Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leftyweazel

    Medlem
    Ble medlem
    07.02.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    18
    Sted
    Vestland
    Etter mange måneder med virus og sykdom, egen og i familien, må jeg ha ett lite pusterom. Jeg regner med å være tilbake i bedre form i slutten av måneden, typisk 2802. Jeg nås på PM og Mail.

    R
    R
    Det er aldri kjekt med sykdom i familien! Ta vare på deg selv og dem.
    Jeg venter i spenning på mine neste leveranser😁

    Karpe Diem
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    En kan jo ikke gå og tenke på Ukraina og krig hele tida, så da kan jeg jo like godt spørre: Hva står A i 23,5 A for?

    mvh. Ole G
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tenker det er en liten bug i programmeringen, neppe noen praktisk betydning. Har hatt noe av det samme på en MI 23.
    @Armand vet. 👍
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Med selveste huldra på besøk funket første forslag til problemløsning.
    3AA63663-F81D-4F0C-A693-00489E7C76A8.jpeg
    Såda ble det
    ikke noe preamp på deg denne gangen, HoJ. Fryktelig lei for det, altså.
     
    Sist redigert:
    • Trist
    Reaksjoner: HoJ

    Lure_Loke

    Fersking
    Ble medlem
    08.03.2022
    Innlegg
    2
    Antall liker
    5
    Sted
    Bamble
    Hei hei.
    Jeg er rimelig nyfrelst på MI amper. Har kjøpt litt brukt og fått meg et fint oppsett. Bi amper med MI10 på toppene og MI9 på bunnen, med MI11 som fortrinn. Må si det virkelig har fått mine Snell Acoustics CV til å fly!

    Etter mange år i leilighet i Oslo har jeg flytta i hus på landet og har både plass og mulighet til å vri på volum knappen. 😁
    Neste nå er å skaffe et riaa trinn og en platespiller så jeg kan lytte litt på den beskjedne vinyl samlinga mi, og kanskje bli gira på å kjøpe litt mer plater.

    Takk @RM for flotte konstruksjoner og hjelp med justering. Håper det smaker med litt skog fra trollene! Du må gjerne sende meg oppskrifter på sauser der du bruker Soppas! så kan jeg legge ut på sida vår med kred til deg 😉🙃
    God bedring til deg og familien!
    IMG_20220223_081509.jpg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei hei.
    Jeg er rimelig nyfrelst på MI amper. Har kjøpt litt brukt og fått meg et fint oppsett. Bi amper med MI10 på toppene og MI9 på bunnen, med MI11 som fortrinn. Må si det virkelig har fått mine Snell Acoustics CV til å fly!

    Etter mange år i leilighet i Oslo har jeg flytta i hus på landet og har både plass og mulighet til å vri på volum knappen. 😁
    Neste nå er å skaffe et riaa trinn og en platespiller så jeg kan lytte litt på den beskjedne vinyl samlinga mi, og kanskje bli gira på å kjøpe litt mer plater.

    Takk @RM for flotte konstruksjoner og hjelp med justering. Håper det smaker med litt skog fra trollene! Du må gjerne sende meg oppskrifter på sauser der du bruker Soppas! så kan jeg legge ut på sida vår med kred til deg 😉🙃
    God bedring til deg og familien! Vis vedlegget 798572
    Velkommen i klubben loke! Strøkent oppsett! Ps :MI er vanedannende, skal snart oppgradere min preamp til 23.5A Hilsen onkel Troll's fan.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Du oppgraderer fra 23.5 til 23.5a?
    Ja, stemmer. Lavere støygulv(er det virkelig mulig) -Bedre dynamikk og oppløsning, gainregulering mm frister, så nå er tiden inne for at en avsindig god preamp skal bli enda bedre.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hei hei.
    Jeg er rimelig nyfrelst på MI amper. Har kjøpt litt brukt og fått meg et fint oppsett. Bi amper med MI10 på toppene og MI9 på bunnen, med MI11 som fortrinn. Må si det virkelig har fått mine Snell Acoustics CV til å fly!

    Etter mange år i leilighet i Oslo har jeg flytta i hus på landet og har både plass og mulighet til å vri på volum knappen. 😁
    Neste nå er å skaffe et riaa trinn og en platespiller så jeg kan lytte litt på den beskjedne vinyl samlinga mi, og kanskje bli gira på å kjøpe litt mer plater.

    Takk @RM for flotte konstruksjoner og hjelp med justering. Håper det smaker med litt skog fra trollene! Du må gjerne sende meg oppskrifter på sauser der du bruker Soppas! så kan jeg legge ut på sida vår med kred til deg 😉🙃
    God bedring til deg og familien! Vis vedlegget 798572
    En ting til, om mulig bør du ta av den nest nederste hylla i racket for å gi MI9 mere luft rundt seg =)
     

    Lure_Loke

    Fersking
    Ble medlem
    08.03.2022
    Innlegg
    2
    Antall liker
    5
    Sted
    Bamble
    En ting til, om mulig bør du ta av den nest nederste hylla i racket for å gi MI9 mere luft rundt seg =)
    Det har du helt rett i. Den er allerede tatt av da MI9 ble litt heit. 😜 Nå er det fin lunk i stua, uten ekstra panelovner.
    Har du vært hos Roar og smakt på Onkel Trolls? Eller kjenner du oss fra andre steder?
     

    petteka

    Fersking
    Ble medlem
    04.06.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    0
    Heisann.
    Etter å hatt en forsterker i kjelleren i mange år er jeg blitt nysgjerrig på hva det er for noe. På kabinettet står det Musical Innovation Mi5 og da regner jeg med at dette er tråden hvis noen har litt informasjon. Noen som har specs og litt info om denne? Ser at det er merker etter montering av en annen forsterker i kjøleribben, så jeg lurer på om "innmaten" er den originale. Alt ser jo veldig ryddig og riktig ut. Den er dessverre ikke strøken men den spiller fortsatt helt fint.

    DSC_5599.JPG
    DSC_5602.JPG
    DSC_5609.JPG
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    23.5 er nå blitt til 23.5A. Har vært "litt" i tvil om jeg skulle ta skrittet og oppgradere til 23.5A ettersom det allerede spilte så bra, litt sånn if it ain't broke, don't fix it .
    Men, man skal høre på erfarne fjellfolk....Det viser seg at oppgraderingen er en absolutt no brainer, forbedringen er ikke liten! Den har nå bare spilt siden i går og i følge en erfaren fjellgeit trenger den ihvertfall 200 timer spilletid, og ikke bare nok med det- Hva slags musikk man spiller har også noe å si! Ok, så gæren er jeg ikke, men at lyden kommer til å bli noe smoothere kan godt være. Det låter ihvertfall helt vilt bra nå! Lydbildet er mere luftig! Seperasjon/pin pointing/soundstage er forbedret. Holografi er på høyde med hva man kan forvente fra de beste rørpreamper. kona mi påpekte hvor utrolig bra Marcos Valle låt i går, var som live fra Ipanema. Jeg hadde ikke fortalt henne om oppgraderingen (kanskje like greit?), så ingen forventningsbias der altså. 3D følelse er et stort sprang opp fra 23.5 ! Ellers er lydbildet tightere, det er så ryddig så ryddig, med et fantomsenter som står som en påle i midten. Bassgjengivelsen er enda mere definert, dyp og slagkraftig. På grunn av luftigheten/seperasjonen får man en mellomtone man kan vandre inn og baske seg i. Vanedannende. Jeg synes også øvre mellomtone/nedre diskantområde er mer krisp og livlig, uten noen form for hardhet. En av forbedringene med 23.5A er at man kan senke gainen med 6 db, hvilket jeg har gjort med stort hell. Man kan videre selv dedikere innganger til HTB, og man kan snu fasen. Til alle med 23.5 som lurer på om oppgradering har noe for seg, JA, ikke noe å lure på en gang, verdt hver krone + mere til!! Tusen takk Roar for en rask, smidig og perfekt oppgradering. Din serviceinnstilling er også top notch!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    kona mi påpekte hvor utrolig bra Marcos Valle låt i går, var som live fra Ipanema. Jeg hadde ikke fortalt henne om oppgraderingen (kanskje like greit?), så ingen forventningsbias der altså.
    Skal man tro det man leser, fra så mange, besitter du trolig en av markedets beste preamper.
    Men, kommentaren om kona di - uten kritiske spørsmål om kostnad - da låter sakene bra :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: RM

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer, @Dharmabum! Og du frister meg til å gjøre samme oppgradering. Egentlig trodde jeg at jeg var i mål, med min MI 23.5. Men man kommer vel aldri helt i mål… 😎
    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Gratulerer, @Dharmabum! Og du frister meg til å gjøre samme oppgradering. Egentlig trodde jeg at jeg var i mål, med min MI 23.5. Men man kommer vel aldri helt i mål… 😎
    Mvh Salty


    Trå til, Salty. Du vil neppe angre. I dagens urolige verden gjelder det å finne glede der man kan.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gratulerer, @Dharmabum! Og du frister meg til å gjøre samme oppgradering. Egentlig trodde jeg at jeg var i mål, med min MI 23.5. Men man kommer vel aldri helt i mål… 😎
    Mvh Salty
    Du som bor noen få steinkast unna kjeller'n MI blir laget, Salty Dog, og da sikkert med tilhørende viten om hva som skjer der, hva er forskjellen på den preampen du har opp mot den Dharmabum har? Trodde du selv hadde øverste modelltype av alt?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    @Dharmabum sin glitrende beskrivelse av preamp-oppgraderingen fra MI 23.5 til MI 23.5A gjorde susen. En rask kontakt med @RM, og saken er klar. A printet er klart, og jeg drar bort med min 23.5 en av de nærmeste dagene. Bytting av print skjer mens jeg venter. Min "gamle" preamp MI 23.5 blir faktisk 4 år til høsten, og gleder seg sikkert til å få ny innmat. Her er den før oppgradering. Jeg kommer tilbake med nye bilder (og erfaringer!) når MI 23.5A er i hus. Jeg gleder meg!

    MI_23.5_002.JPG


    Mvh Salty
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn