Vennetråd for MiniDSP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.096
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker delay mellom høyttalere og sub, hos meg så merker jeg stort hvis jeg forandrer delayparametrene selv med dirac påskrudd.
    Hos meg så får man ikke justert delay etter kalibrering av Dirac heller (det er låst til kalibrerings profilen), og justerer man på den før så blir de justeringene ignorert og overskrevet av kalibreringen. Men igjen, jeg har ikke miniDSP og heller aldri brukt det.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    28.722
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Her blir de ikke oversett, har testet med og uten prekalibrering før Dirac.
    Jeg har og bruker Minidsp, men det sier seg selv siden jeg skriver på denne tråden 🤪

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    988
    Torget vurderinger
    4
    Spent på hvordan den er sammenlignet med Wiim Ultra analog inn...... håper du kan ta testen?
    Fikk forøvrig beskjed fra AVshop at pocketadc skulle være tilgjengelig innen noen uker.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.208
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skrev et par innlegg i min egen tråd @Liotheles. Ingressene i lenkene er koko, men klikk i vei:
    1
    2

Sist redigert:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.872
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei,
    Har så smått kommet i gang med min SHD.

En liten "bug" som er litt plagsom.
    Hvis vi stiller inn volumt på "minus 30", og kobler opp mot volumio og starter avspilling via feks Spotify på mobilen - så hopper den innom "volum 0" et kort sekund, før den går tilbake til det satte volumet. Er det en enkel fiks på dette?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.512
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ASR tester Adept.

Conclusions
    If you just need a digitizer and already have a DAC, Adept provides an excellent solution with very low noise and distortion. For RIAA equalization and LP ripping, you have perfect equalization but headroom is not great. So be sure to clean your LPs before capturing.

I am happy to recommend the Minidsp Adept phono preamp and capture "card." It is excellently engineered while having a reasonably low cost.

https://www.audiosciencereview.com/.../minidsp-adept-adc-phono-preamp-review.65333/

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.208
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg regnet meg fram til at den har dobbelt så stort headroom som min forrige Riia Cambridge Alva Duo. Det kan være at jeg har regnet feil, jeg har ikke kontrollert.
    Anbefaler folket å lese test og kommentarfelt nøye. Jeg er uansett veldig godt fornøyd. Sota ADC til SACD-spilleren min, bra phonoamp med ordentlig høypassfilter, 3 gainnivåer, 3 kapasitive og 3 resistive lastnivåer, og mulighet for opptak fra USB out.

Sist redigert:

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.961
    Sted
    Phobos
    Ser også at de nå har en v2 av minidsp flex balanced som måler enda litt bedre (en annen DAC chip). Aner ikke om dette er noe som blir "synlig" eller om det bare er en hardwarerevisjon som innfases med samme produktnavn.

As most of you know, miniDSP always tries to achieve better performance for our customers. In the case of the Flex TRS, we were able to improve its excellent noise and distortion specifications even further in a change made in May 2025.

By changing the output DAC section from PCM1795 to Dual ES9017, we achieved the following upgrade from v1 hardware.
    SNR: From 121dB(A) to 126dB(A)
    THD+N: From -112dB (0.00025%) to -120dB(0.0001%)
    Crosstalk: From -123dB(A) to -128dB(A)

On our APX555, it looks like very quiet and clea

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.315
    kul for desktop bruk, usb strøm via stikkontakt fra sofaen går vinningen opp i spinningen :)

P

Powercon

Gjest
    Tja, mange har vel en ladekabel for telefon/nettbrett i soffa eller lytteposisjon allerede så ikke så dum den der.:unsure:

• Liker
    Reaksjoner: KMR

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.719
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    kul for desktop bruk, usb strøm via stikkontakt fra sofaen går vinningen opp i spinningen :)
    Jeg trodde den var batteridrevet med usb-c ladeport. Uten batteri utgår den med skyhøye kneløft såfremt det ikke finnes en 100x100x5 mm nødlader som kan klistres i bunn.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.719
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Noen som kan ha en god forklaring på hvorfor MiniDSP Device Console på ny PC ikke finner innstillinger når jeg kobler til SHD, og derfor vil resette boksen? Laptopen fra 1814 har ingen problemer med å finne innstillingene, er også denne jeg har brukt tidligere.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    18.253
    Sted
    Østfold
    Jeg spekulerer litt her nå:

Det høres ut som at den finner enheten, men ikke klarer å koble seg til en "online" funksjon? Jeg går ut i fra at du har drivere installert om det er aktuelt?

Mange DSP-systemer fungerer slik at de grunnleggende innstillingene ikke kan leses ut av DSP-en, men bare skrives til. Hvis det er en "online" funksjon kan det være at den ikke fungerer før den tilkoblede PC-en er den som har lastet inn dataene.

Botemiddelet kan i så tilfelle være at du laster dataene over fra grunnlovs-PC-en til den topp moderne Y2k-PC-en, laster dem inn i DSP også forsøker å aktivere online-funksjonen.

Veldig mange AD-baserte DSP plattformer er bygget rundt Sigma Studio. På grunn av minnehåndtering og slikt fungerer Sigma Studio på den måten, og det er derfor mulig denne virkemåten også gjelder for din enhet.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.719
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    @Snickers-is
    Takk for raskt svar. Tror du har rett i dine antakelser om at data må være på pc, tenkte samme tanken selv og la over data fra museums-PCen og voila, jeg kan koble meg til uten at Device Console ønsker å slette alle data på SHD. Noe tungvint, men greit at det finnes en løsning på problemet.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    18.253
    Sted
    Østfold
    Men årsaken er altså at for at dette skal kjøre stabilt må det være samsvar mellom innstillingene på PC og på DSP, siden brorparten av dataene ikke er direkte lesbare for PC.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn