65finger skrev:
Alle sårede Sting fans. Sug på denne godbiten mens tårene renner
Store Yehudi! Også måtte du selvsagt velge fullversjonen. Fytti helsikke dette er totalt uforståelig. Totalt og fullstendig uten forsonende trekk på noen som helst måte.
bluesbreaker skrev:
baluba skrev:
Valentino skrev:
Jeg forstår ikke Stockhausen og Boulez, men det er jo dritkult å høre på og bekommer således ikke tråden.
Der er du inne på noe viktig. Er det for eksempel noen som egentlig forstår
Mens vi venter på Goudot?
Stykket handler om Vladimir og Estragon som venter på en Herr Godot som aldri dukker opp.Samuel Beckett tok opp spørsmål som: «Kan egentlig mennesker konversere så de forstår hverandre?» og «Hva betyr ordene?».

Enkelt
Nu ja, du beskriver i og for seg problemene selv her. Stykket handler blant annet om kommunikasjonens sammebrudd på mange måter. Men stykket har utallige motiver, og dette er bare et av de mange aspektene i livet som tas opp. Å helt forstå det stykket er ikke enkelt, for å si det enkelt. Rett og slett fordi det ikke er så enkelt.
Får du absurd teater i muntlig eksamen i teatervitenskap grunnfag kan du bare fokusere på det stykket, og la tolkningskverna gå som bare søttan, så vil du få ståkarakter, samme hvor full du er. Jeg vet, for jeg har forsøkt. Klarte til og med laud (men det skyldtes kanskje litt mer enn akkurat muntlig om absurd teater).
Jeg var egentlig ikke full, bare ganske dum og utspekulert. Et jernteppet ble skjult under et dekke av måter å se Godot på, og vippet opp med to delkarakterer. Ok, så ille var det kanskje ikke, men jeg overdriver ikke fryktelig mye heller. Takk for retting av stavingen, forresten. Gadd ikke google, og tror ikke jeg har skrevet Godot på minst femten år.