Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.591
    Antall liker
    35.584
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dumt spørsmål.. hvordan får jeg WiMP eller Spotify på sb?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.835
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dumt spørsmål.. hvordan får jeg WiMP eller Spotify på sb?
    Du må legge inn brukernavn og passord til appene i webgrensesnittet til Logitech Media Server. Hvilken Squeezebox har du?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.835
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har problemer med å få startet streaming fra Wimp og podcasts når to eller flere Squeezeboxer er koblet sammen. Det er snakk om en Touch synkronisert med en Radio og/eller en Boom. Touchen er satt som synkroniseringsmaster. Displayet viser "synkroniserer" i evigheter uten at noe skjer. Hvis jeg skrur av radio/boom starter avspillingen med en gang. Noen som har vært borti lignende? Har LMS datert 26. juli og windows 7 pro. Problemet må ha oppstått i løpet av den siste måneden.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.591
    Antall liker
    35.584
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har versjon 7.4.2 bruker vortexbox.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Gjeldende VortexBox-release (2.3) kommer med Logitech Media Server 7.8, så hvorfor kan du ikke bare oppgradere, HoJ? Det er jo bare et par museklikk som skal til, er det ikke?

    EDIT: Jeg er usikker på hvordan oppdateringsprosedyren er mht. hvor gamle versjoner som kan oppgraderes direkte. Uansett er jo ikke nyinstallasjon noen heksekunst.

    http://info.vortexbox.org/tiki-index.php?page=upgrade-2.3
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.591
    Antall liker
    35.584
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Forsvinner all musikk på vortexboxen ved oppgradering?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ja, dersom du følger den offisielle prosedyren.

    Men det finnes alternativ installasjonsprosedyre som lar /storage være i fred. Du bør nok uansett foreta en backup først. (Smekk på lanken dersom du ikke har det allerede)




    (beklager O.T.)
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er ikke 100% sikker, men tror Squeezebox får DSD støtte i Server 7.9 programvaren. Dem prøver iallefall :D. Imponert hva dem får til på en boks til... tja... 2000kr?! ;).

    EDIT: Mangler bare en Airplay/chromecast "hack" nå ;).
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.835
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    LMS 7.9 støtter etter hva jeg har forstått native DSD med squeezelite, med SBT/receiver blir det gjort en sanntidskonvertering til DoP i LMS med Triodes plugin.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hva er det for kabel jeg har behov for mellom SQB T og Hegel HD20 slik at jeg får lyd? Kjøpte en optisk kabel, men den får jeg neppe noe lyd ut av...

    Takk.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hva er det for kabel jeg har behov for mellom SQB T og Hegel HD20 slik at jeg får lyd? Kjøpte en optisk kabel, men den får jeg neppe noe lyd ut av...

    Takk.
    Det skal gå helt fint, det. Touch har én optisk utgang - og Hegel HD20 har én optisk inngang. Så hvis den optiske inngangen på Hegel'en ikke brukes til en annen optisk kilde, er det bare å koble kabelen din mellom disse to tilkoblingspunktene - fra optisk-ut på Touch til optisk-inn på Hegel.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Hva er det for kabel jeg har behov for mellom SQB T og Hegel HD20 slik at jeg får lyd? Kjøpte en optisk kabel, men den får jeg neppe noe lyd ut av...

    Takk.
    Det skal vel gå bra med en TOSLink optisk kabel. Koble den til optisk ut på Squeezboxen og så på optisk inn på Hegel HD20.

    Kabelen skal ha slike koblinger:
    toslink.jpg

    hegel.jpg

    sb.jpg
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Man lærer da noe av å lese Dagbladet. Burde egentlig ha en stor ring rundt DACen også.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg har samme "plugg" på kabelen, men det er annet feste. Sto optisk kabel når jeg plukket den fra hylla. Takk for bildet. Får stikke på en byttetur i morgen.

    Glem det. Iq'en så ikke at det var ei "luke" til inngangen. Funker gullegodt nå.
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har samme "plugg" på kabelen, men det er annet feste. Sto optisk kabel når jeg plukket den fra hylla. Takk for bildet. Får stikke på en byttetur i morgen.
    Du har kan hende fått noe slikt?
    sp_mmoc_1.jpg

    Da må du nok bytte, ja.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger en håndfull NOS Transportere på eBay nå, for de av oss som har vegring mot å migrere til Lumin, Auralic, Sonos mm..
     

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    Hei folkens!

    jeg er fortsatt superfornøyd med min Transporter.
    den er koblet opp mot en iMac og en timecapsule harddisk/router.

    dette har fungert bra inntil jeg oppgradere iMac til yosimite os.
    nå vil ikke serveren starte opp lenger... Noen andre som har hatt lignende problem?

    kan bli en skikkelig teknologidepresjon nå i høstmørket hvis jeg ikke finner ut av dette snart??????

    håper på noen kloke svar!


    mvh Petter Hagen
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.835
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Stemmer det. Selv har jeg til gode å se en bedre srteamerløsning enn hva squeezebox byr på nå. Skal sjekke ut den nye dem har på Oslo hificenter. Men ellers har ingen andre gitt meg den brukervennlige squeezebox opplevelsen, som også er veldig kjapp.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Dagens trivia: For de som måtte være interessert i å benytte VortexBox 2.3 på eldgammel PC-hardware, erfarte jeg nettopp ut den krever minimum 512mb RAM. (1.6, som er den forrige versjonen jeg har erfaring med, klarte seg med 384mb)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.835
    Antall liker
    14.931
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har et litt merkelig problem med streaming av NRK P2 på Boom, Radio og Touch. Lydnivået er markant lavere enn på andre radiokanaler. Rett etter det har vært en kort stillhet i en sending, som for eksempel når noen trekker pusten i en setning, er volumet normalt i 1/10 sekund før det blir lavt igjen. Noen som har opplevd det samme? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne sjekke om de har samme problemet. Jeg har LMS 7.8 datert til ca 15. oktober. Problemet har vedvart gjennom flere versjoner.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Dagens trivia: For de som måtte være interessert i å benytte VortexBox 2.3 på eldgammel PC-hardware, erfarte jeg nettopp ut den krever minimum 512mb RAM. (1.6, som er den forrige versjonen jeg har erfaring med, klarte seg med 384mb)
    Mener VB 2.2 krever kun 256mb ram, men man må installere squeezelite manuelt, da 2.2 baserer seg på MPD for lokal avspilling. Noen vil kanskje påstå det er en fordel..;)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    VB-serveren jeg omtalte, tilhørende HoJ, er gjemt vekk i et kott og benyttes kun for å streame til squeezeboxer, så squeezelite eller MPD er ikke aktuelt. Motivasjonen for oppgraderingen til v2.3 var først og fremst å få Spotify til å fungere, så 2.2 er neppe veien å gå, men det var jo forsåvidt interessant at veksten i minnebehov kom mellom 2.2 og 2.3. Jeg hadde antatt at det skjedde mellom 1.x og 2.0.

    Nå må jeg bare se å få grave fram noen gamle SDRAM-moduler fra rotekassen, så HoJ igjen får lyd i squeezeboxene sine før han retarderer fullstendig til vinylslave. ;)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.706
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har nok mer med at VB er basert på Fedora. Vb2.3 er basert på en nyere fedorautgave hvis selve installasjonprosess krever mer ram enn før. Men om du først har installerert det , så vil det fortsatt kjøre fint med 256mb ram siden det er snakk om en nedstrippet fedora uten desktop-gui.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det høres fornuftig og sannsynlig ut, Man. Nå har jeg funnet fram 2 stk. 256mb minnemoduler så HoJ kan få sin VB-boks oppgradert til svimlende 640mb. Det kan godt hende at minnekapasiteten kan nedgraderes etter installasjonen, men sant å si tror jeg ikke at jeg gidder. Dessuten kan det jo tenkes at Spotify og ymse andre plugins kan komme til å trenge det ekstra minnet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nma

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Noen som vet om Wimp Hifi vil bli supportert på Vortexbox snart?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har et litt merkelig problem med streaming av NRK P2 på Boom, Radio og Touch. Lydnivået er markant lavere enn på andre radiokanaler. Rett etter det har vært en kort stillhet i en sending, som for eksempel når noen trekker pusten i en setning, er volumet normalt i 1/10 sekund før det blir lavt igjen. Noen som har opplevd det samme? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne sjekke om de har samme problemet. Jeg har LMS 7.8 datert til ca 15. oktober. Problemet har vedvart gjennom flere versjoner.
    Har samme problemet her hjemme - på alle Squeezebox'ene - Touch, Classic og Radio: Vi bruker NRK P2 stort sett til å høre på Blues Asylet på lørdagskveldene - og musikken høres normal ut - men når Knut Borge og Knut Reiersrud snakker, hører vi det samme som du gjør.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har et litt merkelig problem med streaming av NRK P2 på Boom, Radio og Touch. Lydnivået er markant lavere enn på andre radiokanaler. Rett etter det har vært en kort stillhet i en sending, som for eksempel når noen trekker pusten i en setning, er volumet normalt i 1/10 sekund før det blir lavt igjen. Noen som har opplevd det samme? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne sjekke om de har samme problemet. Jeg har LMS 7.8 datert til ca 15. oktober. Problemet har vedvart gjennom flere versjoner.
    Har samme problemet her hjemme - på alle Squeezebox'ene - Touch, Classic og Radio: Vi bruker NRK P2 stort sett til å høre på Blues Asylet på lørdagskveldene - og musikken høres normal ut - men når Knut Borge og Knut Reiersrud snakker, hører vi det samme som du gjør.
    Tanken på Knute på tråden melder seg umiddelbart.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke bare å installere den rette plug-in, da?
    Aner ikke, noen som har prøvd?

    PS: Har ikke en Vortexbox selv å prøve på, men har en gammel HP PC så kanskje jeg skal installere og se hva som skjer.....
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Alternativt kan du, dersom du har en PC med nok RAM, gjøre en testinstallasjon under virtualiseringssoftware som f.eks. Vmware.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.591
    Antall liker
    35.584
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ved ny Squeezebox (server) så oppdaget jeg at ved å skru på sb'n så starter musikken automatisk der jeg slo av spilleren sist, jeg ønsker at den forholder seg taus inntil jeg starter ny musikk, hvordan gjør jeg det?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.882
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    1. Fra webgrensesnittet, velg: Innstillinger -> Spiller -> Lyd
    2. Under "Fortsett ved oppstart", velg f.eks. "Stans avspilling midlertidig når av / Behold midlertidig stans ved oppstart" eller "Stans avspilling når av / Ikke start igjen ved oppstart".
    3. Trykk "Bruk".
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Har problemer med lyrics og album review plugins. De viser ikke på web interface eller remote. Kjører for tiden LMS 7.8.1, hvilken versjon er å foretrekke for tiden? 7.8.1 fungerer utmerket, bortsett fra nevnte problem og at noen radio kanaler ikke spiller eks. P4 ( uten at det er noen krise )
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.400
    Antall liker
    3.586
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen måte jeg kan få Squeezebox appen til ipaden til å være oppdatert med den nye musikken jeg legger inn?
    Hver gang jeg legger inn et nytt album og oppdaterer media server programmet etterpå, finner jeg det nye albumet under "ny musikk" hvis jeg bruker den orginale fjernkontrollen og SBT direkte. Hvis jeg derimot bruker ipaden er "ny musikk" ikke oppdatert? Er det noen måte å fikse dette på? Et annet spørsmål er hvordan fjerner jeg plugins fra SBT? Jeg har fjernet inguz sin EQ på media serveren, men den er fremdeles aktiv på SBT?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn