Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Hva loven sier er jeg usikker på.
    Men ikke ok for Apotek 1 synes jeg.
    Vi er jo et meget seriøst firma.
    Prøvde å søke litt, men det var ikke noen klare svar på dette.
    Det er ihvertfall helt i grenseland, men det er vel Maxwell i et nøtteskall....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.426
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Tror dette er ett nr som er frigitt litt for tidlig som Apotek1 har tatt over.
    Fant også dette tlf nr 52585500 som tilhører Maxwell nå.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen her inne som faktisk er blitt 'lurt' av Sveinung? På hvilken måte, hva skjedde? Eller er det egentlig litt heksejakt som har resultert i denne troen på det, uten at det nødvendigvis er noe hold i det? Er bare nyskjerrig, aldri blitt lurt jeg og kjenner flere som har handlet der iog enda er storfornøyd med det de kjøpte... Ja, Sveinung er meget spesiell og har en ekstraordinær måte å snakke om lyd, musikk på... Men, det han har satt opp da jeg har sittet og lyttet, har vært utrolig fint matchet lydmessig.. Langt bedre enn feks ting jeg har hørt på oslo hifisenter, hvor du nesten blir snakket ihjel. Godt vi ikke er like allesammen.. Men kom frem dere som er lurt og fortell historien da
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    724
    Antall liker
    2.063
    Torget vurderinger
    13
    Sveinung er også meget kunnskapsrik, og er ofte ganske romslig når det gjelder å gi tips om å utnytte bedre den riggen man allerede har. Uansett hva man måtte mene, og hva som er riktig, blir det feil at det holdes liv i en egen tråd som omfatter en enkel person. Håper Høvdingen legger den ned snarlig.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Sveinung er også meget kunnskapsrik, og er ofte ganske romslig når det gjelder å gi tips om å utnytte bedre den riggen man allerede har. Uansett hva man måtte mene, og hva som er riktig, blir det feil at det holdes liv i en egen tråd som omfatter en enkel person. Håper Høvdingen legger den ned snarlig.
    Hvorfor skal man ikke advare mot en som helt klart lager sine egne fakta?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Man trenger ikke snakke med Trump for å skjønne at han er full av bullshit heller!

    Ref Finn:
    Min kommentar: " - Et kabelsett som faktisk hamler opp med det meste på markedet - innenfor 25 - 30.000,-/par 3m. Sitat kunde: " - sammenliknet mot min egen spesial-versjon av Chord Cables: Signature m.WBT-0644 " - Så er Distinction III mer transparant, tyngre momentum og mer FLYT ( = Flow ). - Referansen av varm lyd med solid crispt momentum !!! - MX-D-Flow = 0 - 100 - 127,8 + [ 2 høysensitive Ører ] * - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - 2 x 3 Meter m. på-skrudde banan-termineringer - En helt unik egen-produksjon av kabler med FLYT-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som mer virkelig enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!! - Slik at lyden av opplevelser blir i fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!! - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100 - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 stk. Høysensitive Ører ]

    Du må gjerne kjøpe på grunn av dette. Ingen stopper deg, men de som ikke vet bedre må advares mot dette.

    At han historisk sett har jugd er vel også verdt å ta med:
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    A

    Alt du kjøper, har en egenreklame bak seg og en tro at nettopp deres produkt er glimrende, det være 'nano, Quantum cables eller forsterkere /høytalere som koster 400 tusen mer en de kanskje burde, nettopp pga av reklame på deres egne' fakta',.. Sveinung har laget sine egne begreper, er faktisk ikke ulovlig.. Men er du selv blitt lurt, eller kun manipulert gjennom diverse tråder om Maxvell som butikk, at det uansett må ses på med negative øyne? Har du vært der, snakket med ham personlig? Tviler på det gitt
    Reklame er ikke synonymt med oppdiktede fakta.
     

    RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    724
    Antall liker
    2.063
    Torget vurderinger
    13
    Å gå ned på person nivå, på et HiFi forum blir feil for meg. Å diskutere eksempler på markedsførings metoder og praksis er ok. I denne tråden synes jeg man går altfor langt. Man har andre organer som får bedømme eventuelle ulovligheter og som da vil foreta de tiltak som måtte trenges ..
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    A

    Alt du kjøper, har en egenreklame bak seg og en tro at nettopp deres produkt er glimrende, det være 'nano, Quantum cables eller forsterkere /høytalere som koster 400 tusen mer en de kanskje burde, nettopp pga av reklame på deres egne' fakta',.. Sveinung har laget sine egne begreper, er faktisk ikke ulovlig.. Men er du selv blitt lurt, eller kun manipulert gjennom diverse tråder om Maxvell som butikk, at det uansett må ses på med negative øyne? Har du vært der, snakket med ham personlig? Tviler på det gitt
    Uten å være jurist tipper jeg mye av det han skriver og påstår kommer inn under markedsføringslovens §7 og 8, villedende markedsføring. Det er bare ingen som har tatt seg bryet med å gå til sak. At andre kan ha tilsvarende praksis spiller ingen rolle.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    😊Tenkte det. Du har valgt den negative linjen mot en mann du aldri har truffet og en butikk du aldri har satt dine bein, kun pga hans frodige og litt annerledes tilnærming på å forklare lyd. Reklame gjør det samme, sa blir du muligens skuffet av produkter hvis du falt for reklamen
    Jeg har aldri vært i det hvite hus og aldri truffet Trump, men jeg er temmelig sikker på at han ikke er riktig vel bevart uansett.
    Igjen, kjøp hva du vil.
    Jeg kjøper aldri noe basert på reklame, men noen gjør det og bør få noen hyggelige advarsler rundt fargerikt språkbruk og villedene reklame. De fleste andre som gjør det samme blir tatt for det.

    Utover det har jeg overhodet ikke noe i mot han som person. Det er kun den tildels vidløftige og feilaktige reklamen jeg ser et problem med. Og såvidt jeg ser har de fleste diskutert nettopp det, og ikke personen.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Du er ikke blitt lurt selv nei, ikke truffet ham heller. Bare litt 'sint' på hans frodige foklaringer... Kjør på du.. Men er jo slike som deg man skal passe seg for
    He he, ble du snurt nå? Høres litt personlig ut dette?

    Du må gjerne forklare hvorfor det er akkurat meg du mener man må passe seg for og ikke de andre i tråden? Og også hva det er jeg gjør som er feil. Kjør på!
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Uten å være jurist tipper jeg mye av det han
    Uten å være jurist tipper jeg mye av det han skriver og påstår kommer inn under markedsføringslovens §7 og 8, villedende markedsføring. Det er bare ingen som har tatt seg bryet med å gå til sak. At andre kan ha tilsvarende praksis spiller ingen rolle.
    Lettere å ta enkeltpetsoner ja, enn millionforetak som sikkert har masse støtte bak seg. Uansrtt, Sveinung har fått gjennomgå her i lang tid nå, nå bør det avsluttes. Enda ikke hørt fra de store masser som er blitt lurt...
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Lettere å ta enkeltpetsoner ja, enn millionforetak som sikkert har masse støtte bak seg. Uansrtt, Sveinung har fått gjennomgå her i lang tid nå, nå bør det avsluttes. Enda ikke hørt fra de store masser som er blitt lurt...
    Du må gjerne komme med store forretninger som prøver å lure sine kunder på samme måte? Og som ikke har blitt tatt for det!
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    He he, ble du snurt nå? Høres litt personlig ut dette?

    Du må gjerne forklare hvorfor det er akkurat meg du mener man må passe seg for og ikke de andre i tråden? Og også hva det er jeg gjør som er feil. Kjør på!
    :) Slik jeg snakket til deg, er slik de aller fleste snakker om Sveinung...
    Sveinung har vært igjennom denne hekseprosessen allerede
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Lettere å ta enkeltpetsoner ja, enn millionforetak som sikkert har masse støtte bak seg. Uansrtt, Sveinung har fått gjennomgå her i lang tid nå, nå bør det avsluttes. Enda ikke hørt fra de store masser som er blitt lurt...
    Det har ikke noe med det å gjøre. Dette er ulovlig ihht §7: "Praksisen anses likevel bare som villedende dersom den er egnet til å påvirke forbrukerne til å treffe en økonomisk beslutning som de ellers ikke ville ha truffet." Påstandene om MX-varianter og lignende er helt klar gjort med den hensikt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    :) Slik jeg snakket deg, er slik de aller fleste snakker om Sveinung... Kjenner deg ikke jeg, men har jeg rett i at du er en person man bør passe seg for? Sveinung har vært igjennom denne hekseprosessrn allerede, på tide hifisentralen avslutter dette stadige hetset mot ham
    Og ingenting har endret seg fra hans side. Det er de samme lureriene som dukker opp.
    Gi meg en grunn til at man ikke skal ta opp dette?
    Og hvor har jeg og andre her inne sagt noe om han som person?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Det har ikke noe med det å gjøre. Dette er ulovlig ihht §7: "Praksisen anses likevel bare som villedende dersom den er egnet til å påvirke forbrukerne til å treffe en økonomisk beslutning som de ellers ikke ville ha truffet." Påstandene om MX-varianter og lignende er helt klar gjort med den hensikt.
    Det er fullt mulig, men da er nok potensielt mange selskaper og foretak som bør gås i sømmene, av de flittige hifi sentralister
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Det er fullt mulig, men da er nok potensielt mange selskaper og foretak som bør gås i sømmene, av de flittige hifi sentralister
    Og det har det også blitt gjort. Enkelte kabel selskaper og DVD produsenter har blitt tatt grundig, så hva er poenget ditt?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Mitt opprinnelige poeng, var et ønske om å høre fra alle dem som er blitt lurt her inne? Ikke noe enda🙄 Sveinung er vel egentlig også gått igjennom ganske grundig her inne.. Popcorn kulturen lever enda💣
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke vært innom der på mange år, men det skal ikke forundre meg om han selger "mx"-varianter av produkter han ikke får lov til å selge lengre...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    I forbindelse med saken jeg skrev om Gåten Maxwell ble jeg kontaktet av folk som hadde kjøpt utstyr av Maxwell Hi-Fi i god tro, men da til priser langt over regulær pris for de produktene han påstod han hadde modifisert. Maxwell Hi-Fi har hevdet i mange annonser at modifiseringene er gjort av produsenten eller av innehaveren selv etter avtale med produsenten. Det var reinspikka ljug, og de aller fleste sa rett ut at de aldri hadde tillatt slik modifisering om de hadde blitt spurt.

    Nå fem år senere kan man fremdeles se den gamle Maxwell-sjefen legge ut annonser med produkter han hevdet var modifisert av produsent eller etter avtale. I min bok er det ren svindel da han tar seg fyrstelig betalt for en modifisering som ikke er blitt gjort, med argumentasjon som ikke holder vann, og uten produsentenes godkjenning.

    Selv har jeg møtt innehaveren mange ganger. Jeg var stort sett innom butikken hver gang jeg var i Stavanger, og har alltid synes han har vært en utrolig hyggelig og fargerik fyr som ikke var redd for egne meninger.

    Jeg synes likevel det er merkelig at noen mener vi skal beskytte slik svindel, selv om svindleren er en hyggelig fyr. For det er han jo.

    Roy
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    I forbindelse med saken jeg skrev om Gåten Maxwell ble jeg kontaktet av folk som hadde kjøpt utstyr av Maxwell Hi-Fi i god tro, men da til priser langt over regulær pris for de produktene han påstod han hadde modifisert. Maxwell Hi-Fi har hevdet i mange annonser at modifiseringene er gjort av produsenten eller av innehaveren selv etter avtale med produsenten. Det var reinspikka ljug, og de aller fleste sa rett ut at de aldri hadde tillatt slik modifisering om de hadde blitt spurt.

    Nå fem år senere kan man fremdeles se den gamle Maxwell-sjefen legge ut annonser med produkter han hevdet var modifisert av produsent eller etter avtale. I min bok er det ren svindel da han tar seg fyrstelig betalt for en modifisering som ikke er blitt gjort, med argumentasjon som ikke holder vann, og uten produsentenes godkjenning.

    Selv har jeg møtt innehaveren mange ganger. Jeg var stort sett innom butikken hver gang jeg var i Stavanger, og har alltid synes han har vært en utrolig hyggelig og fargerik fyr som ikke var redd for egne meninger.

    Jeg synes likevel det er merkelig at noen mener vi skal beskytte slik svindel, selv om svindleren er en hyggelig fyr. For det er han jo.

    Roy
    Fair enough og godt svar. Har aldri sagt svindel skulle beskyttes, ville bare høre fra folk personlig
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke så ofte folk "utleverer" om at de har blitt svindlet - spesielt hvis de ønsker å selge produktet videre...
    En annen ting er at alt Maxwell legger ut av annonser på nettet så er det han som privatperson som selger varen, det står i hvert fall Sveinung som selger..
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    Fair enough og godt svar. Har aldri sagt svindel skulle beskyttes, ville bare høre fra folk personlig
    Hvis man ikke skal kunne si i fra hvilke aktører man bør holde seg unna (og hvorfor), med argumentasjon om at man da vil sverte en enkeltperson, så betyr jo det at potensielle kunder kan bli utsatt for den samme svindelen. Det er ganske mange i hifibransjen som er enkeltpersonsforetak, og da blir det selvsagt vanskelig å skille firma fra person, men utfordringen i dette tilfellet er at selskapet er gått konkurs, mens innehaveren fremdeles selger produkter han importerte og solgte i selskapets navn.

    Denne annonsen ligger ute nå, og den subwooferen har jeg hatt selv. Den kostet 5000 kroner veiledende for 10-15 år siden. Nå hevder han at veiledende pris er 50.000 kroner inkludert noen kabler han har mekka sammen selv, og bruker en epost fra importøren (som ikke vil ha noe med Maxwell eller innehaveren å gjøre) som bevis for at alt er i orden.


    Roy
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.588
    Antall liker
    13.982
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Butikken gjekk konk for nokre år sidan, og han selger derfor som privatperson på Finn nå.
    Det er vel fleire enn han som kanskje smører litt tjukt på i beskrivelsar (og prising) i annonsene.
    Dersom nok er riv ruskande galt, så går det an å rapportere til Finn. Eller så kan ein bare bla vidare til neste annonse.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Problemet med det siste er at han driver dette som næringsvirksomhet, selv om han er privatperson. Han kan ikke forhandle seg bort fra kjøpslovens bestemmelser.

    Johan-Kr
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    I forbindelse med saken jeg skrev om Gåten Maxwell ble jeg kontaktet av folk som hadde kjøpt utstyr av Maxwell Hi-Fi i god tro, men da til priser langt over regulær pris for de produktene han påstod han hadde modifisert. Maxwell Hi-Fi har hevdet i mange annonser at modifiseringene er gjort av produsenten eller av innehaveren selv etter avtale med produsenten. Det var reinspikka ljug, og de aller fleste sa rett ut at de aldri hadde tillatt slik modifisering om de hadde blitt spurt.

    Nå fem år senere kan man fremdeles se den gamle Maxwell-sjefen legge ut annonser med produkter han hevdet var modifisert av produsent eller etter avtale. I min bok er det ren svindel da han tar seg fyrstelig betalt for en modifisering som ikke er blitt gjort, med argumentasjon som ikke holder vann, og uten produsentenes godkjenning.

    Selv har jeg møtt innehaveren mange ganger. Jeg var stort sett innom butikken hver gang jeg var i Stavanger, og har alltid synes han har vært en utrolig hyggelig og fargerik fyr som ikke var redd for egne meninger.

    Jeg synes likevel det er merkelig at noen mener vi skal beskytte slik svindel, selv om svindleren er en hyggelig fyr. For det er han jo.

    Roy
    En viktig forutsetning for å kunne svindle andre er at en fremtrer som hyggelig.
    Jeg kjenner ikke hverken Maxwell eller Sveinung.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    En viktig forutsetning for å kunne svindle andre er at en fremtrer som hyggelig.
    Heldigvis er det ikke motsatt. Man er ingen svindler selv om man er hyggelig. Da burde vi i tilfelle vært veldig skeptiske til deg også, he-he...

    Roy
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Velkommen til kveldens Bombshell: Jeg har sett kontrakt som forelå mellom Maxvell og 1 av de nevnte prodsenter som var omtalt i den saken dere laget. Den viste klart at det Var en avtale om produkter spesiallaget til Maxvell. Dette ble vist meg av Sveinung i den aktuelle tiden, men fikk ikke lov å nevne det. Dette kommer han selv aldri til å vise, da han igjen er under kontrakt med taushetsplikt, iflg ham selv. Kan jo være fake, men den så ekte ut.
    Er enig i eksempler vist med sub, at slikt skal og bør ikke skje selvsagt.. Har ikke fulgt med på hva han har eller ikke av annonser eller aktiv butikkdrift og heller ikke snakket med ham på over 2 år. Sist jeg gikk forbi virket det temmelig forlatt, selv om jeg kan kunne se endel komponenter som sto der
     
    Sist redigert:

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hvis man ikke skal kunne si i fra hvilke aktører man bør holde seg unna (og hvorfor), med argumentasjon om at man da vil sverte en enkeltperson, så betyr jo det at potensielle kunder kan bli utsatt for den samme svindelen. Det er ganske mange i hifibransjen som er enkeltpersonsforetak, og da blir det selvsagt vanskelig å skille firma fra person, men utfordringen i dette tilfellet er at selskapet er gått konkurs, mens innehaveren fremdeles selger produkter han importerte og solgte i selskapets navn.

    Denne annonsen ligger ute nå, og den subwooferen har jeg hatt selv. Den kostet 5000 kroner veiledende for 10-15 år siden. Nå hevder han at veiledende pris er 50.000 kroner inkludert noen kabler han har mekka sammen selv, og bruker en epost fra importøren (som ikke vil ha noe med Maxwell eller innehaveren å gjøre) som bevis for at alt er i orden.


    Roy
    Litt spesiell den annonsen på Finn. Det ligger også en MJ Acoustic fra Audiocenteret til 7490,- ny, og den er nok ikke tukla med. Ingen tvil hvem jeg hadde handlet med. Annonsen fra Sveinung Vindheim framstår komisk og hjelpesløs. Han burde ha gitt seg for lenge siden nå.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    Velkommen til kveldens Bombshell: Jeg har sett kontrakt som forelå mellom Maxvell og 1 av de nevnte prodsenter som var omtalt i den saken dere laget. Den viste klart at det Var en avtale om produkter spesiallaget til Maxvell. Dette ble vist meg av Sveinung i den aktuelle tiden, men fikk ikke lov å nevne det. Dette kommer han selv aldri til å vise, da han igjen er under kontrakt med taushetsplikt. Kan jo være fake, men den så ekte ut.
    Er ikke akkurat uvanlig at store selskaper /produsenter kan gå veien å nekte for at slike kontralter/avtaler foreligger. Er enig i eksempler vist med sub, at slikt skal og bør ikke skje selvsagt.. Har ikke fulgt med på hva han har eller ikke av annonser eller aktiv butikkdrift og heller ikke snakket med ham på over 2 år. Sist jeg gikk forbi virket det temmelig forlatt, selv om jeg kan kunne se endel komponenter som sto der
    German Physics og de som produserte Vincent (Sintron) var ukjente med modifiseringene, men fortalte meg at de etter å ha snakket med innehaveren at de ikke hadde noen problemer med de modifiseringene som ble gjort, og at det ikke ville på virke garantien. De visste altså ikke om at det var gjort modifiseringer på produktene da jeg tok kontakt med dem, selv om det var blitt hevdet av Maxwell tidligere. De andre produsentene som jeg fikk kontakt med, avbrøt et hvert samarbeid med Maxwell etterpå. Hvis de hadde hatt en avtale om modifisering, ville de neppe brutt med ham.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.152
    Torget vurderinger
    32
    Velkommen til kveldens Bombshell: Jeg har sett kontrakt som forelå mellom Maxvell og 1 av de nevnte prodsenter som var omtalt i den saken dere laget. Den viste klart at det Var en avtale om produkter spesiallaget til Maxvell. Dette ble vist meg av Sveinung i den aktuelle tiden, men fikk ikke lov å nevne det. Dette kommer han selv aldri til å vise, da han igjen er under kontrakt med taushetsplikt. Kan jo være fake, men den så ekte ut.
    Er ikke akkurat uvanlig at store selskaper /produsenter kan gå veien å nekte for at slike kontralter/avtaler foreligger. Er enig i eksempler vist med sub, at slikt skal og bør ikke skje selvsagt.. Har ikke fulgt med på hva han har eller ikke av annonser eller aktiv butikkdrift og heller ikke snakket med ham på over 2 år. Sist jeg gikk forbi virket det temmelig forlatt, selv om jeg kan kunne se endel komponenter som sto der
    German Physics og de som produserte Vincent (Sintron) var ukjente med modifiseringene, men fortalte meg at de etter å ha snakket med innehaveren at de ikke hadde noen problemer med de modifiseringene som ble gjort, og at det ikke ville på virke garantien. De visste altså ikke om at det var gjort modifiseringer på produktene da jeg tok kontakt med dem, selv om det var blitt hevdet av Maxwell tidligere. De andre produsentene som jeg fikk kontakt med, avbrøt et hvert samarbeid med Maxwell etterpå. Hvis de hadde hatt en avtale om modifisering, ville de neppe brutt med ham.

    Roy
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer litt på hva domstolen konkluderte med? :unsure:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn