Ting jeg ikke forstår

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Affern

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2008
    Antall liker
    48
    KLIPP
    Townes skrev:
    Ehhh

Er du helt løk eller? Du må i så fall være den eneste på sentralen som ikkje forstår at det er versjonen det er snakk om, ikkje låta til Cohen.

Med det utsagnet ditt er eg truende/troende til å innbille meg at du tror det er Espen Lind som har laga låta...
    Hallelujah mister ikke nødvendigvis sine kvaliteter og evne til å begeistre publikum selv om publikum ikke vet hvem som har skrevet låta, eller tar feil med hensyn til hvem som har laget den. Om jeg så trodde Lind hadde laga den, er derfor irrelevant.

Jeg også snakket om denne bestemte versjonen, og det er hos denne versjonen jeg forstår at det går an å sette pris på melodi og tekst. Det å snakke om andre versjoner ville være å gå for langt utenfor denne trådens ramme, siden slikt kan bidra til problematisering og økt forståelse - enten det nå skulle være Leonard Cohens egen, Jeff Buckleys, eller en annens mindre kjente versjon, som kunne komme på tale. Hvis jeg nå skulle finne på å snakke om f.eks. John Cales sterke versjon på Fragments Of A Rainy Season, så ville en slik lovprisning ha hørt hjemme en hyllest-tråd. Dette ville være et enda klarere brudd på denne trådens charter for hatfulle og spottende ytringer om musikk, enn hva tilfellet var i mitt første innlegg i denne tråden. Her skal det som sagt ikke bare hates, men hates blindt.

Du trenger for øvrig ikke skrike så høyt. Jeg er ikke så veldig tungnem, selv om jeg ikke forstår særlig mye av den forakten for god musikk som stadig kommer fram i denne tråden.

Affern

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2008
    Antall liker
    48
    65finger skrev:
    Affern skrev:
    KLIPP

Ja, og dissingen av denne illustrerer veldig godt det uforståelige, vemmelige snobberiet som finnes i bøtter og spann her på Sentralen. Svært mange hører at denne er en fin melodi. En del får sikkert med seg at også teksten holder et høyt nivå, but you don't really care for music, do you?

Dylan, Stones, Pink Floyd, Dire Straits, Queen, Elton John med flere er populære artister, men i denne spybøtta av en tråd er de alle nominerte til Største Gjesp og Kvalme-prisen. Svært lite er imidlertid sagt om de nominerte, og det lille som tross alt er sagt, er kvalifisert vrøvl og rene brekninger, siden meningen med denne tråden er at folk - uten blygsel og frykt for å bli motsagt og avkledd - skal ha en tråd å stille sin dårlige smak og kunnskapsløshet til skue, slik trådstarter selv viste så forbilledlig i sitt åpningsinnlegg. Poenget her er ikke kun å hate, men å hate med idioti og uforstand, jf. trådens overskrift.
    Ironi og humor, har du hørt om det?
    Les denne linken:http://en.wikipedia.org/wiki/Humour
    Ja, vel? Så det Townes egentlig vil ha fram var at han forstår godt hvorfor denne versjonen av denne fine låta er så populær? Han bare får det ikke helt fram, fordi han benytter seg av ironi og en form for humor jeg ikke forstår? I så fall skal jeg beklage misforståelsen.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Det er kun den dårlige musikken som foraktes her, den gode er vi superbegeistret for, alle som en.

Affern

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2008
    Antall liker
    48
    pengesluk skrev:
    Dette er en sjefs-tråd og løkfri sone.. syting ikke bare tillatt men ønskelig! Et slags to-liters sviskesaft-klyster for all irritasjon som har lagt seg på de musikalske sidebeina over dekader.. Genialt med kildesortering av tonefølge på denne måten! En absolutt nødvendig motvekt til alle hyllest-trådene.
    Joda, sjef, jeg forstår tegninga. Fantastisk stinkende debattforum, dette. Enig i det. Vel, jeg ba vel for så vidt om det, siden jeg strengt tatt ikke holdt meg helt innenfor rammene for denne dobøtta av en tråd. Dere kan imidlertid puste lettet ut. Du kan igjen anse dette for løkfri sone, siden jeg her gjerne takker for meg.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    rumath skrev:
    Mange å skrive under på her...

Nå skal jeg bli upopulær, A-HA. Her er det mange guffent kjedelige låter! Joda, noen få det er verdt å bruke øra på, ellers ræl.

Harket laget et solo-album jeg lyttet en del på. :)
    ???
    dette er en hat tråd, liker du ikke A-ha så meld deg ut av 80 tallet inklusiv Morten Harket

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Affern skrev:
    65finger skrev:
    Affern skrev:
    KLIPP

Ja, og dissingen av denne illustrerer veldig godt det uforståelige, vemmelige snobberiet som finnes i bøtter og spann her på Sentralen. Svært mange hører at denne er en fin melodi. En del får sikkert med seg at også teksten holder et høyt nivå, but you don't really care for music, do you?

Dylan, Stones, Pink Floyd, Dire Straits, Queen, Elton John med flere er populære artister, men i denne spybøtta av en tråd er de alle nominerte til Største Gjesp og Kvalme-prisen. Svært lite er imidlertid sagt om de nominerte, og det lille som tross alt er sagt, er kvalifisert vrøvl og rene brekninger, siden meningen med denne tråden er at folk - uten blygsel og frykt for å bli motsagt og avkledd - skal ha en tråd å stille sin dårlige smak og kunnskapsløshet til skue, slik trådstarter selv viste så forbilledlig i sitt åpningsinnlegg. Poenget her er ikke kun å hate, men å hate med idioti og uforstand, jf. trådens overskrift.
    Ja, vel? Så det Townes egentlig vil ha fram var at han forstår godt hvorfor denne versjonen av denne fine låta er så populær? Han bare får det ikke helt fram, fordi han benytter seg av ironi og en form for humor jeg ikke forstår? I så fall skal jeg beklage misforståelsen.
    Nei nei nei

Du misforstår helt. Eg prøvde egentlig ikkje å være morsom og ironisk i mitt innlegg, men det er en implisitt humoristisk tone i denne tråden. Det var det i alle fall, inntil du gikk mer eller mindre fra konseptene.

Eg synes versjonen til hallelujah-kameratene er helt grufull. Å høre Alejandro Fuentes, knapt nok tørr bak ørene, framføre en tekst han neppe forstår annet enn tittelen av med en helt hinsides innlevelse, blir for meg noe kleint. Eg liker både Cohen, Buckley og Cale sine versjoner, bare så det er sagt. Det eg får problemer med er at denne gjengen her synger som om de har multippel orgasme gjennom hele låta. For meg er dette den værste versjonen ever av Hallelujah, og det får du bare finne deg i. Eller så får du finne en annen oppbyggelig tråd, her skal vi nemlig hate blindt. Som de fæle menneskene vi er.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Affern skrev:
    65finger skrev:
    Affern skrev:
    KLIPP

Hele tråden er humoristisk ment i ånd. Et fristed hvorman kan slenge dritt og nagge om artister man ikke liker eller som fortjener det. Litt sparking i fasttømrede myter som at beatles og elvis bare er genialt

V

vredensgnag

Gjest
    Alejandro Fuentes skal ha kred for Norges dyreste båttur, såvidt jeg forstår ca 500.000/time. Noen som vet om båten var mikrofonformet?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    vredensgnag skrev:
    Alejandro Fuentes skal ha kred for Norges dyreste båttur, såvidt jeg forstår ca 500.000/time. Noen som vet om båten var mikrofonformet?
    ;D

Tubaformet, derfor det var så ugreit å se bryggen

M

Mr-T

Gjest
    At noen fikk penger for å skrive solostykker for cembalo er greit, selv Bach måtta ha til salt i grøten. At noen spilte musikken av samme årsak er også forståelig, men at noen virkelig gidder å HØRE på solo cembalo?? Akkurat det forstår jeg virkelig ikke. No way.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    1 Metallica
    2 Maria m + hu andre
    3 Amy w
    4 det meste av Norsk pop produset siden 1998 spes trang fødsel og De derre
    5 Alt av Svensk sytepop siste 10 år

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Mr-T skrev:
    At noen fikk penger for å skrive solostykker for cembalo er greit, selv Bach måtta ha til salt i grøten. At noen spilte musikken av samme årsak er også forståelig, men at noen virkelig gidder å HØRE på solo cembalo?? Akkurat det forstår jeg virkelig ikke. No way.
    Joda, de finnes de, Mr.T - kjente en kar på åttitallet en gang, han hadde ganske så heftig anlegg også, og uanstendig mange hyllemetre med gule Deutsche Grammofon LP-rygger med - ja, nettopp; cembalo! Jeg holdt på å tørne gæærn når han fyra opp, skalaonani fra ende til annen... reinhekla tortur. Til dags dato så klarer jeg ikke å høre på cembalo, desverre.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.410
    Townes skrev:
    .........Det eg får problemer med er at denne gjengen her synger som om de har multippel orgasme gjennom hele låta...........
    ;D
    Endar større samling orgasmer hører man på "Sammen for livet" og "We are the world" Hver artist hadde bare en linje å synge, og da skulle jaggu artisten vise hva han/hun kunne. Rene maraton i sjeledyp innlevelse og Rørleggeren med venner blir bare et parantes (her også)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Affern skrev:
    pengesluk skrev:
    Dette er en sjefs-tråd og løkfri sone.. syting ikke bare tillatt men ønskelig! Et slags to-liters sviskesaft-klyster for all irritasjon som har lagt seg på de musikalske sidebeina over dekader.. Genialt med kildesortering av tonefølge på denne måten! En absolutt nødvendig motvekt til alle hyllest-trådene.
    Joda, sjef, jeg forstår tegninga. Fantastisk stinkende debattforum, dette. Enig i det. Vel, jeg ba vel for så vidt om det, siden jeg strengt tatt ikke holdt meg helt innenfor rammene for denne dobøtta av en tråd. Dere kan imidlertid puste lettet ut. Du kan igjen anse dette for løkfri sone, siden jeg her gjerne takker for meg.
    Ta det ikke så tungt eller personlig, Alfern - men erru på dass så får du drite eller komme deg ut. Liksom ikke stedet å sitte på gjerdet..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Pink_Panther skrev:
    Townes skrev:
    .........Det eg får problemer med er at denne gjengen her synger som om de har multippel orgasme gjennom hele låta...........
    ;D
    Endar større samling orgasmer hører man på "Sammen for livet" og "We are the world" Hver artist hadde bare en linje å synge, og da skulle jaggu artisten vise hva han/hun kunne. Rene maraton i sjeledyp innlevelse og Rørleggeren med venner blir bare et parantes (her også)
    Ja for satan, PRIMA poeng der, Pinky - de låtene er noen sanne plager altså. Hvor hver jævla artist skal overgå den forrige i følelseladet vibrato, så fleskenebbet bevrer på både Wonder & Carey... og ligtherne går varme i de 1100 hjem! Mens artistene limouseres hver til sitt, hvor de drar ei stripe og gir jamt faen i hele elendigheta!

V

vredensgnag

Gjest
    Hmmm, akkurat det tror jeg faktisk at jeg hater - disse gribbsamlingene med artister som skal synge opp sjelefreden når det har skjedd noe jævlig. Var i kulissene under forberedelsene til en slik tilstelning, og gribbene bakset så de var fjærløse om når i line-up de skulle stå og hvor mange låter de fikk dra.
    "Må få med en fra det nye albumet."

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.140
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som husker de redselsfulle "Life is life" med Opus, samt "Bombadilla life" med Franklin....?
    For ikke å glemme en eller annen hit som jeg mener å huske het "Lemon tree".....
    PJUKE.....

Av disse tre liker jeg nok førstnevnte aller, aller dårligst....

At folk kjøpte mange nok av skivene deres til at de kom på VG-lista, gjør meg igrunnen litt betenkt....
    Kanskje det er de samme som kjøper Britney, Lada Gaga osv...?

mvh
    Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    pengesluk skrev:
    ... - men erru på dass så får du drite eller komme deg ut. Liksom ikke stedet å sitte på gjerdet..
    Du har en egen evne til å tale i lignelser som vi alle kan forstå! ;D ;D ;D ;D

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Proffen skrev:
    Noen som husker de redselsfulle "Life is life" med Opus, samt "Bombadilla life" med Franklin....?
    Og der var sannsynligvis nattesøvnen ødelagt. ;) ;D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.655
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker en del musikk som jeg innser ikke er spesielt god, derfor faller det meg også lett å innrømme at det finnes en del god musikk jeg ikke liker. Det tror jeg er en premiss for å være med her, med mindre man kun er her for å påpeke det åpenbare, som at feks Opus og Franklin (var det ikke det de kalte seg?)er skrekkelige.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg har ikke funnet noe med Kjell Bækkelund som faller i smak. Jeg vet det er meg det er noe galt med.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Sortland
    Proffen skrev:
    For ikke å glemme en eller annen hit som jeg mener å huske het "Lemon tree".....
    PJUKE.....

Av disse tre liker jeg nok førstnevnte aller, aller dårligst....

At folk kjøpte mange nok av skivene deres til at de kom på VG-lista, gjør meg igrunnen litt betenkt....
    Kanskje det er de samme som kjøper Britney, Lada Gaga osv...?

mvh
    Proffen
    mener du at de solgte slikt over disk? ??? Er du helt sikker på at noen gikk i platebutikken og kjøpte
    'Bombadilla Life' ? Hvorfor gjorde de det - nakne damer på coveret?
    Trodde det gikk rett til diskotekene og radiostasjonene!

Fins det virkelig ingen grenser??

Takker forøvrig for at de fleste har fått med seg trådens 'ånd' ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.661
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hansern skrev:
    .............
    Stones? etpar gode låter. mye testosteron. ellers? bare tull og tøys.
    Springsteen? mitt favorittsvar her er: Dansebandmusikk er dansebandmusikk uansett om de synger på svensk, norsk eller amerikansk. Javel - etpar gode album, men det er mest danseband.
    U2? hørt heromdagen en 'låt' på radioen (kan ikke si sang) med et tydelig gitarriff og komp. Det gikk og gikk. Noen sang over riffet - men han klarte aldri å finne en melodi så det ble bare det: riff etter riff med en
    stemme oppå. Når ga U2 sist ut en god melodi?
    .........
    Denne tråden ble fort skrekkelig lang, så da kan vel jeg være med også.
    Du har helt rett, disse tre har ikke fortjent den enorme berømmelsen. Det er de samme tre jeg lister opp når jeg er sur.
    Det er ikke det at jeg misliker dem, langt mindre hater, det er bare det at de låter ordinært.
    Standard rock, standard poprock og standard countryrock. Greit det, men det er så mange andre som fortjener oppmerksomheten, berømmelsen og pengene mye mere. Nemlig.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Tromsø
    ottone skrev:
    Hansern skrev:
    .............
    Stones? etpar gode låter. mye testosteron. ellers? bare tull og tøys.
    Springsteen? mitt favorittsvar her er: Dansebandmusikk er dansebandmusikk uansett om de synger på svensk, norsk eller amerikansk. Javel - etpar gode album, men det er mest danseband.
    U2? hørt heromdagen en 'låt' på radioen (kan ikke si sang) med et tydelig gitarriff og komp. Det gikk og gikk. Noen sang over riffet - men han klarte aldri å finne en melodi så det ble bare det: riff etter riff med en
    stemme oppå. Når ga U2 sist ut en god melodi?
    .........
    Denne tråden ble fort skrekkelig lang, så da kan vel jeg være med også.
    Du har helt rett, disse tre har ikke fortjent den enorme berømmelsen. Det er de samme tre jeg lister opp når jeg er sur.
    Det er ikke det at jeg misliker dem, langt mindre hater, det er bare det at de låter ordinært.
    Standard rock, standard poprock og standard countryrock. Greit det, men det er så mange andre som fortjener oppmerksomheten, berømmelsen og pengene mye mere. Nemlig.
    Stones og U2 kan jeg ikke noe med, mens Springsteen kan jeg greit høre på.

De som irriterer meg sykt er produksjonen til U2. Hvorfor i h.. kan de ikke klare å få til et skikkelig distinkt slagverk. Har ikke hørt basstromma til Mullen skikkelig på gud vet hvor lenge. Selv ikke Steve Lillywhite fikk det til og da er jaggu det løpet kjørt. Gikk tilbake til The Joshua Tree på vinyl, men selv ikke der var det noe å skrive hjem om. Enten er det bare meg eller så har de ræva lydbilde og det irriterer meg skikkelig.

Når vi først er inne på slagverk så må jeg si at Lars Ulrich holder ikke mål lengre. Etter å ha set livedvd "The Big Four" så er ord som patetisk nærliggende. Enten trener man skikkelig eller så legger man opp, det han holder på med holder ikke i Adeccoligaen engang. Det irriterer meg og for jeg synes resten har mer å gi.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Karma skrev:
    pengesluk skrev:
    ... - men erru på dass så får du drite eller komme deg ut. Liksom ikke stedet å sitte på gjerdet..
    Du har en egen evne til å tale i lignelser som vi alle kan forstå! ;D ;D ;D ;D
    So did Jesus, my friend! So did Jesus....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Husk nå på en ting; hadde du Modern Talking og alt de sølet der i bilen, så hadde du HALVE INNE allerede dersom du hadde med damer.. ;D ;D ;D Ikke glem det! Lett å sitte her nå, femti, fotsvett og formeringsudyktig og rakke ned på gutta men de hadde sin misjon dengang 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg tenker meg om, kan jeg hverken utstå og se eller høre Sigvart Dagsland. Og det gjelder kjerringa hans også.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.396
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Geir Kristiansen skrev:
    Når vi først er inne på slagverk så må jeg si at Lars Ulrich holder ikke mål lengre. Etter å ha set livedvd "The Big Four" så er ord som patetisk nærliggende. Enten trener man skikkelig eller så legger man opp, det han holder på med holder ikke i Adeccoligaen engang. Det irriterer meg og for jeg synes resten har mer å gi.
    Det er ganske spesielt at et så stort band har en så elendig trommis. Grunnen til at han har overlevd i bandet er nok at han er en av sjefene i bandet og tungt inne både ift låtskriving og management. Tror nok ikke det er bare bare å sparke ham. At han ikke skjønner det selv er en annen sak. Den konserten du sikter til er sikkert den samme som jeg så på TV. Jeg satt og holdt pusten og håpet at han skulle klare å komme seg gjennom låtene, men han trynet jo skikkelig flere ganger, og noen av låtene var det bare så vidt han maktet å gjennomføre. Patetisk! Hvorfor kunne ikke Lars Ulrich dødd i den turnebussulykka for 25 år siden og Cliff Burton overlevd?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    rolfozzy skrev:
    Når jeg tenker meg om, kan jeg hverken utstå og se eller høre Sigvart Dagsland. Og det gjelder kjerringa hans også.
    ;D ;D ;D Bånsull-klassen.

Affern

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2008
    Antall liker
    48
    Townes skrev:
    KLIPP

... , men det er en implisitt humoristisk tone i denne tråden. Det var det i alle fall, inntil du gikk mer eller mindre fra konseptene.

KLIPP
    65finger skrev:
    Hele tråden er humoristisk ment i ånd.
    Jeg hadde egentlig tenkt å gi meg i går kveld, men siden fingern og Townes gjør dette til et spørsmål om humor, så kan jeg ikke dy meg. Jeg vil våge påstanden; at de som finner denne tråden gjennomgående morsom, har en helt pervers form for humor. Perverse former for humor kjenner jeg igjen hos meg selv, men i helt motsatte former. Derfor følgende omstendelige utlegning, som en mulig forklaring på hvorfor jeg her går fra konseptene:

I løpet av første side i denne tråden får vi høre av Hansern at Stones har to gode låter, mye testosteron, men er ellers bare tull og tøys. Vi får vite at TTmania er enig med Hansern. Stones er bare tull og tøys. 65finger blir søvnig av Pink Floyd. Ingen kommentatorer har så langt vist så mye som et bittelite glimt i øyet, og til Opeth har 65finger allerede sovnet. Så kommer Townes på banen, og vi får høre at U2 er dræt. Mr-T er helt på linje med 65finger, men presiserer at Pink Floyd er noe kjedelig møl. Vi kan altså slutte at 65finger blir søvnig av Pink Floyd fordi Pink Floyd er noe kjedelig møl. TTmania har imidlertid mer på hjertet enn å være enig med Hansern. Han forstår ikke Coldplay. Proffen bekjenner at Elton John ikke treffer ham på noen som helst måte. Det er jo svært interessant å få vite at Elton John ikke treffer Proffen i det hele tatt, men særlig morsomt er det jo ikke. Proffen utdyper videre TTmanias oppfatning av Coldplay. Coldplay er som Arsenal. Hvis en er i godlune, og ikke fan av Arsenal, så kan en synes dette er en morsom måte å si at Coldplay er utrolig kjedelige på, kanskje, men så gjør han det overtydelig ved å tliføye; unbelievable boring. Hansern bekrefter så at det er akkurat så dønn kjedelig, søvnig og humørløs som tråden så langt har vist seg å være, at tråden er ment å være. Karakteristikkene har så langt variert mellom kjedelig og boring, så det er en lettelse å lese at decibelius hører kun på musikk han ikke forstår. Dette er både sympatisk sagt og litt morsomt, jeg skal innrømme det. Men så er fingern der, og vi får vite at han ikke forstår Metallica, som dessuten skal ha en guffen trommeslager. Proffen blir veldig søvnig av Police/Sting. Han konkurrerer med fingern som sovnet til Opeth, så han må ta i litt, og tilføyer så at Police/Sting setter ham på grensen til sovesyken. Så kommer tkr rett og slett med en liste, med nummer fra 1-5, men egentlig er det mange flere artister han ikke forstår. Det er så du kan bli glad av takknemlighet for at han ikke gadd nevne flere enn fem, men det ligger en trussel der om at han kommer tilbake med flere. Steinar Lund nevner i fleng deLillos, og det er jo litt morsomt at deLillos er i fleng, men morsomt var det vel helst ufrivillig. Så er Proffen der igjen med kjedsomheten sin, men denne gangen er det Diana Krall og Maria Carey som får unngjelde, og denne gangen igjen på engelsk. Det må jo som sagt varieres litt. Motoren forstår hverken Neil Young, eller Bob Dylan, og siden avsluttes med en fullstendig malplassert kommentar/spørsmål av Olbor, som ikke har skjønt bæret av hva dette handler om. Slik går det, side opp og side ned. Det hender du kan trekke på smilebåndet, sogar skratte litt, men da handler det gjerne om perifere ting, som f.eks. rolfozzys støysone og den absurde hytta til Kurt Nilsen, men ellers er det brekninger, søvnige gjesp og klyster, side opp og side ned. Litt stigning har tråden riktignok. I starten er det bare store gjesp, både norske og engelske. Først på side tre kommer det kraftige brekninger og spy, der fingern spyr av Steely Dan. Og, folk føler nok på tomheten og fantasiløsheten, for her begynner folk også desperat nok å brøle. Sikkert for å vekke alle dem som har sovnet til Opeth og lignende, skriker Mr-T at Queen er noe MØL!!!!!!! Ekstra tøft virker det så når det til og med skrikes på engelsk. Dazed mener Mellon Collie er BOOOOORING! Og, folk føler nok at det blir for smått kun ikke å forstå enkeltartister, selv om de kan listes opp i det uendelige, så her får hele genre karakteristikken kjedelig. Leser du videre får du vite at noen syns klassisk er kjedelig, samtidsmusikk er kjedelig, dansebandmusikk er kjedelig, skiffle er kjedelig, prog er kjedelig, hip-hop er kjedelig, avantgardejazz er kjedelig, er kjedelig, er kjedelig, er kjedelig, ... . Det er kanskje opplysende og oppsiktsvekkende at det finnes noen her som ikke liker klassisk og/eller hip-hop, men er det morsomt?

Som om dette ikke skulle være nok, så sendte ottone oss i går kveld tilbake til start. Hansern har angivelig helt rett, Stones, med den femi, pyntesjuke sminkedokka i front, har mye testosteron. Så får det heller være at Mick Jagger er inkarnert androgyni, med en munn og lepper som danket ut selveste Marilyn Monroes, at Stones var et band som lot seg avbilde i kvinneklær allerede på 1960-tallet, som inspirerte Bowie til å bli Dame, og som avsluttet konserter med å kaste rosenblad og grasiøse slengkyss til publikum. For du kan ikke like et band som bare har mye testosteron, et eller annet sted, og kun to gode låter på samvittigheten, av hundretalls listeplasseringer. Slikt må du bare hate, hate, hate, ...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Affern skrev:
    Townes skrev:
    KLIPP

... , men det er en implisitt humoristisk tone i denne tråden. Det var det i alle fall, inntil du gikk mer eller mindre fra konseptene.

KLIPP
    65finger skrev:
    Hele tråden er humoristisk ment i ånd.
    Jeg hadde egentlig tenkt å gi meg i går kveld, men siden fingern og Townes gjør dette til et spørsmål om humor, så kan jeg ikke dy meg. Jeg vil våge påstanden; at de som finner denne tråden gjennomgående morsom, har en helt pervers form for humor. Perverse former for humor kjenner jeg igjen hos meg selv, men i helt motsatte former. Derfor følgende omstendelige utlegning, som en mulig forklaring på hvorfor jeg her går fra konseptene:

I løpet av første side i denne tråden får vi høre av Hansern at Stones har to gode låter, mye testosteron, men er ellers bare tull og tøys. Vi får vite at TTmania er enig med Hansern. Stones er bare tull og tøys. 65finger blir søvnig av Pink Floyd. Ingen kommentatorer har så langt vist så mye som et bittelite glimt i øyet, og til Opeth har 65finger allerede sovnet. Så kommer Townes på banen, og vi får høre at U2 er dræt. Mr-T er helt på linje med 65finger, men presiserer at Pink Floyd er noe kjedelig møl. Vi kan altså slutte at 65finger blir søvnig av Pink Floyd fordi Pink Floyd er noe kjedelig møl. TTmania har imidlertid mer på hjertet enn å være enig med Hansern. Han forstår ikke Coldplay. Proffen bekjenner at Elton John ikke treffer ham på noen som helst måte. Det er jo svært interessant å få vite at Elton John ikke treffer Proffen i det hele tatt, men særlig morsomt er det jo ikke. Proffen utdyper videre TTmanias oppfatning av Coldplay. Coldplay er som Arsenal. Hvis en er i godlune, og ikke fan av Arsenal, så kan en synes dette er en morsom måte å si at Coldplay er utrolig kjedelige på, kanskje, men så gjør han det overtydelig ved å tliføye; unbelievable boring. Hansern bekrefter så at det er akkurat så dønn kjedelig, søvnig og humørløs som tråden så langt har vist seg å være, at tråden er ment å være. Karakteristikkene har så langt variert mellom kjedelig og boring, så det er en lettelse å lese at decibelius hører kun på musikk han ikke forstår. Dette er både sympatisk sagt og litt morsomt, jeg skal innrømme det. Men så er fingern der, og vi får vite at han ikke forstår Metallica, som dessuten skal ha en guffen trommeslager. Proffen blir veldig søvnig av Police/Sting. Han konkurrerer med fingern som sovnet til Opeth, så han må ta i litt, og tilføyer så at Police/Sting setter ham på grensen til sovesyken. Så kommer tkr rett og slett med en liste, med nummer fra 1-5, men egentlig er det mange flere artister han ikke forstår. Det er så du kan bli glad av takknemlighet for at han ikke gadd nevne flere enn fem, men det ligger en trussel der om at han kommer tilbake med flere. Steinar Lund nevner i fleng deLillos, og det er jo litt morsomt at deLillos er i fleng, men morsomt var det vel helst ufrivillig. Så er Proffen der igjen med kjedsomheten sin, men denne gangen er det Diana Krall og Maria Carey som får unngjelde, og denne gangen igjen på engelsk. Det må jo som sagt varieres litt. Motoren forstår hverken Neil Young, eller Bob Dylan, og siden avsluttes med en fullstendig malplassert kommentar/spørsmål av Olbor, som ikke har skjønt bæret av hva dette handler om. Slik går det, side opp og side ned. Det hender du kan trekke på smilebåndet, sogar skratte litt, men da handler det gjerne om perifere ting, som f.eks. rolfozzys støysone og den absurde hytta til Kurt Nilsen, men ellers er det brekninger, søvnige gjesp og klyster, side opp og side ned. Litt stigning har tråden riktignok. I starten er det bare store gjesp, både norske og engelske. Først på side tre kommer det kraftige brekninger og spy, der fingern spyr av Steely Dan. Og, folk føler nok på tomheten og fantasiløsheten, for her begynner folk også desperat nok å brøle. Sikkert for å vekke alle dem som har sovnet til Opeth og lignende, skriker Mr-T at Queen er noe MØL!!!!!!! Ekstra tøft virker det så når det til og med skrikes på engelsk. Dazed mener Mellon Collie er BOOOOORING! Og, folk føler nok at det blir for smått kun ikke å forstå enkeltartister, selv om de kan listes opp i det uendelige, så her får hele genre karakteristikken kjedelig. Leser du videre får du vite at noen syns klassisk er kjedelig, samtidsmusikk er kjedelig, dansebandmusikk er kjedelig, skiffle er kjedelig, prog er kjedelig, hip-hop er kjedelig, avantgardejazz er kjedelig, er kjedelig, er kjedelig, er kjedelig, ... . Det er kanskje opplysende og oppsiktsvekkende at det finnes noen her som ikke liker klassisk og/eller hip-hop, men er det morsomt?

Som om dette ikke skulle være nok, så sendte ottone oss i går kveld tilbake til start. Hansern har angivelig helt rett, Stones, med den femi, pyntesjuke sminkedokka i front, har mye testosteron. Så får det heller være at Mick Jagger er inkarnert androgyni, med en munn og lepper som danket ut selveste Marilyn Monroes, at Stones var et band som lot seg avbilde i kvinneklær allerede på 1960-tallet, som inspirerte Bowie til å bli Dame, og som avsluttet konserter med å kaste rosenblad og grasiøse slengkyss til publikum. For du kan ikke like et band som bare har mye testosteron, et eller annet sted, og kun to gode låter på samvittigheten, av hundretalls listeplasseringer. Slikt må du bare hate, hate, hate, ...
    Men kjære vene Affern...

...nei, eg fikk meg ikkje til å skrive det eg tenkte.

T

TT.

Gjest
    Det var trådens desidert morsomste innlegg så langt. Meeen litt langt og kanskje litt kjedelig.....KNIS ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Pink Floyd er søvndyssende men jeg har alle platene og lytter til dem av og til. Beatles er overvurdert. først etter å ha passert 30 jeg kjøpte en plate av bandet. Coldplay er en lidelse av sutringen. Listen er lang som et vondt å. denne tråden har som formål å få ut møkka. IKKE LES DEN! Steely Dan: GRØSS. Stones har minst 5 gode plater. Etter 1978 er det noe jævlig MØL. Police er kult men jeg hater Sting.

Opps glemte å skrive at U2 er forferdelig. mye som fortjener drittprat. affern ikke vær lei deg, det kommer mer

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.423
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    God oppsummering Affern, og trådens morsomste innlegg. Ikke ufrivillig heller :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Affern! du må slutte å høre på all den drittmusikken. Humøret ditt blir tydlig påvirket

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.423
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tråden ER morsom.
    Fordi - etterhvert som alle slipper til - blir ALL musikk disset ned, og isåfall blir konklusjonen at all musikk er "dræt".

Det kan vi aldri mene..?

Totaliteten er altså ironisk morsom, selv om det er en masse enkeltutsagn som ikke er det.

Dette, feks. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn