Komponenten skrev:
Latterliggjør du ingen Deph, hva i alle dager er det du driver med da?
Jeg latterliggjør gjerne. Men det er hverken Snåsamannen eller hans kunder jeg latterliggjør, men alle dem som totalt ukritisk hopper på hva som helst av alternative behandlingsformer kun på bakgrunn av historier og anekdoter og som overhodet ikke ser nytten eller nødvendigheten av ordentlig dokumentasjon.
Hvorfor snakker du om Hjemmet, kvinnepressen og lignende på den måten du gjør i denne diskusjonen, hva har det med dette og gjøre, om ikke du er nedlatende så vet ikke jeg hva nedlatende er.
Fordi disse bladene er fulle av historier om mirakelmenn og mirakelkurer, om synske og om tåredryppende historier "fra virkeligheten" og at det også er her slike historier hører hjemme og ikke i fagjournaler så lenge det ikke stilles noe krav til seriøsitet og dokumentasjon.
Ja jeg er nedlatende mot dem som driver slik bullshit som vist i videoen over. Om snåsamannen hører til i denne kategorien eller ikke tar jeg ikke stilling til så lenge det ikke er noen andre krav til dokumentasjon av sliek evner enn søte historier. Jeg har ikke så all verdens tolmodighet med svindel, religion og generel bullshit kanskje, og er i allefall ikke redd for å si ifra når radaren blinker. Noen ganger er det kanskej falsk alarm, men stor sett ikke.
Hvem sier at healere ikke vil la seg undersøke og forskes på? Er det de som ikke vil, eller er det forskere som ikke vil jobbe med dette? Nå skal det faktisk jobbes med forskning på dette så vidt jeg skjønte, det forskes visst på slikt i Tromsø. Og Snåsamannen må jo være et ypperlig forskningsobjekt
Flott det. Da er vi på rikig vei.
Hvem sier at han er en trollmann, og hvor har du det fra at det er lite som skal til før folk lar seg rive med? Han er ingen trollmann, men har tydeligvis en del evner som ikke er vanlig, og de 50 000 +++ han har hjulpet er vel ikke akkurat lite i mitt univers
Hva han skal tiluleres med er vel litt kulturelt betinget. Folk med "overnaturlige evner" eller "magiske evner" etc. kalles gjerne trollmenn, hekser, prester eller heksedoktorer. Jeg betviler ikke et øyeblikk på at mannen har hjulpet og gledet mange, fint og flott det. Men hvorfor kommer du med historier om "synske" koner og slikt da hvis du ikke liker sammenligningen min med slike tullinger?
Tror du på det du blir fortalt på nyhetene Deph? Du kan da ikke det, det er jo bare historier du ikke har mulighet til å sjekke om stemmer. Hvorfor skal man i noen tilfeller ha så stor tiltro til andres opplevelser, men i andre skal man ikke ha tiltro i det hele tatt, uansett hvor mange som forteller det samme.
det stilles større krav til medisinsk og vitenskapelig dokumentasjon enn at noen har lest opp noe i en nyhetssending. Nei, man kan ikke stole mye på slikt, og de er ofte full av feil, forvregninger og er like gjerne ren propaganda som ekte nyheter. Det er derfor man ikek kan forholde seg til slikt i forskningssammenheng generelt, og innen medisinen generelt.
Wogt, Honkeys sønn ble frisk fra en kronisk sykdom, det kan bevises vitenskapelig, utallige av Snåsamannens pasienter er blitt friske, blinde har fått igjen synet osv. osv,
Jeg har ingen problemer med at Honkey sønn er bedre nå enn han var tidligere. At blinde får synet tilbake, lamme begynner å løpe og de døde gjenoppstår vil jeg derimot påstå er rent sludder og vås. Send mannen på besøk til blindeforbundet da. Kommer den gjengen ut fra er slikt møte som seende mennesker så skal jeg heller holde kjeft.
og ikke tar han betalt for dette heller, mener du seriøst at den slags skal forbys?
Nei på ingen måte, hvorfor tror du det? Så lange mange har glede og nytte av slike folk er det jo et fint tilbud det. Om de tar betalt eller ikke sier jo forøvrig ingenting om virkningsgraden heller. Så lange det virker og folk blir friske eller lykkeligere så er det vel ingen problemer å ta betalt for det vel? Hva er vel viktigere enn ens egen helse og velbehag..
At vitenskapen ikke kjenner svaret på alt ennå er da ikke bevis for noe som helst.
Det er da ingen som har hevdet heller. Men bevisbyrden ligger på dem som kommer med en påstand, ikke på alle de andre som skal motbevise påstander.
Er man rasshøl om man bruker store deler av livet på å hjelpe andre uten betaling? Skjerp deg!
Leser du kun dine egne innlegg? Jeg har da gang på gang presiert at jeg synes mannen er både sympatisk og trivelig og at han hjelper og gleder mange, Ikke min definisjon av et rasshøl det.
At du ikke får sett filmen er sikkert noen ånder som ikke ønsker at du skal endre syn Deph, må være noe mystisk med dette siden andre får det til uten problem, det er nok dine ånder som ikke vil at du skal gå over til å tro på andre ånder, du er tross alt en av deres mest trofaste tilhengere vet du
Du kaller meg med andre ord en løgner når jeg forteller at jeg har problemer med NRK sine nettvideoer?