Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Dette er vennetråden til det nye merket Eversolo, så om du har spørsmål, nyhetsoppdateringer eller egne opplevelser, så er dette riktig side å poste innlegg.
    Eversolo har slått ned som en liten bombe i hifi markedet, og på svært kort tid høstet vanvittige gode tester av sine produkter.
    Spesielt verdt å nevne er DMP-A6, som er en high-end streamer/dac på nivå med de store, til en svært overkommelig pris.
    Endelig kan værmansen også kjøpe lydprodukter som både låter og ser ut som ekte high-end :)
    Selv har jeg Eversolo DMP-A6, og bruker den som både streamer og dac, inn i en Audio Research pre, og videre til et Cary effekttrinn.
    Lydmessig er dette den beste digitalkilden jeg har hørt i dette oppsettet, og samtidig klart det billigste alternativet.
    Er også meget imponert over kvalitet/utseende, bruker grensesnittet, smidigheten ved bruk og den gode appen i produktet.
    Det å kunne få ha alle tilganger på musikk (egen samling, streaming tjenester og internettradio), med et så genialt enkelt grensesnitt er noe jeg har vært på leting etter lenge, og nå har jeg det endelig. kunne ikke vært mer fornøyd.

    Hvem er Eversolo?
    Eversolo Audio Technology Co.,Ltd (Eversolo Audio) er investert av Zidoo Technology Co.,Ltd. Grunnleggerne har engasjert seg i utvikling og ledelse i HiFi-industrien i mange år. FoU-teamet dekker lyddekoding, analog lyd, akustisk tuning, forsterkere, systemintegrasjon, brukeropplevelse og så videre. Hovedvirksomheten inkluderer lydavspillingsenheter, HiFi DAC og forsterkere etc.

    Hjemmeside: https://www.eversolo.com

    Norsk forhandler/importør: https://www.hifisentralen.com/

    Tester:







    Eversolo DMP-6A.jpg
    Z8.jpg
    Eversolo.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Fornuftig med en streamer uten DAC spør du meg :) Da kan prisen kuttes noen tusen og vi kan bruke den DACen vi helst vil.
    Mulig det kommer, da dette er et nytt merke, og du er ikke alene om å ønske ren streamer.
    Synes dacen i DMP-6A Master Edition er overraskende bra. Hadde Gustard A26 tidligere med Bluesound Node 130 streamer, og Eversolo spiller klart bedre totalt.
    Om dette for det meste skyldes en mye bedre streamer del kan jeg ikke svare på, men for de som ønsker alt i en boks løsning, så er nivået skyhøyt👌
    Så en video i dag på YT, hvor selve dacen blir sammenlignet med de beste dacen på markedet til ca 1000$. Så da er bare dacen verd prisen, og resten er bonus. 👍
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Mulig det kommer, da dette er et nytt merke, og du er ikke alene om å ønske ren streamer.
    Synes dacen i DMP-6A Master Edition er overraskende bra. Hadde Gustard A26 tidligere med Bluesound Node 130 streamer, og Eversolo spiller klart bedre totalt.
    Om dette for det meste skyldes en mye bedre streamer del kan jeg ikke svare på, men for de som ønsker alt i en boks løsning, så er nivået skyhøyt👌👍
    Oi, du føler lyden i Eversoloen er bedre enn kombo med Node N130 og Gustard A26 dac? Det må i så fall være et veldig godt skussmål 👍🏻
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    5.922
    Det jeg lurer på er om master edition er så mye bedre og er verd merprisen?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det jeg lurer på er om master edition er så mye bedre og er verd merprisen?
    Ikke hørt noen av de, så kan ikke si så mye der.
    Men hvis du tenker ekstern DAC til den så skriver Høvdingen på nettsiden at du ikke trenger Master-versjonen:
    1687241349945.png


    Men hvis du skal bruke den innebygde DACen så kan det jo hende det er verdt pengene
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    4 dager med dmp 6a me , og umiddelbart ingen lydmessig nedtur fra auralic aries og denafrips . Selv for meg enkel å sette opp og app var i hvert fall en opptur i fra auralic sin 😃


    38E58458-1EC4-486C-BA6B-7A95F0CD9714.jpeg
    156E994F-B152-489B-A221-B42B7F6DDE72.jpeg
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Kjekk sak.
    Kommer den nå med fjernkontroll, eller fortsatt manuelt på enhet og ev i app?🤔
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.264
    Antall liker
    3.117
    Torget vurderinger
    3
    Kjekk sak.
    Kommer den nå med fjernkontroll, eller fortsatt manuelt på enhet og ev i app?🤔
    Ingen fjernkontroll med , googler du litt finner du fjernkontroller til den .
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Høvdingen tar vel inn den originale fra Eversolo når den dukker opp, tenker jeg. :cool:
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Ikke hørt noen av de, så kan ikke si så mye der.
    Men hvis du tenker ekstern DAC til den så skriver Høvdingen på nettsiden at du ikke trenger Master-versjonen:
    Vis vedlegget 929195

    Men hvis du skal bruke den innebygde DACen så kan det jo hende det er verdt pengene

    Skjønner punkt 1 og 2, men klokkene er vel i bruk hvis man kjører coax/optisk ut til DAC?
    Med asynkron USB er det DAC som klokker, men ved vanlig synkron digital ut er det kilde som klokker slik jeg har skjønt.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Har hatt DMP-A6 Master Edition siden 12.mai og må si meg veldig fornøyd.

    Eneste jeg ikke blir klok på er overføring til intern SSD. Har prøvd både over nettverket fra Nas til Eversolo, og via USB kabel fra PC, og fra harddisk som er koblet rett i Eversolo med USB. Det stopper opp nesten uansett. Fra PC med USB klarer den ikke å overføre 4gb engang før forbindelsen bare brytes.

    Noen som har noen erfaringer her?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen tar vel inn den originale fra Eversolo når den dukker opp, tenker jeg. :cool:
    Naturligvis, såfremt det faktisk kommer en fjernkontroll.

    Er det variabel volumkontroll på den digitale utgangen?
    Nei, det er ikke volumjustering på digitale utganger, kun på de analoge utgangene.

    Har hatt DMP-A6 Master Edition siden 12.mai og må si meg veldig fornøyd.
    Eneste jeg ikke blir klok på er overføring til intern SSD. Har prøvd både over nettverket fra Nas til Eversolo, og via USB kabel fra PC, og fra harddisk som er koblet rett i Eversolo med USB. Det stopper opp nesten uansett. Fra PC med USB klarer den ikke å overføre 4gb engang før forbindelsen bare brytes.
    Jeg overførte selv rundt 20GB med filer uten problem fra PC til internt SSD med USB kabel, men jeg vet det vil komme software oppdateringer som vil løse enkelte problemer som kan få overføringen til å stoppe opp. Det er nok bruken av spesialtegn i navn osv. som av og til kan lage litt krøll.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Oi, du føler lyden i Eversoloen er bedre enn kombo med Node N130 og Gustard A26 dac? Det må i så fall være et veldig godt skussmål 👍🏻
    Akkurat det har jeg vanskeligheter med å tro før jeg får hørt det😉Min erfaring er at det er større forskjell i opplevd lydkvalitet på dac enn streamer og det er nok ingen tvil om at A26 er en grommere dac enn den som sitter i Eversoloen.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det stemmer, men vil tro Eversolo som streamer inn i Gustard hever nivået enda et lite hakk.
    Det som overrasker meg, er at lyden både er svært detaljert og luftig, samtidig er den musikalsk engasjerende. Finnes ikke analytisk og kjedelig🥳
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Akkurat det har jeg vanskeligheter med å tro før jeg får hørt det😉Min erfaring er at det er større forskjell i opplevd lydkvalitet på dac enn streamer og det er nok ingen tvil om at A26 er en grommere dac enn den som sitter i Eversoloen.
    Interessant tema. Vi har alle ulike erfaringer.
    -Er det noe spesielt du tenker på som det hersker ingen tvil om at er grommere, i en Gustard enn Eversolo?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er det ingen som har en bitteliten tanke rundt det med forventingsbias når et nytt produkt kommer i hus? Men jøssbevares, Eversolo ser ut som en million og er helt sikkert et bra produkt. Jeg sliter bare med å la meg forføre av lydforskjeller på rene streamere, her burde man vektlegge brukervennlighet, funksjoner, design, opplevd kvalitet og pris.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Er streameren/programvaren 100% transparent, så tror jeg det er lite å hente i forskjeller på streamers.
    Men siden streamer/programvaren skal pakke opp og konvertere datastrømmen til annen protokoll/format, så er det jo i alle fall teoreriske muligheter for å "justere" litt.
    DAC i den Eversolo måler i alle fall bra, så lite ev "justering" der.

    Om jeg skal spekulere litt til, så har jeg inntrykk av mange liker lyden i eks Audirvana fremfor andre (også native) avspillere.
    Kan være mange årsaker ute og går, men likevel så kan det være grunnlag for å tenke litt om noen har vært litt lure.🤔
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Er det noen på sentralen her som har skaffet seg noen erfaringer med Z6 eller Z8 da - DAC med headfi?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Som vanlig er leverandørene vel optimistiske på tid ang. roon sertifisering, kommer nok men den er ikke offisielt Roon ready enda ( men den skal virke med roon).

    1687799876696.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.481
    Antall liker
    35.322
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hm... hadde jeg bare hatt behov for en.... :unsure: 🙄:ROFLMAO:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.889
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bruker du ekstern dac, eller skal du bruke Eversolo som både dac og streamer?
    Begge deler, vet jo aldri hva som skjer😁. Den blir nok brukt som ren streamer i dacen til McIntosh, men det er kjekt å ha en med dac om ting endrer seg🤭. Nå er den koblet med XLR og det låter meget bra rett ut av esken.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Når denne er oppe å går med Roon så virker dette som ett aktuelt produkt å kjøpe inn.

    Virker spennende og hyggelig priset.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn