Litt OT etter hvert?
Det var jo en del negative reaksjoner da Kreml bombet regjeringsbygget i Kiev, så jeg tror ikke at å bombe Kreml vil være lurt.
Ukraina må bruke ressursene sine på å gjøre daglilivet vanskelig forden jevne russer. Ingen bensin å få kjøpt (i tillegg til at det militæret ikke har drivstoff til sin transport), ingen oppvarming når det blir kaldt, dårlig med vann etc... Å bombe sivile mål vil være et feilgrep.
Enig, OT, bør kanskje flyttes til russertråden
Likefullt,
var det russiske negative reaksjoner da de bombet Kiev? Hvis ja så er det meget interessant. Hvis nei så har det intet å si, dvs at vestens og andre lands negative reaksjoner skal tas hensyn til når det gjelder hva man gjør i krigens effekt? Sjekk Gaza, der har man det ultimate beviset. Hvorfor holde igjen?
Sivile mål? Når man gjør dagliglivet vanskelig er man jo inne på sivile, men også, militære mål, slik som f.eks. sykehus, veier, energianlegg, tog, fly, .. ja lista blir lang.
Heter alle nå plutselig Biden?
Biden et al hadde, og for alt jeg vet har, angst for russernes reaksjoner ift vestens mottiltak. Det har vi visst i dag også. Russerne kaller inne 150 000 til førstegangstjeneste og vil gjøre det samme neste år, året etter der osv, og kanskje også øke, ta inn flere fra NK. Tror man at de gjør dette for å øve fredfylt inne i skogene?
Hvilke tiltak gjør vi, Europa?
nei ta ut det man kan, jeg tror ikke et sekund Europa, eks Ukraina, vil klare å stå i en lang utmattende mer eller mindre konvensjonell krig mot russerne. Til det er det for mange Orbane, Fidel, LePen osv osv som bare tenker på «folk flests» beste og vil gi opp dagen etter.
Fordi 80% av folket egentlig ikke bryr seg, slik man ser i usa.
Hvem fra Østlandet reiser frivillig opp til Finnmark for å ligge i ei skyttergrav omsvermet av droner?
Hvem fra Sørlandet reiser opp til Narvik for å beskytte havnen, toglinjene slik at Finnlenderne og Svenskene kan få inn etterforsyning?
For ikke å snakke om i et fartøy for å, så og si, mer eller mindre, forgjeves, vokte på de nasjonale pengebingene?
Eller kraft og nettanlegg?