- Ble medlem
- 14.02.2002
- Antall liker
- 0
Hva som kan forventes at en healer skal ta i betaling er jo et interessant tema. Det har vært tatt opp tidligere i denne tråden og det virker som mange mener at en healer er svindler og bedrager hvis han eller hun forlanger et honorar for å foreta en healing. Det er på denne bakgrunnen jeg tok med det å jobbe gratis som et eksempel på en seriøs healer.Gjestemedlem skrev:Det er nok de aller fleste som opererer i dette markedet. Mangel på selvtillitt, selvkritiske evner og generelt magemål omkring sine ferdigheter ser ikke ut til å være særlig utbredt.Unplugged skrev:Selvsagt finnes det useriøse aktører, men jeg tror det er langt fler som er seriøse enn det man ofte får inntrykk av. Hvordan kjenner man igjen en seriøs healer? Det er noen kjennetegn:
- De er trygge på sine egne evner
Jeg kjenner til mange healere som ikke passer til din beskrivelse. Jeg glemte et punkt som er viktig sammen med det å være trygg på sine evner: Å være ydmyk i forhold til dem.
Deres markedsføring enten direkte eller indirekte og fortellinger om forundelige lidelser de har kurert er jo akkurat å love i ganske sterke ordelag, faktisk mye sterkere enn ordentlige leger gjør. De fleste som henfaller til slike har nok en sterk forventning om at de skal bli frisk, kurert og ungdommelig sprek igjen. Kreft, lam, blind, død? Ingen hindring, hvis det ikke skjer noe er det deg det er noe galt med som ikke er sterk nok i troen eller har et "åpent nok sinn". Enhver negativ tilbakemelding vil jo ba bare bekrefte at det er noe galt med deg som ikke er mottakelig for helbredelsen, da har du et lukket sinn (en sinnslidelse mon?), ikke verdig nok (en synder som skal ende i fortapelsen?), så bedre da å kjenne ekstra godt etter og se om det ikke finnes noe som nå er blitt bedre ,eller eventuelt finne på et eller annet som du nå er kurert for fremfor å pådra deg slik negativ oppmerksomhet og påfølgende mistroiskhet fra omgivelsene.- De lover ikke noe som helst
Det er ikke uvanlig i arbeidslivet at man markedsfører seg. Det å markedsføre seg er ikke det samme som å love noe som helst. Markedsføring er tiltrekning. Når folk ringer for å bestille time, og før en healing eventuelt starter, er det viktig å sørge for at kunden/pasienten er klar over at det ikke finnes noen garantier, og at hvis man ønsker å bli helbredet fra for eksempel kreft, bør man definitivt følge det legen ber om. Healing kan muligens virke lindrende der og da, men det er uhyre sjelden at healing kan helbrede kreft, selv om det finnes slike tilfeller. Dette gjelder de fleste sykdommer. Ønsker du å bli kvitt en sykdom følger du rådene til legen din, først og fremst. En healer som påstår noe annet, og markedsfører noe annet, er definitivt useriøs.
Kan hende noen tenker som du beskriver over, men jeg tror de blir færre. Tror det er fler og fler som har dannet seg et realistisk bilde av hva en healer kan og ikke kan.
Ja det er nok i aller høyeste grad påkrevd om man skal forvente noe som helst av positive "resultater" av slike seanser.- Den som skal bli healet blir bedt om å ha et åpent sinn
Et åpent sinn forsterker resultatet, et lukket sinn er en begrensende faktor, selv om healing kan finne sted likevel. Og beklager å måtte si det, Gjestemedlem, men det er ikke uvanlig at resultater oppnås etter en healingseanse, men det er ikke sikkert man får det resultatet man ønsker seg. Det nytter ikke å gå til en healing og spørre om healeren kan heale vekk feks ryggsmerter som man har hatt i en årrekke, uten at legene har kunnet gjøre noe med det.
Det er jo enestående som bransje at det forventes at man skal måtte jobbe gratis for å bli tatt seriøst. Det er jo også en noe smålig og merkelig holdning til folk at man ikke er villig til å betale hvis effekten er så til de grader fantastiske og mirakuløs som det berettes om. Hvem andre forlanger man av eller forventer man skal jobbe gratis for en? Kanskje ikke så rart at resultatene er så overdrevent postitive da, hvis man bruker slik omtale som alternativ betalingsform.- De jobber gratis, eller tar et lite honorar.
Her er jeg enig med deg langt på vei, da jeg mener at det er en selvfølge at en healer kan forlange betaling på lik linje med hvem som helst annen yrkesgruppe. Snåsamannen får jo gjøre som han vil, men det er faktisk ikke noe galt i å forsøke å leve av healing. Som sagt har jeg en venn som gjør det, og det er ikke noe attraktivt yrke, han er avhengig av annen inntekt for å få hjulene til å gå rundt.