Hvem er størst?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.564
Torget vurderinger
2
Skal godt gjøres og tangere gullrekka til Stones.

Beggars Banquet

Let it Bleed

Sticky Fingers

Exile on Main Street.

Stones var den største gruppa.

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.073
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
rolfozzy skrev:
Beggars Banquet
Let it Bleed
Sticky Fingers
Exile on Main Street.
Opplest og vedtatt! :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Temaet har jo vært oppe før på sentralen. Her er noen ord som falt den gang :-X

"Hva gjør Beatles til et stort rockeband? De patetiske ”Love, love me” do låtene fra tidlig 60 tall skrevet for hylende 14 år gamle engelske burugler eller det kvasi-intellektuelle, indiskinspirerte, studiorunk-tullballet skrevet 5 år senere for 19 år gamle identitetssøkende batikkledde engelske burugler? De er overvurderte til tusen. Lennon ble frelst av ei kule, Macca har bevist han er en idiot gjennom 30 år karriere uten en bra låt eller LP og Ringo er bare tett. Bare The Dark Horse hadde store selvstendige musikalske kvaliteter. Av med hatten for Harrison"

ellers vil jeg si som en kompis alltid har sagt.
Hvis Elvis er Kongen, så er Iggy Pop Gud.

Amen!

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
21.985
Sted
Oslo
Torget vurderinger
15
Townes skrev:
Som sagt, eg forstår fortsatt ikkje kor og ka du vil med stones-dissinga.
Jeg kunne vel fortsatt å forsvarsargumentert meg, uten at det hadde ført verden noe videre.

Lest mellom linjene så er det jo opplest og vedtatt at Stones er verdens beste band, og at alle er forpliktet til å ikke være uenig i det.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.904
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
Grunnen til at Beatles ofte feilaktig blir vurdert som "større" enn Stones er at førstnevnte la opp for 40 år siden og at John Lennon døde for 30 år siden. Trur nå jeg.
Vel vel. Hadde Stones lagt opp rundt 75 hadde de for meg fremstått som et bedre band med mer kred enn de gjør i dag.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
399
Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.279
Torget vurderinger
1
ptb skrev:
Jagger vs. f.eks Daltrey. Daltrey har sangstemme - og kan synge.
"Daltrey synger som om noen nettopp har tråkket han på foten". (-Riktignok et gammelt Keith Richards sitat dette, men man skjønner jo hva han mener, he-he).

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ptb skrev:
Townes skrev:
Som sagt, eg forstår fortsatt ikkje kor og ka du vil med stones-dissinga.
Jeg kunne vel fortsatt å forsvarsargumentert meg, uten at det hadde ført verden noe videre.

Lest mellom linjene så er det jo opplest og vedtatt at Stones er verdens beste band, og at alle er forpliktet til å ikke være uenig i det.
Da leser du litt for meget mellom linjene. Personlig er ikkje stones mitt favorittband. Har bare sett meg grundig lei denne konsekvente og kategoriske diskrediteringa av et aldeles fantastisk bra band, spesielt i gullperioden som fozzy ramset opp. Det er ikkje mange som kan skilte med fire sånne på rappen.
Etter '72 (for å være snill kan man strekke det litt lengre), så er jo stones stort sett nitrist.

Og "forsvare" deg? Det er jo overhodet ingen form for personangrep her. Vi diskuterer vel sak og intet annet? Dessuten, glem ikkje kem som først påsto at stones ikkje hadde noe i dette selskapet å gjøre. Alt jeg er interessert i å få høre er korfor. Du har ennå ikkje klart å komme med ett eneste argument for det.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
399
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.
Er det Robert Johnson du mener?
Tyrkleif rettet opp.
Trykkleif # 1 erstattes med trykkleif # 2 ::)
Hvis det er "Tyrkleif" du sikter til, var den med overlegg.
Hvis det er noe annet ser jeg det ikke, så bare si fra hva det eventuellt er.

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.073
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.
Tyrkleif rettet opp.
Robert Johnson.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Tyrkleif rettet opp.
Robert Johnson, ja.

Siden du gikk såpass hardt og høyt ut i innlegget ditt, så hadde det jo vært greit om du hadde korrekt navn på mannen. I alle fall på andre forsøk.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.904
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
Etter '72 (for å være snill kan man strekke det litt lengre), så er jo stones stort sett nitrist.
Jeg er jo en snill mann, så jeg strakk det til 75. Men egentlig er jeg enig i 72. Hadde noen skutt Jagger da, hadde jeg likt Stones bedre (kanskje jeg ikke er så snill alikevel).

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
399
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Townes skrev:
el_mariachi skrev:
Tyrkleif rettet opp.
Robert Johnson, ja.

Siden du gikk såpass hardt og høyt ut i innlegget ditt, så hadde det jo vært greit om du hadde korrekt navn på mannen. I alle fall på andre forsøk.
Rettet for andre gang, fatter ikke hvordan jeg fikk det til, ikke klarte jeg å se det etterpå heller.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.564
Torget vurderinger
2
el_mariachi skrev:
Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.
Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?

Og spilt inn sin andre LP i Chess studioet, hvor de ble møtt av en Muddy Waters som sto på ei gardintrapp og malte taket.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
399
rolfozzy skrev:
el_mariachi skrev:
Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?

Og spilt inn sin andre LP i Chess studioet, hvor de ble møtt av en Muddy Waters som sto på ei gardintrapp og malte taket.
Nå er vel slik at de tre nevnte hadde en karriere lenge før stones kom på banen sammen med andre dvaske desertgenerasjonsrockere som liret av seg mer eller mindre vellykkede coverversjoner av deres materiale.

Hvorvidt Muddy Waters malte taket i et av Chessstudioene eller ikke, og eventuellt bakgrunnen for det får være hva det vil.

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
people try to put us down
just because we're still around

...hope I get old before I die.

"Our generation"

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
493
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:

Beggars Banquet

Let it Bleed

Sticky Fingers

Exile on Main Street.

Dette er er uten tvil en gullrekke rolfozzy ;) men de når ikke disse beatlesplatene til anklene engang! Revolver- Rubber Soul- Stg Peppers Lonely Hearts Club Band- Abbey Road....

Beatles er størst, og det er fasiten ;)

Destiny.. :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hvem er disse rullende steinene som blander seg inn her....?
I elite-divisjonen fins bare et band; The Beatles.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
lars_erik!

Vi vet at du har et over middels usunt forhold til Beatles. Men nå er det vel snart nok?

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.073
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Burnt_Island skrev:
people try to put us down
just because we're still around

...hope I get old before I die.

"Our generation"
Artig omskriving av "My Generation", Burnt_Island! ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Townes skrev:
lars_erik skrev:
lars_erik!

Vi vet at du har et over middels usunt forhold til Beatles. Men nå er det vel snart nok?
Er ikke mulig å ha et usunt forhold til Beatles ;)

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
TOM WAITS !!!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.897
Sted
Oslo
Usunt?
Vår eldstesønn på 2 år ser samme epsiode av "Sauen Shaun", gang, på gang, på gang, på gang. Var det ikke for alderen ville jeg vært bekymra. For voksne stilles det vel diagnose for slikt. ::)

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
den opprinnelige diskusjonen i VG om hvem som er størst av Dylan og Young er en tullediskusjon. Det som inspirerte Neil Young var Stones og Dylan; å få til å kombinere greiene deres i en og samme låt var det som drev han. Dersom han greide det kan vi jo si 1+1=2, noe som gjør Young størst. Eller vi kan si at de er læremesterne hans, og da blir de størst. Det blir vel som når vi krangler om beste fotball laget.
Beatles er ikke nevnt i denne sammenhengen, men det er jo klart at om du holder kjeft så gjør du ikke noe dumt, og Beatles har jo ikke sagt noe på svært lenge så...

@Salty Dog, jeg tror det var "spitting image" som lagde en video med noen svært geriatriske rockere til denne låta.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.904
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
el_mariachi skrev:

Musikken blir jo hverken bedre eller dårligere av om de er lite kjent, da.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.564
Torget vurderinger
2
erato skrev:
rolfozzy skrev:
el_mariachi skrev:

Nei du har rett i det. Sikkert veldig mye bra musikk vi aldri har hørt, eller hørt om.

Elers må jeg rette litt på meg sjøl her. la ikke merke til at hank williams var nevnt av Mariachi her. Han sto på egne bein, så han kan holdes utenfor for min del.

Robert Johnson hadde vært død i mange år, så greit nok. Stones spilte inn hans Love in Vain, så han kom nok ut til et større publikum ved hjelp av det.

Muddy Waters har for meg, så lenge jeg har visst om han, vært den største av bluesartistene. Hører ofte på MW.

Men hadde ikke en del engelske band som Stones og f.eks. Yardbirds spilt musikken til mange av bluesfolka så hadde de ikke fått den velfortjente berømmelsen de har fått.

De var kjent før også. Musikken var også inne på listene for svart musikk, men ellers lite utbredt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.564
Torget vurderinger
2
Destiny skrev:
rolfozzy skrev:

Beggars Banquet

Let it Bleed

Sticky Fingers

Exile on Main Street.

Dette er er uten tvil en gullrekke rolfozzy ;) men de når ikke disse beatlesplatene til anklene engang! Revolver- Rubber Soul- Stg Peppers Lonely Hearts Club Band- Abbey Road....

Beatles er størst, og det er fasiten ;)

Destiny.. :)
Du glemte den beste, White Album.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Vår eldstesønn på 2 år ser samme epsiode av "Sauen Shaun", gang, på gang, på gang, på gang. Var det ikke for alderen ville jeg vært bekymra. For voksne stilles det vel diagnose for slikt. ::)
Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, selv om også han lever på en streng diett. Det finnes flere som har enda mer alvorlig diagnose etter din testmetodikk. ;)

erato skrev:
rolfozzy skrev:
el_mariachi skrev:

Slik sier bare en som ikke selv brødfør familien sin på platesalg og konsertinntekter. ::)

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
161
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....
Nettopp!
I rettferdighetens navn vil jeg hevde at lars_erik fremstår som en musikkinteressert person med variert smak. Det er jo bare å lese i tråden "Hva lytter du til i dag?" ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.992
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Karma skrev:
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....
Nettopp!
I rettferdighetens navn vil jeg hevde at lars_erik fremstår som en musikkinteressert person med variert smak. Det er jo bare å lese i tråden "Hva lytter du til i dag?" ;)
Nå ja, trenger ikke gå helt av støvleskaftene av rettferdighet. Det finnes de som er mye verre. La det være med det. ;)
No pun intended, underline.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Karma skrev:
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Nettopp!
Det er mange her som ikke tåler å bli motsagt; hverken her eller på kabel-trådene. Da fyrer de grovkalibret med personlig skyts, som skikkelige, voksne folk. Svært imponerende, selvsagt. Townes, hva du mener om at jeg liker Beatles bedre enn Stones, bryr jeg meg ikke om. Har jeg sagt noe personlig om deg for at du liker Stones bedre? Kanskje gå an å holde ting på et saklig plan? Og Eros? Like imponerende som alltid.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.564
Torget vurderinger
2
lars_erik skrev:
Karma skrev:
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Nettopp!
Det er mange her som ikke tåler å bli motsagt; hverken her eller på kabel-trådene. Da fyrer de grovkalibret med personlig skyts, som skikkelige, voksne folk. Svært imponerende, selvsagt. Townes, hva du mener om at jeg liker Beatles bedre enn Stones, bryr jeg meg ikke om. Har jeg sagt noe personlig om deg for at du liker Stones bedre? Kanskje gå an å holde ting på et saklig plan? Og Eros? Like imponerende som alltid.
Kan du skreve over i Albumstafetten lars-erik. Det ligger ei plate der som jeg gjerne vil ha din mening om.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.955
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
rolfozzy skrev:
lars_erik skrev:
Karma skrev:
baluba skrev:
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Nettopp!
Kan du skreve over i Albumstafetten lars-erik. Det ligger ei plate der som jeg gjerne vil ha din mening om.
Kommer snart :)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.422
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Usunt?
Vår eldstesønn på 2 år ser samme  epsiode av "Sauen Shaun", gang, på gang, på gang, på gang. Var det ikke for alderen ville jeg vært bekymra. For voksne stilles det vel diagnose for slikt.  ::)
Er det traktorpimpeepisoden? Da tror jeg det er gener.  ;D

Men tilbake til saken:

Stones.

Topp Bunn