Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Bruker Logitec Media Server 7.7.3 og Transporter. Har i noen tid (måneder) opplevd en feilmelding når jeg trykker på taben for Player.
    Får da følgende beskjed: Finner ikke nettsiden. Det samme skjer ved trykk på taben Advanced.

    Tab for Basic settings, My Music, My squeezebox.com, iTunes, Interface, Plugins og Information fungerer ok.
    Avspilling av musikk fra musikkbiblioteket funger utmerket.

    Men hva kan feilen skyldes? Bruker en ASUS PC, muligens kom problemet etter en automatisk oppgradering (?), men usikker på det.
    Mine datakunnskaper er rudimentære for å si det slik. Ber om assistanse om noen har forslag.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har du prøvd å oppgradere LMS til 7.8? Kan lastes ned her
    Stabilt og fint. Har aldri hatt så få problemer som etter jeg oppgraderte til 7.8 :)
     

    kinver

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Innlegg
    27
    Antall liker
    5
    Installerte nettopp 7.8.1. Det løste problemet.
    Muchas gracias.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har installert 7.81 eller nyere på en QNAP NAS (119) ?

    Qnap sin versjon er for gammel til å spille Wimp hifi så nå må jeg logge inn firekte på mysqueezebox.com som server for å bruke wimp hifi.
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    Hej,

    Nogen der har prøvet at bruge deres Squeezebox som parametrisk equalizer? Jeg har en rumresonens jeg gerne vil prøve at dæmpe og metoden med SB virker attraktiv....

    :confused:
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg har akkurat gjenoppdaget squeezeboxen...etter å ha hatt mac mini + usb dac i oppsettet noen år.

    Les litt i denne tråden:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...683-there-honor-being-dog-35.html#post1840235

    Det fungerer jo fortsatt svært bra, den lille classicen forer nå en Hegel HD11 enn så lenge, og det låter ikke verst.
    Men, dette begynner jo å bli gamle, utgåtte greier. Så hvis man ønsker noe av den samme funksjonalitet, som både støtter HD-lyd, er brukervennlig og stabilt, og tilogmed(!) har mulighet for å koble på 3 parts tjenester som Spotify (selv om det låter elendig) - hva finnes i dag?

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Først og fremst ute etter en god dings som transport - med usb, coax og optisk ut i 24/192 - med skjerm og god brukeropplevelse..
    Ser at Denon har en liten kompakt streamer, noen som har testet den?

    Denne:

    image.jpg


    O.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror det er LMSen som gjør squeezeboxløsningen så bra, og alle plugins.
    iPeng på padn så blir det - kanskje - ikke bedre?

    Håper Touchen funker en stund til her, for noe alternativ har jeg egentlig ikke funnet.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.214
    Antall liker
    4.835
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Nå bjeffer du vel strengt tatt i feil tråd, Dog, men her er en tyskspråklig test jeg kom over da jeg tittet på DNP-F109 for en venn av meg.

    AirPlay-kompatibiliteten er antageligvis en kjekk ting for den som lever i Apple-universet.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nå bjeffer du vel strengt tatt i feil tråd, Dog, men........
    Såpass må vi tåle. En Squeezebox varer ikke evig, vet du ... og når Logitech har "sviktet" oss på den måten de har gjort, kan det være kjekt for oss Squeezebox-venner å få tips til alternative veier videre når Squeezeboxene våre gir opp ånden eller blir ubrukelige av andre årsaker.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.214
    Antall liker
    4.835
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Joda, men jeg fikk så uimotståelig lyst til å skrive "Dog, du bjeffer". ;)

    Uansett er det vel praktisk å holde merketrådene noenlund "rene", også de for utgåtte produkter, og heller starte en ny tråd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Squeezbox lever. Det oppdateres tid til ofte. Harwaremessig kan man fint bruke wandboard, PC og MAC som avspillere vha squeezeplay.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hej,

    Nogen der har prøvet at bruge deres Squeezebox som parametrisk equalizer? Jeg har en rumresonens jeg gerne vil prøve at dæmpe og metoden med SB virker attraktiv....

    :confused:
    Har ikke testet det selv, men Inguz virker overkommelig. Hvis du gir det et forsøk må du gjerne dele dine erfaringer her i tråden.
    Inguz - SqueezeboxWiki
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Squeezbox lever. Det oppdateres tid til ofte.
    Ja litt overasket over att man mener den snart har tatt sitt siste pust ? det er jo oppdateringer fortløpende
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jaja...jeg tenkte jeg var blant venner, men nei da!
    [lang tirade om hvor jævlige alle er inne i disse klammene]

    Enig...men likevel, dette begynner å bli gammelt, det er ubegripelig få alternativer som er like smarte - det forundrer meg.

    O.

    Nå bjeffer du vel strengt tatt i feil tråd, Dog, men her er en tyskspråklig test jeg kom over da jeg tittet på DNP-F109 for en venn av meg.

    AirPlay-kompatibiliteten er antageligvis en kjekk ting for den som lever i Apple-universet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har akkurat gjenoppdaget squeezeboxen...etter å ha hatt mac mini + usb dac i oppsettet noen år.

    Les litt i denne tråden:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...683-there-honor-being-dog-35.html#post1840235

    Det fungerer jo fortsatt svært bra, den lille classicen forer nå en Hegel HD11 enn så lenge, og det låter ikke verst.
    Men, dette begynner jo å bli gamle, utgåtte greier. Så hvis man ønsker noe av den samme funksjonalitet, som både støtter HD-lyd, er brukervennlig og stabilt, og tilogmed(!) har mulighet for å koble på 3 parts tjenester som Spotify (selv om det låter elendig) - hva finnes i dag?

    O.
    Kjøp en Touch.

    Og Spotify Premium og Wimp HiFi låter slett ikke elendig. Faktisk låter det temmelig bra!

    Jeg har Touch i kjellerstua (på hovedanlegget) og i TV-kroken, samt en Duet i mekkeboden. Skal ikke se bort fra at det dukker opp flere. Helt up to date enda, uansett hva Logitech måtte mene.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    At Logitech terminerte squeezebox-serien er en av de større forretningstabbene i senere år. Jeg fatter ikke hva de tenkte på.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har ikke mekket med Inguz på en god stund, husker ikke helt. Den sluttet å virke med en og annen oppdatering av LMS, desuten fungerer det ikke med streaming av Spotify tror jeg. Som sagt, lenge siden jeg har brukt den, skal sjekke litt.
    Edit: lastet ned mono framework men Imac' en tillater ikke inguz installeren å bli åpnet da den ikke kommer fra Appstore eller Apple.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Spotify fungerer via SB kontrolleren på PC. Men på min Nexus 5 vil ikke Spotify virke via kontroller appen. Kjenner noen til en løsning på dette?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Spotify fungerer via SB kontrolleren på PC. Men på min Nexus 5 vil ikke Spotify virke via kontroller appen. Kjenner noen til en løsning på dette?
    Hvilken app bruker du? Har du prøvd Triode sin plugin til LMS?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tipper at det er kontroller-appen, siden det virker ellers?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    @bjornh:
    Har du prøvd å reinstallere appen? Hvis ikke det fungerer kan du prøve Triodes plugin. Fungerer godt på både boom, radio, duet og touch med Android- og epleapper her i huset. En oppgradering av LMS kan også fungere. Siste versjon et 7.8.1 datert i begynnelsen av juli. Hvis ingenting fungerer kan du eventuelt investere i appen Squeeze Commander til Android eller iPeng til epleprodukter. Mulig det vil løse problemet ditt.

    Siste versjon av LMS finner du her
     
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Spotify fungerer via SB kontrolleren på PC. Men på min Nexus 5 vil ikke Spotify virke via kontroller appen. Kjenner noen til en løsning på dette?
    Skjønte ikke helt dette, prøver du å få lyd ut på selve Nexus'n ?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    På Squeezeboxen så dukker Spotify opp og kan styres derfra. Og jeg finner også Spotify under tjenestelista på kontroll programmet fra Logitech på PC'en og kan styre Spotify derfra. Men på telefonen min Google Nexus 5 og nettbrettet Nexus 7 finner jeg ikke Spoify. Merkelig nok kan et album som avspilles akkurat nå dukke opp på sistnevnte.

    Jeg har prøvd å reinstallere flere ganger uten hell: Nexus'ene mine vil ikke vise Spotify i tjenestelisten.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Om du bruker den offisielle SPotify appen, så tror jeg du må koble deg til "mysqueezebox.com" og ikke serveren din. Triode sin fungerer ypperlig om du kobler direkte til serveren.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Var nok ting som dette som gjorde at Logitech droppa hele skiten...:)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    På Squeezeboxen så dukker Spotify opp og kan styres derfra. Og jeg finner også Spotify under tjenestelista på kontroll programmet fra Logitech på PC'en og kan styre Spotify derfra. Men på telefonen min Google Nexus 5 og nettbrettet Nexus 7 finner jeg ikke Spoify. Merkelig nok kan et album som avspilles akkurat nå dukke opp på sistnevnte.

    Jeg har prøvd å reinstallere flere ganger uten hell: Nexus'ene mine vil ikke vise Spotify i tjenestelisten.
    Fortsatt litt uklart for meg..... kommunikasjon er ikke enkelt gitt.... :)
    Det er så mange muligheter/variasjoner med Squeezeboxene at det er vanskelig å forklare problemet av og til ;)
    En liten avklaring først; bruker du kun MySqueezebox.com eller har du en LMS (Logitech Media Server) installert hjemme?
    Med "På Squeezeboxen" mener du da på displayet på selve Squeezebox Touch?
    Og med "kontrollprogrammet fra Logitech på PC'n" mener du....?... SqueezePlay eller SoftSqueeze kanskje, eller bruker du websiden? Tror nemlig ikke Logitech har et eget program for PC, men mulig jeg husker feil ?

    Og du har denne installert på Nexusene dine da eller? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.logitech.squeezeboxremote&hl=en
    Forsøkt dette?: Having trouble connecting to Squeezebox with Squeezebox Controller App - Logitech FAQ
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    På Squeezeboxen så dukker Spotify opp og kan styres derfra. Og jeg finner også Spotify under tjenestelista på kontroll programmet fra Logitech på PC'en og kan styre Spotify derfra. Men på telefonen min Google Nexus 5 og nettbrettet Nexus 7 finner jeg ikke Spoify. Merkelig nok kan et album som avspilles akkurat nå dukke opp på sistnevnte.

    Jeg har prøvd å reinstallere flere ganger uten hell: Nexus'ene mine vil ikke vise Spotify i tjenestelisten.
    Fortsatt litt uklart for meg..... kommunikasjon er ikke enkelt gitt.... :)
    Det er så mange muligheter/variasjoner med Squeezeboxene at det er vanskelig å forklare problemet av og til ;)
    En liten avklaring først; bruker du kun MySqueezebox.com eller har du en LMS (Logitech Media Server) installert hjemme?
    Med "På Squeezeboxen" mener du da på displayet på selve Squeezebox Touch?
    Og med "kontrollprogrammet fra Logitech på PC'n" mener du....?... SqueezePlay eller SoftSqueeze kanskje, eller bruker du websiden? Tror nemlig ikke Logitech har et eget program for PC, men mulig jeg husker feil ?

    Og du har denne installert på Nexusene dine da eller? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.logitech.squeezeboxremote&hl=en
    Forsøkt dette?: Having trouble connecting to Squeezebox with Squeezebox Controller App - Logitech FAQ
    Jeg bruker Logitech Media Server (LMS), og der bruker jeg fanen som åpnes i nettleseren. Med Squeezeboxen mener jeg displayet. Så bruker jeg Logitechs offisielle apper på Nexusene. I sistnevnte vil ikke Spotify vises, men det gjør den på displayet og på LMS.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    På Squeezeboxen så dukker Spotify opp og kan styres derfra. Og jeg finner også Spotify under tjenestelista på kontroll programmet fra Logitech på PC'en og kan styre Spotify derfra. Men på telefonen min Google Nexus 5 og nettbrettet Nexus 7 finner jeg ikke Spoify. Merkelig nok kan et album som avspilles akkurat nå dukke opp på sistnevnte.

    Jeg har prøvd å reinstallere flere ganger uten hell: Nexus'ene mine vil ikke vise Spotify i tjenestelisten.
    Fortsatt litt uklart for meg..... kommunikasjon er ikke enkelt gitt.... :)
    Det er så mange muligheter/variasjoner med Squeezeboxene at det er vanskelig å forklare problemet av og til ;)
    En liten avklaring først; bruker du kun MySqueezebox.com eller har du en LMS (Logitech Media Server) installert hjemme?
    Med "På Squeezeboxen" mener du da på displayet på selve Squeezebox Touch?
    Og med "kontrollprogrammet fra Logitech på PC'n" mener du....?... SqueezePlay eller SoftSqueeze kanskje, eller bruker du websiden? Tror nemlig ikke Logitech har et eget program for PC, men mulig jeg husker feil ?

    Og du har denne installert på Nexusene dine da eller? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.logitech.squeezeboxremote&hl=en
    Forsøkt dette?: Having trouble connecting to Squeezebox with Squeezebox Controller App - Logitech FAQ
    Jeg bruker Logitech Media Server (LMS), og der bruker jeg fanen som åpnes i nettleseren. Med Squeezeboxen mener jeg displayet. Så bruker jeg Logitechs offisielle apper på Nexusene. I sistnevnte vil ikke Spotify vises, men det gjør den på displayet og på LMS.
    OK da er det litt klarere.... :)
    Tror årsaken da er at Logitechs offisielle apper kommuniserer fortrinnsvis med Mysqueezebox.com og at du da må installere Spotify appen der.
    Sånn ser det ut hos meg:
    Skjermbilde.jpg

    På Touch og i nettleseren på PC snakkes det med LMS (selv om Touch også kan snakke direkte med Mysqueezebox.com hvis du velger det som library)
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det merkelige der er at jeg ikke år opp alle de der alternativene bildet ditt viser, men kun "Squeezebox Touch"...


    -Men, jeg hadde en alternativ spiller her som har vært installert før, som har et oransje ikon med "core" i tillegg på ikonet -har glemt den, men den ble installert en gang tidligere det var problemer her. Jeg måtte inn i selve nettleseren og avinstallere den, og da vips, så finner jeg Logitechs app på menyen på Nexus 5 her.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Bra det ordnet seg da.
    Oransje ikon med ordet "core" på er Triodes plug-in, så da har du tydeligvis prøvd tidligere å spille Spotify via hans plug-in på LMS. Som regel bør man da disable Logitechs egen plug-in. (Se listen over dine plug-ins under Settings ->Plugins ->Active plugins på LMS)
    Når du nå har fått Logitechs app på Nexusen vil jeg tro at den dukker opp som spiller på Mysqueezebox.com sammen med din Touch?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ja det stemmer.

    Triodes fungerte den, men når begge var installert var litt trøblete her, tydeligvis. Jeg er i alle fall fornøyd her nå, og det eneste jeg kan ønske meg for øyeblikket (unntatt at Logitech smurte til med en ny Squeezebox serie) er at Spotify øker kvaliteten på streamingen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei, er det noen som vet om jeg kan koble aktive høyttalere til min Boom?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei, er det noen som vet om jeg kan koble aktive høyttalere til min Boom?
    Rent teknisk burde det - som coolbiz sier - fungere greit å bruke hodetelefonutgangen på Boom.

    Det finnes mange nok varianter av overganger: https://www.google.no/search?q=3+5+...TEofoywPC8YC4Bg&ved=0CDEQsAQ&biw=1680&bih=890

    Hvordan det blir, rent lydmessig, med signal gjennom to volumreguleringskretser, skal ikke jeg ha sagt noe bastant om - det spørs hvilke krav og forventninger man har. Men jeg har gjort noe tilsvarende direkte ut fra en PC en gang i tiden, og det låt ikke så aller verst.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ok, takker.

    Har noen aktive høyttalere i hus som jeg må teste. (huff, slitsomt med å jobbe hjemme)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn