Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.379
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.824
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Squeezecommander er best for Android, ipeng for ios.....
    Digresjon; for iPad synes jeg squeezepad er bedre enn iPeng...
    Testa ipeng hd?? Den som er for pad.
    jeg har begge, foretrekker squeezepad med klar margin. Men ikke 8, kanskje det er close race og smak og behag da.
    Koster fryktelig lite å prøve begge og gjøre seg opp en egen mening, men jeg holder en knapp på iPeng 8
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lastet ned Squeezepad og spiser kamel. Lover veldig godt, mye schtili i grensesnittet der.

    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Testet Orange Squeezebox remote for Android litt mer idag. Og den har en haug med nye supre features som gjør at den overgår min forrige favoritt (for andorid), Squeezecommander. Squeezecommander har jo ikke blitt oppdatert på flere år, men holdt seg bra læl.

    Orange remote, som jeg bruker nå er nok mest tilpassa PAD bruk, men at man kan konfigurere menyen til venstre selv (slide meny) er helt knall!

    Noe smårusk er det altid, men den der er jaggu meg nær til å være min nye favoritt :D... Lenge siden jeg har testet Ipeng, og aldri testet Ipeng HD, som jeg også syns var veldig bra før!
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Har selv både Squeezepad og iPeng, og må si at jeg liker Squeezepad best av de to.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Lest flere som mener det. Spennende. Ikke testet Squeezepad, da jeg ikke har noe iOs utstyr.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Squeezepad og ipeng,noen som vet noen triks for att de skal laste ned alle album bildene ? fra biblioteket
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har det kommet noen ny app til Android i det siste? Squeeze Commander fungerer fint men har ikke blitt oppdatert eller kommet med ny funksjonalitet på år og dag.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    JEg har brukt Squeezecommander hele tiden så si, prøvd noen andre. Men altid gått tilbake.. Men den nyeste ifra Orange er helt kanon! Der kan du styre søk, samtidig se hva som spilles samtidig o.l.

    Samt, søk søker i hva du måtte ha av tilganger i et og samme søk: Lokale filer, Spotify og Wimp (som fungerer litt så som så på squeezebox...).
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tipset, skal sjekkes ut pronto :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Takk for tipset, skal sjekkes ut pronto :)

    Du kan også "customize" din egen "startknapp", den du slider inn ifra venstre :). Så bruker du triode Spotify, så kan du lett få den på plass der også +++.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Orange Squeeze fungerer finfint og det ser ut til at utvikleren jevnlig oppdaterer appen. Verdt hver eneste av de 33,67 kr appen koster ;) @Skorob: Hos meg dukker ikke siste søk opp i "siste søk". Har du samme problemet?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bare inne på spotify plugin. Har det fungert generelt også på squeezecommander?? :p trodde det bare var inne på triode spotify den var tilgjengelig. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har mer eller mindre konvertert til Squeezepad. Liker først og fremst hastigheten som er helt rå i forhold til iPeng. Spesielt på oppstart. Liker også det enkle designet.
    Mer "stash" og menyer oppe i dagen på iPeng, men savner dem foreløpig ikke på Squeezepad.
    Femtilapp vel spandert.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Installerte Squeezepad som et lite forsøk, og jeg tror den blir. Enklere og raskere enn iPeng, ja.

    Et annet spørsmål: Jeg har en 4TB ReadyNAS NVX som kjører LMS. Den er rask nok i mengder for å levere 16/44.1 FLAC, men når den skal starte opp en 24/96-fil hender det ganske ofte at den dropper ut etter et sekund eller så, og så må rebufre i et par sekunder før den spiller resten helt normalt. Hvis jeg restarter sangen går det helt fint.

    Er det noen som har tips til hvordan jeg kan speede opp NVX'en, eller til en raskere NAS som også kan kjøre LMS?
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Hva var det jeg sa? - squeezepad er bedre - og det er helt objektivt ;)

    Etter at min Transporter døde ut for ca. ett år siden har jeg fått tak i en ny på eBay. Denne er uten 'transnav'-hjulet i fronten.
    Er det noen som har formening om jeg kan flytte over 'hjulet' fra den gamle/defekte sånn uten videre? Jeg har ikke mottatt den
    nye enda, så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.214
    Antall liker
    4.835
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det vil forundre meg mye dersom du ikke kan transplantere hjulet fra den gamle.
     

    RoyVidar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    54
    Sted
    Sandefjord
    Jeg mente å ha lest at grunnen til SE-modellen var at en underleverandør ikke kunne levere mer, men også at "det som er på innsiden" fremdeles er inntakt.

    Etter litt googling fant jeg noe
    What is a Transporter SE?

    Etter mye diskusjon om hvorvidt man bruker denna knotten eller ikke, via en del andre temaer, ender vi på side 8

    What is a Transporter SE? - Page 8

    hvor det hevdes at den originale mekanismen bak knotten fremdeles er der, med kommentaren "Looks a little strange, yeah. It probably has to be there or the firmware won't work properly." fra en av deltakerne.

    Så det ser ut til at det burde kunne være muligheter - uten at jeg tør garantere noe som helst :)
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Da er Transporter ankommet fra US :)
    Den manglet både hjulet og selve mekanismen inni. Fikk byttet om fra den gamle og alt funker helt fint! Godt å ha Transporter på plass igjen.

    Da har jeg to Classic, en Duet og en Touch i reserve ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da er Transporter ankommet fra US :)
    Den manglet både hjulet og selve mekanismen inni. Fikk byttet om fra den gamle og alt funker helt fint! Godt å ha Transporter på plass igjen.

    Da har jeg to Classic, en Duet og en Touch i reserve ;)
    Hm... Da ligger jeg litt etter, ser jeg. Har en Classic og en Duet i reserve - det er alt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Funker jo like godt med en billig vifteløs PC nå :D. koster jo ca 1500kr for en komplett av dem nå :D. Tester det nå, og det funker fjell!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilken vifteløs pc? Er litt lei vifta på min gamle laptop
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da er Transporter ankommet fra US :)
    Den manglet både hjulet og selve mekanismen inni. Fikk byttet om fra den gamle og alt funker helt fint! Godt å ha Transporter på plass igjen.

    Da har jeg to Classic, en Duet og en Touch i reserve ;)
    Bra det løste seg. Jeg har fundert på å hamstre en reserve-Transporter, jeg også, så det er bra å vite at kontrollhjulet kan transplanteres.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvilken vifteløs pc? Er litt lei vifta på min gamle laptop
    Sjekk ut den billigste gigabyte briX. Men du får også vifteløs j1900pc'er også. :) selv har jeg brix j1900, trodde den var vifteløs, men hører den knapt. Men som skrevet. Det finnes vifteløs vifteløse j1900.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har hatt en Duet nå i en drøy uke. Wimp har fungert sømløst frem til i dag, plutselig har den begynt og på "Parse fail" innimellom, og hver gang jeg trykker play på den første sangen i en playlist eller ett album så skipper den nedover med feilmeldinger av ymse slag før den starter og spille feks nr.7 eller feks nr.12.
    Noen råd? Jeg er SÅ nær og kaste driten langt pokker i vold nå, har restartet alt flere ganger, og avinstallert og installert wimp igjen flere ganger.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har alle versjonene i squeezebox-familien. Den som tuller aller mest er Duet i trådløs modus.
    Når jeg kabler den fungerer allt fint. Vet ikke om dette er overførbart til deg, men er jo verdt et forsøk hvis du har mulighet.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg har alle versjonene i squeezebox-familien. Den som tuller aller mest er Duet i trådløs modus.
    Når jeg kabler den fungerer allt fint. Vet ikke om dette er overførbart til deg, men er jo verdt et forsøk hvis du har mulighet.
    Har desverre ingen mulighet for og kjøre kablet da det ikke lar seg overføre til stereoannlegget.
    Men, det gjelder kun i WIMP. Nettradio fungerer sømløst fortsatt.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Ok, sjekket/endret versjon på Duet og LMS? Har du andre squeezebox-enheter som fungerer fint?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ok, sjekket/endret versjon på Duet og LMS? Har du andre squeezebox-enheter som fungerer fint?
    Har ikke endret noe nei, kom hjem i kveld, fyrte opp annlegget og da var det blitt sånn som beskrevet.
    Nei har kun denne Duet´en, kjøpte den for en uke siden pga alt skrytet. Og jeg var kjempeimponert av Wimp frem til i kveld ;)
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke Wimp lengre, men det har skjedd lignende på Spotify en sjelden gang. Da har det ligget
    lokalt hos Spotify eller så har det hjulpet å restarte LMS server.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tidvis har jeg opplevd samme problemet med Wimp. Det som fungerer best hos meg er en restart av pcen der LMS kjører. En restart av kun LMS funker ofte ikke
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Fikk en PM om at det skrives om problemer med Wimp flere plasser akkurat i kveld, så jeg krysser fingrene for at det fungerer bra imorgen igjen. Radio i kveld.

    Når man først har deres oppmerksomhet, all min musikk er rippet i Apple Lossless, dette spiller Duet lett av. MEN, jeg må inn i mappene og fysisk bla nedover for og finne rett artist, deretter album og så låt.
    På "Artister", "Album" osv er det bare "tomt". What gives?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Muligens urelatert men jeg sliter med å spille musikk på wimp i dag også, rett i mac-en. Får mye "album ikke tilgjengelig", selv om jeg allerede har spilt en låt fra plata.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn