Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen måte jeg kan få Squeezebox appen til ipaden til å være oppdatert med den nye musikken jeg legger inn?
    Hver gang jeg legger inn et nytt album og oppdaterer media server programmet etterpå, finner jeg det nye albumet under "ny musikk" hvis jeg bruker den orginale fjernkontrollen og SBT direkte. Hvis jeg derimot bruker ipaden er "ny musikk" ikke oppdatert? Er det noen måte å fikse dette på? Et annet spørsmål er hvordan fjerner jeg plugins fra SBT? Jeg har fjernet inguz sin EQ på media serveren, men den er fremdeles aktiv på SBT?
    Har du forsøkt 'clear cache' under innstillinger på app'en?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.391
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    iPeng skal testes og cachen slettes:) Takk for rådene!

    Vidar
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må alltid gå til settings / Flush Cache for å få opp tilgang til musikk når noe er lagt til på serveren, men det kommer likevel ikke opp som "ny musikk" før jeg har spilt albumet. Litt irriterende. Har sikkert satt en eller annen setting feil ?

    flush_cache.png


    Hvilken versjon av ipeng bruker dere ?
    Er det noen vesentlig forbedring på 7.8 ?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen måte jeg kan få Squeezebox appen til ipaden til å være oppdatert med den nye musikken jeg legger inn?
    Hver gang jeg legger inn et nytt album og oppdaterer media server programmet etterpå, finner jeg det nye albumet under "ny musikk" hvis jeg bruker den orginale fjernkontrollen og SBT direkte. Hvis jeg derimot bruker ipaden er "ny musikk" ikke oppdatert? Er det noen måte å fikse dette på? Et annet spørsmål er hvordan fjerner jeg plugins fra SBT? Jeg har fjernet inguz sin EQ på media serveren, men den er fremdeles aktiv på SBT?
    - Fjerne plug-ins? LMS må restartes for at endringen skal bli effektuert.
    - ny-musikk: iPad-apper er også avhengige av at du virkelig har scannet ny musikk i LMS.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags fjernkontroll anbefales det til Android? Selv bruker jeg squeeze commander og synes den fungerer godt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.567
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg bruker også Squeeze Commander og synes det er den beste av appene jeg har prøvd. Utvalget er ikke akkurat noe å skryte av dessverre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Satt igår å prøvde ut alle gratis appene ( android) til Squeezeserver/squeezeboks. Og jeg synes ingen av de var lette/gode å bruke. Men Squeeze Commander likte jeg veldig godt. Prøve ikke noen flere etter det.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Squeeze control er også grei. Men går for det meste tilbake til squeezecommander.
     
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    "Død" kanal

    Har en Touch som plutselig har bestemt seg for kun å levere lyd i høyre kanal. Helt dødt er det ikke. Det er litt lyd i den venstre, men det er så lavt at jeg må konsentrere meg hardt når jeg står med øret inntil elementet. Har ved et par anledninger lykkes i å få full to-kanal tilbake ved å slå den av og på, men nå har den sluttet å resette seg også. Har også satt tilbake til fabrikkinnstillinger uten at det gjorde ting noe hyggeligere. Noen som har en formening om hva som evt. er galt og om det kan løses eller er det bare å sende den til de evige avspillingsmarker og erstatte den med noe langt mindre brukervennlig?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ^ Kan det være så enkelt som et ledningsbrudd et sted? Kanskje kan det være en idé å gå over loddepunktene med en loddebolt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bruker du de analoge utgangene?
    I så fall kan den leve lengre med digital utgang og DAC :)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har en Touch som plutselig har bestemt seg for kun å levere lyd i høyre kanal. Helt dødt er det ikke. Det er litt lyd i den venstre, men det er så lavt at jeg må konsentrere meg hardt når jeg står med øret inntil elementet. Har ved et par anledninger lykkes i å få full to-kanal tilbake ved å slå den av og på, men nå har den sluttet å resette seg også. Har også satt tilbake til fabrikkinnstillinger uten at det gjorde ting noe hyggeligere. Noen som har en formening om hva som evt. er galt og om det kan løses eller er det bare å sende den til de evige avspillingsmarker og erstatte den med noe langt mindre brukervennlig?
    Hvis du tar signalene ut fra de analoge utgangene, kan du jo bytte om signalkablene i den ene enden. Hvis feilen flytter seg fra venstre til høyre kanal, er det en feil i kablene eller videre fremover i signakjeden. Hvis feilen ikke flytter seg, er det feil i Squeezeboxen. Men den er ikke nødvendigvis verdiløs av den grunn. Hvis den digitale utgangen fungerer, får du sikkert solgt den. Til meg f.eks.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Bruker du de analoge utgangene?
    I så fall kan den leve lengre med digital utgang og DAC :)

    Har prøvd både digital og analog. Samme resultat så det er ikke kabelproblemer.
    Det er i seg selv ganske pussig at du skal få nøyaktig de samme symptomene på den digitale utgangen og på de analoge utgangene. Det får meg til å tenke på at det kan være noe med volumreguleringen i Squeezebox'en eller i Logitech Media Server. Kjører du fast eller variabelt volum ut fra Squeezebox'en?
     
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    Bruker du de analoge utgangene?
    I så fall kan den leve lengre med digital utgang og DAC :)

    Har prøvd både digital og analog. Samme resultat så det er ikke kabelproblemer.
    Det er i seg selv ganske pussig at du skal få nøyaktig de samme symptomene på den digitale utgangen og på de analoge utgangene. Det får meg til å tenke på at det kan være noe med volumreguleringen i Squeezebox'en eller i Logitech Media Server. Kjører du fast eller variabelt volum ut fra Squeezebox'en?
    Har prøvd begge typer med samme resultat. Det pussige er at det frem til i går har vært mulig å fikse problemet med Power off/on, men nå går ikke den behandlingen lenger heller.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Prøv å skru av Track Gain, Album Gain og Smart Gain, og Crossfade og forsikre deg om at Output Mode er satt til Stereo.
    Sett utgangsnivået til Fixed 100% (pass deg dersom du har analogutgangene rett i sluttrinnet...)
     
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    Prøv å skru av Track Gain, Album Gain og Smart Gain, og Crossfade og forsikre deg om at Output Mode er satt til Stereo.
    Sett utgangsnivået til Fixed 100% (pass deg dersom du har analogutgangene rett i sluttrinnet...)

    Forsøkte dette også, men med samme resultat.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    719
    Torget vurderinger
    4
    Du kan eliminere at feilen er i eksisterende LMS settinger hvis du legger noen musikkfiler på en usb pinne og stikker i rompa på SBT og starter opp den lokale LMS serveren i Touch'n. Hvis du fortsatt har feil da vil jeg tro du har en død SBT.
     
    Sist redigert:

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    En SB V3 er kommet på ønskelisten av flere årsaker. Både fordi den har en elegant utseende, liker å kunne trykke på (harmony) fjernkontrollen for å skippe til neste låt og ikke minst slippe å be kona om å få Ipaden for å skippe til neste låt eller skifte spilleliste. Dessuten synes jeg det er stilig med et display i stereobenken som viser hva og hvem som spilles mm..

    Har sonos i dag, men ønsker SB som et tillegg. Det er produkt som ikke lages lenger og hvorfor er vel at det muligens kun er Hifi asylanter som savner produktet og at markedet ikke har nok volum eller no.. Synd for undertegnede asylant iallfall:cool:

    Kan være at dette er avklart tidligere i tråden, men informasjonen er å vel å betegne som "ferskvare" mtp support.

    * Supporteres fortsatt programvaren for SB V3?
    * Fungerer både Wimp og Spotify?
    * Finnes det Evt et erstatningsprodukt av nyere dato?

    Håper på noen innholdsrike svar.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    En SB V3 er kommet på ønskelisten av flere årsaker. Både fordi den har en elegant utseende, liker å kunne trykke på (harmony) fjernkontrollen for å skippe til neste låt og ikke minst slippe å be kona om å få Ipaden for å skippe til neste låt eller skifte spilleliste. Dessuten synes jeg det er stilig med et display i stereobenken som viser hva og hvem som spilles mm..

    Har sonos i dag, men ønsker SB som et tillegg. Det er produkt som ikke lages lenger og hvorfor er vel at det muligens kun er Hifi asylanter som savner produktet og at markedet ikke har nok volum eller no.. Synd for undertegnede asylant iallfall:cool:

    Kan være at dette er avklart tidligere i tråden, men informasjonen er å vel å betegne som "ferskvare" mtp support.

    * Supporteres fortsatt programvaren for SB V3?
    * Fungerer både Wimp og Spotify?
    * Finnes det Evt et erstatningsprodukt av nyere dato?

    Håper på noen innholdsrike svar.

    • Ja
    • Ja, men dette er avhengig av at du kjører din egen squeezeboxserver (aka. Logitech Media Server) med tredjeparts plugins, på en egnet PC, NAS eller annen server. (Fungerer ikke med Logitech's mysqueezebox.com-tjeneste, med andre ord.)
    • Squeezebox Touch. Denne har flere forbedringer, bl.a. høyere lydkvalitet fra analogutgangene, men mange, meg selv inkludert, foretrekker v3/Classic sin store skjerm framfor Touch's lille, berøringsfølsomme fargeskjerm.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.567
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kan legge til at SB Touch støtter Wimp HiFi, noe jeg ikke tror v3 gjør. Med litt mjukvarefiksfakseri støtter også Touch 24bit/196khz hvis det er interessant. Mye godlyd i den lille burken.

    LMS blir nå videreutviklet av entusiaster og er mer stabil enn noen sinne :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger stadig SB Touch og Transportere på EBay og Finn. De holder seg godt i pris.
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Kan legge til at SB Touch støtter Wimp HiFi, noe jeg ikke tror v3 gjør. Med litt mjukvarefiksfakseri støtter også Touch 24bit/196khz hvis det er interessant. Mye godlyd i den lille burken.

    LMS blir nå videreutviklet av entusiaster og er mer stabil enn noen sinne :)
    Kjører Wimp Hifi her på SB3. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En SB V3 er kommet på ønskelisten av flere årsaker. Både fordi den har en elegant utseende, liker å kunne trykke på (harmony) fjernkontrollen for å skippe til neste låt og ikke minst slippe å be kona om å få Ipaden for å skippe til neste låt eller skifte spilleliste. Dessuten synes jeg det er stilig med et display i stereobenken som viser hva og hvem som spilles mm..
    Ser ingen grunn til å ikke kjøpe en Touch i stedet. :)
     

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    En SB V3 er kommet på ønskelisten av flere årsaker. Både fordi den har en elegant utseende, liker å kunne trykke på (harmony) fjernkontrollen for å skippe til neste låt og ikke minst slippe å be kona om å få Ipaden for å skippe til neste låt eller skifte spilleliste. Dessuten synes jeg det er stilig med et display i stereobenken som viser hva og hvem som spilles mm..
    Ser ingen grunn til å ikke kjøpe en Touch i stedet. :)
    Hadde og SB Touch som ble tatt ut av bruk for ca 2 år siden. Lite display og litt annet som gjorde at jeg gikk for Sonos. Og det er faktisk en grunn til å preferanse for V3:) Større display, formen på enheten og ikke minst at fargen i displayet matcher receiveren.

    Rent teknisk har du rett. Antar at de ikke har laget et dårligere produkt med årene..

    Tydelig at det er etterspørsel etter SB produktene. De selges fortsatt til "ny pris".
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Gikk over til Sqeezepad på iPad, streamer derifra med AirPlay til feks AirPort express/Appletv, men alle produkter som støtter AirPlay kan brukes, og videre til dac.
    Bruker da Logitech Server som vanlig, men slipper Sqeezeboks eller transporter.
    Fungerer glimrende her, lyden er den samme.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samme kan gjøres med iPeng 8, E.I.A.
    Velge iPad som avspiller med AirPlay til ønsket enhet. Testet nettopp.
    Squeezepad så bra ut, men gidder ikke bruke penger på den når jeg har iPeng.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Sikkert et dumt spørsmål som avslører hvor lite jeg kan om dette:

    Men - jeg har funnet en link til en nettradiostasjon som spiller klassisk musikk døgnet rundt, med et OK repertoar og en OK bitrate:

    Classic Top Tunes - MP3 online radio station | RadioForest.net

    Spørsmålet er om det er mulig å få Squeezeboxene til å spille den samme musikken - slik at jeg kan lytte til denne stasjonen i de andre anleggene mine også.

    Å taste inn adressen i linken i "Tune in URL" fungerer ikke. Noen andre triks - eller er jeg helt fortapt?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Pooblem solved!

    Fikk tips av en hifi-venn om at denne kanalen allerede ligger inne på listen over stasjoner som man kan spille direkte via Squeezeboxen.

    Der heter den - ikke overraskende - "Classic Top Tunes", og man finner den ved å klikke seg usannsynlig lenge gjennom tilgjengelige nettradiokanaler under musikkgenren "Classical".
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fant jeg noe i 2014 som slår fleksibiliteten til Squeezebox? Nei?
    Så da blir det vel å fortsette med samme greia i 2015 også.
    Godt nyttår til alle vennene. 8)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Fant jeg noe i 2014 som slår fleksibiliteten til Squeezebox? Nei?
    Så da blir det vel å fortsette med samme greia i 2015 også.
    Godt nyttår til alle vennene. 8)
    Godt nytt år til deg også - og til alle Squeezebox-venner.

    Det blir Squeezebox på meg også i 2015 - og jeg legger merke til at de går unna som varmt hvetebrød på bruktbørsen - så det er flere som tenker som oss. Ganske friske priser også - men det er jo markedet som rår. Jeg har en Classic liggende på lur i tilfelle worst case - men vurderer å kjøpe en Touch i tillegg, bare for å en slik en i bakhånd også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn