SVS's Venner

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• ParttimeDIY

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Antall liker
    892
    Sted
    BrĂžttum
    Torget vurderinger
    1
    Takk for mye info đŸ˜ŠđŸ‘đŸ» Hvordan er det med XTZ spirit f.eks? Eller hvor bĂžr jeg legge meg?
    Vil i utgangspunktet kikke brukt. Vil ha noe rimelig og tenker 12" derfor XTZ eller SVS, du har jo og Klipsch eller Dali i samme prisklasser.
    Selv har jeg gÄtt helt bort i fra kjÞpesubber pga forsterkere og tildels dÄrlig output (det blir for mange kasser/bokser kort og godt). Har ikke eid noe nyere enn pb12 nsd med sledge, har kun selvbygde subber nÄ i dag og ser meg ikke tilbake.
    Skulle jeg dog kjÞpt noe til "enkel bruk" hadde valget falt pÄ en sb-type fra SVS, de er smÄ og nette, sparker godt i fra og er kurrant priset.

En sb12 nsd burde holde til det jeg kaller enkel bruk, det er mulig de nyere sb 2000/3000 men jeg har ingen erfaring med de.
    Arendal Sound har jo noen spennende konkurrenter til sb-serien, sÄ de er kanskje verdt en titt/lytt.

Har du muligheten til Ä prÞve noen av alternativene hjemme fÞr kjÞp sÄ er det absolutt Ä anbefale. Lykke til pÄ jakten! :)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.833
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kan bekrefte av 2 x SB1000 Pro fungerer svÊrt godt her hjemme. Enkle Ä styre og integrere via app og de fungerer til bÄde film og musikk.

Jakey

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Selv har jeg gÄtt helt bort i fra kjÞpesubber pga forsterkere og tildels dÄrlig output (det blir for mange kasser/bokser kort og godt). Har ikke eid noe nyere enn pb12 nsd med sledge, har kun selvbygde subber nÄ i dag og ser meg ikke tilbake.
    Skulle jeg dog kjÞpt noe til "enkel bruk" hadde valget falt pÄ en sb-type fra SVS, de er smÄ og nette, sparker godt i fra og er kurrant priset.

En sb12 nsd burde holde til det jeg kaller enkel bruk, det er mulig de nyere sb 2000/3000 men jeg har ingen erfaring med de.
    Arendal Sound har jo noen spennende konkurrenter til sb-serien, sÄ de er kanskje verdt en titt/lytt.

Har du muligheten til Ä prÞve noen av alternativene hjemme fÞr kjÞp sÄ er det absolutt Ä anbefale. Lykke til pÄ jakten! :)
    Tusen takk for tips! 😊 Har mulighet for Ă„ kjĂžpe 2 stk. SVS SB-12 NSD for 6000kr der den ene har lĂžs inngang (men fungerer vistnok)

Er pĂ„ jakt etter brukt, sĂ„ blir nok ikke helt enkelt og finne noe, men kikker rundt đŸ€žđŸ»

Arendal har jeg hjemme og fornÞyd med det. Min fÞrste hjemmekino sett sÄ hadde jeg XTZ og SVS sub, husker ikke modell, men da likte jeg vel best XTZ til musikk og SVS til film om jeg husker rett, men var en bra kombinasjon.

Jakey

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Kan bekrefte av 2 x SB1000 Pro fungerer svÊrt godt her hjemme. Enkle Ä styre og integrere via app og de fungerer til bÄde film og musikk.
    Takk for tips! Skal lagre meg et sĂžk pĂ„ finn 😊

Oppdatering: Har en pĂ„ vei i posten nĂ„ (brukt) sĂ„ fĂ„r jeg hĂ„pe jeg finner en til đŸ€žđŸ» Hva er forskjellen pĂ„ og bruke hĂžyttaler utgangene og vanlig rca? Er det for de som ikke har SUB/PRE OUT?

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    597
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har kjĂžpt SVS gummi fĂžtter.
    De passer perfekt under ICEpower forsterkeren fra Knedahl audio.
    Det er godt mulig jeg vil bruke slike under hoved hÞytalere ogsÄ. Skruer i forskjellige tykkelser fulgte med.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har testet/erfaring med de nye PB17- og SB17-Ultra R|Evolution?

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har 2 stk. SB17 i mitt oppsett.
    Er det noe spesielt du lurer pÄ?
    Oi! DĂ©t hĂžres heftig ut! 🔊 Vel, var litt dĂ„rlig definert hva jeg lurte pĂ„.. 🙃 Mest om det var noen sĂŠrheter eller hiccups man burde ta i betraktning fĂžr evt. kjĂžp. Lar du forresten dine stĂ„ pĂ„ hele tiden (standby), eller slĂ„r du de helt av?

Siklet enormt pÄ SB17, og har meget god erfaring med SVS fra tidligere, sÄ i dag kom denne pÄ dÞren
 NÄ er det bare Ä vente pÄ bÊrehjelp.

IMG_7220.jpeg

Sist redigert:

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Min SB17 skal primÊrt brukes med en hjemmekinoforsterker, men hadde vÊrt artig Ä kunne fÄ koblet den til hovedanlegget. Jeg har en Pass Labs INT-25, som ikke har sub/pre-out, sÄ ser pÄ SVS Sound Path Speaker Level Adapter, link, som vil gi denne muligheten. Noen som har erfaring/pro/cons med denne? Mest redd for stÞy, da mine Avantgarde horn er nÄdelÞse hvis noe summer eller durer..

IMG_7223.jpeg

Uruk-Hai

Medlem
    Ble medlem
    02.01.2013
    Antall liker
    19
    Sted
    Drammen
    Gratulerer med en fantastisk sub. Det vil overraske med veldig hvis du blir skuffet.
    Jeg gikk fra 2 stk. PC-13U og har ikke angret et sekund. SB-17 er bedre pÄ alle mÄter med god margin. Det er helt rÄtt hvordan denne subben kombinerer hÞy presisjon med brutalt trykk.
    Mine 2 stk. SB-17 er nok noe overkill i mitt 12m2 rom, men det er gĂžy med "head room" :)
    NÄr jeg spiller sÄ hÞyt hÞrselen tÄler har jeg max. 10-15 mm slaglengde pÄ elementet. Da er det et godt stykke igjen til max. pÄ 48 mm.

Jeg har mine pÄ hele tiden i standby. Eneste negative bemerkning hittil er en svak during nÄr de stÄr i standby, men denne forsvinner med en gang de blir aktivert.

Hvordan er ditt inntrykk av subben hittil @ceroxol?

Vinyllover

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Antall liker
    1.718
    Sted
    HĂžnefoss
    Torget vurderinger
    1
    Hei !
    SVS SB-1000 Pro "Set the subwoofer LPF to disable LFE mode active" Er dette 'beste valg'...? Har ikke peiling pÄ sub

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.244
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan matcher en sÄnn sub fÞlsomheten til Avantgarde?

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn