Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    På Finn.no ligg det no eit MI 21 stereo-effekttrinn (ubalansert) ute for salg. Er det noken her på tråden som selger dette, og no er/blir lykkelig eigar av MI 21 monoblokker (balansert)?

    Og saman med den MI 25 pre’en (også ubalansert) som også ligg på Finn.no, måtte det jo ha blitt ein super kombo for nokon!? 😊

    Mvh Arild 😊
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Hei!

    På Finn.no ligg det no eit MI 21 stereo-effekttrinn (ubalansert) ute for salg. Er det noken her på tråden som selger dette, og no er/blir lykkelig eigar av MI 21 monoblokker (balansert)?

    Og saman med den MI 25 pre’en (også ubalansert) som også ligg på Finn.no, måtte det jo ha blitt ein super kombo for nokon!? 😊

    Mvh Arild 😊
    Har selv siklet på MI21 på finn. Hadde vært kult å teste klasse A her, men lommeboka sier nei nå 🙄
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro navn på frontplaten på den mi21.. har Roar begynt å bli kreativ med modell navn? :)
     

    Larsgan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    81
    Antall liker
    121
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    På Finn.no ligg det no eit MI 21 stereo-effekttrinn (ubalansert) ute for salg. Er det noken her på tråden som selger dette, og no er/blir lykkelig eigar av MI 21 monoblokker (balansert)?

    Og saman med den MI 25 pre’en (også ubalansert) som også ligg på Finn.no, måtte det jo ha blitt ein super kombo for nokon!? 😊

    Mvh Arild 😊
     

    Larsgan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    81
    Antall liker
    121
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    På Finn.no ligg det no eit MI 21 stereo-effekttrinn (ubalansert) ute for salg. Er det noken her på tråden som selger dette, og no er/blir lykkelig eigar av MI 21 monoblokker (balansert)?

    Og saman med den MI 25 pre’en (også ubalansert) som også ligg på Finn.no, måtte det jo ha blitt ein super kombo for nokon!? 😊

    Mvh Arild 😊
    Det er jeg som har blitt lykkelig eier av MI 21 monoblokker. Her snakker vi bokstavlig talt om lykke på boks!

    Jeg ble Musical Innovation-frelst når MI 23.5 kom i hus. Den er jo som kjent en forforsterker i verdensklasse, nærmest uansett prisklasse.

    Roar bygde MI 21 stereotrinn til meg i November. Jeg ventet med å selge min Doxa 61 Signature til jeg var sikker på at jeg syntes det var en oppgradering. Etter enda en samtale med Roar fortalte han at 21 monoblokker i såfall var neste oppgradering. Og det ble det. Helt utrolig trykk i lyden, og jeg hører stadig vekk nye detaljer i den musikken jeg har hørt på i årevis. Så for min del ble byttet til MI 21 monoblokker den største oppgraderingen jeg har opplevd innen musikkens verden.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI fans

    Jeg får endel telefoner,meldinger mm. om det er noe vits å bytte MI-23.5
    til nyeste MI-23.5A.(eneste fullbalanserte preamp fra MI)
    Svaret på det er enkelt. Nyeste oppgraderte versjon har blitt en god porsjon
    bedre på de fleste parametre. Så svaret er et stort JA.
    Jeg spiller fortsatt på min MI-23 oppgradert av Armand.
    Den er bedre enn MI-23.5, lavere forvrengning enn MI-23.5A.
    Likevel har den nå så vidt blitt forbikjørt av nyeste versjon MI-23.5A.

    Så til dere som har og har tenkt å kjøpe MI-23.5A til å drive superhighend
    sluttrinn som MSB Technology,Constellation mfl.

    Disse superdyre ampene har to «innganger» som selvfølgelig er balanserte.
    Den ene er for tilkobling til preamp fra andre merker. Det er en vnl. inngang
    som kanskje gir max 2Volt RMS inn i sluttrinnet.
    Den andre inngangen er laget for at kunden skal kjøpe samme merke preamp
    som sluttrinn. Da har produsenten laget en inngang på sluttrinnet som da slipper
    et forsterkertrinn. Preampen leverer da opptil 14Volt RMS.
    Det er ingen tvil om at denne low gain inngangen låter bedre med tilsvarende
    lavere forvrengning. Dette fordi sluttrinnet har fra 6-10db lavere forsterkning.

    Hvis dere har signalkilder som gir 2Volt RMS eller mer inn til preampen,
    kan dere bruke MI-23.5A med 6db forsterkning.
    MI-23.5 og (MI-23 )kan selvfølgelig også brukes.MI-23 har endel høyere forvrengning.
    Da alle disse MI preampene har ultra lav forvrengning opp til 4Volt RMS,
    kan de brukes til å drive disse spesielle inngangene på disse ultradyre
    ampene. Forutsatt at signalkildene(Riaa og Dac) leverer minst 2 Volt RMS
    og at høyttalerne har brukbar følsomhet.
    Da får man: 1. høyest mulig signal/støyforhold
    2. lavest mulig forvrengning
    3. alltid høyest mulig headroom.
    4. ved uhell med volum(knapp) vil aldri noe gå istykker.
    5. bedre oppløsning,mer dynamikk mm.

    Dette forutsetter at det spiller «høyt nok» for dere i deres lytterom.
    Min erfaring med denne preampen,er at den fortsatt holder mål mot det
    aller aller beste der ute.

    Takk for meg, hilsen
    puristen
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da ligger min MI 23,5 ute for salg på Finn om det er av interesse :)

    Jeg er også ute etter å bytte mine MI 18 monoblokker i Klasse A MI som skal drive Horn, gjerne balansert.

    Håper det går bra at jeg poster dette :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Da ligger min MI 23,5 ute for salg på Finn om det er av interesse :)

    Jeg er også ute etter å bytte mine MI 18 monoblokker i Klasse A MI som skal drive Horn, gjerne balansert.

    Håper det går bra at jeg poster dette :)
    Allerede solgt, eller....?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Nei, den finner ikke jeg heller. Kanskje like greit, for da blir jeg heller ikke fristet :)

    Det er vel egentlig ikke lov å annonsere eget salg i en diskusjonstråd, men en kan nok antyde det alla "nå har jeg bestemt meg for å legge den ut for salg" e.l. De ivrigste skjønner vel tegninga da.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    2.003
    Den ligger jo på Finn. Søk på Mi 23,5 så dukker den opp.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Da ligger min MI 23,5 ute for salg på Finn om det er av interesse :)

    Jeg er også ute etter å bytte mine MI 18 monoblokker i Klasse A MI som skal drive Horn, gjerne balansert.

    Håper det går bra at jeg poster dette :)
    @Alek264 - Markedet for MI 23,5 er nok ein del meir begrensa enn for Musical Innovation 23.5 på Finn.no 😊

    Mvh Arild 😊
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Hva er forskjell, i deler, pris og lyd, på stor og standard psu på mi23.5? :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Den koster litt, men med denne ytelsen kunne den nok forsvart 50% høyere pris.
    Gratulerer, RM. Et mesterstykke av en forforsterker.
    For å oppdatere meg litt på MI bladde jeg bakover i tråden, og fant testen i Stereo+. Velskrevet og bra! Han skriver den kunne kostet 3-4 ganger så mye og fortsatt være verdt det.
    Av alle mine gode egenskaper er beskjedenheten en av de mest fremtredende, så jeg sa 1,5 gang så mye. ;)
    Vurdert på ytelsen alene er sikkert 3-4x mer riktig. Jeg innrømmer jeg har svært begrenset, om noen i det hele tatt, erfaring med forforsterkere i de prisklassene vi da er oppe i. Men den skal jo være salgbar, så da måtte den hatt et mer outrert design og gjerne et verdenskjent high-end merkenavn.
    Som det er nå kjøper vi den rett fra konstruksjonsbenken og hopper over alle fordyrende ledd på vei til forbruker.
    Desto mer jeg hører på 23.5a dess mer innser jeg hvor bra den faktisk er. Intet mindre enn et røverkjøp!!!
     
    Sist redigert:

    Skimann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2008
    Innlegg
    129
    Antall liker
    130
    Har selv en MI23.5A stående i anlegget, der har den stått i en måned og blir stående. Bruker et Constelletion effekttrinn og jeg opplever dette som topp match med MI. Lurt å høre på gode råd og anbefalinger! Angrer ikke et sekund...

    mvh
    Erik
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei MI-venner! Jeg stikker innom med en liten oppgradering. Ikke så helt liten, forresten. Jeg har nå brukt forsterkeri fra Musical Innovation siden 2010, da jeg debuterte med komboen MI 9/11. Jeg ble umiddelbart MI-frelst, og har vært gjennom diverse oppgraderinger siden. Jeg har endt opp med preampen MI 23.5 og monoblokkene MI 17 Balanced Mono. Noe som jeg er veldig fornøyd med. Men - det er noe som ikke har stemt helt: Kildene mine står ikke kvalitetsmesseg i stil med resten! Derfor har jeg nå realisert en gammel drøm, og kjøpt meg en virkelig high-end CD-spiller. Esoteric K-05Xs. Og du hildrande du, nå får MI-oppsettet mitt anledning til å skinne som aldri før! Det er virkelig en fryd å høre på. For å sitere gode, gamle @Maxtor: "Det er lykke på en mandag det, karer!"

    Esoteric-K05Xs.jpg


    Og her Esoteric'en plassert inn i MI-racket:

    Oppsettet_Januar_2022.JPG


    Mvh Salty
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei MI-venner! Jeg stikker innom med en liten oppgradering. Ikke så helt liten, forresten. Jeg har nå brukt forsterkeri fra Musical Innovation siden 2010, da jeg debuterte med komboen MI 9/11. Jeg ble umiddelbart MI-frelst, og har vært gjennom diverse oppgraderinger siden. Jeg har endt opp med preampen MI 23.5 og monoblokkene MI 17 Balanced Mono. Noe som jeg er veldig fornøyd med. Men - det er noe som ikke har stemt helt: Kildene mine står ikke kvalitetsmesseg i stil med resten! Derfor har jeg nå realisert en gammel drøm, og kjøpt meg en virkelig high-end CD-spiller. Esoteric K-05Xs. Og du hildrande du, nå får MI-oppsettet mitt anledning til å skinne som aldri før! Det er virkelig en fryd å høre på. For å sitere gode, gamle @Maxtor: "Det er lykke på en mandag det, karer!"

    Vis vedlegget 784243

    Og her Esoteric'en plassert inn i MI-racket:

    Vis vedlegget 784245

    Mvh Salty
    Gleder meg oppriktig på dine vegne! Mer godt-lydende-fornuft-high-end enn det du har her får man vel knapt tak i uten mega-banklån :cool:
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Etter mange måneder med virus og sykdom, egen og i familien, må jeg ha ett lite pusterom. Jeg regner med å være tilbake i bedre form i slutten av måneden, typisk 2802. Jeg nås på PM og Mail.

    R
     

    Larsgan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    81
    Antall liker
    121
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Etter mange måneder med virus og sykdom, egen og i familien, må jeg ha ett lite pusterom. Jeg regner med å være tilbake i bedre form i slutten av måneden, typisk 2802. Jeg nås på PM og Mail.

    R
    God bedring Roar.
    -Og igjen: tusen takk for de fantastiske produktene du lager. Jeg blir stadig vekk forbløffet over rom og detaljer i lyden.

    mvh. Lars, Bartebyen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn