En ørliten statusrapport etter ombygging på tampen av oppussingen. Den nylig bygde skilleveggen i den fortsatt store stuen har fått glassfelt på toppen for å beholde den store spilehimlingen visuelt sett og slippe inn lys. Matcher andre funkis-vegger i leiligheten
Bakken har hjulpet meg med meget solide kasser og skal også bygge stereobenken (les lydplanken). Overgangen fra stort enderekkehus med stor tomt ned til 106 m2 terrasseleilighet har vært litt utfordrende. Lite albuerom til å jobbe på selv om jeg etter hvert har tilgang til fruens leide atelie nå som faktisk er i lokalene til en annen hyggelig møbelsnekker.
Snickers er leid inn på design ….. selv om jeg ikke følger alt han sier

jeg må ha det litt mer modulært. Å sette opp kassene først for å teste bredde og dybde i rommet er veldig lurt. 10 cm her og der har mye å si for følelsen av rette proporsjoner. Han har også simulert diverse sub løsninger
Mine vurderinger av endret lytteavstand og vesentlig fall av SPL stemte, gjorde en praktisk test hos Inselwind som var svært nyttig. Nivået falt mye fra 2,2 til 4,4 meter. Vi fikk også testet bredde og toe in som rett og slett var kritisk. Legger opp til alternativ stol til kritisk lytting med trekant 2,5 / 2,5 / 2,5 m i tillegg til sofa og TV lytting på 4,4 meter.
En nyhet siste tiden er at jeg har skaffet meg TAD1201 og 4002 (ikke fordi jeg må men fordi jeg kan hihi) og jeg gleder meg fordi jeg har ikke hatt skikkelig lyd på snart 1,5 år er det vel?
Ellers blir det som nevnt full Lyngdorf TDAI 3400 rigg med to stk SDA2400 og Lyngdorfs lekre CD spiller. Alt ligger klart her. Subbene blir lukkede Seas L22Roy2 og de ligger også klare på lager.
Snickers har tegnet mye her og kommet med noen veldig gode innspill på alle de små tilsynelatende uvesentlige detaljene som i sum har veldig mye å si estetisk. Ellers blir alle de lave fakkene, også på midten, blir dekket av sort stoff. Mellomtonefakket får ikke sort stoff men en eller annen kontrast-grill…. muligens.
Vi skal finpusse skissene nå sånn at Bakken kan få startet fresen.
ArneM hjelper til med krybbe til horna.
Bra team å spille på