Opplest og vedtatt!rolfozzy skrev:Skal godt gjøres og tangere gullrekka til Stones.
Beggars Banquet
Let it Bleed
Sticky Fingers
Exile on Main Street.
Stones var den største gruppa.
Jeg kunne vel fortsatt å forsvarsargumentert meg, uten at det hadde ført verden noe videre.Townes skrev:Som sagt, eg forstår fortsatt ikkje kor og ka du vil med stones-dissinga.
Vel vel. Hadde Stones lagt opp rundt 75 hadde de for meg fremstått som et bedre band med mer kred enn de gjør i dag.65finger skrev:Grunnen til at Beatles ofte feilaktig blir vurdert som "større" enn Stones er at førstnevnte la opp for 40 år siden og at John Lennon døde for 30 år siden. Trur nå jeg.
"Daltrey synger som om noen nettopp har tråkket han på foten". (-Riktignok et gammelt Keith Richards sitat dette, men man skjønner jo hva han mener, he-he).ptb skrev:Jagger vs. f.eks Daltrey. Daltrey har sangstemme - og kan synge.
Da leser du litt for meget mellom linjene. Personlig er ikkje stones mitt favorittband. Har bare sett meg grundig lei denne konsekvente og kategoriske diskrediteringa av et aldeles fantastisk bra band, spesielt i gullperioden som fozzy ramset opp. Det er ikkje mange som kan skilte med fire sånne på rappen.ptb skrev:Jeg kunne vel fortsatt å forsvarsargumentert meg, uten at det hadde ført verden noe videre.Townes skrev:Som sagt, eg forstår fortsatt ikkje kor og ka du vil med stones-dissinga.
Lest mellom linjene så er det jo opplest og vedtatt at Stones er verdens beste band, og at alle er forpliktet til å ikke være uenig i det.
Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.
Tyrkleif rettet opp.Townes skrev:Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.
Trykkleif # 1 erstattes med trykkleif # 2 :el_mariachi skrev:Tyrkleif rettet opp.Townes skrev:Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.
Hvis det er "Tyrkleif" du sikter til, var den med overlegg.Townes skrev:Trykkleif # 1 erstattes med trykkleif # 2 :el_mariachi skrev:Tyrkleif rettet opp.Townes skrev:Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.![]()
Robert Johnson.el_mariachi skrev:Hvis det er "Tyrkleif" du sikter til, var den med overlegg.Townes skrev:Trykkleif # 1 erstattes med trykkleif # 2 :el_mariachi skrev:Tyrkleif rettet opp.Townes skrev:Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.![]()
Hvis det er noe annet ser jeg det ikke, så bare si fra hva det eventuellt er.
Robert Johnson, ja.el_mariachi skrev:Hvis det er "Tyrkleif" du sikter til, var den med overlegg.Townes skrev:Trykkleif # 1 erstattes med trykkleif # 2 :el_mariachi skrev:Tyrkleif rettet opp.Townes skrev:Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.![]()
Jeg er jo en snill mann, så jeg strakk det til 75. Men egentlig er jeg enig i 72. Hadde noen skutt Jagger da, hadde jeg likt Stones bedre (kanskje jeg ikke er så snill alikevel).Townes skrev:Etter '72 (for å være snill kan man strekke det litt lengre), så er jo stones stort sett nitrist.
Rettet for andre gang, fatter ikke hvordan jeg fikk det til, ikke klarte jeg å se det etterpå heller.Townes skrev:Robert Johnson, ja.el_mariachi skrev:Hvis det er "Tyrkleif" du sikter til, var den med overlegg.Townes skrev:Trykkleif # 1 erstattes med trykkleif # 2 :el_mariachi skrev:Tyrkleif rettet opp.Townes skrev:Er det Robert Johnson du mener?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johansen, Hank Williams og Muddy Waters.![]()
Siden du gikk såpass hardt og høyt ut i innlegget ditt, så hadde det jo vært greit om du hadde korrekt navn på mannen. I alle fall på andre forsøk.
Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.
Nå er vel slik at de tre nevnte hadde en karriere lenge før stones kom på banen sammen med andre dvaske desertgenerasjonsrockere som liret av seg mer eller mindre vellykkede coverversjoner av deres materiale.rolfozzy skrev:Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.
Og spilt inn sin andre LP i Chess studioet, hvor de ble møtt av en Muddy Waters som sto på ei gardintrapp og malte taket.
Dette er er uten tvil en gullrekke rolfozzyrolfozzy skrev:Skal godt gjøres og tangere gullrekka til Stones.
Beggars Banquet
Let it Bleed
Sticky Fingers
Exile on Main Street.
Stones var den største gruppa.
lars_erik!lars_erik skrev:Hvem er disse rullende steinene som blander seg inn her....?
I elite-divisjonen fins bare et band; The Beatles.
Artig omskriving av "My Generation", Burnt_Island! ;DBurnt_Island skrev:people try to put us down
just because we're still around
...hope I get old before I die.
"Our generation"
Er ikke mulig å ha et usunt forhold til BeatlesTownes skrev:lars_erik!lars_erik skrev:Hvem er disse rullende steinene som blander seg inn her....?
I elite-divisjonen fins bare et band; The Beatles.
Vi vet at du har et over middels usunt forhold til Beatles. Men nå er det vel snart nok?
Musikken blir jo hverken bedre eller dårligere av om de er lite kjent, da.rolfozzy skrev:Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.
Og spilt inn sin andre LP i Chess studioet, hvor de ble møtt av en Muddy Waters som sto på ei gardintrapp og malte taket.
Nei du har rett i det. Sikkert veldig mye bra musikk vi aldri har hørt, eller hørt om.erato skrev:Musikken blir jo hverken bedre eller dårligere av om de er lite kjent, da.rolfozzy skrev:Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.
Du glemte den beste, White Album.Destiny skrev:Dette er er uten tvil en gullrekke rolfozzyrolfozzy skrev:Skal godt gjøres og tangere gullrekka til Stones.
Beggars Banquet
Let it Bleed
Sticky Fingers
Exile on Main Street.
Stones var den største gruppa.men de når ikke disse beatlesplatene til anklene engang! Revolver- Rubber Soul- Stg Peppers Lonely Hearts Club Band- Abbey Road....
Beatles er størst, og det er fasiten
Destiny..![]()
Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, selv om også han lever på en streng diett. Det finnes flere som har enda mer alvorlig diagnose etter din testmetodikk.ErosLoveking skrev:Usunt?
Vår eldstesønn på 2 år ser samme epsiode av "Sauen Shaun", gang, på gang, på gang, på gang. Var det ikke for alderen ville jeg vært bekymra. For voksne stilles det vel diagnose for slikt. :![]()
Slik sier bare en som ikke selv brødfør familien sin på platesalg og konsertinntekter. :erato skrev:Musikken blir jo hverken bedre eller dårligere av om de er lite kjent, da.rolfozzy skrev:Og hvor kjent tror du disse hadde vært hvis ikke nettopp grupper som Stones hadde spilt musikken deres?el_mariachi skrev:Disse softpoprockerne dere nevner er jo ikke noe annet enn utvaskede bleke skygger av Robert Johnson, Hank Williams og Muddy Waters.
Nettopp!baluba skrev:Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....ErosLoveking skrev:Usunt?
Vår eldstesønn på 2 år ser samme epsiode av "Sauen Shaun", gang, på gang, på gang, på gang. Var det ikke for alderen ville jeg vært bekymra. For voksne stilles det vel diagnose for slikt. :![]()
Nå ja, trenger ikke gå helt av støvleskaftene av rettferdighet. Det finnes de som er mye verre. La det være med det.Karma skrev:Nettopp!baluba skrev:Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....ErosLoveking skrev:Usunt?
I rettferdighetens navn vil jeg hevde at lars_erik fremstår som en musikkinteressert person med variert smak. Det er jo bare å lese i tråden "Hva lytter du til i dag?"![]()
Det er mange her som ikke tåler å bli motsagt; hverken her eller på kabel-trådene. Da fyrer de grovkalibret med personlig skyts, som skikkelige, voksne folk. Svært imponerende, selvsagt. Townes, hva du mener om at jeg liker Beatles bedre enn Stones, bryr jeg meg ikke om. Har jeg sagt noe personlig om deg for at du liker Stones bedre? Kanskje gå an å holde ting på et saklig plan? Og Eros? Like imponerende som alltid.Karma skrev:Nettopp!baluba skrev:Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....ErosLoveking skrev:Usunt?
I rettferdighetens navn vil jeg hevde at lars_erik fremstår som en musikkinteressert person med variert smak. Det er jo bare å lese i tråden "Hva lytter du til i dag?"![]()
Kan du skreve over i Albumstafetten lars-erik. Det ligger ei plate der som jeg gjerne vil ha din mening om.lars_erik skrev:Det er mange her som ikke tåler å bli motsagt; hverken her eller på kabel-trådene. Da fyrer de grovkalibret med personlig skyts, som skikkelige, voksne folk. Svært imponerende, selvsagt. Townes, hva du mener om at jeg liker Beatles bedre enn Stones, bryr jeg meg ikke om. Har jeg sagt noe personlig om deg for at du liker Stones bedre? Kanskje gå an å holde ting på et saklig plan? Og Eros? Like imponerende som alltid.Karma skrev:Nettopp!baluba skrev:Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....ErosLoveking skrev:Usunt?
TAD digget jeg hemningsløst for 20 år siden. spilles av og til med glede ennå.Townes skrev:TAD var forresten ganske store også:
![]()
Kommer snartrolfozzy skrev:Kan du skreve over i Albumstafetten lars-erik. Det ligger ei plate der som jeg gjerne vil ha din mening om.lars_erik skrev:Det er mange her som ikke tåler å bli motsagt; hverken her eller på kabel-trådene. Da fyrer de grovkalibret med personlig skyts, som skikkelige, voksne folk. Svært imponerende, selvsagt. Townes, hva du mener om at jeg liker Beatles bedre enn Stones, bryr jeg meg ikke om. Har jeg sagt noe personlig om deg for at du liker Stones bedre? Kanskje gå an å holde ting på et saklig plan? Og Eros? Like imponerende som alltid.Karma skrev:Nettopp!baluba skrev:Nå finnes det flere som har mer dominerende og mye mer skremmende fikseringer enn understreken, ....ErosLoveking skrev:Usunt?
Er det traktorpimpeepisoden? Da tror jeg det er gener. ;DErosLoveking skrev:Usunt?