Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    @KJ fy fader så mye bedre ditt mikroskop er enn mitt, er du helt sikker på et det er akkurat dette? med bare 60x forstørrelse
    INFINOPTIX Digital Microscope with flexible neck | v-light
    Ja jeg er rimelig sikker på at det er det samme (mitt har produktnummer 725S). Visuelt er det helt likt med produktbildet:

    Legg merke til at det står 60X --- 250X under fokusringen. Forstørrelsen er helt avhengig av hvor nært innpå en kommer objektet, og i bildene over er det nesten kontakt mellom mikroskopet og DL-103R. Det viktigste jeg har å utsette på det er 1) at dybdeskarpheten er noe begrenset, 2) det er lite dynamikk i kontrasten, 3) det er ikke noen enkle muligheter til å justere eksponeringen manuelt , 2) svanehalsen er nær ubrukelig og 3) det er ingen opsjoner for målinger i programvaren (xploview). Jeg har bestilt et nytt mikroskop fra Amazon : Opti-Tekscope Digital USB Microscope det har om ikke annet et solid stativ og er mye slankere så det er kanskje lettere å komme tett innpå pickupen når den er montert på snurra.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    da venter jeg litt med å bestille til du har erfart det nye, kanskje jeg kan kjøpe ditt gamle?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Da er dingsen kommet og utprøvd før endelig montering. Fungerer helt fint, må bare passe på å få riktig høyde , dvs en løfteren må tilpasses også den manuelle armløften så den ikke løfter for høyt. Den gikk fint inn på SME armringen på min Gyro SE. Måtte bruke en av 2 medfølgende "høydesylindre". Etter montering kan høyden og kompassretning justeres med skruen, sitter godt fast når foten er montert med dobbeltsidig tape på spilleren, men kan løsnes om man er bommer med posisjon. Prøv ut før du fester med tape.

    Vis vedlegget 837783
    Vis vedlegget 837781
    Vis vedlegget 837782
    Vis vedlegget 837784
    Vis vedlegget 837785
    Beklager rekkefølge og orientering på bildene, iphone har sine begrensninger
    Fungerer ikke så fint allikevel. Løfteren holder seg ikke nede lenge nok og løser seg ut etter noen sekunder dvs kan skje midt I avspillingen. Reklamert til selger og bedt om en ny , jævlig irriterende. Testet den på kjøkkenbenken også , samme problem , den sklir opp uten grunn får se hva Butikken sier nå…
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Er noe, som hører til i tidligere tider.
    Noen "limte" nåler, bl.a. alle B&O´s, tålte ikke oppløsningsmidler (alm. sprit til husholdning inneholder bitte lite gran Acetone).
    Om rensemiddel i dag ikke innholder oppløsningsmiddel, er det ikke et problem.
    Bruker denne med tilhørende "fluid"........ Funker 100%

    https://www.audiocompagniet.dk/flux-hi-fi-sonic-pick-up-renser
    Hatt Flux en del år nå, og den gjør jobben. Har også noe liknende fra Audio Technica. Meget bra den også.. :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nei ikke direkte. Jeg jobber i en møbelbutikk hvor vi har en El. Kjede
    butikk i samme bygg. Ansatte der får 15%rabatt hos oss. Rabatten vi får på El butikken er mer udefinert. På f. Eks playstation er det ingenting, på uoriginale merker kan det være mye. På OC9 XSL ble det ca 42%😁
    Rett ved Østfoldhallen?
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    8.532
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Fikk forresten fjernet støv fra stiften her om dagen. Ble enklere når jeg tok av headshellet og la den på "rygg" husket da at det ikke var første gang jeg gjorde dette. Har hatt samme problem med hana sl også. Skal bestille at617a rensepute snart.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Fikk forresten fjernet støv fra stiften her om dagen. Ble enklere når jeg tok av headshellet og la den på "rygg" husket da at det ikke var første gang jeg gjorde dette. Har hatt samme problem med hana sl også. Skal bestille at617a rensepute snart.
    Bruker en ¼ lengde Q-tips - dypp i teknisk sprit - sett tuppen mot stiften og roter forsiktig begge veier - nyrenset lyd er magisk (y)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som har testet denne?

    Vibrerer på 222 Hz i følge selgeren. Flux vibrerer på 300 Hz etter hva jeg har forstått. 5 sekunder, mot Flux' 15 sekunders, behandlingstid.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sprit til stiftrens, er det alment godkjent idag?
    Er det overtro at det kan løse opp nålefestet, eller har de sluttet å lime for lenge siden?
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Mulig å kjøpe ny rensvæske til Fluxen når den er oppbrukt, og hva i så fall :unsure:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvilket mikroskop bruker du & hvor stor forstørrelse klarer det ?

    mvh
    KJ
    Mener det er 20x-220x. Kjøpt for flere år siden på Kjell & co.
    Tilsvarende utseende som "alle" disse rimelige USB-variantene har.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Nedetid på sentralen gir arbeidslyst. Har syntes gyroen min har fått litt antydning til å låte surt på piano og nylig toppet det seg og gikk klart fra mistenksomt til klart helt surt. Frem med mobilappen, alarmerende tall, wow 2,16% og 33,61rpm. Må være ca 3 år siden reim ble byttet, fant frem det forrige reimen. Den er merkbart kortere. På med denne og det ble litt mer riktig.
    42FDE565-3C74-4D25-9AE4-32D11343573C.jpeg

    På alle fire bak høyttaler og justere, justere.…
    45C7F6AE-4E6C-4D73-9901-574F3364F757.jpeg

    Måle, måle! Litt bedre men ikke noe data å skryte av syntes jeg. Kom ned til 33,4 uten stift i sporet og 0,16%vow.
    Nytt belte i bestilling umiddelbart så venter ny runde justering. Morgensolen står rett på spilleren, kanskje ikke bra for gummi Reimen? Noen som vet hva akseptable data bør være for en gyrodeck?

    Godt med alt som er gjort og kjekt at sentralen er oppe igjen

    mvh Atle
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    @MFA .Specen til gyro er <0.2..( bruk 2s verdien på appen) Jeg har vært nede i 0.05-0.08 med et godt belte på min Gyro og før jeg var så dum å bytte olje. Kom aldri tilbake til de tallene. Nå er jeg glad hvis jeg får 0.1%. Dagens måling med nygammelt belte.,Det gamle var supert men ble dårlig av å stå ubrukt under ferien, det var hele 4cm lengre enn nye ubrukte. Det nye trengte lang innkjøring for å bli såpass bra ( gikk i flere dager kontinuerlig) .Å justere føttenes høyde har også mye å si. Prøv en halv omdreining på en fot og ta 3-4 målinger for å være sikker på om det ble bedre eller værre

    AA2B90CF-1D00-4D17-920B-284EC713842E.png

    ser jeg må justere hastigheten gitt…
    Jeg vil si at 0.15 er er OK resultat, selv 0.2 merkes ikke som feil på popmusikk,jeg har målt ca moderne 30 platespillere og kun 3 inkludert min Gyro er 0,1% eller lavere på disse tlf appene. Gamle klassiske spillere som er i orden og Technics klarer gjerne godt under 0.1. En Michell Technodec jeg måle var fuktig lege god som Technics 1200 direktedrevet. 0.05%. Tror det er En fordel å ikke ha fjærende spiller mht wow…

    Min erfaring er at wow% og hastighet er mye mer variabelt nå om sommeren enn om vinteren. Ikke kast det gamlebeltet, kok det i vann i 5-10 minutter. Tørk det og rist det i en plastpose sammen med en teskje talkum. Det trikset virker virkelig bra på wow og flutter tallene.

    Edit: Sol og gummi er en svært dårlig kombinasjon, mitt gamle belte var over 12 år….
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Takker for tips Balle Clorin.

    Avventer videre paranoia til nytt belte ankommer og går seg til. Bare det å få det ned på det nivået det er nå gjør at det låter greit. Føler ikke lengre at noe er feil. Dette har skjedd ila sommeren og tenker at spilleren må dekkes til og kanskje reimen bør av når man vet man vet den skal stå uvirksom en stund.

    Ha en strålende dag

    Mvh Atle
     

    nils valla

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.172
    Antall liker
    294
    @ Balle Clorin.

    0,05% afvigelse er fornemt.
    Din hjerne har ingen fornemmelse for afvigelser under under 0.02% som derfor i en forstand er det højst opnåelige.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    Mener det er 20x-220x. Kjøpt for flere år siden på Kjell & co.
    Tilsvarende utseende som "alle" disse rimelige USB-variantene har.
    Du har mye høyere forstørrelse enn det jeg får på mitt som angivelig skal gi inntil 250X forstørrelse. Kan du ta av den transparente ringen fremst på mikroskopet og dermed komme tettere innpå ?

    EDIT & RNFF klassisk brukerfeil Nytt forsøk på jomfruelig og naken nål fra DL-103R

    S20220819_0003.jpg


    er det maksimal forstørring. EDIT#2 dette bildet er rett i front og med ganske vellykket fokusering på diamanten, tuppen på nålefanen er kanskje et par tidels millimeter nærmere og helt ute av fokus. Det er med to lommelykter som ekstra lyskilde fra hver side. Det tok et noen minutter å stille denne opp for fotografering og det var slett ikke lett å finne fokuset. Bla er det «så mye» «svikt» i bordplata (den er forsterket med ei stålramme) at nåla forsvinner helt ut av bildet dersom jeg legger hånda på bordet.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, har erfart at det er litt forarbeid, og ikke helt enkelt å å objektet i fokus.
    Nei, kan ikke ta av ringen og har vurdert å slipe den ned litt.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    OK nerder, som lovet her kommer målinger av ulike laster dvs motstandsinnstillinger på RIAA.
    min Pickup er Audio-Technica AT-OC9ML/II MC pick-up.

    Ingen målebar forskjell på frekvensrespons, det som endres er signalnivået ut ,se graf til venstre. Nivået ut bestemmes av forholdet mellom pickupens interne motstand og RIAA motstanden i ohm. Dataene gir en beregnet intern motstand i PU på 11.64ohm, AT specen sier 12 ohm.
    Har målt med RIAA motstandene 47k-200-100-50-20-10 ohm. AT anbefaler minimum 100ohm setting. Min Park Audio Puffin har standard fast 200ohm, det passer svært bra og gir 0.5dB høyere nivå enn 100ohm.

    Forvregningen på en 1khz tone er upåvirket av RIAA lasten

    PS. Har ikke rukket å lytte noe særlig på de ulike settingene.


    1661103428780.png

    1661103773757.png


    PS brukte dette mostandsettet. OBS DET VAR FEIL PÅ 100 OHM LASTEN, den var ikke 100 ohm men 10 ohm. Har reklamert (Jeg fikset 100 ohm ved å kjøre 200 og 200 i parallell)
    DB Systems-DB Systems DBP-6 MC Phono Resistor Loading Kit-Turntable Accessories|Acoustic Sounds
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Veldig interessant og ikke minst beroligende, siden det i noen grad frikjenner ørene mine som ikke er i stand til å høre noen nevneverdige endringer i tonalitet ved de motstandene jeg her til rådighet (30, 70, 120, 280). Konstruksjonen er tross alt den samme i nær sagt alle Audio-Technicas MCer, så det gir mening at alle disse oppfører seg ganske likt.
     

    senilix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2013
    Innlegg
    114
    Antall liker
    115
    Hej Balle Clorin,

    Tak for dine målinger.

    Altid spændende. Kunne du fortælle lidt om dit test setup? Jeg kan se du bruger REW og du skriver du har en Park Audio Puffin phono stage. Hvilken test plade?

    Så vidt jeg husker har dette med at MC pickups ikke ændre frekvens karakteristik som funktion af belastning også været diskuteret på diyaudio.com. Jeg er selv ved at færdiggøre en transimpedance MM RIAA som betyder at pickuppen nærmest ser ind i virtuel-ground på den inverterende indgang på en opamp. Det har jeg ikke set brugt før ved MM pickupper. Kun MC. Men princippet gør at man udnytter MM pickuppens høje impedans.

    Der er lavet en kort sammenfatning af princippet her: https://www.diyaudio.com/community/...ference-as-addendum-to-cart-dyn-behav.334485/

    Jeg skal derfor have verificeret RIAA korrektionen og er derfor interesseret i dit måle setup. Jeg har en WM-540ML til forsøget.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker Clearaudio TRS-1007 Frequency respons test record. Det er visstnok en kopi av JVC TRS-1007 som Audio Technica bruker å måle sine PU med.

    1 Puffin RIAA satt til 500R-0 , dvs Ingen RIAA korreksjon over 1000 Hz for å matche testplatens karakteristikk . Men RIAA korreksjon under 1000 Hz.
    2 Puffin optisk ut til Toslink-Usb konverter og inn i PC digitalt, hvor jeg tar opp med CoolEditPro= Adobe Audition.
    3.Så editerer/kopierer jeg ut frekvenssveipet og lagrer sveipet i en wav fil.
    4. Wav filen importeres som audio fil inn i REW via Import
    5. I REW bruker jeg En kalibreringsfil med 10db fall per dekade for å få et horisontalt plot ( hvis ikke vil plottet være skrått)( kalibreringsfilen lager jeg ved å generer og lagre en fil fra REW Generator satt til logaritmisk sveip. Importeres inn i REW og bruker Make Calibration file)….. Spectrum plot vil vise et logaritmisk sveip som en fallende kurve med økende frekvens -akkurat som pink noise- plottes det som RTA blir det horisontalt Testplaten er laget med et logaritmisk sveip og konstant velocity over 1000 hz.mere om log sweep her*

    Her er den graverte responsen til JVC TRS-1007. Gallarhorn Audio kan skaffe Clearaudio TRS-1007 som har samme spor. Min mest nøyaktige testplate , jeg har 10-12 stk.
    05E70779-3EBF-46E0-923D-A1039E84A04F.png


    Noen andre testplater her..
    9F5D207C-5581-4AE9-9494-E20952183918.jpeg



    *
     
    Sist redigert:

    senilix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2013
    Innlegg
    114
    Antall liker
    115
    Hei Balle Clorin

    Tak. Jeg vil bestille en Clearaudio TRS-1007 for også at have den i samlingen. Jeg har også en B&K QR2010 som jeg vil tro også kan bruges.

    Men kan forstå jeg ikke kan bruge den til at lave en end-to-end måling af pickup og RIAA korrrektion. Men jeg har en del test plader så der må være en imellem dem der kan bruges til dette formål.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    @senilix . Elipson sin testplate har sveip med RIAA , se innlegget over. Men avviket fra testplate kan være større enn avvik i RIAA. Et signal med digitalt white noise signal inn i RIAA kan jo gi deg RIAA nøyaktigheten
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    446
    Antall liker
    690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har to platespillere, med ønsker om både å oppgradere pickup og riia til.
    på systemdek spilleren med profile arm står det idag en mofi studiotracker og på Kenwood kd770D står en pickup jeg fikk av en kamerat bare for å få lyd på den.
    Drømmen er en spiller med MM og en spiller med MC. Helst koblet til samme Riia. Kenwooden er tiltenkt også for kjæresten - da den er halvautomatisk og bør være enklere i bruk selv etter et glass vin eller to.
    Kenwood armen har jeg ikke klart å finne særlig info om.
    profile armen vurderer jeg ATVM95 og goldring e3 uten å ha hørt disse, men basert på andre systemdek eieres erfaringer.


    På riia har jeg tenkt at parasound zrm xphono kan være ok budsjettmessig og spec messig?
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Den ser ut til å ha nødvendig funksjonalitet den der, men støyforholdet på MC inngangen var uvanlig dårlig .Cambridge Duo er bedre der, har Duo har også balansekontrollen som kan være et poeng da få pickuper har perfektbslanse. Parasound har valgbar last for MC, ingen Capasitans setting for MM inngangen. Cambridge har kun faste settinger. Må opp i høyere prisklasser 6000+ (Musical fidelity) for å få full fleksibilitet tror jeg. Ikke sikkert det er så nøye med alle innstillingsmuligheter om man vil holde seg på budsjett.En eller annen balansekontrollen i kjeden er lurt å ha i allefall, så man får riktig stereosenter
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skulle jeg bare drevet med MM-pickuper hadde jeg valgt Schiit Mani 2. Billig, svært gode data og mange kapasitansvalg.
    Bare til MC (pluss Ortofon MM) er min Lindemann Limetree Phono 2 veldig fin dersom man kan kontrollere 66 dB gain nedstrøms. Men den koster det samme som en Musical Fidelity og MC-lasten kontrolleres med dipswitcher.
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    446
    Antall liker
    690
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Takk for svar begge to. Jeg får vel nesten begynne i andre enden og prøve å finne ut hvilke pickuper som kan passe disse armene og spillerne.
    Det er ikke skrevet i stein at det må bli to forskjellige pickup-typer i oppsettet, men der jeg er i vinylreisen frister det for å over tid kunne se hva jeg foretrekker.
    Finnes det OK pickuper i begge kategorier MC og MM under la oss si 10.000 stk som kan passe på begge spillerne blir det jo ekstra spennende da jeg kan bytte om på dem i tillegg om det er hensiktsmessig.

    Når jeg finner ut hvilke pickuper jeg skal sikte meg inn på blir vel kansje valget av riia enklere også?

    til info er dette eneste info jeg finner om armen:
    Skjermbilde 2022-08-22 kl. 08.51.37.png
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Til en MM holder det med en hvilken som helst god RIIA, men helst med mulignet for to-tre innstillinger for kapasitans. For MM + MC er Cambridge Alva Duo trolig et godt sted å starte.

    For pickuper har jeg selv en sterk hang til Audio-Technica, både innen MM og MC. VM95 er uhørt gode pickuper til prisen, mens en VM540ML gir deg omtrent så mye godlyd som en moderne MM kan gi. På MC-siden er AT33PTG/II etter min mening et all-time best buy som låter helt strålende til en svært overkommelig pris.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Børster støv i arkivet og gammel skive på spilleren overrasker, men hvordan oppleves den hos dere som kan sammenligne MM/MC og VM540ML ? :unsure:

    Skiva er Polarities og sporet er "What The Hell" - del gjerne din opplevelse av forskjellene :coffee:

    jon_eberson_polarities.jpg
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Børster støv i arkivet og gammel skive på spilleren overrasker, men hvordan oppleves den hos dere som kan sammenligne MM/MC og VM540ML ? :unsure:

    Skiva er Polarities og sporet er "What The Hell" - del gjerne din opplevelse av forskjellene :coffee:

    Vis vedlegget 843171
    PS! For de som har bra nok akustikk, plassering og elektronikk......vil en ekstra dimensjon dukke opp i lydbildet.... :cool:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar begge to. Jeg får vel nesten begynne i andre enden og prøve å finne ut hvilke pickuper som kan passe disse armene og spillerne.
    Det er ikke skrevet i stein at det må bli to forskjellige pickup-typer i oppsettet, men der jeg er i vinylreisen frister det for å over tid kunne se hva jeg foretrekker.
    Finnes det OK pickuper i begge kategorier MC og MM under la oss si 10.000 stk som kan passe på begge spillerne blir det jo ekstra spennende da jeg kan bytte om på dem i tillegg om det er hensiktsmessig.

    Når jeg finner ut hvilke pickuper jeg skal sikte meg inn på blir vel kansje valget av riia enklere også?

    til info er dette eneste info jeg finner om armen:
    Vis vedlegget 843146
    Se denne posten ang last og motstand for MC. Link til et motstandsett om man går for en rimelig RIAA uten innstillinger. Så lenge RIAA har en last på 10x motstanden i PU er det OK . Er det mer gjør det ingen ting. Cambridge Duo vil passe fint til den nevnte Audio Technica PTG/II MC PU.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Enda et dogme under bussen

    Ikke helt sånn uten videre og uten mange flere tester. Jeg har vitterlig hørt endringer i lyd ved endringer i last, det er bare for lenge siden til at jeg husker navnene på de involverte.

    Oppbygningen på pickuper varierer jo en del, så det kan ikke avfeies ved å teste bare et merke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn