Eller all bombing av sivile områder, uansett hvor.
Enig, OT, bør kanskje flyttes til russertrådenLitt OT etter hvert?
Det var jo en del negative reaksjoner da Kreml bombet regjeringsbygget i Kiev, så jeg tror ikke at å bombe Kreml vil være lurt.
Ukraina må bruke ressursene sine på å gjøre daglilivet vanskelig forden jevne russer. Ingen bensin å få kjøpt (i tillegg til at det militæret ikke har drivstoff til sin transport), ingen oppvarming når det blir kaldt, dårlig med vann etc... Å bombe sivile mål vil være et feilgrep.
"..barn og ungdom i russland nå i stor stil fores med proganda og et budskap om at dem må være forberedt på å gå i krig for å forsvare russland mot et aggresivt vesten."Det jeg ikke liker at barn og ungdom i russland nå i stor stil fores med proganda og et budskap om at dem må være forberedt på å gå i krig for å forsvare russland mot et aggresivt vesten.
Og det at våpenfabrikkene går 24/7.
Russland har ikke kapasiteter pr i dag til en krig mot Nato. Men ting kan utvikle seg raskt, og hva med et USA og Kina som snart kan være i en vepnet konflikt?
det er nok ikke intakt, men i nord opprettholder de nok et godt nivå
7.4 ForsvarSorry. Eg burde ha svart ordentleg. Det var berre artig fordi det var ope mål.
Sp er det typiske heimevernspartiet, og MDG det typisk motsette. Det betyr ikkje alltid at Sp-arar er best på forsvarspolitikk, men det er ikkje tvil i mi sjel om at den typiske Sp-veljaren vil ha det eg trur eg gode soldateigenskapar.
At ved forsvaret er liksom motsatsen til den typiske MDG-ar.
Dette er nok ikke noe nytt. De har drevet med slike ting i maaange år!Det jeg ikke liker at barn og ungdom i russland nå i stor stil fores med proganda og et budskap om at dem må være forberedt på å gå i krig for å forsvare russland mot et aggresivt vesten.
Og det at våpenfabrikkene går 24/7.
Russland har ikke kapasiteter pr i dag til en krig mot Nato. Men ting kan utvikle seg raskt, og hva med et USA og Kina som snart kan være i en vepnet konflikt?
MDG har ikkje markert seg som eit forsvarsfiendeleg parti, berre for å ha sagt det. Kommentaren gjekk heller meir på den (stereo)typiske MDG-aren vs. den stereotypiske Sp-aren. Som, igjen, ikkje nødvendigvis vil ha så mykje å seia dersom det verkeleg skulle smella.7.4 Forsvar
De Grønne vil:
Ja, men har intensivert propagandaen. Dette skulle også virke som et «riset bak speilet» til vestlige politikere som støtter Ukraina med våpen.Dette er nok ikke noe nytt. De har drevet med slike ting i maaange år!
Da har du ikke fulgt med i timen. Her er deres siste bidrag. Samme kanonfamilie som sitter på de Gepardsystemene de har levert tidligere. Svært kosteffektive kortholdssystem mot "alle slags ting i luften"- .Men hvor blir det av Tysklands bidrag i denne krigen? Ble det ikke sagt at de skulle levere uten store ord, men jeg klarer ikke se at det er levert noe som helst?
Legger ved en link til en undersøkelse om oppslutningen om Forsvaret. Den er generelt høy, en SV og MDG svarer gjennomgående lavere enn andre partier om oppslutning.MDG har ikkje markert seg som eit forsvarsfiendeleg parti, berre for å ha sagt det. Kommentaren gjekk heller meir på den (stereo)typiske MDG-aren vs. den stereotypiske Sp-aren. Som, igjen, ikkje nødvendigvis vil ha så mykje å seia dersom det verkeleg skulle smella.
Men skulle de ikke også få Taurus....inn bakvegen?Da har du ikke fulgt med i timen. Her er deres siste bidrag. Samme kanonfamilie som sitter på de Gepardsystemene de har levert tidligere. Svært kosteffektive kortholdssystem mot "alle slags ting i luften"- .
Og Russland betaler for det - eeehaaw :
".....in a contract financed by an EU country using proceeds from frozen Russian assets."
Vis vedlegget 1152400
Ukraine to get air defense systems on Leopard chassis
Det har lobbet en del granater siden 2022. Det kunne vært interessant med et oppdatert bilde.Legger ved en link til en undersøkelse om oppslutningen om Forsvaret. Den er generelt høy, en SV og MDG svarer gjennomgående lavere enn andre partier om oppslutning.
Tyskland signerte en pakke på 5 mrd € til Ukraina 28.mai i år. Men ingen Taurus.Hva man sier man skal levere, og hva man faktisk leverer er på ingen måte det samme.
Det gjelder ikke bare for tyskerne forsåvidt, men slik jeg har fått inntrykk av det, så er det de som har vært den største proppen i systemet.
Tyskland har vel levert mest etter USA:Men hvor blir det av Tysklands bidrag i denne krigen? Ble det ikke sagt at de skulle levere uten store ord, men jeg klarer ikke se at det er levert noe som helst?