Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larsgan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    81
    Antall liker
    121
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har anskaffet subwoofer og før jeg rakk å trekke kabelen under parketten (åpen løsning mellom stue og kjøkken) så klarte jeg det kunststykket å snuble i subwooferkabelen en sen lørdagskveld... Der var jeg maks uheldig og dro ut den ene utgangen på kabelen fra min MI23.5A, og den landet med spissen til leder oppå den ene monoblokka. Søndag morgen var det kun lyd fra den ene høyttaleren, og etter å ha bekjent mine synder til Roar fikk jeg beskjed om å sende forforsterker og strømforsyning til Hokksund. Jeg fryktet at store deler av feriepengene mine skulle gå til reparasjon og ble svært glad og overrasket når Roar sier at det kun er kortslutning av utganger på effekt som ikke dekkes av «MI-garanti». Det kaller jeg service av ypperste sort.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Gjelder den garantien bare på sene lørdagskvelder mon tro 🤣
    MI service og garantier gjelder på Søndager også 👍. Det var tross alt da Roar fikk henvendelsen. Fikk også min 23.5A tilkjørt på en Søndag formiddag av Roar slik at jeg ikke måtte vente flere dager ekstra på forsendelse. Mulig denne servicen ikke gjelder for de som driver hån med konstruktøren i MI sin egen vennetråd😉.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    3.810
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Noen som kan forklare hvordan denne brukes? Skjønner ikke helt🤔😁MI 14 låter jo bra men er ikke sikker på at den er riktig satt opp,bruker en Benz Micro Gullwing SLR
    . Vis vedlegget 814253
    MI14 og Benz Gullwing er en kjempematch! MI14 er en super RIAA som gruser lett ASR sine tilsvarende modeller, feks.

    Var det ikke planer om en "stor" RIAA for en god del år siden?
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    3.810
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    MI 14 har i hvertfall potensiale til å bli noe stort ;)

    Stor som i bedre PSU, bedre komponenter, osv.
    Mener å huske at RM nevnte også fjernkontrollerbare laster og gain den gangen. :)

    Men det var lenge siden - 10-15 år minst? - Prosjektet ble sikkert skrinlagt. Ikke alle gode ideer lar seg gjennomføre. :)
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Ikke skrinlagt, modnes, som med kvalitetsvin.

    Tiden er brukt til å samle nok NOS til en omfattende serie. Nå har jeg nok halvledere til de kommende 15 år. Da er jeg 80 og har vel fått vett nok til å slutte.

    Fritt etter don Altobello: An old man must grow olives and tomatoes.

    R
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ikke skrinlagt, modnes, som med kvalitetsvin.

    Tiden er brukt til å samle nok NOS til en omfattende serie. Nå har jeg nok halvledere til de kommende 15 år. Da er jeg 80 og har vel fått vett nok til å slutte.

    R
    Når du har passert 80 har nok klasse D og nye krav til design i en stereobenk tatt over - stå allikevel på og mot-bevis det hele med en kommende MI-100 jubileumsmodell som eneste naturlige produkt på din egen100 års dag - sixpack på at den blir integrert og også kan lage kaffe i Starbuck kvalitet 👍🏽☕😎
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.251
    Antall liker
    9.036
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Når du har passert 80 har nok klasse D og nye krav til design i en stereobenk tatt over - stå allikevel på og mot-bevis det hele med en kommende MI-100 jubileumsmodell som eneste naturlige produkt på din egen100 års dag - sixpack på at den blir integrert og også kan lage kaffe i Starbuck kvalitet 👍🏽☕😎
    Det blir nok en klasse AD :)
     

    TM7

    Medlem
    Ble medlem
    01.04.2022
    Innlegg
    12
    Antall liker
    5
    Sted
    Oslo
    Ikke skrinlagt, modnes, som med kvalitetsvin.

    Tiden er brukt til å samle nok NOS til en omfattende serie. Nå har jeg nok halvledere til de kommende 15 år. Da er jeg 80 og har vel fått vett nok til å slutte.

    Fritt etter don Altobello: An old man must grow olives and tomatoes.

    R
    Jeg må innrømme at dersom jeg ble tvunget til å gjette hvor gammel du er om 15 år, ville jeg sagt 65-ish. Håper jeg har gått på en smell og blir korrigert til 60 :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: RM

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Da var MI17.4 stereo effekt i hus og Doxa 61 light har funnet ny, forhåpentligvis fornøyd, eier.

    Roar Malmin skulle egentlig selge meg en MI17 innbyttesak men det viste seg at det var MI17.4 han hadde stående så da fikk jeg det, noe jeg var særdeles fornøyd med 😊.

    Mye varme i lyden i MI17. Vil vel kunne si at dette matcher Krix bra. På sikt skal oppsettet spille på Patos Symfonic 3 AMT. Spent på hvordan dette vil låte.

    Er det noen andre her som har forsøkt MI klasse A på Patos?
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Her kom jo bekreftelsen på det vi visste allerede og som har en MI 23.5A i anlegget, en fremragende forforsterker konstruert og laget av RM:
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Her kom jo bekreftelsen på det vi visste allerede og som har en MI 23.5A i anlegget, en fremragende forforsterker konstruert og laget av RM:
    Jepp, ingen overraskelser der for oss heldige som allerede besitter en slik vidunderlig musikkmaskin, men gøy å se at den får fortjent omtale!
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Jepp, ingen overraskelser der for oss heldige som allerede besitter en slik vidunderlig musikkmaskin, men gøy å se at den får fortjent omtale!
    er den nye så inni granskauen mye bedre en den gamleMusical Innovation MI 11:
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    er den nye så inni granskauen mye bedre en den gamleMusical Innovation MI 11:
    Ja, det er en helt annen divisjon. Jeg har hatt Mi11, 12.1,25,25.1, 23,23.5 og nå 23.5A. Fra 11 og opp til 23.5 er det en lydmessig evolusjon, opp til 23.5A er det en revolusjon. Jeg sier det uten å overdrive. Min personlige mening, selvfølgelig, men jeg er ikke av typen som VIL at det skal låte bedre fordi jeg har puttet inn ekstra kroner i et produkt (forventningsbias). Når det er sagt så er Mi11 fortsatt en meget god preamp! Det jeg føler er at med de andre modellene satt jeg mer med følelsen av å få en veldig god preamp i systemet, med 23.5A så transformeres anlegget. De resterende komponenter blir betraktelig bedre i lys av at 23.5A er koblet inn. Den har en altruistisk personlighet!
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Det er nok en annen maskin ja:) Skulle vel også bare mangle, nyprisen er er vel ca 5 ganger prisen MI11 ble solgt for.
    Nå tror jeg nok MI11 hadde kostet mye mer i dag, mtp prisøkningen.
    Synd jeg ikke har hatt mulighet til skikkelig test av MI11 på MI power (Eller Doxa, annet matchende)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Det er nok en annen maskin ja:) Skulle vel også bare mangle, nyprisen er er vel ca 5 ganger prisen MI11 ble solgt for.
    Nå tror jeg nok MI11 hadde kostet mye mer i dag, mtp prisøkningen.
    Synd jeg ikke har hatt mulighet til skikkelig test av MI11 på MI power (Eller Doxa, annet matchende)
    Det jeg føler er avgjørende for å høre hva 23.5A er god for er at hele kjeden er fullbalansert, det gjelder også for 23 og 23.5. Det som nevnes i testen om at Kablene må være av høyt nivå har jeg ingen formening om, men kan hende jeg ikke har prøvd de "riktige" Kablene? Har uansett ikke tenkt å begi meg ut på det kjøret, tipper man får godlyden i bøtter og spann med Van Damme, Sommer cable , Blue Jeans, Mogami eller Belden også!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Egentlig litt morsomt, all praten siste par årene omkring 23 og 23,5 og 23,5A med tanke på at tiår før dette fikk ampene mest omtale av sine eiere.
    Vil tro ampene er like bra som de alltid har hevdet, dreier dette seg egentlig om at siste generasjon preamp har passert ampene hva ytelser angår?

    Enda mer morsomt; kjeller'n de blir produsert. Av en ujålete & uhøytidelig MI pappa, som egentlig skulle vært sauebonde men ble "transistor-mekker" 🇧🇻
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det jeg føler er avgjørende for å høre hva 23.5A er god for er at hele kjeden er fullbalansert, det gjelder også for 23 og 23.5. Det som nevnes i testen om at Kablene må være av høyt nivå har jeg ingen formening om, men kan hende jeg ikke har prøvd de "riktige" Kablene? Har uansett ikke tenkt å begi meg ut på det kjøret, tipper man får godlyden i bøtter og spann med Van Damme, Sommer cable , Blue Jeans, Mogami eller Belden også!
    Sjølv vart min MI 23.5A kobla med sølvkabler frå Van Damme til Event BAS 20/20 V3. Upåklageleg smekk og oppløysing, vesentlig steg opp frå MI 23!

    Og min MI 12.4 Muses, er dessverre utstyrt med ‘vanlig’ pot - altså uten Muses 72320. Og det høyrast faktisk lett, spesielt i bassen som blir ‘feit’ men unyansert. Og skrur ein ned, høyrer ein tydelig at pot’en er ulineær. Mulig denne faktisk skal få bli oppgradert, og bli permanent makker med BAS 20/20.

    No står MI 23.5A lagra med 2 MI 17 DMB og 2 Psycho Acoustics PSA 2.1, i påvente av at eg skal flytte i november.

    Drøymde lenge om Event Opal til MI 23, og sidan MI 23.5A. Og etter å ha vore i Ålesund og høyrt Kvålsvoll design, vart eg vel overtydd om at aktive høgtalarar gjort riktig nok er framtida, sjølv med balanserte MI 17 på stallen.
    Men Sigberg Audio må no høyrast først. Samt ev aktive produkt med Snickers sine element.

    Ein ting er i alle fall sikkert - den digitale volumkontrollen til Topping D70S, når ikkje opp, sjølv ikkje mot MI 12.4. Trass i dei nevnte ulineæritetane, er evnen til å formidle ‘musikk’ betre - er no min høgst subjektive oppfatning. Den ‘grusa’ for øvrig også umodda EC 4,5/4,6 og spesielt EC 4,7.😊

    Mvh Arild 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn