Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Er der noen som har kjennskap til M6 DACen ?
    Evt. har hatt sjans til å sammenligne den med andre DACer?
    Den har kommet litt i årene nå i DACens verden men det må ja ikke nødvendigvis være en ulempe....
    Jeg har M6 Dac og kan komme med noen ord.
    Jeg valgte denne fordi den har fått god omtale, og fordi jeg har sammenlignet den direkte opp i mot NAD M51. M6 var mer raffinert, ellers ganske tonal lik. Prismessig ligger det rundt samme. Har også hørt den mot Arcam D33, som er en ekstremt god DAC, men litt mer leid back enn M6, så det blir en smaksak. Jeg kjøpte denne på grunn av en eksepsjonell god mellomtone som ikke noen av de to klarer å formidle og fordi denne har bluetooth mulighet som faktisk låter ganske så ok!

    Jeg angrer absolutt ikke.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har en MF AMS35i. Lyden er knallbra, men savner en mer følsom volumjustering med fjernkontrollen. Noen som vet om det finnes en mulighet til å stille den inn på noen måte?
     
    • Liker
    Reaksjoner: gs

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hei har kjøpt en M6 500i men stemmer det at jeg ikke kan koble den opp da jeg ikke har jording på kursen i stuen ?
     

    Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Det står det i manualen ja, kan være fordi den er fullbalansert?
     

    Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Får melde meg inn i klubben jeg også, kjøpte på finn M6 500i jeg også������, pluss M6 DAC. Fin lyd på disse 😄
    DC3B9835-7364-4525-928A-98FFF5543967.jpg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Får melde meg inn i klubben jeg også, kjøpte på finn M6 500i jeg også������, pluss M6 DAC. Fin lyd på disse ������
    Vis vedlegget 557636
    Ja er det settet jeg hadde skriftlig avtale om og kjøpe men det rasshølet av en selger dolket meg i ryggen
     

    bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    150
    Antall liker
    55
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    Så det i manualen jeg også. Men har MF m6pre som er fullbalansert. Kjører uten jording uten problemer. Samme med Krell CD spiller. Jording er vel egentlig for sikkerhet, skal vel ikke inn kretsene på forsterkere? Vaskemaskiner skal jordes, men de fungere utmerket uten.
     

    Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Det var kjipt ja, ble ikke nevnt at de var lovet bort.
    Jeg hentet i Oslo 20.10 kl 16
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Det var kjipt ja, ble ikke nevnt at de var lovet bort.
    Jeg hentet i Oslo 20.10 kl 16
    Ja det er jo ikke din skyld men surt da en skriftelig avtale egentlig er bindende
     
    Sist redigert:

    luefisk

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2018
    Innlegg
    25
    Antall liker
    10
    Det står i artikkelen at Antony har pensjonert seg. Da er det vel RIP MF slikt vi kjente dem? Personlig har jeg fulgt dem helt siden The Preamp i 1982. Har vel 7-8 MF produkter stående, de fleste er ikke i bruk.
    Og slik ble det, eller? Er grunnen til den manglende aktiviteten i denne tråden at ingen i Norge importerer MF lenger, eller er ikke MF seg selv lenger?

    Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å kjøpe en brukt Musical Fidelity M6si, og det er litt mer givende å eie noe fra en levende produsent, enn en levende fossil..
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Og slik ble det, eller? Er grunnen til den manglende aktiviteten i denne tråden at ingen i Norge importerer MF lenger, eller er ikke MF seg selv lenger?

    Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å kjøpe en brukt Musical Fidelity M6si, og det er litt mer givende å eie noe fra en levende produsent, enn en levende fossil..
    MF lever - ingen tvil om det.
    Etter hva jeg forstår er produksjonen flyttet til Pro-Ject, men de som jobbet her i Storbritannia er fremdeles involvert i design og som konsulenter.
    Men jeg gjetter at mye av designet vil i framtiden også bli brukt i diverse Pro-Ject produkter

    Det som er bra, er at de har startet produksjonen av mange av de produktene som Musical Fidelity etter hvert fjernet fra sortimentet (M6 pre/power f.eks)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    1.029
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Hørte for lenge siden av Thor (r.i.p.) i T. A. Import, at krav til mengde pr. bestilling, gjorde det umulig å distribuere MF. MF var min første (E 100) erfaring med virkelig vellyd. Den gang spesielt anbefalt av ken Kessler.
     

    beiver

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    17
    Er det noen som vurderer og selge noe i A5 serien?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Rart dette merket ikke får mer oppmerksomhet om dagen, Audiocom driver å selger ut og har gode rabatter ser jeg. Har jeg vært i markedet etter en god amp så ville jeg slått til på en deal der på MF.
     

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Rart dette merket ikke får mer oppmerksomhet om dagen, Audiocom driver å selger ut og har gode rabatter ser jeg. Har jeg vært i markedet etter en god amp så ville jeg slått til på en deal der på MF.
    Jeg var på nippet til å handle der (6 serie pre og effekt), men så gikk ikke kredittkortet igjennom den kvelden. Gadd ikke prøve et annet kort i de sene nattetimer. Dagen etter begynte jeg igjen å vurdere fram og tilbake mellom ulike amper. Endte opp med en Lyngdorf TDAI-3400 med flere (fremtidsretta) funksjoner som streaming, HDMI inn og ut, romkorrigering med mer. Denne var jævla dyr (synes jeg), og har ikke peiling på om den gir meg bedre lyd enn 6-serien fra MF. MF skal visstnok være god match til B&W 702 Signature. Håper jeg ikke gjorde et dumt valg. Ser begge enhetene fremdeles er tilgjengelige 😬
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Min A300, som jeg kjøpte en stund etter deg (jeg i nov 2001), spiller fortsatt som aldri før. Liker den bare.
    Sånn er det. Men så har jeg ikke flydd rundt å hørt på alt som kan være (og sikkert er) mye bedre heller da :).
    Siden jeg etterhvert kjøpte meg BC eVo II, og syntes det var greit å beholde A300, så fikk jeg lyst til ( første gang for meg) å prøve en oppgradering,[...]
    Svarer på innlegg fra 2009 nå, bare for å si at min MF A300 fortsatt spiller fint, men vil snart bli erstattet. En ny M6Si er på vei. Ny altså, men modellen er dog ikke ny - som kjent. Om denne spiller like lenge (og like bra) som A300, så blir M6si nok min siste. :)
     
    Sist redigert:

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Nu-Vista PRE: £20,499.00 (SRP)

    Nu-Vista PAS: £21,999.00 (SRP)

    Nu-Vista PAM: £20,499.00 each (SRP)

    All models will begin shipping in black or silver finish during early 2023.

    Additional models will join the Nu-Vista by Musical Fidelity range during 2023 and 2024.
     

    beiver

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    17
    Svarer på innlegg fra 2009 nå, bare for å si at min MF A300 fortsatt spiller fint, men vil snart bli erstattet. En ny M6Si er på vei. Ny altså, men modellen er dog ikke ny - som kjent. Om denne spiller like lenge (og like bra) som A300, så blir M6si nok min siste. :)
    Er du fornøyd?
    Har en ny på vei også, kanskje den dukker opp i morgen 😀
     

    toneset2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    200
    A British Audiophile anmelder M8S Pre og M8500s forsterkersettet:
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Er du fornøyd?
    Har en ny på vei også, kanskje den dukker opp i morgen 😀
    Beklager sent svar, men ja, godt fornøyd med M6Si. Kan dog ikke med hånden på hjertet si at jeg hører forskjell fra A300 som jeg pensjonerte da M6Si kom i hus, men noen stor stor forandring forventet eller ønsket jeg da heller ikke. Håper du ble fornøyd du også!
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Den nye utgaven av Musical Fidelity A1 er vel så smått satt i produksjon. Noen som har mulighet til å få sett/hørt på denne når den etterhvert kommer ut til forhandlere? Den virker å være veldig tro mot originalen både utseendemessig og innvendig. Samtidig som en del ankepunkter mot den fra åttitallet er rettet på.

    For den som ikke trenger alt for mange watt kan den jo være et fint alternativ til mye annet.

     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Den nye utgaven av Musical Fidelity A1 er vel så smått satt i produksjon. Noen som har mulighet til å få sett/hørt på denne når den etterhvert kommer ut til forhandlere? Den virker å være veldig tro mot originalen både utseendemessig og innvendig. Samtidig som en del ankepunkter mot den fra åttitallet er rettet på.

    For den som ikke trenger alt for mange watt kan den jo være et fint alternativ til mye annet.

    Ja, den nye Musical Fidelity A1 er veldig spennende. De første A1 forsterkerne er på vei til Norge nå (sendt fra Østerrike i dag) og blir snart tilgjengelige både for demonstrasjon og salg.

    Se mer her: https://malaaudio.no/Produkt/4/111114023/Musical-Fidelity-A1
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Melder meg inn som venn her og😁
    Har hatt en Musical Fidelity M2si siden oktober i fjor.
    Imponerende liten sak som låter utrolig bra på all musikk jeg spiller.

    IMG_1702.jpeg

    IMG_1701.jpeg

    IMG_1695.jpeg
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Flere her med MF M6 500i?

    Lurer da på hvordan deres er i forhold til varme osv? Min er paret opp med xtz divine 100.49 og den blir til tider fryktelig varm. Har faktisk på to tidspunkter i det siste kuttet pga høy varme. Skal sies det har blitt spilt høyt.

    Flere med lignende erfaringer?

    Det skal jo på papiret være nok krefter og headroom til dette oppsettet egentlig. Xtz divine er jo ikke dem værste høyttalerene med tanke på følsomhet heller.

    Underdimensjonert kjøling? 🤔
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Flere her med MF M6 500i?

    Lurer da på hvordan deres er i forhold til varme osv? Min er paret opp med xtz divine 100.49 og den blir til tider fryktelig varm. Har faktisk på to tidspunkter i det siste kuttet pga høy varme. Skal sies det har blitt spilt høyt.

    Flere med lignende erfaringer?

    Det skal jo på papiret være nok krefter og headroom til dette oppsettet egentlig. Xtz divine er jo ikke dem værste høyttalerene med tanke på følsomhet heller.

    Underdimensjonert kjøling? 🤔
    Er det verdt å få den sjekket? Høres ikke riktig ut at den kutter pga varme. Er alt vel med høytalere og kabler?
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Er det verdt å få den sjekket? Høres ikke riktig ut at den kutter pga varme. Er alt vel med høytalere og kabler?
    Alt vel med høyttalere og kabler.

    Seff verdt og få den sjekket. Og det blir nok utfallet her også.

    Var mest nysgjerrig på andre hadde lignende eller samme erfaring med samme amp 😎
     

    toneset2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    200
    Flere her med MF M6 500i?

    Lurer da på hvordan deres er i forhold til varme osv? Min er paret opp med xtz divine 100.49 og den blir til tider fryktelig varm. Har faktisk på to tidspunkter i det siste kuttet pga høy varme. Skal sies det har blitt spilt høyt.

    Flere med lignende erfaringer?

    Det skal jo på papiret være nok krefter og headroom til dette oppsettet egentlig. Xtz divine er jo ikke dem værste høyttalerene med tanke på følsomhet heller.

    Underdimensjonert kjøling? 🤔
    Jeg har en M6500i fra 2013. Den er generelt varm, også når jeg spiller lavt. Kommer nok av at den har høy bias. Det vil si at den opererer i ren klasse A et godt stykke oppover i wattstyrke før klasse AB overtar. Har aldri opplevd at sikringskretsløpene har blitt aktivert, på tross av at jeg rett som det er nærmer meg 100db. Høyttalerne mine, PMC Fact.8 signature, er nokså snille med 89 db 1w 1m. Kjenner ikke XTZ Divine 100.49, men ifølge produsenten skal den ligge på det samme. Dog er XTZene 4 ohm, mens PMC er 8. Uansett snakker vi ikke om noe ekstraordinær belastning her, spesielt ikke for et 2 x 500 watts dual mono beist med to sjenerøse ringkjernetransformatorer.
    Så enten er det noe galt, eller så er ventilasjonen for dårlig. Jeg har fri bane over kabinettet, og vil tro at det ikke er smart med hylle el. over forsterkeren.
     

    Rha

    Fersking
    Ble medlem
    13.02.2024
    Innlegg
    1
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Ble boks ny Nu vista 600 på meg. Fått spilt i ca. 200 timer nå og er veldig fornøyd. Bruker den med PMC fact 8 signature.
    Så nå ligger den gamle M5Si ute til salg på finn
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn