Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    @Dharmabum sin glitrende beskrivelse av preamp-oppgraderingen fra MI 23.5 til MI 23.5A gjorde susen. En rask kontakt med @RM, og saken er klar. A printet er klart, og jeg drar bort med min 23.5 en av de nærmeste dagene. Bytting av print skjer mens jeg venter. Min "gamle" preamp MI 23.5 blir faktisk 4 år til høsten, og gleder seg sikkert til å få ny innmat. Her er den før oppgradering. Jeg kommer tilbake med nye bilder (og erfaringer!) når MI 23.5A er i hus. Jeg gleder meg!

    Vis vedlegget 803571

    Mvh Salty
    Das was guten sein. Det er tysk og betyr den gutten va’kke sein.
    Gratulerer, Salty.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dagen i dag er en merkedag i historien! Vel, det er kanskje en liten overdrivelse, men det er ihvertfall en merkedag i min hifi-historie. Jeg dro bort til Casa Malmin med preampen MI 23.5 under armen, og dro derfra med med preampen MI 23.5A. Det er kun en eneste bokstav i navnet som skiller. Jeg har nettopp koblet den opp, og spilt et par plater. Og du hildrande du, dette er virkelig lovende! Selv om preampen ikke er innspilt i det hele tatt. Jeg kommer tilbake med flere reaksjoner etter hvert. Men som sagt, dette er virkelig lovende. Her er forgjengeren MI 23.5:

    MI_23.5_002.JPG


    Og her er erstatteren MI 23.5A:

    MI_23_5A.JPG


    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Det kommer til å ta av helt, Salty. Gi den littegranne tid til å bli husvarm så oppdager du hvilke kvaliteter som bor i den. Det begynner etterhvert å bli en liten håndfull av oss som har havnet på A-laget.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Dagen i dag er en merkedag i historien! Vel, det er kanskje en liten overdrivelse, men det er ihvertfall en merkedag i min hifi-historie. Jeg dro bort til Casa Malmin med preampen MI 23.5 under armen, og dro derfra med med preampen MI 23.5A. Det er kun en eneste bokstav i navnet som skiller. Jeg har nettopp koblet den opp, og spilt et par plater. Og du hildrande du, dette er virkelig lovende! Selv om preampen ikke er innspilt i det hele tatt. Jeg kommer tilbake med flere reaksjoner etter hvert. Men som sagt, dette er virkelig lovende. Her er forgjengeren MI 23.5:

    Vis vedlegget 804897

    Og her er erstatteren MI 23.5A:

    Vis vedlegget 804900

    Mvh Salty
    Grattis med ny pre 😊
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    423
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    IMG_20220401_151327.jpg

    Går inn i en nydelig helg, med ny komponent i kjeden. Kan du gjette hvilken ?

    Tips! 🤣 Den som ikke har har prøvd en god pre i kjeden vet ikke hva han har gått glipp av 🤣

    Å kjøre RME ADI-2 DAC FS er nydelig kombo her, men med Musical Innovation MI-25 foran
    ramlet haken langt ned.

    Hadde jeg ikke sett hva som ble spilt på hadde jeg glatt trodd at forsterker og høytaler hadde blitt byttet ut mot langt dyrere saker.

    Har gått fra balansert oppsett til single ended.
    Så her vil jeg slå et slag for MI25 som alt for lenge har seilt i skyggen av MI23.5
    Tusen takk MI25 du blir med meg lenge 😍

    Ønsker alle en riktig god helg 😎

    Knut :)
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Vis vedlegget 805681
    Går inn i en nydelig helg, med ny komponent i kjeden. Kan jeg gjette hvilken ?

    Tips! 🤣 Den som ikke har har prøvd en god pre i kjeden vet ikke hva han har gått glipp av 🤣

    Å kjøre RME ADI-2 DAC FS er nydelig kombo her, men med Musical Innovation MI-25 foran
    ramlet haken langt ned.

    Hadde jeg ikke sett hva som ble spilt på hadde jeg glatt trodd at forsterker og høytaler hadde blitt byttet ut mot langt dyrere saker.

    Har gått fra balansert oppsett til single ended.
    Så her vil jeg slå et slag for MI25 som alt for lenge har seilt i skyggen av MI23.5
    Tusen takk MI25 du blir med meg lenge 😍

    Ønsker alle en riktig god helg 😎

    Knut :)
    Mi25 er gode saker, kos deg 😎
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    I dag har min nye preamp MI 23.5A stått en uke i kjellerstua mi, og den har fått kjørt seg rundt 50 timer. Den er ennå ikke på langt nær ferdig innspilt, men jeg kan komme med mine første lytteinntrykk. Jeg trodde jeg "var i mål" for tre/fire år siden, med komboen MI 23.5 og monoblokkene MI 17 Balanced Mono. En flott kombo helt der oppe, men så leser jeg andres panegyriske beskrivelser av den nye preampen, og så er man på kjøret igjen. Og man er vel aldri helt i mål; for det er jo "veien som er målet". Den nye preampen har fått en ekstra "A" i navnet. Etter min mening kunne den gjerne fått et nytt nummer også. For så mye bedre er den i forhold til forgjengeren. Etter min mening, som sagt. Det er virkelig en fryd å sitte i godstolen og nyte musikken. /Floskelalarm på: Fundamentet er deilig og dønn presist, mellomtonen er åpen og engasjerende, og toppen er silkemyk. /Floskelalarm av. OK, dette er velbrukte floskler. Men MI-forsterkeriet mitt har fått et stort løft med den nye preampen MI 23.5A. Æresord! Den anbefales på det varmeste.

    MI 23.5A har fått en del nye innstillingsmuligheter. Jeg har ikke prøvd alle, men en opsjon bør absolutt nevnes: Gain kan settes til -6dB. Dette har en hørbar effekt på lyden. Ifølge Roar er forklaringen denne: Signalet vil få en kortere vei gjennom volumkontrollens motstander, og vil dermed påvirkes mindre. (Merk at dette er sånn jeg oppfattet det). Denne opsjonen blir stående på her hos meg.

    Her er MI 23.5A uten topplokk:
    MI_23_5A.JPG


    Og her har den havnet i MI-racket sammen med de andre komponentene.
    MI_23_5A_Rack.jpg


    Mvh Salty
     

    TM7

    Medlem
    Ble medlem
    01.04.2022
    Innlegg
    12
    Antall liker
    5
    Sted
    Oslo
    Jeg er den heldige eier av en 23.5A forforsterker som på alle måter er helt fantastisk, det meste nevnt tidligere i tråden - bortsette fra displayet som ikke ser ut som siste skrik. Jeg må poengtere først at dette ikke er noe eksistensielt problem siden jeg er fullt i stand til å høre om lyden er for sterk eller for svak på mine eldre dager, og man lærer seg rekkefølgen på inngangene. Men dersom man ser på bildet til Puscifer sin siste tråd, har MI-forsterkeren de største bokstavene i displayet, men kanskje det som er vanskeligst å lese?

    Spørsmålet er egentlig om noen her på forumet har noen innsikt i om det er mulig å forbedre med et nytt display uten for mye styr. Etter å ha lest gjennom tråden har jeg forstått at digital-domenet ikke er Roar sitt, og vil være avhengig av innspill og innsats utenfra. Ser for meg (har bare spurt meg selv så langt) at det er flere som kan være interessert i å betale for en oppgradering på dette, og om det er noen med den riktige kompetansen som kan "selge" en løsning som Roar kan overta i videre produksjon - ikke sikker Roar er interessert heller for alt jeg vet :), men om noe så er kanskje dette forumet det rette stedet å nevne dette.

    Merk: Dette er ikke ment som kritikk på noen måte - jeg kjøpte selv med kunnskap om displayets egenskaper, og var aldri i tvil så lenge finansene var på plass. Jeg lever veldig godt med tingenes tilstand, men hadde vært artig om forforsterkeren så eeeeenda et hakk mer high end ut ;).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er den heldige eier av en 23.5A forforsterker som på alle måter er helt fantastisk, det meste nevnt tidligere i tråden - bortsette fra displayet som ikke ser ut som siste skrik. Jeg må poengtere først at dette ikke er noe eksistensielt problem siden jeg er fullt i stand til å høre om lyden er for sterk eller for svak på mine eldre dager, og man lærer seg rekkefølgen på inngangene. Men dersom man ser på bildet til Puscifer sin siste tråd, har MI-forsterkeren de største bokstavene i displayet, men kanskje det som er vanskeligst å lese?

    Spørsmålet er egentlig om noen her på forumet har noen innsikt i om det er mulig å forbedre med et nytt display uten for mye styr. Etter å ha lest gjennom tråden har jeg forstått at digital-domenet ikke er Roar sitt, og vil være avhengig av innspill og innsats utenfra. Ser for meg (har bare spurt meg selv så langt) at det er flere som kan være interessert i å betale for en oppgradering på dette, og om det er noen med den riktige kompetansen som kan "selge" en løsning som Roar kan overta i videre produksjon - ikke sikker Roar er interessert heller for alt jeg vet :), men om noe så er kanskje dette forumet det rette stedet å nevne dette.

    Merk: Dette er ikke ment som kritikk på noen måte - jeg kjøpte selv med kunnskap om displayets egenskaper, og var aldri i tvil så lenge finansene var på plass. Jeg lever veldig godt med tingenes tilstand, men hadde vært artig om forforsterkeren så eeeeenda et hakk mer high end ut ;).
    Der er vel kanskje @Armand mannen å snakke med?
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Ja. Det er mine synder som gjør at displayet ble som det ble den gangen... Det finnes jo mye finere display nå til dags og man skal ikke se bort fra at det det skjer endringer. Kanskje til og med vi lager en oppgraderingskit til eldre modeller... Alt er mulig siden vi lager alt selv :)
    Jeg lover ingenting og vi får se hva Roar og jeg finner på etter hvert.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    423
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Musical Innovation MI 21 2X50W KL A.
    5 500 kr
    Kun til info, obs! Jan Ardstål Ikke kjøp/forhåndsbetal!!!! Svindel ?!

    www.blocket.se
     
    Sist redigert:

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Tja, ikke direkte, men jeg mistet fullstendig motivasjonen til å lage integrerte amper etter Sverigefadesen.

    R
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    To build good amps' you need to be Amp! :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Tja, ikke direkte, men jeg mistet fullstendig motivasjonen til å lage integrerte amper etter Sverigefadesen.

    R
    Well, den sverigefadesen var da ikke din skyld, samtidig som integrerte foretrekkes stadig oftere og da spesielt med alt nødvendig innebygget.
    På den annen side; separat pre og amp fra samme leverandør, og i din klasse, er kanskje elektronikk som ikke burde forenes i ett og samme kabinett?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    423
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    IMG_20220414_181247.jpg

    Da fikk jeg endelig til å kopiere Musical Innovation RC-1 remote.
    Trodde det egentlig ikke skulle gå an men.. 😇
    Deilig med en fjernkontroll mot fire. Tv, RME Dac,MI, ja til og med led lys i stuen 😎


    ONE FOR ALL URC 6810 hvis noen skulle lure.
    Den ligger veldig godt i hånden også.

    Ønsker alle en riktig god påske 🌞

    Knut 🙂
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Noen som kan forklare hvordan denne brukes? Skjønner ikke helt🤔😁MI 14 låter jo bra men er ikke sikker på at den er riktig satt opp,bruker en Benz Micro Gullwing SLR.
    4E3D896A-21F1-4178-927A-1ADDC99095CC.jpeg
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Ja. Det er mine synder som gjør at displayet ble som det ble den gangen... Det finnes jo mye finere display nå til dags og man skal ikke se bort fra at det det skjer endringer. Kanskje til og med vi lager en oppgraderingskit til eldre modeller... Alt er mulig siden vi lager alt selv :)
    Jeg lover ingenting og vi får se hva Roar og jeg finner på etter hvert.
    Ja, der må dere gjerne finne på et eller annet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja. Det er mine synder som gjør at displayet ble som det ble den gangen... Det finnes jo mye finere display nå til dags og man skal ikke se bort fra at det det skjer endringer. Kanskje til og med vi lager en oppgraderingskit til eldre modeller... Alt er mulig siden vi lager alt selv :)
    Jeg lover ingenting og vi får se hva Roar og jeg finner på etter hvert.
    En modernisering til et pent Oled display hadde nok vært på sin plass.. :) Ala Primare
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    423
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Dobbel størrelse på tallene i displayet i det øyeblikket volum eller balanse endres, for så å falle tilbake til to linjer med info som nå etter et sekund. Veldig deilig på RME ADI-2 DAC FS ses på lang avstand :)

    Knut
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har en formening om PS Audio BHK signature preamp vs Musical Innovation 23.5 A? Om noen skal selge en 23.5A er jeg interessert btw 🤓
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har en formening om PS Audio BHK signature preamp vs Musical Innovation 23.5 A? Om noen skal selge en 23.5A er jeg interessert btw 🤓
    Har noe på gang i sakens anledning.
    Ikke akkurat det du spør om, forsåvidt, men litt kjøtt på beinet omkring Mi 23.5 vil det bli. Det er en uvanlig flott pre, såpass kan jeg røpe 😉
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Har noe på gang i sakens anledning.
    Ikke akkurat det du spør om, forsåvidt, men litt kjøtt på beinet omkring Mi 23.5 vil det bli. Det er en uvanlig flott pre, såpass kan jeg røpe 😉
    Takk for svar. Send meg en PM da evt så skal jeg ikke røpe noe. Må bestemme meg fort før jeg går glipp av en 23.5 jeg har på handa. Vurderer isåfall og oppgradere til 23.5A hvis det blir kjøp. Liker PSn da. Veldig god pre og rør er gøy.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Kan MI13ex oppgraderes til MI23.5a eller er de totalt forskjellige. Etter å ha hørt et anlegg med MI23.5a og lest alt skrytet av den, så kiler det i oppgraderingslysta.

    Redigert: et stort NEI der fra RM.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn