Merker jeg er oppriktig spent på resultatet av dette! Ser noe potensielle problemer med økt impedanse på linja, bare håpe det ikke vil merkes, eller kan kompenseres for av filter om så. Er sterk i troa fortsatt!
Ja, økt impedanse kan føre til problemer med både støy og frekvensrespons.
Men i dette tilfelle så er impedansen i kabelen fremdeles like lav som før (styrt av DAC). Dempeleddet monteres på forsterkerens inngang. Det er også montert inne i metallhuset til kontaktene så det er ikke helt enkelt for støy å tvinge seg inn der.
De få ekstra pF (2-5pF) man får fra dempeleddet til inngangen nå vil ikke spille inn før langt opp i MHz området.
Det eneste "problemet" som skjer, er at inngangskondisene på forsterkerne (HF beskyttelse) vil føre til demping og fasedrining ved de høyeste frekvensene.
Her er en modell av DAC, dempeledd og HF filter på forsterker. Jeg har gjettet på relativt høye 470pF, men det kan hende Erntsen har brukt 220pF og i så fall er problemet enda mindre.
Vi ser at det er først ved 100kHz at vi kommer 0,1dB ned, så ved 20kHz vil ikke se mer enn rundt 0,05dB demping.
Fasedriningen blir rundt 2 grader. Dette er så små tall at jeg har trua jeg og