SVS's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hifibasillen

    Gjest
    Takker for tipset, skal absolutt sjekke ut både PC og SB versjonene ved en senere anledning =)
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    noen som vet om det gjør noe om og kjøre sealed mode uten og sette i portene?

    får rettet om en dipp med og velge sealed mode uten og sette noe i portene. kan ikke se for meg at det skal ødelegge noe på subwooferen?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    noen som vet om det gjør noe om og kjøre sealed mode uten og sette i portene?

    får rettet om en dipp med og velge sealed mode uten og sette noe i portene. kan ikke se for meg at det skal ødelegge noe på subwooferen?

    Prøvde dette når jeg eide PB 4000 og det var uten no bra resultat hele poenget er jo lukket modus og da tvinge forsterkeren i dette for og ikke ha plugget igjen kassa blir bare feil men skjønner tankegangen din og etter og ha prøvet dette selv så ble ikke noe ødelagt men snarere et ødelagt resultat.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Er ikke heller bedre og bruke PEQ om du har dette på din sub som er ment for og forbedre/jevne ut dipper/peaker da? hadde mer hell med dette når jeg prøvde.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    sendte E-post til SVS og det vill ikke fysisk skade subwooferen. fikk jeg til svar.
    vis noen andre lurte på dette.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    sendte E-post til SVS og det vill ikke fysisk skade subwooferen. fikk jeg til svar.
    vis noen andre lurte på dette.
    Nei vil nok ikke skade den på sikt men er jo ikke optimalt sånn sett heller uten pluggene og med den modusen når du har den åpen som da blir motsatt funskjon, snakket selv med Ed Mullen angående dette og andre problemer jeg hadde med min PB 4000 I min stue, men så lenge det løser dine problemer så kjør på =)
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    "will not sound as intended for that specific tuning mode" skriver de. verken mer eller mindre.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja da fikk vi så og si samme svar, blir ikke optimalt men kan funke for deg med done problemer, case closed =)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Da var det på tide for meg å melde meg ut her, svs pb12 plus 2 forsvant ut døra i dag.... har nå hatt to pb12-nsd, sb12-plus, pc12-nsd og pb12 plus 2 .... og det blir nok med det også, for nå blir det selvbygg når selv plus 2 ikke holdt ...
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da var det på tide for meg å melde meg ut her, svs pb12 plus 2 forsvant ut døra i dag.... har nå hatt to pb12-nsd, sb12-plus, pc12-nsd og pb12 plus 2 .... og det blir nok med det også, for nå blir det selvbygg når selv plus 2 ikke holdt ...
    God bass er halve musikken. Og en slags evig interesse faktor hos mange, trolig fordi det er vanskelig å få til - GOD bass - altså.

    La oss få vite, da, hva du ender opp med av selvbygg når den tid kommer - du som besitter erfaring fra «kjøpe-bass» :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Da var det på tide for meg å melde meg ut her, svs pb12 plus 2 forsvant ut døra i dag.... har nå hatt to pb12-nsd, sb12-plus, pc12-nsd og pb12 plus 2 .... og det blir nok med det også, for nå blir det selvbygg når selv plus 2 ikke holdt ...
    God bass er halve musikken. Og en slags evig interesse faktor hos mange, trolig fordi det er vanskelig å få til - GOD bass - altså.

    La oss få vite, da, hva du ender opp med av selvbygg når den tid kommer - du som besitter erfaring fra «kjøpe-bass» :)
    Har allerede handla 4 ultimax 18", så jeg bekymrer meg lite for om jeg får heftig nok bass. Det eneste jeg brukte plus 2 til var film forøvrig, den dugde ikke til musikk kort sagt. Det blir dog morro å høre store elementer i virkelig store kasser (der selv plus 2 blir puslete til sammenligning) :) quoten "bigger is better" har funka bra til nå, så håper det stemmer for det som kommer inn døra uansett. :)
    Er vel flere enn meg som har vært innom 30 subber på 4 år? :p
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Da var det på tide for meg å melde meg ut her, svs pb12 plus 2 forsvant ut døra i dag.... har nå hatt to pb12-nsd, sb12-plus, pc12-nsd og pb12 plus 2 .... og det blir nok med det også, for nå blir det selvbygg når selv plus 2 ikke holdt ...
    God bass er halve musikken. Og en slags evig interesse faktor hos mange, trolig fordi det er vanskelig å få til - GOD bass - altså.

    La oss få vite, da, hva du ender opp med av selvbygg når den tid kommer - du som besitter erfaring fra «kjøpe-bass» :)
    Har allerede handla 4 ultimax 18", så jeg bekymrer meg lite for om jeg får heftig nok bass. Det eneste jeg brukte plus 2 til var film forøvrig, den dugde ikke til musikk kort sagt. Det blir dog morro å høre store elementer i virkelig store kasser (der selv plus 2 blir puslete til sammenligning) :) quoten "bigger is better" har funka bra til nå, så håper det stemmer for det som kommer inn døra uansett. :)
    Er vel flere enn meg som har vært innom 30 subber på 4 år? :p
    Jaggu 4x18" er heftigere en det jeg allerede har montert i bilen så trykk og dybde burde være ditt minste problem =P blir spennende og følge med på dette, lykke til! Selv hatt endel fra SVS men sleit godt med og få PB 4000 ordentlig integrert med resten.

    Btw for andre her, PB 2000 Pro serie på vei 🙃
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Hei venner!
    Trenger litt rettledelse og råd her:

    Har et relativt lite rom på 15 kvm som er godt akustisk behandlet.. meget behagelig lyd her men finner ikke helt utav bassløsninga som fungerer best..


    Vært igjennom endel sub er her og for tida så er det to SVS SB12nsd som står å spiller( for tida med Dali Oberon 7 atmos oppsett ) Disse gir meg mye av det jeg vil ha på musikk, kjapp fet bass som samtidig er dynamisk og musikalsk.. men til film syns jeg det blir for tamt..

    Jeg ser ikke film på grisehøyt volum, men savner litt taktile frekvenser og trøkk fra 35 og ned. Det skal legges til at jeg ikke trenger 10 db housekurve nederst men trenger full pupp til 20-22 hz..


    SÅ : nå er jeg faktisk i tenkeboksen på å bygge 2x dayton 15/18 for å spe på med EQ i bunnen... Dette blir et relativt prisgunstig prosjekt da jeg har tilgang på det meste hjemme inkl lakkering, trenger kun elementer og amper.
    MEN så ser jeg jo den nye SB 3000 serien, den ser jo absolutt ut som en killer på papiret, men er usikker på om det forsvarer prisen med to av disse? Om det er VESENTLIG bedre enn de jeg har nå...?

    ELLER kan jeg feks. gå for 2x PB1000/ PB2000 å få hva jeg savner? !
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei venner!
    Trenger litt rettledelse og råd her:

    Har et relativt lite rom på 15 kvm som er godt akustisk behandlet.. meget behagelig lyd her men finner ikke helt utav bassløsninga som fungerer best..


    Vært igjennom endel sub er her og for tida så er det to SVS SB12nsd som står å spiller( for tida med Dali Oberon 7 atmos oppsett ) Disse gir meg mye av det jeg vil ha på musikk, kjapp fet bass som samtidig er dynamisk og musikalsk.. men til film syns jeg det blir for tamt..

    Jeg ser ikke film på grisehøyt volum, men savner litt taktile frekvenser og trøkk fra 35 og ned. Det skal legges til at jeg ikke trenger 10 db housekurve nederst men trenger full pupp til 20-22 hz..


    SÅ : nå er jeg faktisk i tenkeboksen på å bygge 2x dayton 15/18 for å spe på med EQ i bunnen... Dette blir et relativt prisgunstig prosjekt da jeg har tilgang på det meste hjemme inkl lakkering, trenger kun elementer og amper.
    MEN så ser jeg jo den nye SB 3000 serien, den ser jo absolutt ut som en killer på papiret, men er usikker på om det forsvarer prisen med to av disse? Om det er VESENTLIG bedre enn de jeg har nå...?

    ELLER kan jeg feks. gå for 2x PB1000/ PB2000 å få hva jeg savner? !
    2 stykk Arendal Sub-2 ? Mulig utenfor budsjett og merke ønske ?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Litt utenfor budsjett på en måte, men absolutt fristende;) meget kapable;)
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    SVS 1000 Pro serien annonsert, en ny killer til prisen tro?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Plus 2 ble visst ikke enden på svs-visa, står en pc13 ultra i stua nå, men den er da mye bedre på musikk enn det plus 2 var .... Eller noen av de 12-modellene jeg har hatt før ....
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Liten .... men denne er kul altså :cool: :love:
    4 stk av disse kan jo gå inn i et hvilket som helst rom .....
     
    Sist redigert:
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Kult at de kaster seg på bølgen med at man kan få heftig lyd uten og ofre mye plass, gjenstår å høre hvordan denne oppfører seg mot sb3000 osv men artig å se SVS ta en helt motsatt retning en tidligere 🙂
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Noen som har prøvd ut PB1000 Pro og sammenlignet med gode gamle PB1000?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Har allerede handla 4 ultimax 18", så jeg bekymrer meg lite for om jeg får heftig nok bass. Det eneste jeg brukte plus 2 til var film forøvrig, den dugde ikke til musikk kort sagt. Det blir dog morro å høre store elementer i virkelig store kasser (der selv plus 2 blir puslete til sammenligning) :) quoten "bigger is better" har funka bra til nå, så håper det stemmer for det som kommer inn døra uansett. :)
    Er vel flere enn meg som har vært innom 30 subber på 4 år? :p
    Greier du å få subwoofer kassene til disse inn døren? :ROFLMAO:
    Blir veldig spennende å høre hva du får ut av dette :cool:
    (Kanskje denne diskusjonen skulle flyttes til en annen thread?)
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Liten .... men denne er kul altså :cool: :love:
    4 stk av disse kan jo gå inn i et hvilket som helst rom .....
    Har en slik og den leverer godt , har også større sub i hus og str teller nok ennå …..Skal ikke si så mye om lyd osv, men bare si jeg er imponert over appstyringen, alt skjer fra tlf/brett. 👍up
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.374
    Antall liker
    35.121
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har rett og slett glemt å "stemple" meg inn her, har kjøpt to stykk svs sb-1000 pro som er nydelig integrert sammen med mine magnepaner. Synes de gjør en meget god jobb, flott lyd og går meget dypt til å være så små.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.486
    Antall liker
    8.012
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    ˄ Ditto, bare til bruk med Tannoy Cheviot. Uhyre enkle å integrere og ytelsen er det ingenting å si på, både til musikk og film.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    SV-1000 pro i hus. Snakk om lett match.
    Hadde en B&W og en eldre SVS PB12 NSD tidligere. 1000 pro ble gjort i en fei ved hjelp av REW. Men alt kan bli bedre. Kanskje med en til?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Har rett og slett glemt å "stemple" meg inn her, har kjøpt to stykk svs sb-1000 pro som er nydelig integrert sammen med mine magnepaner. Synes de gjør en meget god jobb, flott lyd og går meget dypt til å være så små.
    Jeg og! Har 4 stykk SVS subber: 2xPB16 Ultra og 2xPC13 Ultra. Gjør en meget god jobb på kinoloftet!
    Har ikke HELT fått integrasjonen med de nye Moelva-frontene mine til å sitte sammen med PB16 i stereo og med porter åpne men jeg har fått det svært bra til med andre høyttalere også til musikklytting så det er nok bare litt mer tweaking som skal til. Digger dem med porter åpne på film så det er en liten utfordring å velge.

    Uansett, de som mener SVS ikke funker på musikk har neppe forsøkt NOK spør du meg. Spesielt med romkorreksjon av typen Audiolense eller Trinnov. Men funker også greit med Lyngdorf sin RoomPerfect selv om det er litt enklere DSP. Har sammenliknet med mye annet. Den største fordelen med de store SVS-subbene er dog kapasiteten under 40Hz som er hinsides med 4x slike i både "standard" og "extended mode". Standard mode funker ikke helt greit på musikk mener jeg nok pga vel mye gruppedelay. Men extended mode er adskillig bedre men kanskje fortsatt ikke like tight som i sealed mode, og det er klart målbart. I sealed mode oppfører PB16 (og PC13) seg omtrent som en vanlig lukka sub med god kapasitet, og da med omtrent 12dB redusert kapasitet sammenliknet med "standard mode" v/20Hz og "extended mode" v/16Hz, som forventet. Så hvis man er glad i dypbass finnes det ikke så mye annet av kjøpesubber som kan levere tilsvarende. Jeg deler mine v/40Hz mot frontene for øvrig men de spiller LFE helt opp til 200Hz uten problemer.

    Og jeg mener bestemt at du må ha minst 2x18 i lukka kasser og godt med effekt for å komme i nærheten av dette, altså under 40Hz. Riktignok vil 2x18 være et helt annet monster ved 50Hz (spesielt servosubbene mine er utvilsomt enda tightere på slaginstrumenter og bassgitar) så det er da noen klare tradeoffs her. Men likevel, tallenes klare tale (2m målinger endog, og legg på ca 12dB med 4x subber):
    1671294435992.png


    PS: SVS PC-13 Ultra ligger omtrent -3dB ned ift PB16-Ultra men er fortsatt svært kapable. Du må fortsatt ha "basstårn" for tilsvarende nivå i dypbassen som et par slike.. Igjen snakker jeg om dypbassen. Oppover utmerker de seg ikke noe spesielt men er fortsatt "gode" subber som helt greit tåler å deles opp til i hvert fall 100Hz.
     
    Sist redigert:

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    272
    Antall liker
    377
    Torget vurderinger
    1
    Jeg og! Har 4 stykk SVS subber: 2xPB16 Ultra og 2xPC13 Ultra. Gjør en meget god jobb på kinoloftet!
    Har ikke HELT fått integrasjonen med de nye Moelva-frontene mine til å sitte sammen med PB16 i stereo og med porter åpne men jeg har fått det svært bra til med andre høyttalere også til musikklytting så det er nok bare litt mer tweaking som skal til. Digger dem med porter åpne på film så det er en liten utfordring å velge.

    Uansett, de som mener SVS ikke funker på musikk har neppe forsøkt NOK spør du meg. Spesielt med romkorreksjon av typen Audiolense eller Trinnov. Men funker også greit med Lyngdorf sin RoomPerfect selv om det er litt enklere DSP. Har sammenliknet med mye annet. Den største fordelen med de store SVS-subbene er dog kapasiteten under 40Hz som er hinsides med 4x slike i både "standard" og "extended mode". Standard mode funker ikke helt greit på musikk mener jeg nok pga vel mye gruppedelay. Men extended mode er adskillig bedre men kanskje fortsatt ikke like tight som i sealed mode, og det er klart målbart. I sealed mode oppfører PB16 (og PC13) seg omtrent som en vanlig lukka sub med god kapasitet, og da med omtrent 12dB redusert kapasitet sammenliknet med "standard mode" v/20Hz og "extended mode" v/16Hz, som forventet. Så hvis man er glad i dypbass finnes det ikke så mye annet av kjøpesubber som kan levere tilsvarende. Jeg deler mine v/40Hz mot frontene for øvrig men de spiller LFE helt opp til 200Hz uten problemer.

    Og jeg mener bestemt at du må ha minst 2x18 i lukka kasser og godt med effekt for å komme i nærheten av dette, altså under 40Hz. Riktignok vil 2x18 være et helt annet monster ved 50Hz (spesielt servosubbene mine er utvilsomt enda tightere på slaginstrumenter og bassgitar) så det er da noen klare tradeoffs her. Men likevel, tallenes klare tale (2m målinger endog, og legg på ca 12dB med 4x subber):
    Vis vedlegget 877559

    PS: SVS PC-13 Ultra ligger omtrent -3dB ned ift PB16-Ultra men er fortsatt svært kapable. Du må fortsatt ha "basstårn" for tilsvarende nivå i dypbassen som et par slike.. Igjen snakker jeg om dypbassen. Oppover utmerker de seg ikke noe spesielt men er fortsatt "gode" subber som helt greit tåler å deles opp til i hvert fall 100Hz.
    Jeg deler mine to Ultra tuber på både 90 og 100 hz og må si de imponerer fremdeles. Og to blir mye bedre enn en.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    Så ble det SVS subwoofer igjen på meg etter og hatt Arendal sound subwoofer en stund.
    Gikk fra AS 1V 1723 til 2 stk SVS PB1000 På tilbud til 10 000.

    Må si at SVS PB 1000 imponerer, selv etter bare noen timer.
    bedre bassgjengivelse tror jeg ikke jeg har hatt. mulig disse integreres bedre i rommet en tidligere subwoofere.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Så ble det SVS subwoofer igjen på meg etter og hatt Arendal sound subwoofer en stund.
    Gikk fra AS 1V 1723 til 2 stk SVS PB1000 På tilbud til 10 000.

    Må si at SVS PB 1000 imponerer, selv etter bare noen timer.
    bedre bassgjengivelse tror jeg ikke jeg har hatt. mulig disse integreres bedre i rommet en tidligere subwoofere.
    Spennende! Vurderte samme!! Men ble diy denne gangen… åssen syns du bassen er vs AS..?
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    Spennende! Vurderte samme!! Men ble diy denne gangen… åssen syns du bassen er vs AS..?
    I mitt rom er det pb1000 som spiller best. Tror det har med designe på subben . Når jeg hadde as subben hørte du den men det var som om bassen bare forsvant en annenplass selv med kalibrering med receiver.

    Når begge subbene har optimalt rom er det nok as 1v 1723 som spiller best.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    I mitt rom er det pb1000 som spiller best. Tror det har med designe på subben . Når jeg hadde as subben hørte du den men det var som om bassen bare forsvant en annenplass selv med kalibrering med receiver.

    Når begge subbene har optimalt rom er det nok as 1v 1723 som spiller best.
    Interessant!! Takk for svar!
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    SVS PB12 vs SB12 til til musikk og tv i stereo oppsett hva anbefales?
    Sett på de nyere, men redd de blir litt for dyre for meg.

    XTZ W12.16 /17 og spirit er også kandidater, men kanskje feil plass og poste(?)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    SVS PB12 vs SB12 til til musikk og tv i stereo oppsett hva anbefales?
    Sett på de nyere, men redd de blir litt for dyre for meg.

    XTZ W12.16 /17 og spirit er også kandidater, men kanskje feil plass og poste(?)
    Ikke gå for de gamle XTZ subbene, blir feil med omtrent alle forsterkerne. Bare et spørsmål om tid før de ryker.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Så da tenker du W12.17 eller en av de SVS subbene?
    Jeg har bare eid PC modellene selv (sylinder), og hørt et par PB modeller hjemme hos folk. Mitt inntrykk er at SVS gjerne er best under 60 Hz, men det må du ta med en stor klype eller kopp salt.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    394
    Antall liker
    440
    Sted
    Brøttum
    Jeg har bare eid PC modellene selv (sylinder), og hørt et par PB modeller hjemme hos folk. Mitt inntrykk er at SVS gjerne er best under 60 Hz, men det må du ta med en stor klype eller kopp salt.
    Ville nok sagt maks 50hz også jeg (har eid sb12, pb12, pc12 og pc13) og det har vært en gjenganger på alle sammen, har stort sett alltid brukt de under 45hz. I mine oppsett har jeg fått inntrykket av at de ikke klarer å spille opp til 80hz engang, selv om delefrekvensen er satt der.
    Bunnsolide elementer i de eldre nsd/plus/ultra modellene, ampene er litt så som så enten det er bash eller sledge-utgavene. Ampene ryker først på disse, ikke vært borti at elementene har takket for seg.

    Angående XTZ subbene, har hatt 12-13 stykk totalt (W12, 12.16, 10.16 og 10.17p) og det er vanligvis ampen som ryker først, spiller du hardt med de så ryker elementet etterhvert også.
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Ville nok sagt maks 50hz også jeg (har eid sb12, pb12, pc12 og pc13) og det har vært en gjenganger på alle sammen, har stort sett alltid brukt de under 45hz. I mine oppsett har jeg fått inntrykket av at de ikke klarer å spille opp til 80hz engang, selv om delefrekvensen er satt der.
    Bunnsolide elementer i de eldre nsd/plus/ultra modellene, ampene er litt så som så enten det er bash eller sledge-utgavene. Ampene ryker først på disse, ikke vært borti at elementene har takket for seg.

    Angående XTZ subbene, har hatt 12-13 stykk totalt (W12, 12.16, 10.16 og 10.17p) og det er vanligvis ampen som ryker først, spiller du hardt med de så ryker elementet etterhvert også.
    Takk for mye info 😊👍🏻 Hvordan er det med XTZ spirit f.eks? Eller hvor bør jeg legge meg?
    Vil i utgangspunktet kikke brukt. Vil ha noe rimelig og tenker 12" derfor XTZ eller SVS, du har jo og Klipsch eller Dali i samme prisklasser.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn