Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Siste nytt fra Musical Fidelity- M8 Encore
    Alt-i-ett system med krefter - 500 Watt per kanal i 8 ohm....
    Musical Fidelity | M8 Encore 500 Streaming Music System
    Herregud for en kraft i en alt-i-ett-pakke da. Hinsides. Men lurer på hvordan den vil spille i forhold til f.eks Hegel H190, som har over tjuegangeren i dempefaktor.
    Skulle også til og si at det kan bli positivt for fruen at alt kommer i samme boks, om den ikke var stor som en VW Polo. :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Siste nytt fra Musical Fidelity- M8 Encore
    Alt-i-ett system med krefter - 500 Watt per kanal i 8 ohm....
    Musical Fidelity | M8 Encore 500 Streaming Music System
    Herregud for en kraft i en alt-i-ett-pakke da. Hinsides. Men lurer på hvordan den vil spille i forhold til f.eks Hegel H190, som har over tjuegangeren i dempefaktor.
    Skulle også til og si at det kan bli positivt for fruen at alt kommer i samme boks, om den ikke var stor som en VW Polo. :)
    Fra hva jeg har hørt av andre forsterkere fra Musical Fidelity, tror jeg den låter utrolig bra. kan ikke sammenligne med Hegel, da jeg ikke har fått hørt denne enda
    Du kan også få den samme funksjonaliteten som M8 Encore med "bare" halvparten av kreftene og i en mindre boks :)

    Musical Fidelity | M6 Encore 225 Streaming Music System
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Ja, så den også. Men er faktisk ikke veldig stor prisforskjell. Størrelsen derimot ser betydelig ut. Uansett ville nok fristelsen til å få heftig kraftoverskudd ta overhånd. Sammen med at 3 bokser kan bli en stor, så kan dette være en vinnerpakke.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Ja, så den også. Men er faktisk ikke veldig stor prisforskjell. Størrelsen derimot ser betydelig ut. Uansett ville nok fristelsen til å få heftig kraftoverskudd ta overhånd. Sammen med at 3 bokser kan bli en stor, så kan dette være en vinnerpakke.
    Bare sørg for å plassere den på noe som kan ta vekta - 38,5 kilo :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Har mulighet for en sånn CD spiller på brukten... Er det noe å ha?

    Musical Fidelity A3 CD

    281279-musical_fidelity_a3_cd__24_bit_cd_player_wobm__remote__mint.jpg
     

    Zissou

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    21
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Trøbbe medl kilde-valg.

    Hei,

    Har en eldre TriVista som i det siste har begynt å klikke av og på hele tiden, når den står for eks på SACD og ingen har rørt hjulet for å bytte lydkilde på flere dager, kommer det ett klikk og lyden forsvinner. Noen ganger ganske lenge, andre ganger kan den klikke på igjen etter noen sekunder.

    Noen som har hvert borti lignende? Kan det trenge rens? Er det noe en kan ta fatt på selv?


    Mvh,

    Z
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Zissou: Tipper du skal få sett over releer, sikringer , selector og potmetre der..
     

    Zissou

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    21
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte mest på potmeter selv, har demontert og satt sammen ett slikt for mange år siden, men på en rimelig gitar-forsterker. Litt usikker på om jeg skal begynne å skru på denne. Bor i utlandet så ikke så lett å finne folk som skrur på slikt her.

    Takk for svar. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Zissou: Hvor? Land som Frankrike, Tyskland og Nederland har flinke folk på service...
     

    Zissou

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    21
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Litauen, litt usikker på hvor lett den er å få reparert her, mulig jeg må ta en biltur hjemom i sommer og sette den av på veien.

    Ser ut som den kan ha fått seg ett lite slag på hjulet en velger kilde med ser jeg nå, sitter ikke så godt som volum-hjulet gjør. Da trengs det vel også reservedeler vil jeg tippe. Den virker greit når jeg setter valget på topp (tape) så det får bli digitale kilder inntil videre, phono som er nederst er helt ubrukelig.

    Takker så mye for svar, og om noen skulle vite om noen som kan fikse sånt i Baltikum/Polen gi gjerne en lyd.:)
     

    Hurra_mann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    427
    Antall liker
    212
    Det står i artikkelen at Antony har pensjonert seg. Da er det vel RIP MF slikt vi kjente dem? Personlig har jeg fulgt dem helt siden The Preamp i 1982. Har vel 7-8 MF produkter stående, de fleste er ikke i bruk.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Det står i artikkelen at Antony har pensjonert seg. Da er det vel RIP MF slikt vi kjente dem? Personlig har jeg fulgt dem helt siden The Preamp i 1982. Har vel 7-8 MF produkter stående, de fleste er ikke i bruk.
    Han har visst gitt fra seg alt ansvar og eierskap til selskapet og til designene for produktene
    Vet heller ikke hvor bra det gikk med finansene for MF, og gjetter at de fryktet hvordan Brexit vil påvirke dem mot det europeiske markedet

    Kanskje dette bare er starten på skifter i eierskap for slike firmaer
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Jeg har et par Dynaudio Focus 140, og skal bytte forsterkeri fra Abrahamsen til noe annet. Snuser litt på en MF M6si. Noen her inne som har hørt kombinasjonen og/ eller har noen synspunkter?
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Her var det dødt! Jeg prøver et spørsmål til, i tilfelle merket har noen fans: MF M1 DAC, hvordan låter denne? Ser det var en DAC til rundt 5.000. Jeg har en Nad D1050 nå, og vurderer et bytte. M1 ble skamrost av L&B ved lansering i 2011. Ser What Hi-Fi også lovpriset den i sin tid, men at den faller noe igjennom mot nyere apparater. Review fra 2012 som hevder dette.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Her var det dødt! Jeg prøver et spørsmål til, i tilfelle merket har noen fans: MF M1 DAC, hvordan låter denne? Ser det var en DAC til rundt 5.000. Jeg har en Nad D1050 nå, og vurderer et bytte. M1 ble skamrost av L&B ved lansering i 2011. Ser What Hi-Fi også lovpriset den i sin tid, men at den faller noe igjennom mot nyere apparater. Review fra 2012 som hevder dette.
    I mine ører låter denne DACen fremdeles veldig bra. Har selv vurdert å plukke en opp fra eBay, men oppussing av stue kostet litt mer enn beregnet så pengebingen er tom for tiden. Her selges disse nå for rundt £200 brukt (nypris var £450).
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Her var det dødt! Jeg prøver et spørsmål til, i tilfelle merket har noen fans: MF M1 DAC, hvordan låter denne? Ser det var en DAC til rundt 5.000. Jeg har en Nad D1050 nå, og vurderer et bytte. M1 ble skamrost av L&B ved lansering i 2011. Ser What Hi-Fi også lovpriset den i sin tid, men at den faller noe igjennom mot nyere apparater. Review fra 2012 som hevder dette.
    I mine ører låter denne DACen fremdeles veldig bra. Har selv vurdert å plukke en opp fra eBay, men oppussing av stue kostet litt mer enn beregnet så pengebingen er tom for tiden. Her selges disse nå for rundt £200 brukt (nypris var £450).
    Se der våknet tråden! 😊 Har du hørt den opp mot V-DACen? Den ble også skamrost, men fikk nok sterkere konkurranse i prissegmentet enn M1, kan det virke som.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Her var det dødt! Jeg prøver et spørsmål til, i tilfelle merket har noen fans: MF M1 DAC, hvordan låter denne? Ser det var en DAC til rundt 5.000. Jeg har en Nad D1050 nå, og vurderer et bytte. M1 ble skamrost av L&B ved lansering i 2011. Ser What Hi-Fi også lovpriset den i sin tid, men at den faller noe igjennom mot nyere apparater. Review fra 2012 som hevder dette.
    I mine ører låter denne DACen fremdeles veldig bra. Har selv vurdert å plukke en opp fra eBay, men oppussing av stue kostet litt mer enn beregnet så pengebingen er tom for tiden. Her selges disse nå for rundt £200 brukt (nypris var £450).
    Se der våknet tråden! ?????? Har du hørt den opp mot V-DACen? Den ble også skamrost, men fikk nok sterkere konkurranse i prissegmentet enn M1, kan det virke som.
    Det har jeg ikke, men har tror nok den er ett god del bedre. Nyere chip og bedre layout inni var visst det som den var reklamert med da M1 serien kom. Den var serien over V- (som ble erstattet med V90 serien). Jeg har hatt streameren (M1Clic) og har fremedeles M1LPS som var merkbart bedre enn V90LPS da jeg testet dem mot hverandre
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Her var det dødt! Jeg prøver et spørsmål til, i tilfelle merket har noen fans: MF M1 DAC, hvordan låter denne? Ser det var en DAC til rundt 5.000. Jeg har en Nad D1050 nå, og vurderer et bytte. M1 ble skamrost av L&B ved lansering i 2011. Ser What Hi-Fi også lovpriset den i sin tid, men at den faller noe igjennom mot nyere apparater. Review fra 2012 som hevder dette.
    I mine ører låter denne DACen fremdeles veldig bra. Har selv vurdert å plukke en opp fra eBay, men oppussing av stue kostet litt mer enn beregnet så pengebingen er tom for tiden. Her selges disse nå for rundt £200 brukt (nypris var £450).
    Se der våknet tråden! ������ Har du hørt den opp mot V-DACen? Den ble også skamrost, men fikk nok sterkere konkurranse i prissegmentet enn M1, kan det virke som.
    Det har jeg ikke, men har tror nok den er ett god del bedre. Nyere chip og bedre layout inni var visst det som den var reklamert med da M1 serien kom. Den var serien over V- (som ble erstattet med V90 serien). Jeg har hatt streameren (M1Clic) og har fremedeles M1LPS som var merkbart bedre enn V90LPS da jeg testet dem mot hverandre
    Skjønner. Jeg tror nok ikke det blir V. Mulig jeg tester M. Ser spennende ut!
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg herved inn som venn av Musical Fidelity. Står nå en ams 35i i hylla. Har ikke fått spilt så mye ennå, men dette høres bra ut.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som har hørt Musical Fidelity M6 Encore 225 ? Synspunkt etc
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Hei noen som har hørt Musical Fidelity M6 Encore 225 ? Synspunkt etc
    Låter flott fra det jeg har testet - den er umulig for meg å skille fra M6i som jeg har. Og den kan "alt"
    Eneste som var negativt for meg, var kontroll appen som var litt rotete etter min mening. Men den har blitt oppdatert etter jeg testet
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    8
    Hei takk for svar. Fikk akkurat svar fra Musical at den tilsvarer en M6i med tilsvarende dac, streamer og evt cd spiller å da er man langt over prisen på denne! Det virker jo svært lovende. Bryr meg ikke så mye om omtaler men den får ihvertfall strålende omtaler
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    MF har annonserrt nytt sett med for- og effektforsterker i M6 serien
    Ser ut som de vekker opp gamle serier igjen

    Dette var annonsert på Facebook og skal bli tilgjengelig for salg i år
     
    Sist redigert:

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Etter vel en måned med AMS 35 er jeg blitt godt kjent med denne. Til kun å ha 2x35 w kl A imponerer den på flere felter. Her leveres en ganske formidabel bass, nydelig mellomtone og en oppløst diskant, samt et flott rom og perspektiv. Et annen egenskap som jeg setter pris på er at musikken kan nytes i fulle drag selv på beskjedent volum. Et lite irritasjonsmoment er at fjernkontrollen regulerer volumet i ganske grove stepp, men får jo litt trim da. Ser lyst på mange mørke høstkvelder med musikk fremover. Kan nok drøye med å slå på varmen i lytterommet, den blir god og varm etter en tids bruk. Er det andre som har erfaringer med denne?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    Musical Fidelity har lansert M2 serien (forsterker og CD spiller) - pris er £800 per komponent

    45498277572_48a98e025b_z.jpg
     

    Zissou

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    21
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Etter vel en måned med AMS 35 er jeg blitt godt kjent med denne. Til kun å ha 2x35 w kl A imponerer den på flere felter. Her leveres en ganske formidabel bass, nydelig mellomtone og en oppløst diskant, samt et flott rom og perspektiv. Et annen egenskap som jeg setter pris på er at musikken kan nytes i fulle drag selv på beskjedent volum. Et lite irritasjonsmoment er at fjernkontrollen regulerer volumet i ganske grove stepp, men får jo litt trim da. Ser lyst på mange mørke høstkvelder med musikk fremover. Kan nok drøye med å slå på varmen i lytterommet, den blir god og varm etter en tids bruk. Er det andre som har erfaringer med denne?
    Godt sent svar på denne, men hadde samme problem med fjernkontrollen og volum på min gamle forsterker. Kjøpte en Logitech smart-fjernkontroll og fikk justert signal-lengden eller hva det var så det ble ganske mye bedre, mulig det hjelper på andre MF modeller også? :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: gs

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Etter vel en måned med AMS 35 er jeg blitt godt kjent med denne. Til kun å ha 2x35 w kl A imponerer den på flere felter. Her leveres en ganske formidabel bass, nydelig mellomtone og en oppløst diskant, samt et flott rom og perspektiv. Et annen egenskap som jeg setter pris på er at musikken kan nytes i fulle drag selv på beskjedent volum. Et lite irritasjonsmoment er at fjernkontrollen regulerer volumet i ganske grove stepp, men får jo litt trim da. Ser lyst på mange mørke høstkvelder med musikk fremover. Kan nok drøye med å slå på varmen i lytterommet, den blir god og varm etter en tids bruk. Er det andre som har erfaringer med denne?
    Det er en formidabelt bra forsterker, det der, og jeg opplevde den akkurat slik du beskriver den - en helstøpt musikkformidler! Skjønner hva du mener mht volumsteppene, og prøvde meg aldri med noen justering av signallengden på Logitechkontrollen, slik Zissou beskriver, så det ble litt trim når det var viktig å ha nøyaktig volum. Men for en forsterker - savner den ennå ...
     
    • Liker
    Reaksjoner: gs

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Ja det er en utrolig god forsterker. Spiller særdeles lettflytende og med en autoritet som langt overgår den beskjedene utgangseffekten på 2x35 w.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Hei:) Lurer på om noen har ein ide om MF M1 DAC hadde vært bra match til Klipsch RF-7 mk2? Bruker stortsett mac mini og spotify derfra som lydkilde. Når eg googler så er det mangen som anbefaler MF til klispch, men har aldri hatt ein seperat DAC før så lurer på om det kunne vært ein fordel?:) Anlegget eg har står i signaturen
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Ble ams 35 solgt som en ren effektforsterker i sin tid?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    ^noe av det beste innenfor klasse A, antakelig. Men store, dyre og sjeldne....


    Edit: fant ut av det. Ams35p heter den rene effektforsterkeren på 2 x 35watt.
     
    Sist redigert:

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Da må jeg snart melde meg inn her ;) - Har en M8 sett på vei til meg.
    Dette blir spennende! :)
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Da har de kommet i hus og de spiller meget bra i lag med Klipsch P38.
    Matt svart er litt sexy ;)
    Trenger bare en passende DAC i rett farge ;)

    Noen som har testet RIAAen i M8pre?
    Hvordan klarer den seg sammenlignet med andre RIAAer?

    D892BF79-DEB6-4597-8500-9107AE501105.jpg
    B860F0E8-750B-4451-B27A-19225E1A6A43.jpg
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Er der noen som har kjennskap til M6 DACen ?
    Evt. har hatt sjans til å sammenligne den med andre DACer?
    Den har kommet litt i årene nå i DACens verden men det må ja ikke nødvendigvis være en ulempe....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn