Et vennepar har en slik som familiehund og det ser ut til å fungere strålende. Jeg leste litt på Wikipedia og der står det at den er godt egnet som familiehund.
Vel, jeg leste gjennom artikkelen i Wikipedia. Den sier også at det ikke er noen hund for førstegangs hundeeiere, og at den krever mye av eieren. For moro skyld gjorde jeg et lite søk, og fant ut at det samme sies om Am. Staffordshire Terrier, en hund som inngår i Pitbull- sekkeposten.Et vennepar har en slik som familiehund og det ser ut til å fungere strålende. Jeg leste litt på Wikipedia og der står det at den er godt egnet som familiehund.
Og om de ikke spiser bæsj, så snuser de på andre hunders urin og avføring, og hannhunder slikker gjerne i seg sporstoffene i tispenes urin ... så det er greit å la være å la seg slikke i ansiktet, syns jeg.Hei Dere
Det mange kanskje ikke vet når dem hilser på en snill hund som lar seg vaskes i ansiktet av tungen dens,
hunder er nemlig bæsjspisere av rang!
Hunder har en kjertel tett på anusåpningen. Denne inneholder hundens særegne markeringsduft og er en identitetsmarkør. Det er dette hundene snuser etter.Merkelig denne trangen hunder har til å sniffe hverandre i baken. Det lukter vel bare dritt, vil jeg tro.
Er det seriøst at hundeiere vet så lite om dyrene sine? Høres skremmende ut spør du meg.Hunder har en kjertel tett på anusåpningen. Denne inneholder hundens særegne markeringsduft og er en identitetsmarkør. Det er dette hundene snuser etter.Merkelig denne trangen hunder har til å sniffe hverandre i baken. Det lukter vel bare dritt, vil jeg tro.
9/10 hundeeiere vet ikke om disse kjertelåpningene. Når hunder gnir baken i gresset kan det være fordi de har infeksjon i kjertelen.
....Og i ringen finner du dommere som premierer slik dritt og setter standarder for hvordan disse dyrene skal se ut!Mye folk ikke vet om hunder.
Her er et innlegg fra en som begynte med Schaeferhunder, og som fulgte oppdrettsmoten med "flying trot" på hundene. Dette gjorde at de ikke kan hoppe, og at mellomhendene er avlet i filler (kollaps). Hundrevis av anerkjente Schaeferlinjer er ødelagt av dette.
The dogs I grew up with were herding dogs, and we loved them but we needed them too and they worked every day bringing cows and sheep in among other things. Because of those dogs, when I became home based I decided to raise German Shepherds and I did what most people would do if they were serious about it. I researched the current champions and I began to attempt to acquire dogs from those that I was impressed with. But we don't rely on dogs or horses for survival anymore. They are a hobby now. We don't measure their worth anymore using their health and soundness because we rely on them for our own survival. We use them to wow us now, to excite us, and they gain desirability by competing in "events" we have designed now where we reward the owner of the animal that excites us the most.
There is a standard for German Shepherds, and not everything that recent breeders have done has been awful. But when I started this new hobby, I ended up learning a few things that are horrifying. Breeders winning at specialty events were breeding for a "flying trot", and we got so carried away that the dogs we ended up with had a hard time walking at one point. If you could get them running like a race horse though they looked good. A dog spends at least half of its life walking though. They couldn't jump either. Can you imagine a German Shepherd that can't jump? You had to own one of these dogs though before you could understand certain things, and at that point too you had spent a fortune getting to understanding that in certain ways these dogs are just a bit fucked.(...............)
Jada.Så sant så sant. Regner med at du ser endel av dette tkr? "rasestandard" hva er det?
Dessverre påvirkes rasestandarden av motenykker, og av at man overdriver kjennetegn gjennom karikaturavl.Jada.Så sant så sant. Regner med at du ser endel av dette tkr? "rasestandard" hva er det?
Rasestandard:
NKK
mvh
Min oppfatning også, ref tidligere post. Min "border collie" hadde 25% gardabikkje i seg (en av besteforeldrene var i det minste langt fra renraset BC) og ble 16 år med minimalt med plager, og var verdens sunneste og mest harmoniske hund (og nå er jo BC heldigvis heller ikke av de rasene som er avlet mest på eksteriør, men på "function"). Han kostet hele 100 kr. Er man oppriktig glad i hunder så bør man bryte med hele dette avlshysteriet, i hvert fall for de rasene der det stort går på eksteriør.Skal man ha hund gjør man klokt i å gjøre grundige undersøkelser, unngå de mest populære rasene, og kanskje vurdere å kjøpe blandingsrase.