Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Utedass kit for sparken? Den røde er for politikere som generelt er noen store rasshøl.

    Og ja, det handler om mat. Fantasien din settes på prøve her nå... oen, følg med!

    Sparken var oig ER morsom den, Anders - ikke la deg mobbe! Den har noe Picasso'sk over seg akkurat som eieren, skakk og rar med sjarm!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Ja, den var morsom!
    Spent på de derre bokstavene, Han.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Litt i bedaring rundt fargene. Har forferdelig lyst på gøy og moro men dette kan bli litt i overkant. Mørk grå eller sort Nextel er nok seifere. Hva tror vi?

    BB
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Seifere og mindre morroere.
    Satansbra det der der i alle fallw
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Sluk;
    Skjønner fremdeles ikke et kvekk, og kanskje derfor må det jo rett og slett være and - satser på peking fuck.
    Og mandarin (pinyin), det liker jeg. Peking-and med mandarinsaus - gleder meg!
    Spent på neste innbæring...

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    RoDa;
    Når dette er oppe, gleder jeg meg til besøk fra Skøelva.
    BB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    PK = Pinnekjøtt
    LF = Lutefisk
    TJM = tradisjonell julemat

    Hvor jævli vanskelig kan dette være da? Du MÅ ha sniffa for mye mdf dette semesteret :mad:


    RoDa; regnikke med NÅR. Tenker vi sier HVIS. Så blir ikke nedturen så endelig!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Sluk;
    Selvfølgelig - innlysende - dumme meg. Begynner å gire opp tarmtottene umiddelbart og åpner ikke kjeften før vi sitter til bords - ellers havner jeg vel i oppvasken. Men du må medgi at de dærre forkortelsene er leie for en som ikke har lest Kryssordboka.

    RoDa;
    Tenker vi sier "Hvis", jeg.

    BB
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Ja, den var morsom!
    Spent på de derre bokstavene, Han.
    BB
    Han Dynastiet;

    Han-dynastiet (forenklet kinesisk: 汉朝; tradisjonell kinesisk: 漢朝; pinyin: Hàn Cháo; Wade–Giles: Han Ch'ao; 202 f.Kr.**–220 e.Kr.) etterfulgte Qin-dynastiet og ble fulgt av de tre kongedømmers epoke i Kina. Dynastiet ble grunnlagt av Liu-familien.


    Dersom du ikke fatter hva de bokstavene står for har du ikke fortjent noe av det!
    Du har ikke vaser liggende fra den tiden sluk som du har lyst til å donere? Trenger penger til diy:cool:

    Om bb er i nerdekroken så kan det også være at han snakker om han som ingen klarer å bestemme seg for om skjøt først eller ikke :rolleyes:

    han_shot_first_by_karthik82-d56gvk4.jpg
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Portugal
    Det mangler noe vesentlig her. DATO


    Utedass kit for sparken? Den røde er for politikere som generelt er noen store rasshøl.

    Og ja, det handler om mat. Fantasien din settes på prøve her nå... oen, følg med!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Far hentet Svartingfiltrene her om dagen hos den snille onkelen og i helga skal de inn i boksene sine.

    Noen bilder av prosessen så langt

    83.jpg


    84.jpg


    85.jpg


    86.jpg


    87.jpg


    88.jpg


    89.jpg


    91.jpg


    90.jpg


    92.jpg


    Suverén kjappmåte med minimalt av synlig MDF-kantved - åtte skruehull og like mange langhull pluss litt pussing før sortlakkering.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Et av kabinettene helt ferdig mens det andre står til tørk.
    Terminalene er bare døtta inn - derfor så skeve.
    Må innom senere i kveld og hente begge.

    Håper på lyd i kveld - faen, det ør i kløret!

    93.jpg


    BB
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du må begynne å benytte lavmasseterminaler!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Leif;
    Om jeg hadde hørt forskjell, hadde jeg aldri innrømt det.
    Det er så mye annet rart som førsøpler signalet på sin vei mot høyttalerne, og for ikke å snakke om på sin vei inn hit at jeg ikke helt har trua.
    I et bola anlegg som ditt, tipper jeg at jeg også kunne ha ant et eller annet - men som sagt, ikke her.

    Har noen Bullshit-terminaler liggende som jeg tror vi må prøve i en testbenk en vakker dag.

    BB
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det vittige er jo at Speakon er blandt de billigste du kan bruke :cool:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Så sant, så sant - Speakon er kurant, men i denne skaleringen har jeg gitt meg selv et annet fokus.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Delefilter til besvær....
    Lang natt ble til dag - denne luringen skapte litt hodebryet.
    Ved oppmontering hadde jeg kortsluting i mellomtonesløyfa og jeg som førte til den totale stillhet i ene analen men etter litt demontering, remontering og demontering fant jeg rakkeren. En av festeskruene mine til bunnplata hadde rett og slett kortsluttet noe lureri den ikke skulle kortslutte.
    Sammen med helsparkling av vegene på det tomme rommet til eldstegutten, tok dette noen timer av nattesøvnen.

    94.jpg



    Livet var plutselig til å holde ut igjen i natt. Ser også at jeg ønsker meg krøller til hjul, men det ser likevel at hårløsheten ikke ser ut til å plage en stakkar - våknet i Lessstresseren klokka halv fem i morges med full musikk i stua.

    95.jpg



    Dagens fotofangst etter litt rydding og stabling. Kjører nå oppsettet med en ALC1000 (ALC1000-1300 - Monoblock Amplifier 1000W | Power Amplifiers) i hver kanal - Svartingene trenger trenger hver smitt og smule i et passivt oppsett, men heller ikke mer. Rett mætsj, høres det ut som - jula kom akkurat i tide i år.

    96.jpg


    97.jpg


    BB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Herlig! Har du tenkt å ha dette så lenge at jeg kan komme å høre litt til uka? :cool:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Jan;
    Kom - jeg har åpninger overalt kommende - suppe utloves. Og vafler.

    Ikke sikkert de blir i heimen alt for lenge. Henne begynte en setning med at jeg kanskje kunne ha disse på Loftet når hønna reiser men hun fikk ikke fullført setninga, heldigvis.

    BB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Se der ja, mistanken var ikke ubegrunnet! Jeg iler!
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Hvordan synes du De låter? Har vært spent på å høre litt om hva du synes om dem.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Er ute og handler nå, men skal skrive litt om det når øra er koordinert. Men dette er meget lovende.
    Takk for din assistanse.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Thomas;
    Jo, nå skal du høre...

    Første gangen jeg har disse bassene i hus - førti liter lukket kasse. Jeg lar meg lett imponere og i kjent stil er jeg i alle fall det denne gangen. Selv ved lave volum leverer disse brukbar bassutputt - og ved bittelitt pådrag, føles nivået komplett. Lukket kasse får ikke like mye hjelp nedover som dobbelt volum og bassrør bidrar med og responsen ligger derfor, synes jeg å huske, på rundt 30Hz. Når jeg fyrer for skjæra, henger bassene med helt hjem - dette skyldes ganske sikkert en fin match mellom Anaene og Seasene - ikke antydning til at lyden blir snurpete eller overstyrt – ingen av delene, selv på full pupp. Smultringene får kjørt seg skikkelig, men det ser ikke ut som at Royene bryr seg. Relativt impregnerende, må jeg si.

    Dette er garantert drivere jeg kommer til å bruke mange ganger framover – førti liter og bøttevis med fet og tørr bass, om det er en sammensetning man kan forstå.

    Coaxene spiller også flott. Litt annerledes i toppen ift hønna på Loftet, men stagingen er helt utmerket. Bedre spredning. Kanskje en anelse hårde i mellomtonen, men jeg tipper noe av dette forsvinner når de får spilt en time eller tjue til. Særdeles impulsvillig. Fin klang. Jeg får faktisk en liten fornemmelse av, men dette er sikkert en illusjon som er styrt av at diskanten sitter innerst inne i en tut.

    I det hele og det store er dette det beste kompaktsystemet jeg har hatt i huset her på haugen men jeg kan nesten ikke få prøvd ut hva Diracen kan gjøre av mædjik. Høyttalerne har relativt lite optimal plassering slik de står nå – en optimal utfordring for den sorte, magiske boksen.

    Flott balanse mellom det som kommer ut av toppen og bunnen – tror jeg er Grevlingen en stor og evig takk. Deg også, forresten – tror du hadde tre komplette modelleringer i hodet ditt på en og samme tid mens vi drev og vurderte fram og tilbake. Husker ikke, men tror det var deg som kom opp med Seas-coax-forslaget. Takk skyldig utbedes.

    Effektsugne er de – ingen tvil om det – 2000 klasse-D-Watt inn er ikke en Watt for mye – jeg klarer å tømme boksen for alle som en. Har man først det fokuset jeg har, og har man først gjort det én gang, vil man bare ha mer – tror aldri det kommer noe annet inn i dette huset enn Anaview eller tilsvarende.

    Tøffeste kassene øverst på Skedsmokorset, det er jeg relativt sikker på.

    BB
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Jan;
    Kom - jeg har åpninger overalt kommende - suppe utloves. Og vafler.

    Ikke sikkert de blir i heimen alt for lenge. Henne begynte en setning med at jeg kanskje kunne ha disse på Loftet når hønna reiser men hun fikk ikke fullført setninga, heldigvis.

    BB
    -Og suppe ble det :cool: Men vafler så jeg fortsatt ingen ting til... ikke så mye som en sukkerbit til kaffen engang! Slikt trekker alvorlig ned.

    Men lyden trakk opp så der er vi på status quo. Morsomme høyttalere dette, coax'ene spiller veldig åpent og fint, bassen tight og god og helt uten antydning til kasselyd el.l. Ubestridt suveren valuta for pengene, og de ser bra ut også! For øvrig takk for en som altid bæltrivelig kveld med mye jug, pissprat, trompetfanfarer og med god musikk!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Vegard;
    Lover å ta tak i dette fra i morgen biti - snart der nå - bare noen CC-lister og noen hull og skruer så er vi der.

    Sluket var på besøk i kveld og etter et herremåltid med lutefiskslim ble det bestemt at stativene og ble for beito og at fargene skal modereres.
    Suprabaflene får også hvert sitt hull på forsiden for å romme to runde digitale voltmeter (ikke si til Sluket at du skal gjøre det samme for da kommer han til å si at det var han som fant på det).

    Tilkoblinger for både spenning og ht-signal kommer også på skråkanten bakerst på baffelstativene slik at jeg kan dra fram skjult kabling fram til elementene - si ikke dette heller, er du snill.

    Ellers så så brukte jeg deler av ettermiddagen i går til å leke med svartingene som jeg var så fornøyd med og få stilt inn Diracen. Underveis såg jeg at kurvene var rare og undersøkte en av bassene som var stein dævv. Her viste det seg at innvendig ledning ikke en gang var avisoleert (står i kroken og skjemmes). Ordnet dette gi kjørte fullt Dirac-måleprogram.

    Disse kassene yter nå relativt imponerende men enda en gang gjør den magiske boksen underverker. Man skulle tro at med et så flott delefilter som Grelv har heklet sammen, så skulle det bare være tut & kjør. Men som jeg sa før, så gjør denne boksen underverker. I bassområdet strammes det skikkelig opp - ubudent dritt fra rommet høres enkelt at er minimert. Mellomtone og diskant får en helt annen klarhet og plasseringen av musikere defineres enda bedre.

    Jeg håper virkelig at Seas ikke faser ut denne coaxen for så langt, er disse noen av de bedre driverne i denne klassen. Seas har leget en skikkelig fin driver her.

    BB
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.796
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    forsiktig nå...
    Jeg har montert meterene på baksiden. tre stk på hver ht blir litt som på bildet...

    Ellers har jeg maillet med supravox (igjen) vedr driver til toppen. konversasjonen ga ett begrenset utkomme (de har god erfaring med B&C DE35) da jeg
    1: er ignorant når det kommer til fransk språk
    2: ikke kan nok til å stille gode spørsmål
    3: mannlig norsk nerd får ikke opp interessen i samme grad som en DDB som flasher sine attributter på dørstokken deres...
     

    Vedlegg

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Vegard;
    Hadde ikke du Raal 15-70 eller noe sånt øverst?
    Fortell, fortell.
    BB
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.257
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    3 dager i sølibat? Sitter du fast i den trutne julestampen?
    Hvordan gikk det med TV-subben, fikk du tak i de siste Tang(a)-Band?
    Hvis ikke kan du jo myse på bassløsningen til Yield Fastlane. Noe for OB-TV-vegg?
    Svarten er kul ! Det gjelder å sikre seg disse koax-elementene før lageret er tomt.
    Det ryktes om en ny modell på nyåret som forhåpentligvis også duger.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Willy;
    Nu er livet i overkant platonisk - får ta det igjen senere.

    Men jeg har holdt på i mitt stille sinn - baffelrammene nærmer seg og nå venter jeg på blingmetrene. Skal også legge litt skjult kabling i foten å disse slik at de ser ut som kjøpeføtter. Småbaflene ug utfyllingslistene på sidene har fått svartfarge - blått og rødt ble litt i overkant morro.

    Ellers så har jeg pusset opp et rom i andre. Helsparkling av vegger to ganger, maling av tak og vegger og beising av gulv er unnagjort. Nå venter kun belistning og litt vinduskarmmaling og så er det juleklart. To skuffekommoder og ei topplate skal lages i morgen.

    For en gangs skyld så hører jeg mye på noe jeg er ferdig med. Svartingene/Dirac/PS-DAC/Squeezebox/Anawiev er rett og slett forbløffende og har fått meg til å tenke nytt når det gjelder kassehøyttalere. Iaff disse bassene kommer jeg til å bruke mange av framover - garantert.


    Sluk;
    Disse betegnelsene kommer jeg aldri til å lære meg!!!

    BB
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Royene er et av de få elementene hvor Seas viser Klippelmålinger. Måleresultatene er veldig bra og det gir en god pekepinn ift. all den positive tilbakemeldingen det er på disse. Kjekt også å se du er happy med resultatet. Høyttalerne ble rett ut småsexy ;D
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Tytte;
    Klippelmålinger - hva viser de?
    Det som slår meg er hvor mye bass disse gir ved lavt volum og hvor kontrollerte de er selv ved maks pådrag. Dette har nok en god del å gjøre med at Anaene stålkontrollerer hele veien hjem. Ingenting lukker seg - alt er like presist og deilig. Toppen henger også med hele veien - heller ikke i dette området knyter det seg.

    Elementene er helt toppers alle sammen, men det er jaggu meg også klasse-D-teknologien i denne støpninga. Mulig at noe blir borte underveis og at switchede strømforsyninger kan gjøre ugagn, men jeg klarer rett og slett ikke finne ut av hva det skal være.

    Begynner å bli gammel, tror jeg......

    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn