Kjekt å vite. Da blir det lukket? Eller hva med nesten lukket med skumpropp?Litt lærdom fra Sneakers lydskole, ikke for pyser!
Bassrefleks tuning av midbasser så får du dessverre gjerne litt problemer med Group Delay ved deling pga bassrefleks tuningen.
Samme gjelder 6.ordens bandpass, der en får en GD forsinkelse ved deling, du har ikke bandpass, men som generell info![]()
Subbene er lukkede og har myyyyyye kapasitetSer for meg at lukket til midbass er en fordel. Men sub kan fortsatt fint være bassrefleksTuning langt nede gjør ikke noe, er som vi er vandt med.
www.hifisentralen.no
Bruker du avstand istedenfor er 1 cm minste justering.0,1 m/s step på delay, dvs 3,4 cm som minste justering
Gjelder ikke dette alle outputs, da? Du kan registrere egne avstander på alle digitale og analoge outputs, i tillegg til hovedhøyttalererne. Med andre ord vil 34 cm større avstand på høyre kanal tilsvare at den venstre blir forsinket 1 ms. 34 cm større avstand til sub vil tilsvare at de andre kanalene blir forsinket med 1 ms. Og så videre.Ellers så har Lyngdorf en tilleggsfunksjon på de eksterne kanalene; subwoofer forskyvning som faktisk er for hhv left og right i cm. Her skjer det nok en del ting i prosessoren som jeg holder meg unna. Jeg regner med at hvis man f eks skyver venstre sub 1 meter unna så vil faktisk alle andre kanaler forsinkes ca 3 m/s.
Kortslutningsringer.Hva har den BMSn som Faital ikke har? Bortsett fra dobbel pris?![]()
Yes, i knowVed siden av der står det "distance (in cm)". Hvis du skriver inn en avstand der så regnes det om til hvor lenge alt annet skal forsinkes så alt havner i fleisen på deg samtidig.
Så hvis du skriver inn 34 cm på "analog out right distance" så vil den spille 1 ms tidligere enn "analog out right distance".
I motsetning vil "Analog out amplifier delay (in ms)" bestemme hvor lenge hovedforsterkeren skal vente for å ta høyde for forsinkelser i "analog out", som f.eks. filtre i en sub eller ekstern forsterker.
Yes, i know![]()
bruker bare vanlig delay, den subwoofer funksjonen virker motsatt, stiller man inn f eks left sub så forsinkes høyre og vise versa
Men antar du at når du registrerer avstander, så skjer det mer enn forsinkelse i prosesseringen? Skjønte ikke helt det.
NeiHar du en spiller?
Herlige alle treEhh, fruen har lyst på platespiller??
Det er jo noen superkompakte snurrere som passer oppå lydplanken:
Drømmer er vel best realisert... (?)Gyrodec har vært en liten drøm i 40 år