V
vredensgnag
Gjest
Du skriver selv at du ikke har lest tråden, men du kunne jo lest linken i startinnlegget, og ev. satt deg litt inn i saken.Roysen skrev:Greit nok, men det rasjonelle tiltaket da er å sikre eiendommen slik at hunden ikke kommer seg inn. Man skyter den ikke. Raseriet mot denne mannen er berettiget.BT skrev:- Det har holdt på i fire-fem år, og jeg har hatt besøk av hunden over 20 ganger. Hver gang jeg har levert den tilbake til familien har jeg kun fått en dårlig unnskyldning. Jeg har i tillegg avlevert hunden tre ganger hos politiet i Holbæk, men det har ikke fått familien til å holde den innendørs, sa Johnny Pedersen til tv2.dk.Spiralis skrev:Tror jeg ville ha "sanket inn" hunden, satt den fast og overlevert den til politiet hvis det var slik at eieren ikke brydde seg.
Mvh
Roysen
Og til ditt andre punkt, om bjeffing. Nei, det er ikke naturlig at hunden bjeffer hele tiden. Det betyr at den er redd og at den er neglisjert av sine eiere.
Mannen du mener skal sikre sin eiendom eier en større skog i Danmark, der han har rådyr, fasaner, o.a.
Hunden det gjelder liker seg i den skogen, og var der i opp til åtte timer av gangen, siden dens eiere gir faen.
Mannen du mener skulle sikret skogen sin har innbrakt hunden 20 ganger, og kjørt den til eierne; og tre ganger har han kjørt den til politiet.
Gjentatte ganger har han advart familien som eier hunden om at de bryter dansk lov, at hunden dreper rådyrkillinger og at han er i sin fulle rett til å avlive hunden om de ikke har styr på den.
Han har advart dem muntlig og skriftlig.
Siste gang sendte han også det skriftlige varslet til politiet, i henhold til dansk lov, og da hunden dukket opp igjen skjøt han den.