Ny Utviklingstråd: Sigberg Audio MANTA Aktive kardioide høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 1637494165157.png


    Det er tid for en ny prototype / utviklingstråd!

    Takk til alle som fulgte de forrige trådene (10D subwoofer & SBS.1 aktive høyttalere). Begge disse produktene er jo nå kommersialisert og tilgjengelig for salg fra våre websider. :)

    Vårt neste prosjekt er Sigberg Audio MANTA.1 aktive høyttalere! Før vi dykker ned i detaljene, la oss kjapt sammenligne den med vår nåværende SBS.1 høyttalere, da det er flere likheter. Det første man kanskje legger merke til er at begge har ".1" på slutten av navnet. Dette indikerer for begge at de er designet for å spille med en subwoofer. MANTA.1 vil rulle av ved 90hz (foreløpige spesifikasjoner) på samme måte som SBS.1. Begge høyttalerne vil også dele den samme 5.5" coaxdriveren. For de som er interessert i historien og tankene bak SBS.1, så har vi nylig skrevet en artikkel om dette (engelsk).

    Men hva er nytt og annerledes med MANTA.1?
    • MANTA.1 er vesentlig større. Foreløpige dimensjoner: 35x60x35cm.
    • Det vil dermed bli en "stor bokhyllehøyttaler", størrelsen er ganske lik JBL L-100 Classic (spesialdesignede stativ blir trolig også tilgjengelig).
    • I bassen sitter det et kraftig 12" element, hvilket innebærer godt over dobbelt så mye membranareal (729cm^2 vs 308cm^2) dedikert til midbass!
    • SBS.1 er et 2.5-veis design, mens MANTA.1 blir 3-veis.
    • MANTA.1 har dobbelt så kraftig forsterker sammenlignet med SBS.1
    • Det øvre kammeret hvor coaxen bor har tre åpninger på hver side, hensikten med dette er bedre kontroll over direktiviteten (godt norsk ord?) til høyttaleren.

    Dynamikk og uanstrengt gjengivelse ved realistiske lyttenivå
    Våre nåværende SBS.1 aktive høyttalere spiller mer enn høyt nok for de fleste formål og rom. De er presise, punchy og spiller høyere enn stort sett alt annet av tilsvarende størrelse uten hørbar kompresjon. Men noen ønsker ikke bare høy, men H Ø Y lyd - og noen har selvsagt også ganske store rom de ønsker å fylle. MANTA.1 vil videreføre fokuset på dynamikk og lydtrykk og dra det enda mye lenger. Midbasskapasiteten er over dobbelt så høy som SBS.1: Vi snakker altså om en dedikert 12" driver kun for midbassen! 12" elementet har dermed, i likhet med midbassen i SBS.1, et stivt oppheng optimalisert for bass og midbass snarere enn dypbass. Og selv om den samme coaxen benyttes, er det nå et 3-veis design. Det betyr at også den vil få vesentlig høyere ytelse. Alle disse endringene fører naturligvis også til lavere forvrengning ved alle lyttenivå.

    Utvidet direktivitet
    Med det forslåtte designet (med forbehold om at dette endres underveis) vil ikke høyttaleren være et fullt kardioidedesign, siden det nedre kammeret hvor tolvtommeren sitter er et tradisjonelt lukket kammer. Så målet er bedre kontroll på direktiviteten enn en tradisjonell høyttaler, men effekten vil ikke fungere like lavt i frekvens som f.eks på DutchDutch 8C.
    EDIT 2021-12-16: Designet er nå justert så det er porter i begge kammere, og kardioideeffekt ned til 100hz.

    Vi har allerede en fungerende prototype, men det er fortsatt svært tidlig i utviklingsprosessen. Det vil kreve tid og mye eksperimentering før vi vet hvor bra dette fungerer. Det jeg kan si allerede er at lyden er, vel, annerledes. Stemmegjengivelse tegner til å bli en spesiell styrke. Presisjon og evnen til pinpointing og plassering i lydbildet samt troverdigheten av stereoeffekter høres også svært lovende ut.

    Hva skjer nå?
    På samme måte som med våre øvrige produkter, så kommer vi til å dele bilder av prototypene og testing av disse, måleresultater, designvalg og mye mer! De første prototypene er som sagt allerede oppe og spiller musikk, så mer informasjon og oppdateringer kommer snart. Heng på! :)
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja, det er mange teorier og meninger om OB og kardioide på den store weben. Men færre håndfaste resultater å vise til i nevnte kategorier.

    Nu for tiden leker jeg med SLOB (slot loaded open baffel) for nedre mellomtone gjengivelse.
    100-800 Hz.

    En del utfordringer, ja. Men det bør det jo være om man skal komme noen vei. Vi gir ikke opp på første forsøk... gjør vi vel?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.226
    Sted
    Østfold
    SLOB til litt høyere frekvenser bør gjøres med en viss forsiktighet. Det er ting som tyder på at SLOB kan gi en bak/frem kardioide, noe man definitivt ikke ønsker i nedre mellomtone.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Passiv versjon? Har dette virkelig ikke vært tatt opp, skummet lett gjennom tråden. Jeg kan ikke være den eneste som av flere grunner, bl.a ukjente latency verdier (problem i et multikanal oppsett), vil velge forsterker selv.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Passiv versjon? Har dette virkelig ikke vært tatt opp, skummet lett gjennom tråden. Jeg kan ikke være den eneste som av flere grunner, bl.a ukjente latency verdier (problem i et multikanal oppsett), vil velge forsterker selv.
    Latencyverdier er ikke ukjente, de er 0.35ms på analoginngang og 1.8ms på digitalinngang.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Passiv versjon? Har dette virkelig ikke vært tatt opp, skummet lett gjennom tråden. Jeg kan ikke være den eneste som av flere grunner, bl.a ukjente latency verdier (problem i et multikanal oppsett), vil velge forsterker selv.
    Siden du tar det opp, så må jeg vel nesten også få kommentere at en passiv versjon av disse høyttalerne ville vært ubetinget dårligere uansett hvilken effektforsterker du koblet på, så det er jo ikke så veldig attraktivt å tilby. Et ønske om en passiv utgave kan jeg ikke se har så mange andre argumenter enn at man synes det er morsomt å ha en separat effektforsterker som man kan bytte ut når man får lyst. Det er selvsagt en ærlig sak, men best lyd blir det med den aktive utgaven. :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Siden du tar det opp, så må jeg vel nesten også få kommentere at en passiv versjon av disse høyttalerne ville vært ubetinget dårligere uansett hvilken effektforsterker du koblet på, så det er jo ikke så veldig attraktivt å tilby. Et ønske om en passiv utgave kan jeg ikke se har så mange andre argumenter enn at man synes det er morsomt å ha en separat effektforsterker som man kan bytte ut når man får lyst. Det er selvsagt en ærlig sak, men best lyd blir det med den aktive utgaven. :)
    Har klokketro på dette du sier om aktive høyttalere - «belær» folk om dette under messa - som mitt velmente råd. Her har du vært banebrytende, så tal ut med selvtillit omkring dette (y)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Siden du tar det opp, så må jeg vel nesten også få kommentere at en passiv versjon av disse høyttalerne ville vært ubetinget dårligere uansett hvilken effektforsterker du koblet på, så det er jo ikke så veldig attraktivt å tilby. Et ønske om en passiv utgave kan jeg ikke se har så mange andre argumenter enn at man synes det er morsomt å ha en separat effektforsterker som man kan bytte ut når man får lyst. Det er selvsagt en ærlig sak, men best lyd blir det med den aktive utgaven. :)
    Fordi den deles aktivt/elektronisk og er uten passive komponenter, eller fordi du mener klasse D er overlegent? Eller kanskje begge deler? Personlig har jeg bare testet en klasse D amp på høyttalere hjemme, en forholdsvis kostbar sak. Det spilte tynt og sterilt. Ble dessverre litt skeptisk etter den opplevelsen. Men jeg er åpen for å endre mening, kan jo være mange årsaker til den opplevelsen jeg hadde. Til subwoofere har jeg bare gode erfaringer med klasse D.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fordi den deles aktivt/elektronisk og er uten passive komponenter, eller fordi du mener klasse D er overlegent? Eller kanskje begge deler? Personlig har jeg bare testet en klasse D amp på høyttalere hjemme, en forholdsvis kostbar sak. Det spilte tynt og sterilt. Ble dessverre litt skeptisk etter den opplevelsen. Men jeg er åpen for å endre mening, kan jo være mange årsaker til den opplevelsen jeg hadde. Til subwoofere har jeg bare gode erfaringer med klasse D.
    Har ikke så mye med forsterkertopologi å gjøre, men at deleingen osv gjøres i det digitale domenet og man har friheter til å gjøre mer der som designer enn med et passivt delefilter.

    Det er det som er bedre med aktive og framtiden..
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Fordi den deles aktivt/elektronisk og er uten passive komponenter, eller fordi du mener klasse D er overlegent? Eller kanskje begge deler? Personlig har jeg bare testet en klasse D amp på høyttalere hjemme, en forholdsvis kostbar sak. Det spilte tynt og sterilt. Ble dessverre litt skeptisk etter den opplevelsen. Men jeg er åpen for å endre mening, kan jo være mange årsaker til den opplevelsen jeg hadde. Til subwoofere har jeg bare gode erfaringer med klasse D.
    Fordi den deles aktivt og gjennom dette har tilgang til langt høyere presisjon og også annen type korreksjon, er uten passive komponenter og har individuelle forsterkermoduler til hvert element. Alt dette øker også følsomheten.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Dette er et aktivt oppsett med DSP som påvirker lyden mer enn småjustering med forskjellige forsterker typer eller kabler med forskjellig dempingsegenskaper.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Og det er ellers ingenting tynt eller sterilt over lyden på dette oppsettet. 🤓
    Tipper du kommer til å ha full brakke i Horten, mange med rynker i panna etter endt lytting over at nettopp innbygningsforsterkere spiller bra & vel så det 🔊 🔊
    Fete amper er stas, men aktive høyttalere er fremtiden enten man måtte like eller ikke like det :ROFLMAO:
    Six-pack, forresten, på at Mantra blir en av messa store positive snakkiser (du trenger ikke vedde i mot) :cool:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er usikker på om jeg har skrevet så mye om HVORFOR jeg lager Manta, og det er så klart sammensatte årsaker til det. Men en av grunnene ble jeg minnet på i går, etter å ha satt opp SBS.1 og Inkognito 10 sammen med den nye Antimode X2.

    Manta blir blant annet laget for å skape oppmerksomhet. Ikke bare om seg selv, men om merket, og produktene forøvrig, og for å understreke hva som bor i dem. Når man ser SBS.1 er det å lett å tenke "kjedelig stativhøyttaler". Og det er forståelig, det er jo litt med vilje at de er designet slik også, for at de ikke skal gjøre så mye ut av seg i stua. Og for at de i kombinasjon med subwoofer kan gi stor lyd uten at det tar mye visuell plass. Men når man ser på utseende og størrelse er de lett å undervurdere. Når man ikke forstår hvor mye ekstra dynamikk som bor i en 2.5-veis som er designet for ikke å spille bass sammenlignet med en tradisjonell 2-veis. For å fritt sitere @Snickers-is, det ser på overflaten ganske likt ut, men de spiller ikke samme idrett.

    Men når man både er ny produsent og lager et litt anonymt produkt, er det lett å bli undervurdert. Derfor kom tanken om å lage en høyttaler som var "over the top" på mer enn en måte. Noe med høy lydkvalitet, tydelig design, unike løsninger og med en midbassytelse som er helt tullete høy. På mange måter det motsatte av SBS.1 er det lett å tenke. Men egentlig ikke.

    For da kommer vi til det jeg ble minnet om da jeg fyrte opp SBS.1 sammen med X2 i går: Nemlig det faktum er at du får VELDIG mye av ytelsen til Manta i SBS.1. Tonaliteten, soundet og lydkvaliteten er umiddelbart gjenkjennelig. Coaxen er den samme, designkriteriene og designmålene er langt på vei de samme. Fokuset på midbasskapasiteten er tilstede i begge. SBS.1 låter rett og slett veldig, veldig bra! :love:

    Jeg håper selvsagt mange kjøper Manta, men jeg håper også det blir en trickle down effekt ved at man kanskje ikke har råd til Manta, eller ønsker seg noe litt mer nedtonet, men da ikke lenger kan undervurdere SBS.1 like lett. Istedenfor å se SBS.1 og tenke "De anonyme greiene der kan umulig være noe særlig", håper jeg at etterhvert som Manta får litt blest, at man heller tenker "Hei, er ikke det samme produsent som Manta? Nå ble jeg nysgjerrig!" :geek: Så vil tiden vise om det lykkes!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Jeg ble ikke mindre nysgjerrig nå....:p
    All mulig hell og lykke på veien videre.. om jeg orker og kjøre i 15 minutter, så kanskje jeg tar turen til messa ;)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble ikke mindre nysgjerrig nå....:p
    All mulig hell og lykke på veien videre.. om jeg orker og kjøre i 15 minutter, så kanskje jeg tar turen til messa ;)
    Tusen takk for det! Planen var opprinnelig å spille kun på Manta på messen i år, men vurderer nå å forsøke å få satt opp to parallelle oppsett hvor vi kan veksle mellom Manta og SBS.1 hvis rom og andre omstendigheter tillater det, så da er det teoretisk mulighet for å låne øre til begge i løpet av messen. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Veien fra idé til ferdig utviklet høyttaler er ikke så veldig enkel eller rett, men snarere lang og snirklete. Og det er jo masse styr utenom selve høyttaleren også. Emballasje, bruksanvisninger, tilbehør, stativer og/eller braketter og hva det måtte være.

    Case in point: De siste månedene har jeg gått og grublet på design på høyttalerstativ til Manta. Jeg har jo prototypestativer som er laget spesielt for høyttaleren, men de ender trolig ikke helt slik. Alternativt design ble tatt frem, og jeg fikk endelig en ferdig prototype i dag, i 5mm pulverlakkert stål. Ekstremt tunge og solide, kunne sikkert slått inn en murvegg med dem. Og i seg selv veldig fine, men i praksis ble de altfor spinkle i forhold til det voldsomme utseendet på Manta. Så dette funker ikke i det hele tatt slik jeg ser det. Kunne kaanskje fungert med bredere fot og også dobbelt så bred stang opp, men litt usikker på hele konseptet med kun én søyle opp. :unsure:

    Foten skal også ha føtter under seg så den ville fått en illusjon av tykkelse da, men uansett. Frem og tilbake er like langt. 😅 Tilbake til tankeboksen og tegnebrettet.

    1663516538214.png
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    Her er jeg helt enig, de ble puslete. Liker litt solide stativer.

    Kan låne min på messa om det er nødvendig. De har en høyde på 37 cm(+gummiputer) og topplate på 24x30cm. bunnplate er 33x 29cm. Vekt: 26kg Viktig at det ikke ser pinglete ut;)
    20220918_181846.jpg
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Spinkelt er schtøggt, men de trenger ikke være helt så monumentale heller; da tar de bare over hele designet.

    Hvis jeg skulle kjøpt mantaen over så ville jeg gjerne hatt den på et stativ som ligner de som kommer med Wharfedale Linton.

    LintonResized_2048x.jpg


    6446250_rd.jpg
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Bare for å gi deg en ide, hva med føtter laget med rør sveiset sammen alla rammen på en Ducati.
    1663524457025.png
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    ☝☝☝

    Evt lave, tilbakelente ala jbl.
    Vis vedlegget 850193
    Ja, dagens prototyper er jo slike (dog ikke så lave). Det litt upraktiske er at det er sveiset i ett stykke, så det er ikke spesielt fraktvennlig. Kan mao ikke flatpakkes, så det funker ikke. :)

    1663525708852.png


    @1/2 Tam - tjo, måtte være skrudd på noe vis så det kan flatpakkes i så fall.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg liker tynt men med fire bein. Slik JMM foreslår lenger oppe eller som Epos ES-14.
    Ja, jeg heller mot noe slikt nå, ala det @JMM postet, trolig uten tredetaljer da men. Det finnes jo lignende ting standard men med litt små plater, så mulig jeg kan få en produsent til å lage en modifisert utgave en eksisterende - det vil trolig spare ganske mye utviklingstid og kost.

    @The Shy Tusen takk for godt tilbud, men har jo de forrige prototypene så får bruke disse på messen. De du har er nok også litt lave. :)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Likte de prototype stativene i post 305 best til nå
    Jepp, det er de opprinnelige stativene vi allerede har. :) Så eneste med de er at de ikke kan flatpakkes da. Så kanskje en slags mellomting, som gir en tynn plate på toppen, og to eller fire bein som er skrudd. Hm hm. :unsure:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man bare blåste i å skjære ut bunnplata i denne nye (Dvs lot den forbli en stor sort firkant) + la til flere stenger da, enten et i hvert hjørne ala eksempler som ble postet over, evt bare to i bakkant slik at det blir som en hybrid av den gamle og nye prototypen, så blir det trolig ganske annerledes med en gang. :unsure:
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    De åpenbare alternativet til stativ er vel en matchende subwoofer som den kan stables oppå. Til "man caven" hadde jeg muligens brukt byggeeelementer til scene, noe ala dette

    Mvh
    KJ
    Ja, 10D subwooferen vår er allerede nøyaktig like bred, så det er en mulighet for de som ønsker det. :)

    1663528594417.png
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.509
    Antall liker
    14.236
    Sted
    Langesund
    @The Shy Tusen takk for godt tilbud, men har jo de forrige prototypene så får bruke disse på messen. De du har er nok også litt lave. :)
    Var usikker på om du hadde noe annet, og ville bare redde deg fra bruk av fyrstikkstativet. Ja diskanten hadde vel havnet på 85 cm, det er ti for lavt etter min mening.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Blir hele greia lavere da? I så fall må du selge settet med en matchende stol, en skikkelig lav stol.
    Blir noe lavere da ja. Matchende stol er under utvikling. :p Neida, men det kan potensielt løses med en egen preset, eller alternative føtter eller en plattform som løfter subben litt eller noe. Man kunne jo sett for seg en plattform i samme finérutførelse som bunnen av manta eller noe som tilbehør. :)

    Det er ellers i utgangspunktet ikke eksplisitt meningen at man skal bruke subbene som stativ, men Manta ble laget like bred som 10D med vilje for at det skulle være en mulighet for de som ønsket.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Blir noe lavere da ja. Matchende stol er under utvikling. :p Neida, men det kan potensielt løses med en egen preset, eller alternative føtter eller en plattform som løfter subben litt eller noe. Man kunne jo sett for seg en plattform i samme finérutførelse som bunnen av manta eller noe som tilbehør. :)

    Det er ellers i utgangspunktet ikke eksplisitt meningen at man skal bruke subbene som stativ, men Manta ble laget like bred som 10D med vilje for at det skulle være en mulighet for de som ønsket.
    Får sette et par inkognito10 under som baser så er man i mål😊
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Det var veldig moro å få vise frem Manta for et større publikum på messen i helgen, det var godt med folk både lørdag og søndag! det var også mange veldig fine tilbakemeldinger, både på lyden og på designet. Det var også relativt enstemmig tilbakemelding på at designet på dagens noe retroinspirerte stativer falt i smak, så det spørs om vi må forsøke å holde oss til noe i den gaten da, snarere enn det alternative designet som jeg pusler med nå. 😅

    Rommet fungerte ganske bra, det var overraskende bra klang og rom/bredde der, hvertfall hvis man var så heldig å sitte i senter på rad en eller to. Bassen var litt mer trøblete. Skal lage en egen tråd om hvordan vi jobbet med rommet for å forklare litt rundt blant annet det.

    Tusen takk til alle som kom innom, enten bare for å høre eller for å slå av en prat eller stille spørsmål!

    1664193380483.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
6.487
Link til alle artikler
60
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio demo / B-vare

Sigberg Audio demo / B-vare

  • 0
Er du interessert i Sigberg Audio og ute etter å gjøre et kupp? Vi har nesten alltid produkter inne som har vært benyttet i demo, på messe eller av andre årsaker ikke kan selges til full pris...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

Sigberg Audio MANTA snart tilgjengelig i hvitt!

  • 0
Vi gikk tom for MANTA rett over nyttår, og i ny batch med kabinetter kommer vi til å bestille opp et begrenset antall i hvitt! 🥳😍 Ta kontakt hvis du er interessert i denne fargekombinasjonen! Hvis...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

Sigberg Audio MANTA årets produkt i Stereopluss!

  • 0
Jeg er glad å stolt over å dele at Sigberg Audio MANTA høyttalersystem er valgt ut som et av årets produkter 2023-2024 av Stereopluss! :love: Arbeidet med dette unike høyttalerkonseptet har vært...
Fortsett
Bransjenyheter
Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

Salg Sigberg Audio Inkognito 10 og hvite SBS.1

  • 0
Sjelden sjanse til å skaffe seg splitter nye Sigberg Audio produkter til rabattert pris! Grunnet et ønske om å balansere ut lagerbeholdningen litt før bestilling av flere kabinetter kjører vi nå...
Fortsett
Bransjenyheter
Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

Christer Krogh snakker om Sigberg Audio (video)

  • 11
Denne høsten har vi delt et antall korte klipp (rundt et minutt hver) hvor Christer Krogh som er mixing & mastering engineer og produsent hos Velvet recording snakker om sin opplevelse av Manta og...
Fortsett
Bransjenyheter
Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

Ikke plass til (enda en) subwoofer? Helt sikker? :)

  • 13
Her kommer en liten bildekavalkade av hvordan folk har valgt å plassere og integrere sine Sigberg Audio subwoofere! Med Inkognito kan du få bass av høy kvalitet og dypbass ned til 20hz eller...
Fortsett
Topp Bunn