Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
6.005
Torget vurderinger
12
Tenk hvis dette stemmer, tenk hvis dette er løsningen til den totale balanserte lydopplevelsen, tenk hvis formelen til det perfekte er : MX-D-Flow = 0 - 100
- tenk hva vi har fått glipp av.
Og i tillegg balansert med sammenføyningsteknologi.......

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.130
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ærlig talt, er det ennå noen som frekventerer dette asylet eller leser denne tråd som ikke vet at Max er sprøyte gal? Dette er jo ikke noe nytt. Mannen har vært opp til debatt, hengt ut til tørk, tatt med buksene nede og avslørt av de skarpeste hjernene her inne for lengst. Død og begravet for HFS'ere om igjen og om igjen. Men for all del, det er helg, så ta frem børst og gamle vitser. La oss le sammen! :D
Det finnes ikke nok popcorn i verden til å dekke trådene som omhandler Maxwell og Vindheim. ;)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
2.073
Torget vurderinger
48
Tenk hvis dette stemmer, tenk hvis dette er løsningen til den totale balanserte lydopplevelsen, tenk hvis formelen til det perfekte er : MX-D-Flow = 0 - 100
- tenk hva vi har fått glipp av.
De sier, du er den du tror du er 100%.
Maxwell hifi tror på det han sier om produktene sine.
Hvis noen "overbeviser" deg om at kabler til flere 100k er veien til god lyd, ja da tror jeg det virker,..... en stund iallfall...;)

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
237
Sted
Egersund
Torget vurderinger
2
La nå denne stakkars mannen være i fred, er det noen som går på hans mumbo-jumbo skyldes det vel bare egen dumskap?

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
572
Sted
Sagene
^
Dette er et hififorum hvor gud vet hvem møtes.
Langt ifra alle som er i nærheten av å ha innsikt heromkring.
Greit å sette fokus på de aller tåpeligste blindveiene og sjarlatanene som henger der.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
1.869
Torget vurderinger
8
Det virker som det er noen/de samme som enten må inn i tråder å slenge mye ut av seg.
I mangel på høve til det, startes det en tråd.
Sånn går nå dagene.

eirikl

Helt fersk
Ble medlem
02.12.2013
Antall liker
0
Sted
Sandnes
Mine erfaringer med Maxwell stemmer ikke med det som blir presentert her. Jeg har truffet en engasjert og entusiastisk selger, nesten predikant, som har et stort utvalg i butikken sin. Nå har jeg kanskje et innebygget svadafilter som gjør at jeg ikke hører etter på alt.
Jeg kjøpte et Vincent RIAA trinne det før konkursen. Trinnet døde etter en stund, og jeg fikk byttet det etter konkursen, uten noe so, helst problem.
Det synes jeg er god service, og kommer til å fortsette å handle der. Så lenge han selger noe som jeg har lyst på.

cruiser

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.02.2010
Antall liker
2.647
Ikke lenge til neste konkurs da med andre ord.. når man påtar seg bytte av produkter slik etter en konkurs. Rent tap.

Zomby_Woof

Æresmedlem
Ble medlem
07.05.2006
Antall liker
8.444
Sted
Third stone from the sun
Torget vurderinger
6
Mine erfaringer med Maxwell stemmer ikke med det som blir presentert her. Jeg har truffet en engasjert og entusiastisk selger, nesten predikant, som har et stort utvalg i butikken sin. Nå har jeg kanskje et innebygget svadafilter som gjør at jeg ikke hører etter på alt.
Jeg kjøpte et Vincent RIAA trinne det før konkursen. Trinnet døde etter en stund, og jeg fikk byttet det etter konkursen, uten noe so, helst problem.
Det synes jeg er god service, og kommer til å fortsette å handle der. Så lenge han selger noe som jeg har lyst på.
Det er ikke noe bevis for at alt er i orden, akkurat, at en kunde får et produkt som er akkurat det det utgir seg for, eller at kunden har opplevd å få normal og anstendig service etter kjøpet.

Det blir som min bestemor som stadig fortalte om en hun kjente som "var over 90, sprek som en gyngehest, og røyka som en dampveivals".

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
4.511
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
13
På generelt basis - uansett bransje og ingen sammenligning forøvrig!

Så lenge noen støtter "svindlere" så vil svindelen fortsette. Eneste måten å få bukt med problemet er å ikke forholde seg til slike.
Da kan andre seriøse overleve.

GM250

Fersking
Ble medlem
18.08.2015
Antall liker
0
Her er en annonse hvor vedkommende har vært innom hos Mr Maxwell og fått han til å gå over en Rega Planar 3.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87224174

Nettopp overhalet.
Fagmessig utført hos Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Kontrollsjekk kr. 800,-
Montering, justering og kalibrering og kontrolltestet kr. 1495,-
Verksted-matriell: 230,-
Totalt kr. 2525,-

Jeg syntes kanskje det er regning med gaffel, når man utfører en kontrollsjekk til 800 kr, og deretter kontrolltester den til 1495 kr (vel og merke mer inkludert i de 1495 kr da).

Når det er sagt så har jeg selv handlet der, et par German Maestro GMP 8.35 D Monitor. Jeg handlet i 2013. Gav vel 2000 kr for de, + litt for endring av kabel osv på fabrikk. Totalt ca 2150. Minnes de kostet omtrent 1800 kr på amazon, så det var ikke så gale dengang da.
At han senere har skrudd opp prisen til 3500 kr for "sammenføyingsteknologien sin".. Det er vel kjernen i problemet.

Sist redigert:

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
1.123
Sted
Stavanger
Søk på Kirkegaten 43 på finn.. han har mye ute for salg, selger de som brukt...

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
2.237
Sted
Kongsberg
Kabler.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159328509

Jeg lurer på hva denne FLYT teknologien er... ;)

En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!
- Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
- Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
- Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører ]

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
876
Hvem er det som har "7 stk. Høysensitive Ører" mon tro? De kommer jo som regel i par? Håper virkelig han har pårørende som kan hjelpe til å ta hånd om hans psykiske helse.

X-Cell

Tulling fra nord
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
4.470
Sted
Narvik
Torget vurderinger
10
Kabler.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159328509

Jeg lurer på hva denne FLYT teknologien er... ;)

En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!
- Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
- Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
- Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører ]
Han beskriver det jo ganske så godt, så hva lurer du på? :p

Topp Bunn