- Ble medlem
- 21.01.2013
- Antall liker
- 461
Det der er jo direkte feil.vil ikke ha noen nevneverdig betydning uansett type teppe eller puter.. heller at det er litt trangt og kort lytteavstand som et utslagsgivende for hva høyttalere kan få til av soundstage.
Ikke dumt. Ellers har leg lagt ut disse når jeg har vært ekstra motivert.Hva med noe flyttbart og multifunksjonelt som et par puffer? Eksempel: Ikea Sandared.
Fyller man de med riktig materiale og har nok arealet, så vil det også gjøre noe med gulvakanselleringen i grunntoneområdet. Men da må man også kompensere med EQ for tapt nivå.Hva med noe flyttbart og multifunksjonelt som et par puffer? Eksempel: Ikea Sandared.
Tvilsomt at det vil gjøre noe effektivt ved 140-150 Hz. Hvis det er snakk om tradisjonell absorbent på innsiden, så er det ikke nok dybde men uansett for lite arealet til så lave frekvenser.Jeg synes soundstage og imaging er veldig bra i dag. Jeg har utslag på 140-150 Hz som jeg lurte litt på. ChatGPT sier det er i hovedsak taket som reflekter. I taket har jeg 4 x diffusorplater. men dem virker først fra 600-800 Hz. Jeg har bestilt 2 x GIK av denne for å sette i taket.
Vis vedlegget 1159553 Vis vedlegget 1159554
Utslaget på 5,7ms stemmer bra med taket. Det blir å prøve, som vanlig. Hjemmsiden for 10 cm paneler viser.Tvilsomt at det vil gjøre noe effektivt ved 140-150 Hz. Hvis det er snakk om tradisjonell absorbent på innsiden, så er det ikke nok dybde men uansett for lite arealet til så lave frekvenser.