Eversolo

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.174
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    SkjÞnner heller ikke hvordan detta der funker men sjekka forleden dag via menyene om det lÄ noen oppdatering klar, men neida.
    Slo pÄ streamer i gÄr efta, jaggu... der kom meldinga om at det var oppdatering klar.

SÄ fÄr man se om man tester ut detta der seinere her ;)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.865
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sjekka igjen nÄ, men "your software is up to date" med 1.4.76. Appen er ogsÄ oppdatert.

Jaja, fĂ„r bare vĂŠre tĂ„lmodig. Det er ikke pĂ„ langt nĂŠr sĂ„ krise som đŸ˜© antydet.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.865
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Bare sÄnn av nysgjerrighet: er det noen som vet hvordan disse oppdateringene rulles ut? Det vanlige er jo at ting rulles ut basert pÄ region, men det kan knapt vÊre tilfelle her med mindre noen sitter i Kina og huker av for hvilke norske kommuner det nÄ skal leveres til.

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    387
    Torget vurderinger
    11
    Min ville heller ikke oppdateres seg over nett.
    Lastet ned en oppdatering som var én versjon nyere en den jeg hadde pÄ en usb minnepenn og oppdaterte fra den.
    NÄr den den var ferdig Ä installere den sÄ fant den oppdateringer over nett automatisk.
    Lastet ned herfra ;

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.865
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Takker, bukker og neier pent! 👍

Litt annerledes handlingsforlÞp her. ForsÞkte Ä installere 1.4.82 fra USB, men installasjonen fikk en feilmelding og dingsen gjorde en reboot. Deretter fant den 1.4.82 pÄ nett, installerte og nÄ er alt sÄre vel. Correction er pÄ plass i appen og mÄlemic er pÄ vei fra HÞvdingen.

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    586
    Sted
    Danmark
    Jeg ejer Eversolo DMP-A6 ME Gen 2. Jeg kan ikke finde DSP? Benytter den interne DAC tilsluttet via RCA udgangen

‱ Hvad er det som jeg overser?
    ‱ Hvordan finder jeg DSP?

IMG_1950.png

Sist redigert:

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    586
    Sted
    Danmark
    Syntes jeg kan lĂŠse mig frem til at DMP-6A ME Gen 2 ikke understĂžtter DSP (v.1.4.82)

Ser ud som om man skal op i A8 eller A10 hvis man vil have adgang til DSP đŸ€”

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    586
    Sted
    Danmark
    Jeg har fundet Room Correction samt FIR i EQ. Det som jeg spÞrger ind til er om der er fuld DSP som i A8 samt A10. Har fÄet bekrÊftet pÄ Eversolo`s Forum at der kun er EQ og FIR findes der pÄ A6.

Fik fĂžlgende tilbagemelding:
    The A6 always referred to its DSP as EQ, whereas the A8 and A10 use both terms and have both software and hardware options. So just press that EQ button and you will see the various bits of DSP that the A6 implements including FIR imports from the new room processing feature.

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.228
    Sted
    SnarĂžya
    Torget vurderinger
    5
    Testet dsp nÄ med iPhone mikken. Vil ikke si jeg likte resultatet. Lyden hÞres ut som om jeg gÄr sitter i naborommet og hÞrer pÄ. Lett Ä sjekke da man kan veksle og slÄ av/pÄ under spilling. Jeg fÄr teste med Umic-1, men tror ikke at innkoblet dsp blir foretrukket:

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.174
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Gjorde det samme i i gÄr her, brukte mikrofon i mobilen her.
    Vet ikke.. Mulig det blei mer korrekt, men opplevde noe av det samme her, synes noe i mellomtonen forsvant, blei smalere lydbilde etc.

Gjorde en gang til men Þka volumet nÄr jeg kjÞrte test-tonen ( steg 2 er det vel ) , og holdt telefon i ÞrehÞyde og synes det blei bedre.
    Men blei da vanskelig Ă„ hĂžre forskjell i lyden men kan vĂŠre type musikk jeg spilte akkurat da.

Endte nÄ med at jeg skrudde det av :)

HĂžvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.422
    Torget vurderinger
    2
    Gjorde det samme i i gÄr her, brukte mikrofon i mobilen her.
    Vet ikke.. Mulig det blei mer korrekt, men opplevde noe av det samme her, synes noe i mellomtonen forsvant, blei smalere lydbilde etc.

Gjorde en gang til men Þka volumet nÄr jeg kjÞrte test-tonen ( steg 2 er det vel ) , og holdt telefon i ÞrehÞyde og synes det blei bedre.
    Men blei da vanskelig Ă„ hĂžre forskjell i lyden men kan vĂŠre type musikk jeg spilte akkurat da.

Endte nÄ med at jeg skrudde det av :)
    Automatisk romkorreksjon vil skje mot en target kurve, og det er jo ikke sikkert at Eversolo sine mÄlkurver er den lyden enn Þnsker Ä oppnÄ. Hvis en bruker REW program og lager FIR filtere, sÄ kan en korrigere nÞyaktig slik en Þnsker, og det er den beste metoden.

Jeg skjÞnner at dette sikkert ble gresk for enkelte, men romkorreksjon er et tema som kan vÊre verdt Ä sette seg litt inn i, og hvis dette blir gjort riktig sÄ kan det virkelig lÞfte lyden.

Videoen nedenfor viser bruk av REW mot A8, men vil vĂŠre det samme for A6:

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    4.174
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Automatisk romkorreksjon vil skje mot en target kurve, og det er jo ikke sikkert at Eversolo sine mÄlkurver er den lyden enn Þnsker Ä oppnÄ. Hvis en bruker REW program og lager FIR filtere, sÄ kan en korrigere nÞyaktig slik en Þnsker, og det er den beste metoden.

Jeg skjÞnner at dette sikkert ble gresk for enkelte, men romkorreksjon er et tema som kan vÊre verdt Ä sette seg litt inn i, og hvis dette blir gjort riktig sÄ kan det virkelig lÞfte lyden.

Videoen nedenfor viser bruk av REW mot A8, men vil vĂŠre det samme for A6:

Var fÞrste forsÞk det jeg gjorde og ikke vant med romkorreksjon sÄ er nok vel sÄ mye bruker som boks / sw er jeg redd :)
    SÄ mÄ nok sette meg bedre inn i temaet.

PrÞvde som sagt 2 ganger med ulikt resultat / oppfattelse av resultat sÄ her mÄ det nok Þves mer ja.

Og enig med Musikkmannen, veldig mye som kommer med A6 ja.

SÄ veldig fornÞyd, bare sÄ det er sagt ;)

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn