Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Yep, grei liten sag m lidt varm klang. Så på udstyrs listen din og vil foreslå at du finder en dac i en lidt højere klasse= dyrere selvfølgelig. V-link og M1dac er en lang bedre dac combi en først nevnte. samt en del andre alternativer. Utviklingen går veldig fort på det digitale område.
    Men personlig synes jeg den var bra til prisen
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Skal bare ha den til TV og tilfeldig PC bruk. Heller varm enn motsatt.


    Yep, grei liten sag m lidt varm klang. Så på udstyrs listen din og vil foreslå at du finder en dac i en lidt højere klasse= dyrere selvfølgelig. V-link og M1dac er en lang bedre dac combi en først nevnte. samt en del andre alternativer. Utviklingen går veldig fort på det digitale område.
    Men personlig synes jeg den var bra til prisen
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Skal bare ha den til TV og tilfeldig PC bruk. Heller varm enn motsatt.


    Yep, grei liten sag m lidt varm klang. Så på udstyrs listen din og vil foreslå at du finder en dac i en lidt højere klasse= dyrere selvfølgelig. V-link og M1dac er en lang bedre dac combi en først nevnte. samt en del andre alternativer. Utviklingen går veldig fort på det digitale område.
    Men personlig synes jeg den var bra til prisen
    Ok, V-dac II er veldig bra til prisen
     

    hgmann

    Medlem
    Ble medlem
    28.05.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Hei

    Har nylig kjøpt musical fidelity m3i og Tannoy presicion 6.2 samt en rotel dac på Stereofil i Oslo. Høytalerne spilles inn men forsterkeren var en demomodell og skal være klar. Jeg har litt vanskelig stue/lytterom, men lyden er ikke optimal. Høres bra ut på siste daft punk skiva og lignende, men rock sitter ikke. Det høres skarpt ut i toppen og litt tynt i mellomtone. Litt metallisk nesten. Noen som har noen erfaring med denne kombinasjon og det lydmessige problemet beskrevet ovenfor? Nå skal det sies at Høytalerne ikke er spilt inn (ca 15 timer) og rommet er ikke ideelt.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med drivverket M1CDT? Etter at jeg kjøpte ny DAC har jeg begynt å spille mye CD igjen, men har nå bare en NAD til 1800 kroner eller deromkring. Jeg liker virkelig designet og den kompakte formfaktoren på M1CDT, og vurderer å prøve en ren transport-enhet.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    jeg la nettopp ut a300cr og a3.2cr til salgs på torget. veldig gode komponenter.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Nå har jeg testet og satt meg inn i Musical Fidelity Clic. og FY flate for en fantastisk maskin! Har fjernet min 5 meter lange USB kabel, koblet fra USB dac'en og har nå en fullverdig dac. Har lasta ned appen på iPad, og nå spiller jeg sannelig flac fra pc uten å trenge bilde på tv eller mus/tastatur! Min digitale hverdag er revolusjonert.

    Lyden i denne er også svært bra sålangt. En del hakk over min Kingrex UD384, som er en utrolig god USB dac til pengene.

    Skal spille litt og herje på Clic. Hvis noen har en slik, så har jeg masse tips om hvordan man setter den opp til å spille flac/lossless! For å si det sånn, Nå er sonos/bluesound dødt i min verden.

    Om man ikke har et apple produkt, så kan dette også løses ved å gjøre følgende:

    gå inn på google play, søke på: "Project Audio", og laste ned "Box Control". Da får man en fullverdig og ikke minst like god app som styrer ifra android!

    Er SVÆRT fornøyd med denne saken! Skjønner GODT hvorfor denne vant EISA!
     
    Sist redigert:

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Flott utsende på den ampen der....
    Jeg har en preamp med samme chassi, en KW
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Flott utsende på den ampen der....
    Jeg har en preamp med samme chassi, en KW
    Utseendet er viktigst!

    (Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår binært tallsystem og de som ikke gjør det! (blir ikke det 0010?))
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    (Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår binært tallsystem og de som ikke gjør det! (blir ikke det 0010?))
    Morsom signatur! Dette blir en liten smule OT, men jeg svarer likevel ;)

    10 og 0010 er begge teknisk korrekt, men innenfor menneskelig logikk så blir de to første nullene overflødige. Uansett tall og uansett tallsystem så påvirkes ikke verdien hvis man setter inn x antall nuller foran "selve tallet". Men i datamaskinenes verden så vil tallet 0000 ta akkurat like stor plass i minnet som 1111, og alle sifrene tas med. I eksemplet er altså den gitte databredden på fire bits.

    Ethvert nulltall i enhver tallrekke kan defineres som noe à la "ingen uttelling på dets respektive sifferplass". Verdien på hver enkelt sifferplass varierer med dens posisjon i rekken og benyttet tallsystem.

    I tallet 0010 i binærtallsystemet så blir det altså ingen forekomster av tallene åtte, fire eller en, mens ettallet derimot gir "uttelling" på toerplassen. Tallet blir altså to.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk Tri Vista 21 dacen i posten ett par dager siden. Men jeg har lagt den ut for salg her fordi den var så mye større enn jeg trodde at jeg er redd jeg ikke vil ha bruk for den. Fantastisk lyd. Oppgradert av JSRepairs i england. pluss andre oppgraderinger.

    En veldig fin dac. Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt seg dcs elgar som han mente var 1/3 del bedre enn vistaen. Og elgar kostet rundt 80-100000kr ny.

    Bruker den sammen med Trafomatic head one som også har rør. Veldig fin rør lyd. Er det noen andre som har denne dac'en?

    Før denne kom brukte jeg hegel hd2 koblet til MF X10-D rørbuffer og det var faktisk utrolig bra. En del mindre ryddig enn vistaen men veldig underholdende.
     

    pgoutlaw

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2010
    Innlegg
    63
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    1
    Er litt nysgjerrig på Musical Fidelity M6 500i. Skal da brukes på Klipsch RF7 mkll og da er det jo viktig at horna ikke blir slitsomme å høre på som med f.eks hegel.

    Det er jo mere enn nok av krefter i forsterkeren, men er det noen som har testet eller har den koblet opp med klipsch og kan fortelle litt utdypende hvordan dette matcher?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Jeg fikk Tri Vista 21 dacen i posten ett par dager siden. Men jeg har lagt den ut for salg her fordi den var så mye større enn jeg trodde at jeg er redd jeg ikke vil ha bruk for den. Fantastisk lyd. Oppgradert av JSRepairs i england. pluss andre oppgraderinger.

    En veldig fin dac. Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt seg dcs elgar som han mente var 1/3 del bedre enn vistaen. Og elgar kostet rundt 80-100000kr ny.

    Bruker den sammen med Trafomatic head one som også har rør. Veldig fin rør lyd. Er det noen andre som har denne dac'en?

    Før denne kom brukte jeg hegel hd2 koblet til MF X10-D rørbuffer og det var faktisk utrolig bra. En del mindre ryddig enn vistaen men veldig underholdende.
    Jeg hadde TriVista Dac 21 på hjemlån den gang da, og likte den så godt at det endte med kjøp. Etter noen år fikk den noen oppgraderinger, med bl.a. MI analogdel og da synes jeg den fortsatt holder mål. Noen storselger var den vel aldri, så jeg tror ikke det er mer enn en håndfull av de i Norge.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Vel min er pjåket full med oppgraderinger, nye op-amper, black gate greier, ny kabling i nordost og tilsvarende kvalitet og hele tre flotte strømforsyninger. Og masse annet. Også er det satt inn raytheon rør.

    Om noen har behov for en A3.2cr forforsterker er det bare å si ifra.

    Husket du hvor mye den kostet?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Mener å huske nyprisen var 20k, men jeg klarte å grine meg til en grei rabatt. Så har jeg til gjengjeld kostet på den mer enn nyprisen..
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    pgoutlaw;




    Har min andre MF nå, A5. Føler vel den spiller bra på alt. Tror ikke det er der det skorter om lyden ikke blir riktig.

    Helgel skal etter hva det sies, ha blitt bedre på skarpheten/kulden på nyere modeller.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er litt nysgjerrig på Musical Fidelity M6 500i. Skal da brukes på Klipsch RF7 mkll og da er det jo viktig at horna ikke blir slitsomme å høre på som med f.eks hegel.

    Det er jo mere enn nok av krefter i forsterkeren, men er det noen som har testet eller har den koblet opp med klipsch og kan fortelle litt utdypende hvordan dette matcher?

    Desverre så kjenner jeg ikke Den MF ampen, og heller ikke MKII utgaven av RF7. men døtt på alt du klarer av strøm og krefter på RF7.. Det vil du IKKE angre på.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    jeg hadde a300cr og den a3.2cr'en. De ligner nok litt på a5 sett i forhold til de nyere produktene m6i osv. jeg har ikke hørt a5 men jeg har på følelsen at den er litt mer finkornet og kjølig enn a300cr a3cr (a3) serien.

    jeg vil anbefale å sjekke ut jsaudiorepairs. Spesielt om du har integrert da det blir billigere. Han leverer oppgraderinger av veldig god kvalitet og kan løfte lyden til helt nye nivåer.
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    har noen prøvd oppgradering av m1 hpa? eller kan noen tenke seg hva slags reultat man får?
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Var innom Audiocompaniet i dag, og ble presentert for en ny Må Ha forsterker fra Musical Fidelity som de nå har fått i demo.
    Det var snakk om den nye Nu-Vista 800. Et integrert monster på hele 2x330w i 8 ohm, og en vekt på 40kg. Tross den høye vekten fremsto ikke forsterkeren på noen måte som vulgær i størrelse, og har en nøytral og i mine øyne lekker finish.
    Den har også HT-bypass og preout om 2x330w mot formodning ikke skulle være nok :) 4 Nuvista rør på inngangstrinnet sørger for et homogent lydbilde som er en drøm å lytte til. Denne fremstår for meg som en klar utfordrer til Mcintosh MA8000 og de vil legge seg i omtrent samme prisklasse.
    Ønskelisten for 2015 har hermed fått en ny førsteplass :)

    1nvtoplogo635.jpg


    Blog-post-image.jpg


    MF Nu-Vista 800.jpg


    Nu-Vista 800 bak.jpg


    Nu-Vista 800 - Specifications

    Amplifier


    • Power output: 330 Watts per channel into 8 Ohms
    • THD (+ noise): <0.005 % typiclal 20Hz - 20 kHz
    • Signal to Noise Ratio: >107dB 'A' - weighted
    • Frequency Response: +0, –0.1dB, 10Hz to 30 kHz
    Line Level Inputs


    • 4x Line Level RCA / Phono
    • 1x Line Level XLR Balanced
    Line Level Outputs


    • 1 pair line level RCA connectors, constant level LINE outputs
    • 1 pair line level RCA connectors, PREAMP outputs for e.g. biamping
    Speaker Level Outputs


    • 2 pairs 4mm banana plug/binding posts
    Power Requirements


    • 115/230VAC 50/60Hz (factory pre-set)
    • 100VAC 50/60Hz (alternative)
    Power Consumption


    • 130W on and idle (blue LED lit)
    • 900 Watts maximum
    General


    • Dimensions - WxHxD (mm): 483 x 187* x 510
    • *212mm on included optional pointed feet
    • Weight (unpacked / packed): 39 kg/ 47 kg
     
    Sist redigert:

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Er litt nysgjerrig på Musical Fidelity M6 500i. Skal da brukes på Klipsch RF7 mkll og da er det jo viktig at horna ikke blir slitsomme å høre på som med f.eks hegel.

    Det er jo mere enn nok av krefter i forsterkeren, men er det noen som har testet eller har den koblet opp med klipsch og kan fortelle litt utdypende hvordan dette matcher?
    jeg brukte denne amper en periode. Fantastisk strømsterk, og med en imponerende basskontroll. Han som kjøpte den av meg brukte den på Klipsch Palladium med svært godt resultat.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    fba3e5e8a0d715f2137650fafc632aa6.jpg


    Finaly i`m home (se trådstarter)
    Et sett med supercharger K750 i hus, og de spiller aldeles forbløffende.
    Som Stereophile en gang sa: "K750 er de beste effektforsterkerene MF til nå har laget" :cool:
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Puster litt liv i denne tråden med komboen Musical Fidelity M6 500i og Monitor Audio PL200.
    Dette spiller i mine ører meget bra :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Puster litt liv i denne tråden med komboen Musical Fidelity M6 500i og Monitor Audio PL200.
    Dette spiller i mine ører meget bra :)
    M6 500i spilte helt fantastisk sammen med Dynaudio Contour S3.4 også, meget fornøyd med den komboen når den var i hus...!
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Det er en god DAC som jeg vil at holder følge med det meste i prisklassen og litt over, dersom klanbalansen faller i smak. Den heller nok marginalt mot det lyse, men ikke vært noe problem når jeg testet den i hovedoppsettet eller i hodetelfonoppsettet. DAC er har god dynamikk og bra oppløsning. Rytmisk driv og timing er bra, men ikke eksepsjonelt. Opplever den som engasjerende og frisk i spillestilen samtidig som den har fine klangfarger. Den heller nok marginalt mot det lyse så ville vært forsiktig hvis man har et oppsett som er markant på den lyse siden av nøytralt og den legger lite imellom dersom opptaket er spisst/hardt, så man bør teste hjemme før man kjøper.

    Det er lenge siden jeg hadde NAD M51 i hus, men foretrekker klart MX DAC over det jeg husker fra M51. Føler MX DAC kommer nærmere hoved-DACen min enn M51 gjorde (selv om det fortsatt er et betydelig kvalitetssprang) og at det er mye større diff mellom MX DAC og budsjett-DACen jeg bruker i hodetelefonoppsettet mitt enn det var med M51. I forhold til det jeg har hørt av ladder-DACer så merker man at MX DACen mangler litt ro i øvre mellomtone og diskant, har litt mindre fylde i bassen, mindre rom og at den ikke har samme oppløsning, men det er samtidig stor prisdiff opp til det meste av ladder-DACer. Utifra det jeg har testet så er den bedre over S/PDIF enn over USB, men USB-inngangen spiller bra den også.

    Hvis jeg måtte valgt en DAC under 15k i hovedoppsettet så ville nok MX DAC vært blant de øverste på lista for min del, men smaken er som baken, så hi-fi utstyr er noe som man bør teste hjemme i eget oppsett før kjøp.
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Det er en god DAC som jeg vil at holder følge med det meste i prisklassen og litt over, dersom klanbalansen faller i smak. Den heller nok marginalt mot det lyse, men ikke vært noe problem når jeg testet den i hovedoppsettet eller i hodetelfonoppsettet. DAC er har god dynamikk og bra oppløsning. Rytmisk driv og timing er bra, men ikke eksepsjonelt. Opplever den som engasjerende og frisk i spillestilen samtidig som den har fine klangfarger. Den heller nok marginalt mot det lyse så ville vært forsiktig hvis man har et oppsett som er markant på den lyse siden av nøytralt og den legger lite imellom dersom opptaket er spisst/hardt, så man bør teste hjemme før man kjøper.

    Det er lenge siden jeg hadde NAD M51 i hus, men foretrekker klart MX DAC over det jeg husker fra M51. Føler MX DAC kommer nærmere hoved-DACen min enn M51 gjorde (selv om det fortsatt er et betydelig kvalitetssprang) og at det er mye større diff mellom MX DAC og budsjett-DACen jeg bruker i hodetelefonoppsettet mitt enn det var med M51. I forhold til det jeg har hørt av ladder-DACer så merker man at MX DACen mangler litt ro i øvre mellomtone og diskant, har litt mindre fylde i bassen, mindre rom og at den ikke har samme oppløsning, men det er samtidig stor prisdiff opp til det meste av ladder-DACer. Utifra det jeg har testet så er den bedre over S/PDIF enn over USB, men USB-inngangen spiller bra den også.

    Hvis jeg måtte valgt en DAC under 15k i hovedoppsettet så ville nok MX DAC vært blant de øverste på lista for min del, men smaken er som baken, så hi-fi utstyr er noe som man bør teste hjemme i eget oppsett før kjøp.
    Hei evhvis.

    Tusen takk for et meget utfyllende og informativt svar vedr denne dac,n.
    Er litt i "tenkeboksen" vedr å teste ut denne dac,n, så alle innspill blir satt stor pris på.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nu-Vista 800. For noen tester den har høstet! Nå er ikke MF ukjent med topp tester, og beskrivelsene av det den gjør tiltaler meg veldig. Jeg vil absolutt heller gå i graven med denne fremfor MA8000, ja.

    Noen som eier en slik og vil dele med oss andre:rolleyes:?


    Var innom Audiocompaniet i dag, og ble presentert for en ny Må Ha forsterker fra Musical Fidelity som de nå har fått i demo.
    Det var snakk om den nye Nu-Vista 800. Et integrert monster på hele 2x330w i 8 ohm, og en vekt på 40kg. Tross den høye vekten fremsto ikke forsterkeren på noen måte som vulgær i størrelse, og har en nøytral og i mine øyne lekker finish.
    Den har også HT-bypass og preout om 2x330w mot formodning ikke skulle være nok :) 4 Nuvista rør på inngangstrinnet sørger for et homogent lydbilde som er en drøm å lytte til. Denne fremstår for meg som en klar utfordrer til Mcintosh MA8000 og de vil legge seg i omtrent samme prisklasse.
    Ønskelisten for 2015 har hermed fått en ny førsteplass :)

    Vis vedlegget 290429

    Vis vedlegget 290428

    Vis vedlegget 290426

    Vis vedlegget 290427

    Nu-Vista 800 - Specifications

    Amplifier


    • Power output: 330 Watts per channel into 8 Ohms
    • THD (+ noise): <0.005 % typiclal 20Hz - 20 kHz
    • Signal to Noise Ratio: >107dB 'A' - weighted
    • Frequency Response: +0, –0.1dB, 10Hz to 30 kHz
    Line Level Inputs


    • 4x Line Level RCA / Phono
    • 1x Line Level XLR Balanced
    Line Level Outputs


    • 1 pair line level RCA connectors, constant level LINE outputs
    • 1 pair line level RCA connectors, PREAMP outputs for e.g. biamping
    Speaker Level Outputs


    • 2 pairs 4mm banana plug/binding posts
    Power Requirements


    • 115/230VAC 50/60Hz (factory pre-set)
    • 100VAC 50/60Hz (alternative)
    Power Consumption


    • 130W on and idle (blue LED lit)
    • 900 Watts maximum
    General


    • Dimensions - WxHxD (mm): 483 x 187* x 510
    • *212mm on included optional pointed feet
    • Weight (unpacked / packed): 39 kg/ 47 kg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sist redigert:

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    NuVista 600 er kommet! En lettere nedskalert 800
    Tror jeg må booke en demo av denne snart...
    Musical Fidelity | Nu-Vista 600 Integrated Amplifier

    Vis vedlegget 405561
    Virker som en meget spennende sak og skal visst ikke være så halvgal pris på den heller. Blir spennende å se om det er samme pre-amp delen eller om de har nedskalert både pre og effekt. Liker at den kommer i sort, selv om jeg gjerne skulle sett litt mindre vulgære volumratt/inngangsvelger.
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.805
    Torget vurderinger
    1
    Den Nuvista 800 ser virkelig lekker ut. Fikk ikke dreisen på designet da den kom ut første gang, på nittitallet eller der omkring. Men nå faller det på plass og den ser ordentlig steintøff ut! Og så er antakelig lyden særdeles bra!

    Men du verden hvor det koster..

    Denne kunne Fidelity ha testet, gjerne sammen med Gryphon diablo og tilsvarende råtasser.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Min 10-år gamle A300 integrerte begynte å skurre på begge kanaler i dag. Svettet først litt, men så fikk jeg tenkt meg om. Frem med den blytunge saken. Stramme de store HT-skruterminalene, de var litt løse ja. Done. Sånn ja! :)
    Min A300 er nå blitt 15, og spiller fremdeles bra!

    Det gjør også min Italienske ArtesUno MA1 høyttalere, som har blitt like gamle. (De ble testet i Audio nr 28 (1/96) av Tore Dag Nilsen, for den som måtte være nysgjerrig og har bladet i hylla. Har dessverre ikke den utgaven selv...bare et notat etter at jeg leste bladet på biblioteket i sin tid :)

    RCF-ARTESUONO-2-WAY-BOOKSHELF-LOUDSPEAKER-FROM-ITALY.jpg


    Eneste tanken på oppgradering som har meldt seg senere år (foruten en Rega Apollo R cd-spiller jeg kjøpte for ca tre år siden) er en sub, kanskje en REL S5, eller kanskje to REL Ti5, for å få litt mer bunn og tyngde i kontrabassen...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn