Hornlyd i et lite rom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Moro med 2360 som midlertidige gjester. Skal selge dem for Bakken.

    Spiller på 2446 med standard ribbed titanmembran.

    Funker supert fra 500-8000 Hz med 18Sound 1020 i Tractrix 1400 som diskant. Skikkelig økonomiløsning.

    Har sittet og spilt album etter album nå. De leverer et enormt lydbilde.

    Hadde ikke et 112 cm «grelv/emo/obbb/bakken-horn» vært på vei inn så hadde jeg kjørt 2360 med beryllium og nsd1095 i et custom diskanthorn.

    Det enorme lydbildet (les digert CD horn) er IMO den viktigste enkeltfaktoren jeg ville satset på i et system og heller latt budsjettet styre ALLE andre valg. Sitter her med det største lydmessige hakesleppet ever (har hatt det før hos OBBB).

    545044D6-66D2-40C4-B901-B40D02A28859.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    Han har lang fartstid som selger.... :cool:
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Drar ikke din integritet i tvil, men dette var en god salgsannonse !
    He he, dette er så lite penger og dessuten tjener jeg ikke noe på det.

    Alle hifi, og særlig horninteresserte, BØR høre 2360 en gang.

    Er sikker på at de som har hørt 2360 aldri glemmer det :)
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Jeg funderer på om du kanskje bør beholde de selv, kombinert med en lavere deling oppover ? Store horn loader mer og gir mer trøkk.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    han klarer ikke å leve med rotet....får slike nevroser.....:LOL:
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hakeslepp kan kureres med gaffateip et par ganger vertikalt rundt hue :)

    Jeg velger i dette innlegg være inhabil for videre si noe om lyden i 2360 siden har det selv.
    Det er egentlig ikke verdt noe spesielt hva en sier virker det som, folk er litt vel opptatt av forsvar for egne valg på nett.

    Har prøvd å legge ned litt arbeid for å forstå hornprofiler, så også 2360.
    Om hfs er rett arena for tekniske utgreiinger i dette er jeg faktisk blitt usikker på..

    HEL, du sier selv at du ønsker hfs som arena for lærdom og det tekniske.
    Skal si et par ord om ting jeg trur jeg har greie på..
    Grelv og Kolbrek er vel dem rette som burde vert på banen men dem avstår vel helst fra hele intrigesuppa.

    2360 profilen er vel det en kan si rimelig kompleks om en skal se hele greia under ett. Kolbrek har nevnt det i boken sin men ikke gitt noen særlige utgreiinger.
    Det er vel et radial/sektor horn snudd 90 grader med endrete buer tilsatt diffraksjons spalter som da gir horisontal jevn spredning.
    Den største hoved faktoren for hvor langt ned i frekvens en kan dele komfortabelt ligger absolutt mest i hornets egenskaper og sekundert en bit i driveren.
    Selv om 2360 er stort, får en nok ikke noe godt utbytte med å jage under 500hz. En ser og kollaps i spredningskontroll under 500.
    Eksempelvis Exponential og Tractrix loader lavere med selv en noe mindre og kortere horn og beholder vel noe spredningskontroll.

    2360 gjør det nok best i området ca 1k-10k.
    Har prøvd tolke litt sammenhenger for hva som skjer under 1k. Bølgelengden begynner bli større så om en ser sammenligning med eksempelvis JMLC så har JMLC en mye finere utforming med rollback for tilnærming mot diffraksjonsfritt, og en jevn og fin ekspansjon hele hornet ut.
    På 2360 har en ikke lagt hovedvekt på dette og det er ikke helt optimalt.

    Man får uansett aldri et perfekt horn. Hver enkelt må nesten gjøre totalvurderinger for hva som er målet med eget oppsett og hva en skal vektlegge mest.
    Følg spillereglene noenlunde med hensyn til lytteavstand, litt tanke om refleksjoner, egne preferanser, og en havner nok i mål med et godt resultat.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    Jeg tror det er stor vilje til å drøfte dette, men de som kan noe er gjerne ydmyke med det de kan, mens de som kan lite er gjerne store i kjeften og slenger ut av seg beskyldninger om agendaer og idiotforklarer alt og alle. Horn er vel et såpass lite utbredt kompetansefelt at de som har noe å bidra med er relativt få og dermed får de det nok heller ikke i stor grad med seg, noe som fører til at det har lett for å bli monolog.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Jeg funderer på om du kanskje bør beholde de selv, kombinert med en lavere deling oppover ? Store horn loader mer og gir mer trøkk.
    Store horn er på vei :)

    Over sommern så får jeg 112 cm brede grelv/emo horn som obbb har laget flens, throat, og halve hornet til. Bakken skal hjelpe meg med den andre store halvparten. Det er prototyper så jeg skal kose meg med sparkle og malejobben. De er i samme gate som de grelv har. Emo sine prototyper er noe mindre (drøye 80 cm?) men bygget over samme lest. Mange på diyaudio er veldig interessert i disse og gutta har gjort en fenomenal jobb med å ha utviklet kanskje et av verdens beste store horn med konstant direktivitet. Bakken planlegger en mindre serieproduksjon av disse fra høsten av.

    Her er grelvs. Bildet er hentet fra obbb sin tråd. Det ligger en del info der og også i emo sin

    0747850D-211F-4DC4-A111-635B65E1A4AE.jpeg
    3835BF78-FE4C-4FC8-BC17-17AD093E39C3.jpeg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Som nevnt tidligere. Første gang jeg hørte 2360 var hos obbb. Hadde aldri hørt så digert og dypt lydbilde noen gang. Glemmer det aldri. Og før det hadde jeg hørt både både TAD trehorn og JMLC270. Det som lignet mest var kanskje Avantgarde Duo. Obbb hadde senere JMLC 200 med GPA 288. Det var også svær lyd, nesten i samme gate som 2360 men manglet stabiliteten i lydbildet. Samme utfordringen hadde jeg med Tractrix 200, også i samme liga. Har aldri klart å legge bort tanken om å ha stort horn.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Jeg tror det er stor vilje til å drøfte dette, men de som kan noe er gjerne ydmyke med det de kan, mens de som kan lite er gjerne store i kjeften og slenger ut av seg beskyldninger om agendaer og idiotforklarer alt og alle. Horn er vel et såpass lite utbredt kompetansefelt at de som har noe å bidra med er relativt få og dermed får de det nok heller ikke i stor grad med seg, noe som fører til at det har lett for å bli monolog.
    Kan veldig lite om horn, noe jeg er tydelig på, men har vært heldig som har fått høre litt av det som skjer i det skarpeste miljøet. Kolbrek, Skramstad og grevl er vel der. De andre du nevner har gått meg hus forbi.
    Horn gjort riktig, er virkelig spennende formidlere av lyd.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Emo stakk av med prototypen , så da må vi andre vente på Bakken
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Store horn er på vei :)

    Over sommern så får jeg 112 cm brede grelv/emo horn som obbb har laget flens, throat, og halve hornet til. Bakken skal hjelpe meg med den andre store halvparten. Det er prototyper så jeg skal kose meg med sparkle og malejobben. De er i samme gate som de grelv har. Emo sine prototyper er noe mindre (drøye 80 cm?) men bygget over samme lest. Mange på diyaudio er veldig interessert i disse og gutta har gjort en fenomenal jobb med å ha utviklet kanskje et av verdens beste store horn med konstant direktivitet. Bakken planlegger en mindre serieproduksjon av disse fra høsten av.

    Her er grelvs. Bildet er hentet fra obbb sin tråd. Det ligger en del info der og også i emo sin

    Vis vedlegget 653739 Vis vedlegget 653735
    Ser jo utrolig flott ut, full kontroll til 500 - samtidig med fin respons i toppen !!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    " Som nevnt tidligere. Første gang jeg hørte 2360 var hos obbb. Hadde aldri hørt så digert og dypt lydbilde noen gang. Glemmer det aldri. Og før det hadde jeg hørt både både TAD trehorn og JMLC270. Det som lignet mest var kanskje Avantgarde Duo. Obbb hadde senere JMLC 200 med GPA 288. Det var også svær lyd, nesten i samme gate som 2360 men manglet stabiliteten i lydbildet. Samme utfordringen hadde jeg med Tractrix 200, også i samme liga. Har aldri klart å legge bort tanken om å ha stort horn."

    Se å få deg et stort rom først og fremst! Enkleste tweak for bedre lyd!!! Har dessuten stor innvirkning på hvordan horn oppfører seg og hvilken hornprofil som gir best resultat.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    " Som nevnt tidligere. Første gang jeg hørte 2360 var hos obbb. Hadde aldri hørt så digert og dypt lydbilde noen gang. Glemmer det aldri. Og før det hadde jeg hørt både både TAD trehorn og JMLC270. Det som lignet mest var kanskje Avantgarde Duo. Obbb hadde senere JMLC 200 med GPA 288. Det var også svær lyd, nesten i samme gate som 2360 men manglet stabiliteten i lydbildet. Samme utfordringen hadde jeg med Tractrix 200, også i samme liga. Har aldri klart å legge bort tanken om å ha stort horn."

    Se å få deg et stort rom først og fremst! Enkleste tweak for bedre lyd!!! Har dessuten stor innvirkning på hvordan horn oppfører seg og hvilken hornprofil som gir best resultat.
    Er ikke bare å kjøpe seg nytt hus.

    Det fine med 2360 er at de gir enormt lydbilde i mitt 17 m2 «lille» rom. Det står ikke tilbake for andre systemer jeg har hørt i langt større rom.

    Dersom det store 112 cm hornet både gir solid loading nedover tilsvarende 2360, at Truextent takler 550 Hz ish og at 112-hornet har smootheten og presisjonen til 2384 PLUSS bedre spredning øverst? Ja da kan det vel ikke bli bedre enn det?.... :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det med extension og spredning gjelder kun med TAD 4003 og de er nå unobteinum
    sjekket senest i går.....jeg har hatt en kontakt som har levert til alle/de fleste i Norge seneste par årene og nå er han tom
    vet om et par i UK som kanskje kommer for salg...thats it
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    112-hornet skal visst ikke loade så mye i forhold til størrelsen, så jeg tipper det loader noe mindre enn 2360 (mener det er en del dypere, og vider seg ikke ut like raskt), men spredningen i toppen skal være relativt uavhengig av driveren. Forskjellen på nivået on axis og off axis er stort sett horn og exitdiameteravhengig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    112-hornet skal visst ikke loade så mye i forhold til størrelsen, så jeg tipper det loader noe mindre enn 2360 (mener det er en del dypere, og vider seg ikke ut like raskt), men spredningen i toppen skal være relativt uavhengig av driveren. Forskjellen på nivået on axis og off axis er stort sett horn og exitdiameteravhengig.
    Iht samtale med grelv, som også er 2360 entusiast, gir 112 hornet den svære lyden jeg liker. Satser på at jeg kommer i mål :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    Jeg tviler ikke på det, men 112-hornet er jo tross alt 37cm bredere om jeg husker riktig. Hadde det loadet like mye som 2360 skulle det gjerne lett gått ned til under 350Hz, men slik jeg forstod Espen gjør det ikke det på grunn av åpningsvinkelen og dybden på hornet (da var det vel strengt tatt 84cm-hornet vi diskuterte).
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Horn loading.JPG


    Angående nedre grense og loading på horn så kan en se litt på vedlagt bilde.
    Kurvene med betegnelse Ra er akustisk resistans, og sier noe om hvordan en profil loader.
    Et eksempel nr. 3 som er Exponential så ser en ganske god loading ned til rett under 200hz hvor det faller bratt.
    Denne profilen har da en markant cutoff og med god loading ned til cutoff.
    JBL 2360 har ganske så markant cutoff.
    112cm hornet til Grelv er vel et konisk horn med avrundet munning?
    Nr.2 på tegningen er konisk, en har her en slak avrullende loading og egentlig ingen markant cutoff.
    En ser nede under 200hz at kurven for konisk krysser exponential kurven.

    Dette er jo da bare et bilde som viser hvordan forskjellige profiler fungerer med hensyn til akustisk resistans og reaktans, og ikke en rein fasit sånn sett.
    Hva nedre grense for Grelv sin profil er tørr ikke jeg å spå, men siden det er såpass stort kanskje en kan tillate noe rundt 500hz med typiske TAD/JBL drivere?

    Ser ikke noen god årsak i at spredning skal være dårligere med en JBL driver enn TAD.
    Må vel måles i tilfelle. Hornet sitt spredningsmønster ser uansett bra ut! :)

    Hvordan en driver som TAD 4003 er over 10k tørr ikke jeg si noe om.
    Skulle gjerne hørt det ved anledning og gjort egen vurdering, liker selv å spise puddingen :)
    TAD 4002 er ikke suveren over 10k.

    Det en kan være klar over er at det skjer en del ting i en storformat driver såpass høyt i frekvens.
    Dette foredraget kan gjerne forklare litt, dumt det er noe dårlig kvalitet.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Siden forrige innlegg med bildet gjerne kan antyde at en bør ha 8 meter lange Exponential horn...vel... :)
    Horn med pancake driver og fast flare rate, altså kortere horn, har lavere THD (hovedsaklig 2. og 3.harmonisk), sammen med at en får utnyttet fast flare til spredning høyt i frekvens..
    Tar men en gugel finner en JBL white papers om dette.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    overraskelsen med 4003 er at den loadet bedre både nedover og oppover enn de andre driverne
    den har vesentlig mere nivå opp til 18K i trauet, slik at det er mere å "shelve av" for å flate kurven
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Er gjerne ikke så unaturlig og fins nok forklaringer på det.
    Men det er ikke alt vi ser. Er sammenligningen mot JBL driver?
    Høy BL, herunder høy flux i spolegapet skal øke både LF og HF.
    TAD har vel kortslutningnsringer som hjelper på HF, i tillegg vreng.

    Hva som ellers foregår gjennom faseplugg, i bakkammer osv er ikke enkelt å si så mye om uten å gjerne ha en forskningslab..
    En måler bare resultatet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    mot JBL som siste kandidat etter at alt annet var ekskludert ja
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    overraskelsen med 4003 er at den loadet bedre både nedover og oppover enn de andre driverne
    den har vesentlig mere nivå opp til 18K i trauet, slik at det er mere å "shelve av" for å flate kurven
    Det er en del parametre i en driver som slår ut på denne måten. Man kan se for seg at en driver på mange måter er bygget opp rundt en senter-resonans, la oss si ved 3kHz for en 4003 for eksempel. Dersom man gjør tiltak som normalt ville øke Q i en bassdriver, typisk øke massen og/eller redusere kraften, vil nivået i senter på frekvenskurven øke, mens den faller noe brattere på flankene. Så om man reduserer masse og øker kraftfaktor vil man også øke båndbredden. Det som da skjer er at man får mindre output ved senterfrekvensen, mens man får en liten økning ved flankene. De ruller også av litt mindre bratt, og resultatet blir en tydelig økning av båndbredden. Fasepluggens utforming og avstand mellom fasepluggen og membranen har på sin side lite å si ved lave frekvenser, men er totalt avgjørende i toppen.

    Skulle man forbedret en 4003 er kraftfaktoren og fasepluggens utforming steder å begynne. Den ligger på rundt 1,95T i gapet, og det er ikke vanskelig å få et magnetsystem opp i ca 2,15T i gapet, så da ville man vinne litt på begge flankene. Selve membranen og spolen virker å være svært optimale på denne driveren, men fasepluggens utforming representerer egentlig bare en subtil forbedring over JBL sine faseplugger, og der er det noe å gå på både ift sirkulerende moder og avstand mellom spaltene. Tilbake på 70-tallet da JBL sin faseplugg ble designet hadde man en ide om at man måtte ha veldig mye loading. Dette gir noe økning i output men utover å øke forvrengningen (som de fleste av oss mener ikke er en fordel) har det ingen andre egentlige fordeler. Uansett, høy kompresjon gjør at man ikke kan ha så mange spalter om man skal ha en viss spaltebredde, og da ender man opp med relativt stor avstand mellom spaltene. En 101mm membran med 4 likt fordelte spalter har 12,625mm fra spalte til spalte. Dette forholdet er også beholdt i 4003 med en kompresjonsgrad på ca 12:1. Med en exit på 38,1mm kunne man redusert dette til 7:1, og da kunne man redusert spalteavstanden til ca 7mm. Hadde man i tillegg laget en fasekoherent radial faseplugg kunne man unngått sirkulerende moder fullstendig.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    massevis...radian jbl bms ale mfl
    det vi ikke hadde eller fikk lånt kjøpte jeg inn
    TAD4003, BMS 4592ND, ALE 7550D
    eneste som måler like bra som 4003 er 2002 :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    Både BMS og ALE har issues med fasepluggen. Jeg synes JBL og TAD har løst det mye bedre. Interessant at Eighteensound nå har begynt med 4-slit faseplugg på 3" drivere. Radian har vel 5 slit på 4". Lurer på hvem som kommer først med 6-slit, eller en moderne Tangerine.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.222
    Sted
    Østfold
    Vi har vel strengt tatt en egen tråd der dette egentlig hører hjemme...

     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Groundsound har vært to ganger i Danmark. Tilslutt ble powersupplyboard skiftet. Robert tok ikke mange kronene men med en liten reparasjon og frakt to turer og moms og tollbehandling så har jeg vel brukt hvertfall 5K.

    Anyway, mye glede med Groundsound og etter mange måneder har jeg lyd igjen. Da fikk jeg ryddet ut byggeprosjekter, støvsugd og til og med tørket støv. Lytterommet er superryddig nå med unntak av en liten bunke CDer da jeg er lei av streaming og vil lese litt i cover og høre på en hel plate av gangen.

    Er glad jeg ikke har kvitta meg med godt over 1000 CDer. Og fikk tak i en liten Sony toploader :)

    BFAF1063-FD9E-4488-8552-64A0956500F2.jpeg
    74299CE1-6420-4C18-93DC-7D358462C5C2.jpeg
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Enig. Musikk på harddisk er nitrist, men likte opplegget til room hvor telefonen/nettbrettet delvis erstatter omslaget
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Etter at jeg fikk GS tilbake så har jeg laget en ny profil fra bunn av. Har fått til løpetidsjusteringen bedre enn noensinne. Har også mer kunnskap om rommet etterhvert og ser trendene.

    Her har jeg gjort en del korrigeringer men har vært litt forsiktig med midbassen.

    Det har aldri vært så homogen og dynamisk lyd som nå.

    Jeg tror det er på tide å legge på et lag med Rockfon 80 utenpå de trykkbaserte RPG bassfellene av metall som trenger litt hjelp fra 100-500 Ish. Orso har anbefalt det. Har fire som dekker hele bakveggen og to i hvert hjørne på frontveggen. 8 totalt.

    Ellers så tenkte jeg å systematisk flytte et par 12 cm absorbenter på sideveggene og måle meg frem til optimal plassering ift respons.

    EF25B6BB-930F-4D38-8412-9E468FDC9D97.jpeg
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Tok en sjefsavgjørelse. Pga estetikken har jeg ikke plass til de enorme grelv-obbb-emokid waveguidene.

    331 cm bredt rom. Minus 224 cm horn og litt glippe på side veggene blir litt snaut.

    Har også bestemt meg for IKKE å besøke noen av dem som havner opp med sånne horn. Særlig ikke grelv og han som overtar mine 112 cm horn.

    Dette av rene velværeårsaker.

    Så får jeg heller fase inn litt luft helt øverst og jobbe med de nye cnc freste modulære bakkammerne i FLH som jeg aldri har fått montert. Er bittelitt til å gå på til mht integrering og tuning. Og litt ekstra demping på de trykkbaserte bassfellene. Også skal jeg lakke plastbøtte-2384 med matt spraylakk.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn