I dag, klokken 06:04 ble vi ( igjen ) vekket av naboens rabies befengte helvette! Noen som har tips til hvordan en kan få bikkja til å forsvinne?
Hunder skal ikke bjeffe unødig, og slett ikke til sjenanse for andre.
Det er eiers plikt å sørge for at hunden er stille når folk sover, og helst også ellers. En hund skal varsle når det er noe å varsle.
Din nabo kan prøve bjeffehalsbånd, å kaste eller spyle vann på hunden (kun når den bjeffer), eller å følge opp direkte.
En venn rigget vanningsdyse over hundens hundegård, med Gardenakobling av slangen inn soveromsvinduet. Når bikkja bjeffet om natten skrudde han på vannet. Etter noen netter var det slutt på bjeffing.
Jeg fikk min hund unødig bjeff-fri ved å være streng når den prøvde å bjeffe for å få viljen sin, og ved å slenge vann mot ham når han bjeffet. Han får selvsagt lov å varsle når vi er på tur og noe ukjent dukker opp i skog eller fjell, men ellers ønsker jeg at han lar være å bjeffe. (Vorsteh).
Hundeeiere som tillater at hunden står og halser i lang tid, tett på naboer, er idioter. Det gavner ikke hundehold generelt og det er dårlig naboskap.
Om naboen er lite lydhør på problemet, foreslår jeg at du gjør et godt opptak av bjeffingen og at du avspiller dette når naboen prøver å slappe av. Du har anlegg til det.