted
Værlesanden
Torget vurderinger
13
Det er egentlig temmelig drøyt å beskylde bransjen generelt for svindel.

Selvsagt finnes det ingen rimelighet i at en forsterker eller et par høyttalere har samme pris som en Tesla Model S, men her er det åpenbart at en minimal kundegruppe må betale for å holde folk i arbeid, men uten disse entusiastene, hadde vi bare hatt Pioneer og Yamaha å velge i.

Strømfordeler til 100 000,- er helt ute, la oss enes om det. Men den inneholder ca. like mye intellectual property som et rør effekttrinn, som også lett koster på 2 og 3 hundre tusenlapper. Om det virker eller ikke har jo en hver all rett i verden til å teste selv, og regelverket om angrefrist er solid i Norge. Vi er sikkert flere som ikke ønsker å kjøpe passive enheter til slike smått urealistiske summer, men fra det til å kalle en hel bransje for svindlere, føler jeg er et drøyt steg. Jeg tror det er mer fair å si at deler av bransjen har tatt noen usunne steg, men kjøpekraften i dette og enkelte andre samfunn, viser at det finnes et marked, så hvem er vi som skal sette oss til doms over hva rike mennesker velger å prioritere? Bedre at de kjøper privatfly, enn at de nyter musikk? De kan spise mat med bladgull på, de kan kjøpe seg klodens dyreste prostituerte, eller et maleri av Munch til flere titalls millioner kroner. Men det er neppe svindel. Det er bare en eller annen form for lovlig galskap, såpass får vi tåle.

Så får heller vi vanlig dødelige nyte av det faktum at all den ekstravagansen vi ser i vår bransje, heldigvis drypper ned på de rimeligere produktene også, sånn at vi får nesten like god lyd, for en ørliten del av hva det aller verste koster.

Mvh
Håkon Rognlien
Ingen har vel beskyldt hele bransjen for svindel. Men at bransjen befolkes med mange sjarlatener både i produsent- og detaljistleddet er hevet over enhver tvil. Det er bare å lese reklamen for de forskjellige produktene...
Sjarlaten; (fra Wikipedia)
En sjarlatan søker å bedra andre gjennom å gi seg selv, sitt arbeid, sin eiendom og så videre høyere verdi enn de egentlig har.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.970
Torget vurderinger
1
Noe av poenget er jo at "verdien" ligger i eierglede og tilhørende herligheter. Noen mener det er absurd sammenligne med andre bransjer; som et måltid mat drapert med bladgull til astronomiske summer, eller originale kunstverk til mangfoldige millioner. Poenget er at "teknisk verdi" ikke på noen måte henger sammen med prisen, og en hver som kjøper en ledning til hundre tusen er selvsagt klar over dette. Noen mener de har pengene, og ser en egenverdi i dette, og det ønsker jeg ikke sette meg til doms over. Selv om jeg personlig synes det er sludder, kan jeg ikke pålegge mine medmennesker å dele mine holdninger.

Hva angår kritiske hifi-magasiner, kommer dette som oftest an på øynene som ser. En god del av produsentene og forhandlerne leser det som blodig kritikk, noen av utstyrseierne gjør det også, mens potensielle kjøpere ser det som beskrivelse av noe tilnærmet perfekt.
Les gjerne min artikkel om Arendal Tower, der har jeg fått tilbakemeldinger om en sterkt kritisk artikkel, mens jeg selv mener den er svært positiv. Relativitet er en vanskelig sak.

Mvh
Håkon Rognlien

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro
Ta hifi bransjen siden vi snakker om den , i di siste årene har produkter gått rett til været , og det er ikke bare snakk om noen 1000 lapper , men hopp på 10000 kr og slik , bare gjør søk på nettet det om di mest populære produktene er enkleste og finne , ta martin logan montis når di kom ut etter jeg fikk høre disse så tenkte jeg en dag skal jeg ha disse , når di kom ut kostet di rundt 90000 kr og noe , skal du ha et par i dag må du ut med 124000 kr det er et hopp på nesten 30000 kr , visse mcintosh også steget i pris. Hifi bansjen har hoppet noe enormt i været også fra høyttalere , forsterkere , dacer osv osv. Så det er lett og se mange av hifi butikkene setter sine egene pris lapper , og det mye på produkter det ikke er en gang verdt.

Imagine

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.077
Det er vel ikke rart at produkter importert fra USA feks går opp (og ned) i pris sammen med kronekursen?

Terje-A

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
4.215
Sted
Værlesanden
Torget vurderinger
13
Jeg kan ikke se for meg noen andre bransjer som greier å selge inn et produkt som f.eks. en nettverkskabel til 50.000,- Når en standard kabel koster 50,- Absolutt alt annet blekner i sammenligning.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
1.981
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ta hifi bransjen siden vi snakker om den , i di siste årene har produkter gått rett til været , og det er ikke bare snakk om noen 1000 lapper , men hopp på 10000 kr og slik , bare gjør søk på nettet det om di mest populære produktene er enkleste og finne , ta martin logan montis når di kom ut etter jeg fikk høre disse så tenkte jeg en dag skal jeg ha disse , når di kom ut kostet di rundt 90000 kr og noe , skal du ha et par i dag må du ut med 124000 kr det er et hopp på nesten 30000 kr , visse mcintosh også steget i pris. Hifi bansjen har hoppet noe enormt i været også fra høyttalere , forsterkere , dacer osv osv. Så det er lett og se mange av hifi butikkene setter sine egene pris lapper , og det mye på produkter det ikke er en gang verdt.

Imagine
"Rett i været" - ikke rart, det.

De seneste 3 årene har f.eks. kursen på USD steget med rundt 35% i forhold til NOK. Litt mindre hvis man bare tar med den seneste måneden - men det er jo litt etterslep på slikt - før man får solgt ut varer som er kjøpt inn allerede.

For Euro snakker vi om en 10-15% kursstigning de seneste 3 årene. Ikke fullt så ille som for USD, altså - men absolutt merkbart.

Loui

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.08.2007
Antall liker
109
Sted
Skudeneshavn
Torget vurderinger
13
Er vell på tide å komme tilbake til ( Maxwell Hifi Fortsetter og selger ? ) viss det er mer å si om den saken

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.119
Torget vurderinger
7
Denne annonseteksten slår det meste

" - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
- Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).
- Referansen av Varm LYD med Solid Crispt Momentum !!!
- MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8+@@

* - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
* - 2 x 3 Meter m. skrudde
Banan-Termineringer

- En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
- Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
- Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
- Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
"

Løp og kjøp :D

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
9.632
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Kan det være så enkelt som:

- liker du det ikke, så lar du være å kjøpe. Betrakt det som en støgg kvinne som du ikke kan tenke deg. Men du kan banne på at noen, i en eller annen setting, hadde glatt høvlet over henne, og du skal ikke utelukke at vedkommende faktisk nøt det også ;)

- er det for dyrt og du har ikke råd, så løser problemet vel seg selv. Betrakt det som en deilig kvinne som du sikler etter, men hun er langt utenfor din rekkevidde. Du får sikte lavere, da.

- du har råd og har lyst, men synes at å bruke slike summer på noe sånn er umoralsk. Betrakt det som en luksusprostituert som appellerer til dine lyster, men tanken på feks en straffende Gud eller verdens sultende barn stopper deg.

- du har råd, men fornuften forteller deg at det er dumt å bruke penger på sånt tullball. Betrakt det som en kvinne som byr seg frem for deg, men du takker pent/sint "NEI!" til, fordi du vet at til syvende og sist gjør hun samme nytte som kona di har gjort snart 100 år. Og det gikk jo hver gang!

;)

Edit: legger til en til, inspirert av innleggene under:

- du kjøper ikke fordi du har avslørt "greia", og du føler behov for å fortelle alle om det. Betrakt det som en nabokjerring som flørter villt med deg, men du gjengjelder ikke hennes hengivenhet. Likevel synes du det er gildt om nabolaget tror at du har draget.

Edit2:

- du har råd og lyst, så du bare kjøper. Betrakt deg selv som en oljesjeik. Du har allerede et harem, men må bare inkludere enda en skjønnhet, helt simpelthen fordi du kan!:cool:

Sist redigert:

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
2.054
Torget vurderinger
2

" - Et Kabelsett som Faktisk hamler opp med det meste på Markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat Kunde: " - sammenliknet mot min egen Spesial-Versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 "
- Så er Distinction III mer Transparant, Tyngre Momentum og Mer FLYT ( = Flow ).

* - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.
Banan-Termineringer

- En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
"

Hvorfor skal medlemmer på HFS være reddende engler og forbruker ombud for slikt.
Handler en ett produkt utifra slike omtaler sier vel det like mye om kjøper som selger.
Tror ikke motivet er å redde kjøpere.
La mannen få fred og la event. kjøpere seile sin egen sjø og la eventuelt påtalemakt
ordne opp i det kriminelle.Dersom de som bruker tid på dette virkelig mener noe
med sitt engasjement så anmeld fyren istedenfor å være et "liksom" forbruker ombud
på HFS.Hadde moderator hatt "baller" burde slike tråder blitt slettet i fødselen.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
857
Sted
osøyro

Banan-Termineringer

"

Hvorfor skal medlemmer på HFS være reddende engler og forbruker ombud for slikt.
Handler en ett produkt utifra slike omtaler sier vel det like mye om kjøper som selger.
Tror ikke motivet er å redde kjøpere.
La mannen få fred og la event. kjøpere seile sin egen sjø og la eventuelt påtalemakt
ordne opp i det kriminelle.Dersom de som bruker tid på dette virkelig mener noe
med sitt engasjement så anmeld fyren istedenfor å være et "liksom" forbruker ombud
på HFS.Hadde moderator hatt "baller" burde slike tråder blitt slettet i fødselen.
Da må jeg legge til at ca halvparten av tråder inne på hfs skulle vert stengt da ?

Imagine

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
1.981
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

Banan-Termineringer

"

Helt innenfor, i h.t. Hifisentralens regelverk:

men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget.

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
2.054
Torget vurderinger
2

Banan-Termineringer

"

Helt innenfor, i h.t. Hifisentralens regelverk:

men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget.
Og en hver som leser en slik produktomtale bør få en tanke om nivået på omtalen gir mening
for "vanlige" folk,og gjør den ikke det bør det det bringe en bjelle som sier "vær varsom".

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12
Det er godt innenfor med relevant kritikk og faglige betraktninger omkring produkter. Noen kan finne på å lære noe av det og jeg ser ikke at den seriøse delen av bransjen skal ta skade av det. Greit å slippe same shit in new wrapping with highend pricing. De som ikke liker det kan for all del holde seg unna og stevne frem som før. Tenk å lytte til kompetente personer da? Det er fali, det.

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.077
Maxwell er jo tatt og godt på plass i gapestokken for lenge siden, og "alle" nærmest krever at Stereo+ skal angripe resten av bransjen og få de klynget opp der de hører hjemme.
Jeg tenker, vet du av noen som fortjener å bli tatt så hvorfor ikke gjøre det selv når du tydeligvis er i harnisk i stedet for å male videre på gammelt nytt om Maxwell..

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
5.938
Torget vurderinger
12
Har ikke sett så mange som er i harnisk eller har tid/lyst/råd til å gå rettens vei. For alt jeg vet kan det være flere som har meldt saker til forbrukerrådet? Det enkleste er likevel å formidle informasjon i ymse nettsamfunn og så kan markedskreftene råde. Hørt om Edge CD-spiller? Salget bråstoppet da det ble avslørt at innmaten ikke sto i stil med boksen og prislappen. Spilleren hadde fått glimrende omtaler i fagpressen også. Ny kunnskap opplyste potensielle kunder og verktøyet var forbrukermakt. Hvis dette er negativt for hobbyen så ser hvertfall ikke jeg det. Jeg er åpen for å lære av andres erfaringer.

Topp Bunn