Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    3.096
    Torget vurderinger
    16
    Switchefresing? Glem det. De er dønn tyste

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    JoHoo;
    La den gamle mannen leve i troen, Johan - du har sett ved selvsyn at han har det utmerket og har råd til å betale sine luncher.
    BB

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.660
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    34
    når flaggermusene begynner å fly i en vid ring rundt huset og kattene går lange omveier, da skjønner dere at de derre switchegreiene er noe ræl......:cool:

btw...flott håndverk som vanlig....

Sist redigert:

FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    314
    Torget vurderinger
    5
    Flotte saker OB! Jeg hadde trengt en kliss lik, bare med ikke brokoblede AMS0100. Si fra når du tar bestillinger ;)

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.271
    Torget vurderinger
    14

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    LMC, flaggermus er flotte dyr med en hørsel vi bare kan drømme om:)
    Kjører klasseD rund baut, men det er dessverre ikke fler flaggermus nå enn da jeg brukte klasse AB;)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Leif;
    Det eneste jeg kan tilføye, er at jeg vet hva flaggermus heter på nynorsk, men det er igjen så grovt at jeg ikke kan tilføye det, det heller.
    Når jeg tenker meg om. Jeg rester min kasse.

Sluk og Vidar - takk te' dokk.

Dette er en skaubjønns hilsen til alle de som er flinke til å lodde og bore i metall og får det til å se fint ut på samme tid.
    Dette er også en hilsen til alle de radioapparatene som, vi som har pessart femti, har satt ørevoks og filipenservæske fast i høyttalertrekket på.

Tre har uante muligheter hva angår farger og fjas og kan ikke dy meg for å tenke at disse kassene kan kles med karbon, folieres, finéres og som nevnt først, lakkeres i alle mulige seksie Porsche-, Ferrari- eller Astonfarger. Kabinettet kan også ganske enkelt lages i akryl - klar eller opaque eller røkfarget - eller om man er helt on the wild side, noen av de to nederste

carbon finish.jpg

Acrylic Sheets 1.jpg

Acrylic Sheets 2.jpg

Jeg håper at disse kassene og de jeg har vist tidligere er noe vi kan produsere på den skolen jeg jobber på. Vi har en snekkerlinje men også TO, tilrettelagt opplæring, som både kan montere, selge og forsende saker vi lager. Jeg blomstret litt rundt dette i går og skal ikke dar det videre i dag.

Poenget er at vi her har en mulighet til å gi en haug med mennesker noe skikkelig fett å holde på med samtidig som at vi andre som skal kjøpe dette, slipper unnna med atdkillig færre kroner til Kina, Italia, DHL og for de som bor nært nok, til Posten.

BB

Sist redigert:

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.271
    Torget vurderinger
    14
    Slik snakker enten en EKTE DIY'er - eller en gniten faen som er så gjerrig at det følger møll med når han åpner hestehandlerlommeboka..:cool: Take Your pick! ;)

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.271
    Torget vurderinger
    14
    LMC, flaggermus er flotte dyr med en hørsel vi bare kan drømme om:)
    Kjører klasseD rund baut, men det er dessverre ikke fler flaggermus nå enn da jeg brukte klasse AB;)
    Klasse D er for flaggermus, som er helt avhengige av hørselen sin. For andre sløvinger som runder av ved 8k så er rør godt nok

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    1.794
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg kan fixe kamelon lakk og candy i flere varianter, prisme flakes, flakes osv for den som ønsker det. Bare å shippe oppover kabinettet :D

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Nå går jeg faen meg til ledelsen på mandag og varsler igangsettelse!
    BB

D

Dåbbel J

Guest
    ENIG !! Si at det må fler trehønn ut i verden! Lenge leve skattepenga våres!!

:rolleyes:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Leikis;
    Kanskje jeg lager en bætsj på noen kasser og sender opp til deg om vi blir enige om et vederlag - er du åpen for noe sånt?
    Noen fete, fete farger?
    BB

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    1.794
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Leikis;
    Kanskje jeg lager en bætsj på noen kasser og sender opp til deg om vi blir enige om et vederlag - er du åpen for noe sånt?
    Noen fete, fete farger?
    BB
    Farger er veldig individuelt smakssatt, gi meg en rettning ? Prisme flakes og andre flakes er kanskje harry, men kult læll. Og candy farger er veldig fine. Har vel grønn rød gul osv tror jeg.
    Kamelon farger er og kule og kan justeres i styrke etter smak.

D

Dåbbel J

Guest
    Prøvd og finne noen bilder av ferdig bakplater med kontaker her.....
    Hvor stor avstand har du mellom dem forskjellige kontaktene??

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Hei Jan
    Jeg legger opp til tight-fit for å få plass til alt på baksiden - her er min lay-out for sekskanaleren m/mål.
    Jeg skal lage en åttekanaler også og da går jeg opp i høyde på bakplata.

719.jpg

Jeg kjører XLR på utgangene - om du skal ha skrutermminaler, trenger du mer plass til fingrene dine.

Hvis du sender meg link til kontaktene du skal bruke, skisser jeg opp en plate og lager en arbeidstegning. Husk mål bakplata di.

BB

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    7.013
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser XLR her, men er det speakon i mellom?

...bare nysgjerrig.

B

D

Dåbbel J

Guest
    Takk for info, men jeg har og skal få bedre plass til mine kontakter.
    Jeg har ikke heeeelt bestemt meg for plassering, men det ser ut tl og bli inne i skjenken. og jeg skal finmåle ila dagen/kvelden.
    Og så skal jeg sende deg min vakreste tusjtegning på mail.

Om du leser litt i tråden min så ser du hva av kontakter... :rolleyes:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Først - nå husker jeg at JJ skulle ha Speakon - sorry - hva er ytterdiameter på pluggene - tror den er noe større enn bredden på chassiskontaktene til Neutrik.

Bergfinn;
    Kontaktene til venstre for XLR er RCA - litt hummer og kanari blir det, men jeg må komprimere og bruker bare XLR til høyttalere her i heimen.
    BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Huska det etterhvert, JJ.

Men du kan jo lage deg to uttrekksplater med ordentlige skuffeskinner til å ha inni skapet ditt. Bare pass på å forankre kassetten i bakkant slik at dingsene ikke deiser i gulvet på fullt uttrekk. Da kan du ha et beskyttelsesgitter over hele greia og tom ei hylle et stykke over dette igjen.

BB

D

Dåbbel J

Guest
    Beklager... men fikk ikke med meg denne..... :eek:
    Ingen dum idé, fullt mulig og få til det.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Jan;
    Burde ha skrevd det i tråden din når det var ment for deg - blir litt ivrig innimellom - sorry for det.
    Tror det kan bli en superløsning - ta innvendige mål og trekk fra så mye at du er sikker på at ingenting hindrer uttrekk, så poster jeg en skisse av dette i tråden din. Jævlig mye enklere å koble opp og ned, serru vettu.
    BB

D

Dåbbel J

Guest
    Godt det ikke bare er jeg som blir ivrig!! D e så deeiiiliiii :p

Det er hengsler på den midterste døren, og den faller da ned.
    Det vil si at innervegger der må fores litt ut slik at hegsler og ditto ikke kommer i konflikt med dem.

maks bredde på en slik hylle er 320 mm

maks høyde er 300 mm

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Broder Jan Jans lefling med Speakon har ført også meg utover på tynn is. Jeg er ikke så opptatt (les:hører ikke/vil ikke høre forskjell på) lavmasse og høymessekonnektorer - filosofien er at om det ser tøft ut, så er det tøft nok for denne reima.

Neutrik NLT8MX-BAG.jpg

Neutrik NLT8FX-BAG.jpg

Speakon ser jo barskt ut og med de små forsterkerne som er underveis og som jeg prøver å krympe så godt jeg kan, så er tilkoblingsmulighetene blitt en knapp faktor. Så det spørs om jeg ikke må bite i det sure gresset og gå for flerpolsløsningene fra eller til Neutrik.

Her er en liten link jeg må studere senere
    http://www.electronics2000.co.uk/pin-out/speakon.php

Men først skal 25 liter Belgian Blonde over på nyinnkjøpte og -vaskede brune panteflasker....

BB

D

Dåbbel J

Guest
    Dem har 8 polet Neutrik.. der sparer du plass, men du må tunga i rett munn.........

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    6.386
    Noen som kan tegne meg en tegning som viser hvordan jeg bør legge opp fire kanaler høyre og fire kanaler venstre i hver sin plugg?
    BB

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Speakon selv har skjema liggende på nett - her er pinnene på 8-polt:
    speakon8.JPG

Din løsning kan da kobles som deres forslag under 4-way her:
    speakon wire.jpg

• Laster inn…